The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پودر روتارین در بارداری آیا ایمن و بی خطر است؟

سرماخوردگی یکی از رایج ترین بیماری هایی است که ممکن است در دوران بارداری تجربه کنید و بابت علائم آزاردهنده آن همچون گلودرد، گرفتگی و خشونت صدا و سرفه اذیت شوید. در چنین شرایطی ممکن است تصمیم بگیرید تا از داروهای گیاهی برای حل این مشکلات کمک بگیرید. یکی از این داروهای گیاهی روتارین است که در طی سال های اخیر کارایی قابل قبولی از خود نشان داده است. پس اگر قصد دارید تا از پودر روتارین در بارداری استفاده کنید، بهتر است ابتدا با خواندن این مقاله از ایمنی پودر روتارین در بارداری مطمئن شوید.

پودر روتارین چیست؟

پودر روتارین (Rutarin)، یک محصول گیاهی ایرانی است که در واقع از ترکیب ماده موثره دو گیاه تولید شده و به دلیل کارایی قابل قبولی که از خود نشان داده، محبوبیت زیادی در میان بسیاری از مردم به دست آورده است. این فرآورده دارویی به شکل ساشه به فروش رفته و برای استفاده از آن، می بایست یک ساشه را درون آب جوش بریزید و بعد از گذشت حدود 10 دقیقه، محلول به دست آمده را کامل مصرف کنید. میزان مجاز مصرف بر اساس نظر شرکت سازنده، روزی 2 تا 3 ساشه تعیین شده است.

ترکیبات پودر روتارین عبارت هستند از:

1. دانه گیاه کیدونیا ابلانگا (Cydonia oblonga):

شاید برایتان جالب باشد که این گیاه با این نام عجیب و غریب، در واقع همان درخت به است که همه ما احتمالا برای یک بار هم که شده از میوه های زرد، معطر و خوشمزه آن خورده ایم. درخت به؛ به خانواده رزاسه تعلق داشته و بومی آسیای غربی و به ویژه کشورهای ارمنستان، آذربایجان، ایران، جنوب غربی روسیه و ترکمنستان است.

در شرایط مساعد محیطی، این درخت خزان کننده می تواند بین 5 تا 8 متر رشد کرده و میوه های خوراکی را تولید کند که در حالت کال و نارس، سبز رنگ و پوشیده از کرک های ظریف مویی خاکستری مایل به سفید هستند و هنگامی که رسیده می شوند، رنگ میوه ها به زرد تغییر کرده و کرک های سطح آن کم کم شروع به ریزش می کنند. اگرچه خود میوه به، در تهیه انواع مارمالاد، مربا و ... به کار می رود، اما آنچه در گیاه کیدونیا ابلانگا اهمیت درمانی قابل توجهی دارد، بذر قهوه ای رنگ و کوچک آن است که به عنوان به دانه یا دانه به نیز شناخته شده و قدمت استفاده دارویی از آن به دوران یونان و رم باستان بر می گردد.

2. گیاه مرزنجوش (Marjoram):

مرزنجوش، گیاهی چند ساله، علفی، حساس به سرما و بومی منطقه مدیترانه است که البته امروزه در سطح گسترده در بسیاری از کشورها از اروپا گرفته تا آسیا کشت و پرورش داده می شود. از نظر مشخصات گیاه شناسی، مرزنجوش در واقع به خانواده نعناعیان تعلق داشته و می تواند تا ارتفاع تقریبی 30 تا 60 سانتی متر قد کشیده و بلند شود. ساقه های منشعب، برگ های بیضوی شکل کرک دار و معطر و همچنین گل های خوشه ای با رنگ صورتی تا بنفش، از جمله مشخصه های ظاهری گیاه مرزنجوش هستند که آن را از سایر گیاهان هم رده متمایز می کنند.

در ترکیبات پودر روتارین، از سرشاخه های گیاه مرزنجوش و ماده موثره موجود در آن ها استفاده شده است تا در مجموع به خواص دارویی این ترکیب افزوده شود.

فواید پودر روتارین در بارداری

مهم ترین خواص و فواید پودر روتارین که می توانید از آن ها بهره مند شوید، عبارت هستند از:

1. کاهش التهاب گلو، سینه و مجاری تنفسی: روتارین، به دلیل ترکیبات گیاهی به کار رفته در آن غنی از انواع فلاونوئیدها بوده و بنابراین دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل این محصول دارویی می تواند التهاب گلو، گلودرد و حتی سرفه و گرفتگی صدا ناشی از التهاب را کاهش دهد.

