The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهترین زمان ختنه کردن نوزاد چند ماهگی است؟

ختنه کردن یکی از رسوم رایج دین اسلام است که در کشور ما نیز تقریبا برای تمامی نوزادان پسر انجام می شود. اگر فرزند پسری در راه داشته و یا به تازگی به دنیا آورده باشید، احتمالا از بزرگترها شنیده اید که هرچی زودتر ختنش بکنی بهتره، اما به راستی بهترین زمان ختنه کردن نوزاد چیست؟ در این متن ضمن شرح روند ختنه به شما خواهیم گفت که بهترین زمان ختنه کردن نوزادتان چند ماهگی است.

ختنه چیست؟

ختنه نوعی عمل جراحی برای برداشتن پوست اضافی آلت تناسلی است که در برخی مذاهب و برخی فرهنگ‌‌ها رایج است اما گاه در صورتی که در دوران کودکی انجام نشود درسنین بالاتر به دلایل پزشکی انجام می‌شود. در این مقاله به فواید و خطرات این کار و اینکه چطور بعد از ختنه از فرزندتان مراقبت کنید اشاره می‌کنیم.

فواید تایید شده ختنه در علم پزشکی

ختنه پیشینه ای هزار ساله دارد. اکثر افراد فکر می‌کنند ختنه تنها دلایلی مذهبی دارد اما تحقیقات گوناگونی در این زمینه انجام شده که همگی از فواید آن پرده برداشته‌اند. از برخی فواید انجام ختنه می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

• کاهش خطر ابتلا به عفونت‌‌‌های مجاری ادراری بویژه در سال اول تولد.

• کاهش خطر ابتلا به ایدز و سایر بیماری‌های عفونی مقاربتی. البته نباید از نظر دور کرد که ختنه روش پیشگیری از بروز این بیماری‌‌ها نیست و تنها احتمال آن را کاهش می‌دهد.

• کاهش احتمال ابتلا به مشکلات پوستی از جمله فیموز

• کاهش خطر ابتلا به سرطان بیضه

• کاهش احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم در شریک زندگی مرد.

رعایت بهداشت جنسی زمانی که ختنه انجام می‌شود ساده تر است. با این وجود بهتر است چه با ختنه و چه بدون آن نحوه صحیح شست و شوی آلت تناسلی را به فرزند پسرتان آموزش دهید.

ختنه با چه عوارضی همراه است؟

همانند هر عمل جراحی دیگری ختنه نیز با عوارضی همراه ست. این عوارض خطرناک نیستند و به ندرت رخ می‌دهند. از جمله این خطرات می‌توان به خونریزی حین عمل، عفونت، درد، آسیب یا بدشکلی آلت تناسلی که بعدا در رشد مشخص می‌شود اشاره کرد.

احتمال برخی خطرات جدی مثل آسیب به آلت تناسلی بسیار نادر است و تقریبا در 0.2 درصد موارد و زمانی که ختنه در خارج از بیمارستان انجام شود رخ می‌دهد. خونریزی نیز در 3 درصد موراد بروز می‌کند. گرچه لازم است با این عوارض آشنایی داشته باشید اما ختنه‌ای که توسط پزشک و در مراکز بیمارستانی انجام شود این عوارض را ندارد.

بهترین زمان ختنه کردن نوزاد 

ختنه در اکثر موارد 24 تا 72 ساعت بعد از تولد در بیمارستان و توسط جراح یا متخصص اطفال انجام می‌شود. گاه برخی افراد ده روز پس از تولد نوزاد را به مطب می‌برند تا عمل ختنه انجام شود. درحقیقت بهترین زمان ختنه کردن نوزاد وقتی است که خطر زردی نوزادی برطرف شده باشد. زیرا نگه داری از یک نوزادی که تازه به دنیا آمده و با مشکل زردی فیزیولوژیک نیز دست و پنجه نرم می کند به اندازه کافی دشوار است و ختنه کردن او در این زمان مشکل را دو چندان خواهد کرد.

اگر نوزاد شما در بدو تولد مشکل یا بیماری خاصی دارد برای ختنه کردن عجله نکرده و صبر کنید تا مشکل برطرف شود. درنوزادان کم وزن نیز توصیه می شود که تا پایان 40 روز صبر کنید تا نوزاد به حد مطلوبی از وزنگیری برسد و بعد برای انجام ختنه اقدام کنید.

عمل معمولا 10-20 دقیقه طول می‌کشد و والدین در طول عمل می‌توانند کنار فرزندشان باشند. برای انجام عمل نوزاد به اتاق دیگری منتقل شده و دست و پاها را با بند‌های نرمی می‌بندند در حدی که نوزاد قابلیت تکان دادن آنها را داشته باشد اما در روند کار پزشک اختلالی ایجاد نشود. گاه ماده بی حسی به پایین آلت تزریق می‌شود و گاه تنها از مواد موضعی برای بی حسی استفاده می‌کنند. در روش ختنه با حلقه، در نهایت دور آلت حلقه ای انداخته می‌شود تا از خونریزی پیشگیری کرده و بعد پوست اضافی برداشته می‌شود یا با کمک بخیه  یا لیزر محل زخم ترمیم خواهد شد.

مراقبت از زخم بعد از ختنه

بعد از عمل برای پیشگیری از خونریزی دور آلت نوزاد گاز استریلی پیچیده می‌شود و از شما می‌خواهند مرتبا پوشک را عوض کنید. می‌توانید هر بار با باز کردن پوشک گاز را هم عوض کنید.

• حمام کردن نوزاد بعد از ختنه: حمام بعد از ختنه اشکالی ندارد. البته در هفته اول بهتر است تنها با اسفنج بدن نوزاد را با آب گرم تمیز کنید تا زخم ختنه کاملا بسته شود. بهتر است با صابون یا مواد شوینده آلت تناسلی نوزاد شسته نشود و تنها با آب ولرم شستشو شود. بعد از بهبودی کامل شستشو با مواد شوینده قابل انجام خواهد بود.

برای بهبودی چقدر زمان لازم است؟

بعد از عمل سرخی، تورم و سوزش برای چند روز طبیعی است. در اکثر نوزادان این مسئله بعد از 7 تا 10 روز بهبود پیدا می‌کند. حلقه معمولا در روز 5 تا 7 پس از عمل می‌افتد اما اگر پس از گذشت 2 هفته این اتفاق نیفتاد با متخصص مشورت کنید.

در طول دوران بهبودی چه باید کرد؟

در بالا در مورد مسایل معمول صحبت کردیم اما اگر متوجه بروز عفونت شدید و سرخی شدید آلت نوزاد و ترشحات زرد شدید حتما با پزشک مشورت کنید. تب نشانه عفونت است و باید بدون فوت وقت به اورژانس مراجعه داشته باشید. در صورتی که نوزاد بعد از ختنه ادرار نکرد یا کم ادرار می‌کند یا بعد از گذشت دو روز همچنان موقع ادرار گریه می‌کند یا جیغ می‌زند نیز با پزشک در این رابطه صحبت کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- ختنه نوزادان

2- شایع ترین عوارض پس از ختنه

3- پرسش های مهم مادران درباره نوزاد!

4- خون در ادرار نوزاد نشانه چیست و چه چیزهایی باید بررسی شود؟

منبع: healthline