The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ندیدن جنین در هفته هفتم چه دلیلی دارد و چه باید کرد؟

دیدن جنین و ضربان قلب در سونوگرافی، به ما نشان می دهد بارداری همانطور که باید پیش می رود و از سوی دیگر، علامت امیدوارکننده ای است که خطر سقط جنین کمتر شده است. اما متاسفانه همیشه، شرایط بر طبق روال پیش نمی رود. ما توقع داریم که از هفته 6 به بعد جنین و قلب او در سونوگرافی دیده شوند و بنابراین ندیدن جنین در هفته هفتم و یا رویت نشدن ضربان قلب او، مساله ای است که می تواند نگران کننده باشد. ادامه مقاله را بخوانید تا در این مورد بیشتر بدانید.

ندیدن جنین در هفته هفتم چه دلیلی دارد؟

اگر در هفته 4 یا 5 بارداری سونوگرافی انجام دهید، ندیدن جنین نگران کننده نخواهد بود چون برای چنین نتیجه ای زود است اما ندیدن جنین در هفته هفتم بارداری، جای سوال و بررسی بیشتری دارد و نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. چند دلیل احتمالی برای ندیدن جنین در هفته هفتم بارداری وجود دارد که عبارت هستند از:

1. خطای سونوگرافی:

اگرچه سونوگرافی، یک روش تشخیصی بسیار دقیق و معتبر است اما بسته به عللی همچون تبحر سونولوژیست و دقت دستگاه مورد استفاده، گاهی نیز می تواند با خطا همراه باشد. بنابراین در صورت ندیدن جنین در هفته هفتم بارداری، بهتر است برای یک هفته تا ده روز دیگر صبر کرده و سونوگرافی را مجددا تکرار کنید تا احتمال هر گونه خطا در ارزیابی به صفر برسد. فراموش نکنید که به طور کلی سونوگرافی ترانس واژینال (سونوگرافی که در آن یک پروب برای دسترسی بهتر به واژن شما وارد می شود)، در اوایل بارداری بسیار دقیق تر از سونوگرافی شکمی است و بهترین و قابل اعتمادترین نتایج را ارائه می دهد.

2. سن بارداری:

همانطور که گفتیم، اگر سن بارداری کمتر از 7 هفته باشد، این احتمال وجود دارد که جنین و یا ضربان قلب او در سونوگرافی رویت نشوند. در چنین مواردی صبوری تنها و بهترین راه چاره است، زیرا اگر مشکلی وجود نداشته باشد، با افزایش سن بارداری، جنین در سونوگرافی بعدی رویت خواهد شد.

3. خطا در محاسبه سن بارداری:

اگر فکر می کنید که سن بارداری شما 7 هفته و یا بیشتر است اما در سونوگرافی شما جنین یا ضربان قلب او دیده نمی شود، باید احتمال خطا در محاسبه سن بارداری به دلایلی مانند نامنظم بودن دوره های قاعدگی، الگوی تخمک گذاری نامنظم و یا لقاح دیرهنگام را نیز در نظر داشته باشید. بنابراین در واقع اگرچه شما سن بارداری خود را به عنوان مثال 7 هفته در نظر گرفته اید، این احتمال وجود دارد که سن واقعی بارداری کمتر باشد و بنابراین باز هم چاره ای جز صبوری برای تکرار سونوگرافی تا تعیین وضعیت نهایی بارداری نیست.

4. بارداری پوچ:

یکی از مهم ترین و در عین حال رایج ترین دلایل ندیدن جنین در هفته هفتم بارداری، پوچ بودن بارداری است. بارداری پوچ، به وضعیتی گفته می شود که در طی آن اگرچه تخمک بارور شده با لانه گزینی در رحم ساک بارداری و بافت های اولیه جفتی را تشکیل داده است، اما جنینی درون آن شکل نمی گیرد. بنابراین حتی با وجود صبر کردن و تکرار سونوگرافی در هفته های بالاتر، باز هم جنینی دیده نخواهد شد.