2. تسکین سرفه: به دانه، دارای ترکیبی به نام موسیلاژ است که متشکل از اسید گلوکورونیک و ماده زیستی مبتنی بر زایلوز (گلوکورونوکسیلان) بوده و به دلیل ایجاد لعاب، در تسکین سرفه ها به شکل موثری عمل می کند. به علاوه موسیلاژ به دانه، در کاهش سطح التهاب و تنگی نفس نیز موثر بوده و می تواند به باز کردن صدای شما کمک کند.

3. درمان بیماری های تنفسی، از جمله سرماخوردگی: هم گیاه مرزنجوش و هم به دانه، به دلیل ترکیباتی که دارند، دارای فعالیت آنتی باکتریال و ضد ویروس بوده و بنابراین می توانند به شما کمک کنند تا راحت تر بر علائم و مشکلات ناشی از بیماری های سیستم تنفسی غلبه کنید. همین ویژگی، سبب شده تا این روزها استفاده از پودر روتارین برای کرونا نیز توصیه شود.

اگرچه این فواید بسیار چشمگیر و وسوسه کننده هستند، اما باید این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که فعلا اثربخشی و ایمنی موارد یاد شده، در تمامی افراد به تایید نرسیده است.

همچنین لازم است بدانید که برای کاهش تداخل دارویی، مصرف همزمان روتارین با سایر داروها توصیه نشده و به دلیل احتمال خطر وقوع خونریزی در حین مصرف این فرآورده دارویی، می بایست از دو هفته قبل از هر نوع جراحی، مصرف آن را متوقف کنید.

آیا استفاده از پودر روتارین در بارداری ایمن است؟

اگرچه شنیدن این خبر خوشایند نیست، اما متاسفانه خیر بر اساس نظر شرکت تولیدکننده دارو به دلیل کمبود شواهد برای تایید بی خطر بودن ترکیبات گیاهی به کار رفته در این محصول، استفاده از پودر روتارین در بارداری ایمن نبوده و مجاز نیست.

عوارض پودر روتارین در بارداری

خوشبختانه تا به حال عارضه جدی در پی مصرف روتارین گزارش نشده است و فقط در برخی از افراد احتمال بروز حساسیت وجود دارد. اما در مورد عوارض پودر روتارین در بارداری، اطلاعات کافی در درست نیست و به همین دلیل، بهتر است در هنگام بیماری، به جای مصرف این دسته از فرآورده های دارویی بدون نسخه؛ به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز داروهای کم خطر، سلامت شما و جنین کوچک درون رحمتان را حفظ کند.

مطالعه بیشتر:

سرماخوردگی و بارداری و راهکارهای درمان خانگی

بهترین بخور برای سرماخوردگی در بارداری چیست؟

داروهای سرماخوردگی در بارداری ، کدام یک بی خطر است؟

قرص سرماخوردگی در بارداری و عوارض قرص سرماخوردگی چیست؟

?پرسش و پاسخ های پودر روتارین در بارداری

روتارین برای گلو درد خوبه؟

روتارین، به دلیل ترکیبات گیاهی به کار رفته در آن غنی از انواع فلاونوئیدها بوده و بنابراین دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل این محصول دارویی می تواند التهاب گلو، گلودرد و حتی سرفه و گرفتگی صدا ناشی از التهاب را کاهش دهد.

عوارض پودر روتارین در بارداری

خوشبختانه تا به حال عارضه جدی در پی مصرف روتارین گزارش نشده است و فقط در برخی از افراد احتمال بروز حساسیت وجود دارد.

آیا پودر روتارین سرفه را از بین می برد؟

به دانه، دارای ترکیبی به نام موسیلاژ است که متشکل از اسید گلوکورونیک و ماده زیستی مبتنی بر زایلوز (گلوکورونوکسیلان)، بوده و به دلیل ایجاد لعاب، در تسکین سرفه ها به شکل موثری عمل می کند. به علاوه موسیلاژ به دانه، در کاهش سطح التهاب و تنگی نفس نیز موثر بوده و می تواند به باز کردن صدای شما کمک کند.

پودر روتارین را چگونه باید مصرف کنیم؟

این فرآورده دارویی به شکل ساشه به فروش رفته و برای استفاده از آن، می بایست یک ساشه را درون آب جوش بریزید و بعد از گذشت حدود 10 دقیقه، محلول به دست آمده را کامل مصرف کنید. میزان مجاز مصرف بر اساس نظر شرکت سازنده، روزی 2 تا 3 ساشه تعیین شده است.