The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا امکان تشخیص اشتباه بارداری پوچ هم وجود دارد؟

بارداری پوچ، زمانی اتفاق می ‌افتد که تخمک بارور شده در رحم لانه گزینی کرده و شما باردار می شوید، اما در نهایت چیزی جز یک ساک خالی حاملگی و جفت تشکیل نشده و جنینی شکل نمی گیرد. در این مقاله به هر آنچه که باید در مورد علائم، علل و نتایج نهایی بارداری پوچ بدانید، اشاره شده و با خواندن می توانید متوجه شوید که بارداری پوچ در هفته چندم مشخص می شود و یا اینکه چه دلایلی برای تشخیص اشتباه بارداری پوچ وجود دارد!

بارداری پوچ چیست؟

در طی بارداری پوچ، تخمک با اسپرم لقاح پیدا کرده و بارور می شود، سپس تخمک بارور شده در درون رحم لانه گزینی کرده و در پی این اتفاق، هورمون های دوران بارداری از جمله هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (βhCG)، ترشح شده و منجر به بروز علائم و نشانه های ابتدایی بارداری می شوند. تا اینجای کار همه چیز درست مانند یک بارداری کاملا طبیعی و معمولی پیش می رود اما اتفاقی که در بارداری پوچ می افتد این است که بنا به دلایلی، جنین هرگز تشکیل نمی شود و در نتیجه با وجود ساک بارداری و علائم و نشانه های حاملگی، هیچ جنین در حال رشدی وجود نداشته و در نهایت بارداری به صورت خود به خود یا با مداخلات پزشکی خاتمه پیدا می کند.

شاید بد نباشد بدانید که بارداری پوچ، مسئول حدود 50 درصد از سقط ها در طی سه ماهه اول است و بنابراین اینکه چنین مشکلی را برای یک بار هم که شده در طول زندگی خود تجربه کنید، اتفاق عجیبی نخواهد بود.

علل بارداری پوچ

اگر جزو آن دسته از خانم هایی هستید که بارداری پوچ را تجربه کرده اند، قبل از اینکه به دنبال علت بگردید، آرامش خود را حفظ کنید و این نکته مهم را به خاطر بسپارید که مقصر وقوع این مشکل شما نیستید. در واقع بارداری پوچ، ناشی از انجام دادن یا انجام ندادن کاری توسط شما چه در دوران اقدام به بارداری و چه در طی بارداری نبوده و بنابراین نباید خودتان یا همسرتان را سرزش کنید.

با وجود تحقیقات متعدد در این زمینه، هنوز علت دقیق بارداری پوچ هنوز به درستی مشخص نشده است و تصور بر این است که مشکلات و ناهنجاری‌ های ژنتیکی می توانند علت این مساله باشند. این مشکلات کروموزومی، می توانند حاصل از یک تخمک یا اسپرم بی کیفیت باشند و یا اینکه ممکن است به دلیل تقسیم سلولی غیرطبیعی رخ دهند. صرف از نظر اینکه این مشکلات کروموزومی به چه دلیلی ایجاد شده اند، بدن شما آن ها را تشخیص داده و بنابراین به طور طبیعی تلاشی برای ادامه بارداری نمی کند تا در نهایت مانع شکل گیری جنینی با ناهنجاری های متعدد شود.

نشانه های بارداری پوچ

بارداری پوچ، گاهی اوقات هیچ علامتی ندارد و شما حتی پیش از آنکه متوجه بشوید که باردار شده اید، با یک خونریزی شدیدتر از حالت معمول، خاتمه بارداری را تجربه خواهید کرد. اما گاهی اوقات نیز مکن است تمام نشانه ها و علائم معمول بارداری را تجربه کنید و تنها زمانی پی به پوچ بودن بارداری ببرید که با سونوگرافی ساک بارداری خالی و فاقد جنین رویت شود. سپس به مرور و با افزایش سن بارداری، به دلیل کاهش سطح هورمون بتا به مرور علائم هشداردهنده ای را تجربه خواهید کرد که می توانند نشانگر در راه بودن سقط جنین باشند، از جمله:

- انقباض و گرفتگی های دردناک شکمی،

- لکه بینی،

- خونریزی واژینال،

- دفع لخته های خونی،

- محو و ناپدید شدن به یکباره تمام علائم بارداری،

بنابراین اگر هر یک از علائم یاد شده را تجربه کردید، حتما جهت ارزیابی شرایط خود به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