دلیل اصلی وقوع بارداری پوچ، متاسفانه به درستی مشخص نشده است، اما پزشکان بر این باور هستند که مشکلات کروموزومی مقصر اصلی هستند که این مساله نیز می تواند ناشی از اسپرم یا تخمک بی کیفیت و یا ناهنجاری های ژنی باشد که در حین تقسیمات سلولی بعد لقاح رخ می دهند. با در نظر گرفتن این نکات، بارداری پوچ در واقع سرانجامی نداشته و حتی اگر خود به خود دفع نشود، مداخلات پزشکی همچون دارودرمانی و یا اتساع و کورتاژ (D&C)، باید برای خاتمه دادن آن انجام شوند. به علاوه با توجه به اینکه بارداری پوچ دلیل مشخصی ندارد، احتمال تکرار آن بسیار بعید است. اما اگر جزو آن دسته از افرادی باشید که برای چند بار، بارداری پوچ را تجربه می کنند، بهتر است آزمایشات ژنتیکی و سایر بررسی ها برای یافتن علت زمینه ای انجام شوند.

در صورت ندیدن جنین در هفته هفت بارداری چه باید کرد؟

قابل درک است که ندیدن جنین در هفته هفتم بارداری، آن هم زمانی که منتظر رویت ضربان قلب او هستید، می تواند اتفاقی نگران کننده و استرس آور باشد. اما قبل از هر چیز آرامش خود را حفظ کرده و نتایج را با پزشکتان در میان بگذارید. با در نظر گرفتن علل احتمالی ندیدن جنین در هفته هفتم بارداری که کمی قبل تر به آن ها اشاره کردیم، در چنین شرایطی پزشک معمولا دستور می دهد تا برای یک تا دو هفته صبر کرده و سپس مجددا سونوگرافی را تکرار کنید. بر حسب نتایج سونوگرافی بعدی و تغییراتی که در این بازه زمانی رخ داده است، می توان در مورد شرایط نهایی بارداری تصمیم گیری کرد.

بنابراین فراموش نکنید که به صرف ندیدن جنین در هفته هفتم بارداری، برای خاتمه دادن بارداری و سقط اقدام نکنید، زیرا گاهی اوقات ممکن است بارداری پوچ تنها دلیل این یافته نباشد!

مطالعه بیشتر:

بارداری پوچ در هفته چندم تشخیص داده می شود؟

عکس جنین در هفته هفتم بارداری شکل و اندازه جنین

کیسه زرده جنین چیست و آیا دیده نشدن کیسه زرده خطرناک است؟

سونوگرافی هفته هفتم بارداری و چرا باید این سونوگرافی را انجام دهید؟

?پرسش و پاسخ های ندیدن جنین در هفته هفتم

ندیدن جنین قبل از هفتم طبیعی است؟

همانطور که گفتیم، اگر سن بارداری کمتر از 7 هفته باشد، این احتمال وجود دارد که جنین و یا ضربان قلب او در سونوگرافی رویت نشوند. در چنین مواردی صبوری تنها و بهترین راه چاره است، زیرا اگر مشکلی وجود نداشته باشد، با افزایش سن بارداری، جنین در سونوگرافی بعدی رویت خواهد شد.

ندیدن جنین در هفته هفتم چه دلیلی دارد؟

اگر فکر می کنید که سن بارداری شما 7 هفته و یا بیشتر است اما در سونوگرافی شما جنین یا ضربان قلب او دیده نمی شود، باید احتمال خطا در محاسبه سن بارداری به دلایلی مانند نامنظم بودن دوره های قاعدگی، الگوی تخمک گذاری نامنظم و یا لقاح دیرهنگام را نیز در نظر داشته باشید.

در صورت ندیدن جنین در هفته هفت بارداری چه باید کرد؟

قبل از هر چیز آرامش خود را حفظ کرده و نتایج را با پزشکتان در میان بگذارید. با در نظر گرفتن علل احتمالی ندیدن جنین در هفته هفتم بارداری که کمی قبل تر به آن ها اشاره کردیم، در چنین شرایطی پزشک معمولا دستور می دهد تا برای یک تا دو هفته صبر کرده و سپس مجددا سونوگرافی را تکرار کنید. بر حسب نتایج سونوگرافی بعدی و تغییراتی که در این بازه زمانی رخ داده است، می توان در مورد شرایط نهایی بارداری تصمیم گیری کرد.

آیا ممکن است علت ندیدن جنین در هفته هفتم خطای سونوگرافی باید؟

اگرچه سونوگرافی، یک روش تشخیصی بسیار دقیق و معتبر است اما بسته به عللی همچون تبحر سونولوژیست و دقت دستگاه مورد استفاده، گاهی نیز می تواند با خطا همراه باشد. بنابراین در صورت ندیدن جنین در هفته هفتم بارداری، بهتر است برای یک هفته تا ده روز دیگر صبر کرده و سونوگرافی را مجددا تکرار کنید تا احتمال هرگونه خطا در ارزیابی به صفر برسد.