The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

فندق افسونگر چیست؟ فواید، نحوه مصرف و کاربرد

اگر طرفدار مطالب مربوط به نکات و مراقبت های بهداشتی و سلامتی باشید، یکی از مواردی که امروزه در بسیاری از مقالات به چشم می خورد، خواص فندق افسونگر برای درمان و یا تسکین مشکلات پوستی، التهابی و حتی هموروئید است. اما این گیاه به اصطلاع اعجاب آور چیست و کاربرد و خواص آن کدامند؟

فندق افسونگر چیست؟

فندق افسونگر که نام لاتین آن witch hazel است، نوعی گیاه دارویی محسوب می شود که از یک درخت بومی در امریکای شمالی بدست می آید به گونه ای که از پوست و برگ درخت مذکور برای تهیه روغن فندق افسونگر، عصاره فندق افسونگر و نیز دمنوش فندق افسونگر استفاده می کنند.

درحقیقت خواص اعجاب انگیز گیاه فندق افسونگر مربوط به وجود مقادیر بسیار زیادی ترکیبات ضد التهابی در محصولات تهیه شده از آن از جمله روغن، عصاره و ... است که در صورت استفاده مداوم و صحیح می تواند در درمان بیماری های التهابی پوستی نظیر اگزما، پسوریازیس و ... کمک کننده باشد.

خواص فندق افسونگر

همانطور که ذکر کردیم، بیشتر خواص فندق افسونگر مربوط به ترکیبات ضد التهابی موجود در آن است که در ادامه بیشتر درمورد آن  شرح میدهیم:

1- قابض است: قابض به ترکیبی گفته می شود که سبب فشرده شدن بافت ها می شود. این خاصیت فدوق افسونگر سبب شده که در پیشگیری از پیری پوست و بروز چین و چروک های ناشی از شل شدن رشته های کلاژن تاثیر خارق العاده ای داشته باشد. 

2- جوش و آکنه را کاهش می دهد: خواص آنتی اکسیدانی این گیاه سبب می شود که در درمان و کاهش جوش و آکنه های پوستی موثر باشد. برای دستیابی به این هدف پنبه آغشته به عصاره این گیاه را به آرامی بر روی پوست کشیده و سپس ماساژ دهید.

3- جلوگیری از خونریزی: گفته شد که از مهم ترین خواص فندق افسونگر قابض بودن آن است. همین اثر سبب می شود که عصاره این گیاه در تماس با عروق خونی سبب عضلات صاف موجود در دیواره مویرگ ها شده به این ترتیب مجرای رگ تنگ تر می شود و خونریزی کاهش خواهد یافت. بعلاوه تانن موجود در فندق افسونگر منجر به کاهش درد و تورم ناشی از کبودی و التهاب می شود.

4- کبودی ها را درمان می کند: خاصیت قابض این گیاه مانع از ادامه خونریزی ناشی از مویرگ های زیرپوستی شده و کبودی را درمان می کند. برای این کار مقداری از روغن آن را بر روی محل کبودی مالیده و کمی ماساژ دهید.

5- اگزما و پسوریازیس را کاهش می دهد: اگزما و پسوریازیس نوعی بیماری پوستی التهابی هستند که خارش ناشی از آنها بسیار آزار دهنده است. با کمک روغن و یا عصاره فندوق افسونگر می توان خارش، قرمزی و پوسته پوسته شدن مناطقی از پوست که درگیر این عارضه هستند را کاهش داد.

6- جوش های سر سیاه را رفع می کند: اگر از دست جوش های سرسیاه روی بینی و سایر نواحی بدن خود خسته شده اید، به عنوان یکی از بهترین راهکار های موجود، استفاده از عصاره فندق افسونگر را به شما پیشنهاد می کنیم.

7- ترک های بارداری را کاهش می دهد: یکی از ناخوشایند ترین بخش های حامله شدن ترک های پوستی است که بر روی شکم، پهلوها، رانها، باسن و ... ظاهر می شود. استفاده از روغن فندق افسونگر بعد از زایمان تاحد زیادی می تواند این ترک ها را از بین ببرد و آنها را محو کند.

8- هموروئید (بواسیر) را درمان می کند: بواسیر به علت تورم ورید های داخلی و خارجی راست روده (مقعد) بروز می کند. خواص قابض فندق افسونگر سبب انقباض دیواره عروق مذکور شده و می تواند در درمان آن بسیار موثر باشد. بعلاوه ترکیبات ضد التهابی آن در تسکین خارش و سوزش ناشی از بواسیر بسیار کمک کننده است.

عوارض فندق افسونگر چیست؟

بر اساس مطالعات انجام شده عوارض قابل توجهی در زمینه استفاده از این گیاه دارویی مشاهده نشده است. از جمله عوارض جانبی محتمل می توان به حساسیت نسبت به عصاره روغن و سایر محصولات تهیه شده از آن اشاره کرد. به همین سبب توصیه می شود که همه افراد خصوصا بانوان باردار پیش از مصرف کمی از روغن و یا عصاره را بر روی منطقه کوچکی از پوست امتحان کنند و درصورت بروز علائم و نشانه های حساسیت از مصرف آن اجتناب کنند.