تشخیص اشتباه بارداری پوچ

یکی از مهم ترین سوالات افراد این است که آیا از همان ابتدا، اگر ساک بارداری خالی باشد، می توان گفت که بارداری پوچ است؟ یا اینکه آیا امکان تشخیص اشتباه بارداری پوچ هم وجود دارد؟

بسیاری از مادران، به محض تاخیر در بارداری و مثبت شدن نتیجه تست خود، برای انجام سونوگرافی اقدام می کنند، اما باید بدانید که سونوگرافی زودهنگام که تنها یک نتیجه دارد: ساک بارداری فاقد جنین! این نتیجه، اگرچه ناامیدکننده است، اما خوشبختانه قابل اعتماد نیست، زیرا بارداری پوچ در سونوگرافی های هفته 7 تا 9 بارداری مشخص می شود و سونوگرافی هایی که زودتر از این زمان انجام می شوند، در تشخیص پوچ بودن یا نبودن بارداری، اعتبار کافی ندارند و ممکن است منجر به تشخیص اشتباه بارداری پوچ شوند.

طبق یک قاعده کلی، هنگامی که پزشک در سونوگرافی جنین را رویت نکرده و به وجود بارداری پوچ شک کند، برای به حداقل رساندن تشخیص اشتباه بارداری پوچ توصیه خواهد کرد تا دو هفته دیگر سونوگرافی تکرار شود و اگر در آن سونوگرافی هم جنین دیده نشود، بارداری پوچ به تایید می رسد.

سخن پایانی

با مثبت شدن تست بارداری، بسیاری از مادران به دلیل شور و شوق زیاد، برای انجام سونوگرافی اقدام می کنند. اگرچه این اشتیاق و عجله قابل درک است اما باید بدانید که انجام زودهنگام سونوگرافی قبل از هفته هفتم بارداری می تواند منجر به تشخیص اشتباه بارداری پوچ شده و استرس زیادی به شما وارد کند. بنابراین اگر درد غیرمعمول، خونریزی و یا لکه بینی ندارید و یا بنا به دلیلی مانند سابقه بارداری خارج رحمی و ... پزشکتان سونوگرافی زودهنگام را درخواست نداده است، بهتر است صبوری کرده و تا حوالی هفته 7 بارداری برای انجام سونوگرافی دست نگه دارید.

مطالعه بیشتر:

چه عواملی بر عدد بتا در بارداری تاثیر می گذارد؟

مقدار عدد بتا در حاملگی خارج رحمی چقدر است؟

آیا پایین بودن عدد بتا نشان دهنده حاملگی پوچ است؟

بتای پایین در بارداری ،دلیل بتای پایین در بارداری چیست؟

?پرسش و پاسخ های تشخیص اشتباه بارداری پوچ

نشانه های بارداری پوچ چیست؟

انقباض و گرفتگی های دردناک شکمی، لکه بینی، خونریزی واژینال، دفع لخته های خونی، محو و ناپدید شدن به یکباره تمام علائم بارداری،

آیا تشخیص اشتباه بارداری پوچ هم وجود دارد؟

بله. اگر زود اقدام به انجام سونوگرافی کنید یا در تاریخ قاعدگی اشتباه کرده باشید، امکان تشخیص اشتباه بارداری پوچ هم وجود دارد.

برای پیشگیری از تشخیص اشتباه بارداری پوچ چه کنیم؟

هنگامی که پزشک در سونوگرافی جنین را رویت نکرده و به وجود بارداری پوچ شک کند، برای به حداقل رساندن تشخیص اشتباه بارداری پوچ توصیه خواهد کرد تا دو هفته دیگر سونوگرافی تکرار شود و اگر در آن سونوگرافی هم جنین دیده نشود، بارداری پوچ به تایید می رسد.

علت بارداری پوچ چیست؟

مشکلات و ناهنجاری‌ های ژنتیکی می توانند علت این مساله باشند. این مشکلات کروموزومی، می توانند حاصل از یک تخمک یا اسپرم بی کیفیت باشند و یا اینکه ممکن است به دلیل تقسیم سلولی غیرطبیعی رخ دهند.