آیا استفاده از پتوی برقی در بارداری ایمن است؟

استفاده از پتو های برقی یکی از بهترین راه های صرفه جویی اقتصادی است که در شبهای سرد به شما گرما می بخشد. اما این سوال ایجاد می شود که آیا استفاده از این پتوها در دوران بارداری بی خطر است. وقتی جنینی در بدن شما رشد می کند، مسلماً تامین ایمنی و سلامت او واجب تر از آسایش و گرمایی است که پتوی برقی به شما می دهد.

اکثرا این نگرانی وجود دارد که پتوی برقی با افزایش دمای بدن می تواند منجر به سقط جنین گردد و دیگر اینکه این نوع پتوها امواج الکترومغناطیسی تولید می کنند که خود موجب نواقص مادرزادی یا سقط جنین خواهد شد.

اگر باردار هستید و قصد دارید از پتوی برقی استفاده کنید، بهتر است قبل از هر تصمیم گیری، نکاتی را در نظر داشته باشید.

آیا استفاده از پتوی برقی در بارداری خطرناک است؟

 

هرچند شدت امواج الکترومغناطیسی موجود در اطراف این تشک ها ناچیز است، اما پزشکان جهت رعایت تمامی موارد احتمالی به بانوان باردار توصیه می کنندکه در هفت هفته اول و در صورت امکان در سه ماهه اول بارداری از این تشک ها استفاده نکنند.

پژوهش اخیر حاکی از آن است احتمال افزایش دمای بدن با استفاده از پتوی برقی بسیار غیر محتمل بوده و به طور کلی، سقط جنین یا آسیب به عصب ستون فقرات در اثر افزایش دمای بدن تنها زمانی رخ می دهد که درجه حرارت داخلی بدن به طور قابل توجهی بالا رفته و به بیشتر از 39 درجه سانتیگراد برسد. البته افزایش دما تا این اندازه با استفاده از پتوی برقی امکان پذیر نیست.

استفاده از پتوهای برقی دارای سیستم کنترل دما، در دوران بارداری ایمنی بیشتری دارد زیرا به این ترتیب احتمال وقوع آتش سوزی یا سوختن بدن در خواب از بین خواهد رفت.

 

آیا با استفاده از پتوهای برقی در خطر میدان الکترومغناطیسی قرار داریم؟

اگرچه میدان الکترومغناطیسی ناشی از پتوهای برقی، خطر یا آسیبی در دوران بارداری به همراه ندارد، اما در مراحل مختلف بارداری مزایا و مضراتی دارد که باید مد نظر قرار گیرند:

 

هشدارها و توصیه های ایمنی برای استفاده از پتوی برقی در بارداری

به منظور پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی برای بدن یا آسیب به جنین، اگر در دوران بارداری از پتوی برقی استفاده می کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

علائم و مشکلات بارداری در هر مادری متفاوت است. از این رو باید قبل از استفاده از پتوهای برقی در دوران بارداری با پزشک مشورت کنیم. یک متخصص با توجه به وضعیت سلامتی مادر، رشد جنین، شرایط آب و هوایی و غیره در خصوص استفاده از پتوهای الکتریکی تصمیم گیری خواهد کرد.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا جلوگیری از سقط جنین ممکن است؟

2- عوارض استفاده از تلفن همراه در بارداری

3- در مورد مضرات استفاده از مایکرویو در بارداری چه می دانید؟

4- عوارض استفاده از نوشیدنی های کافئین دار در دوران بارداری

 

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع : momjunction

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس