تاثیر هوای محل زندگی مادر بر وزن نوزاد

یافته های تازه نشان می دهند، آب و هوای به شدت سرد یا گرم ممکن است بر وزن نوزاد تازه متولد شده تاثیر گذار باشد.


محققان دریافتند، بانوان که در دوران بارداری در آب و هوای به شدت سرد یا گرم زندگی کرده اند باید خطر تولد نوزاد کم وزن را به جان بخرند.

دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات بیش از 220 هزار نوزاد که در 19 بیمارستان آمریکا بین سال های 2002 تا 2008 متولد شده اند و ارزیابی درجه حرارت اطراف بیمارستان ها در این بازه زمانی دریافتند، نوزادانی که در هفته سی و هفتم بارداری متولد شده اند دو کیلوگرم کم وزن تر از کودکانی هستند که در آب و هوای عادی به دنیا آمده اند.

دریافتند، تولد نوزاد کم وزن با درجه حرارت محل زندگی مادران ارتباط دارد. به عنوان مثال، بانوان که در سه ماهه دوم و سوم بارداری در شهرهای اسپرینگ فیلد و میامی که هوای سرد و گرم - کمتر از دو و 21 درجه سانتی گراد - دارند زندگی کرده اند وزن فرزندان شان هنگام تولد کمتر از میزان طبیعی بود.

نتایج پژوهش های دانشمندان نشان داد، فرزندان بانوانی که در سه ماهه دوم و سوم بارداری در معرض هوای به شدت سرد بوده اند 18 تا 31 درصد بیشتر از بانوانی که چنین نبودند کم وزن متولد شده اند.

نوزادان بانوان که کل دوران بارداری شان را در معرض هوای به شدت سرد و گرم بوده اند، دو و نیم برابر بیش از بانوانی که چنین نبوده اند کم وزن متولد شده اند.

دکتر پائولین مندولا، محقق ارشد انستیتو سلامت کودکان و انسان دانشگاه می سی سی پی و سرپرست این مطالعه با اشاره به این که یافته های این مطالعه به بررسی بیشتر نیاز دارند گفت:" به احتمال زیاد، پزشکان متخصص زنان و زایمان و ماماها از این پس باید به بانوان باردار در زندگی کردن در آب و هوای به شدت سرد یا گرم هشدار دهند. "

مطالعه بیشتر:

1- نوزادان متولد فصل تابستان سالم تر هستند

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع : livescience

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس