تست حاملگی با شکر چیست و چگونه انجام می شود؟

یکی دیگر از روش های سنتی و البته غیر علمی تشخیص بارداری که تنها بر اساس باورهای عمومی شهرت پیدا کرده تست حاملگی با شکر است. در این روش با استفاده از شکر می توان فهمید که آیا هورمون گونادوتروپین جفتی انسانی در ادرار وجود دارد یا نه؟ این هورمون که βhCG نامیده شده و شما آن را تحت عنوان عدد بتا می شناسید، توسط سلول های سنسیوتروفوبلاست جفت ساخته شده و پس از لانه گزینی جنین در اندومتر رحم مادر به درون خون مادر ترشح می شود. چند روز بعد از ورود این هورمون به خون، توسط کلیه ها به درون ادرار ترشح می شود . به این ترتیب با کمک تستهایی همچون تست بارداری با شکر می توان وجود یا عدم وجود آن را در ادرار تشخیص داد. اگر می خواهید بدانید که تست بارداری با شکر چگونه است با ما همراه باشید.

تست حاملگی با شکر چگونه است؟

برای انجام تست خانگی بارداری با شکر ابتدا باید در یک لیوان یکبار مصرف تمیز، مقداری از ادرار اول صبح خود را جمع آوری کنید. دلیل اصلی استفاده از ادرار اول صبح، غلیظ بودن آن است و هیچ ارتباطی به ناشتا بودن و یا نبودن شما ندارد. اگر امکان استفاده از ادرار اول صبح نبود، 4 ساعت دستشویی نرفته و نیز آب و مایعات اسفاده نکنید سپس نمونه ادرار را گرفته و تست حاملگی با شکر را انجام دهید.

در روش خانگی تست بارداری با شکر باید چند قاشق شکر را در درون لیوان حاوی ادرار بریزید. اگر پس از گذشت زمانی در حدود 5 دقیقه شکر حل نشد یعنی شما باردار هستید و اگر پس از این زمان شکر حل شد به این معنی است که شما باردار نیستید. 

به یاد داشته باشید که تست حاملگی با شکر همانند سایر روش های تست بارداری خانگی هیچ پایه علمی ندارد و صرفا بر اساس باورهای عمومی شهرت پیدا کرده است. برای تایید نهایی پاسخ، لازم است که در زمان یک هفته بعد از موعد مقرر قاعدگی تان آزمایش خون تشخیص بارداری انجام دهید.

 

مطالعه بیشتر:

1- تست خانگی بارداری با نمک چیست و چگونه انجام می شود؟

2- راههای تست بارداری در منزل قبل از موعد مقرر قاعدگی

3- تست حاملگی با سیر چیست و چگونه انجام می شود؟

 

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس