The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آموکسی سیلین در بارداری آیا می تواند به جنین آسیب بزند؟

وقتی باردار هستید چیزهایی زیادی را با جنین خود شریک می شوید. اکسیژن و مواد مغذی از طریق جفت به جنین منتقل می شود. داروهایی که مصرف می کنید نیز به جنین می رسد. بیشتر داروها برای شما بی خطر است اما این احتمال وجود دارد که برخی از آن ها برای جنین مضر باشد. اما نیاز به دارو در دوران بارداری محتمل است. اگر به عفونت باکتریایی مبتلا شوید ممکن است نیاز باشد آنتی بیوتیک مصرف کنید، از جمله آموکسی سیلین. در این مقاله آنچه باید درباره مصرف آموکسی سیلین در بارداری بدانید و همچنین عوارض جانبی احتمالی و تاثیر عفونت بر بارداری خواهید آموخت.

 آموکسی سیلین برای چی استفاده میشه؟

آموکسی سیلین یک داروی تجویزی است که برای درمان انواع خاصی از عفونت های باکتریایی استفاده می شود. از جمله ذات الریه، برونشیت و عفونت مجاری ادراری. همچنین شامل عفونت های پوستی، گلو و گوش نیز می شود. این دارو با متوقف کردن رشد باکتری مضر در بدن عمل می کند و عفونت را از بین می برد.

آیا مصرف آموکسی سیلین در بارداری بی خطر است؟

آموکسی سیلین در خانواده پنی سیلین آنتی بیوتیک ها است. مصرف برخی آنتی بیوتیک ها در دوران بارداری بی خطر است و برخی مضر محسوب می شود. سازمان غذا و داروی آمریکا آموکسی سیلین را در طبقه بندی B داروها قرار داده است. این یعنی مصرف آن در دوران بارداری بی خطر است.

آیا مصرف آموکسی سیلین در بارداری می تواند به جنین آسیب بزند؟

سازمان غذا و داروی آمریکا این طبقه بندی را برای کمک به پزشکان در درک احتمال اینکه آموکسی سیلین باعث نقص مادرزادی در بانوان باردار می شود یا خیر تعیین کرده است. در مطالعات حیوانی هیچ گزارشی مبنی بر آسیب جنینی توسط آموکسی سیلین دیده نشده است. این دارو در تمام دوران بارداری کم خطر محسوب می شود.

مصرف برخی آنتی بیوتیک های دیگر نیز در دوران بارداری بی خطر است. از جمله کلیندامایسین و اریترومایسین. آن ها نیز در همان کلاس آموکسی سیلین، آمپی سیلین یا پنی سیلین قرار دارند. پزشک تصمیم می گیرد که کدام آنتی بیوتیک برای شما در دوران بارداری مناسب تر است.

تاثیر آموکسی سیلین بر بارداری

چند روز پس از شروع درمان با آموکسی سیلین باید حال شما بهتر شود. دارو را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف کنید. نباید نوبت ها را فراموش کنید یا اگر حالتان بهتر شده مصرف دارو را قطع کنید. حتما تمام داروهای تجویز شده را مصرف کنید. در صورت عدم این کار ممکن است عفونت بازگردد. همچنین ممکن است باعث مقاومت بدن نسبت به آموکسی سیلین شود. این یعنی ممکن است این دارو دیگر برای درمان عفونت مشابه در آینده به کار نیاید.

عوارض جانبی رایج آموکسی سیلین شامل موارد زیر است:

- استفراغ

- ناراحتی معده

- اسهال

اگر این دارو باعث ناراحتی معده می شود سعی کنید آن را با غذا مصرف کنید. همچنین آن را با یک لیوان آب قورت دهید.

در برخی موارد آموکسی سیلین می تواند باعث بروز عوارض جانبی شدید شود. در صورت مشاهده عوارض جانبی شدید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. عوارض شدید شامل موارد زیر است:

- واکنش حساسیتی

- اسهال خونی یا آبکی

- کمبود انرژی

- خونریزی یا زخم غیرعادی

- حمله

- خستگی غیرعادی

- زردی پوست یا سفیدی چشم

آنتی بیوتیک می تواند باعث اسهال شدید شود. اگر طی روز به مدت حداقل دو روز دو تا سه بار یا بیشتر اسهال آبکی دارید یا دل درد شدید احساس می کنید با پزشک تماس بگیرید. ممکن است عفونت ثانویه ای داشته باشید که برای بارداری خطرناک باشد. پزشک برای این مسئله نوع دیگری از آنتی بیوتیک را تجویز می کند.

خطرات احتمالی آموکسی سیلین در بارداری

اگر عفونت باکتریایی درمان نشود ممکن است مشکل جدی پدید آید. فقط آنتی بیوتیک می تواند عفونت را درمان کند.

آموکسی سیلین در تمام دوران بارداری دارویی کم خطر محسوب می شود. پزشک تصمیم می گیرد که آیا آموکسی سیلین بهترین درمان برای شماست یا خیر. این تصمیم به نوع عفونت و مدت زمان مورد نیاز برای درمان بستگی دارد.

مصرف زیاد آنتی بیوتیک، حتی آن هایی که در دوران بارداری بی خطر محسوب می شود می تواند برای شما و جنین مضر باشد.

عفونت باکتریایی و بارداری

طی بارداری بدن شما از جنین در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. از جمله سرماخوردگی ها یا میکروب های معده. اما عفونت ها از جمله عفونت های باکتریایی ممکن است از طریق جفت منتقل شود و به جنین آسیب برساند.

اگر عفونت از طریق جفت منتقل شود می تواند جنین شما را بسیار بیمار کند. برخی عفونت ها می تواند باعث نقص مادرزادی یا مشکلات تنفسی یا مانع از رشد مناسب شود. اگر عفونت درمان نشود می تواند احتمال سقط جنین یا مشکلات دیگر را برای شما افزایش دهد. اگر فکر می کنید ممکن است دچار عفونت شده باشید به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی باید در مورد مصرف آموکسی سیلین در بارداری با پزشک خود حرف بزنید؟

اگر در دوران بارداری به مصرف آموکسی سیلین نیاز دارید با پزشک خود مشورت کنید. حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید:

- حتما درباره هر گونه دارویی که مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید. این می تواند به پزشک در مورد در نظر گرفتن خطر اختلال دارویی کمک کند.

- باید دارو را دقیقا طبق دستور مصرف کنید. قطع درمان زودهنگام می تواند باعث مقاوم شدن عفونت شود.

- اگر پس از پایان دوره دارو بهتر نشدید به پزشک اطلاع دهید.

- اگر به آموکسی سیلین، پنی سیلین یا آنتی بیوتیک های سفالوسپورین نظیر سفازولین، سفاکلور و سفالکسین حساسیت دارید این دارو را مصرف نکنید. رعایت این موارد می تواند بارداری شما را تا حد ممکن ایمن نگه دارد. 

مطالعه بیشتر:

تزریق پنی سیلین در بارداری، آیا خطرناک است؟

مصرف آنتی بیوتیک در اقدام به بارداری آیا مجاز است؟

آزیترومایسین در بارداری و شیردهی آیا مجاز است یا نه؟

داکسی سایکلین در بارداری و شیردهی آیا بی خطر است؟

?پرسش و پاسخ های آموکسی سیلین در بارداری

آموکسی سیلین برای چی استفاده میشه؟

آموکسی سیلین یک داروی تجویزی است که برای درمان انواع خاصی از عفونت های باکتریایی استفاده می شود. از جمله ذات الریه، برونشیت و عفونت مجاری ادراری. همچنین شامل عفونت های پوستی، گلو و گوش نیز می شود. این دارو با متوقف کردن رشد باکتری مضر در بدن عمل می کند و عفونت را از بین می برد.

چه مدت طول می کشه تا آموکسی سیلین تاثیر بگذارد؟

چند روز پس از شروع درمان با آموکسی سیلین باید حال شما بهتر شود. دارو را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف کنید. نباید نوبت ها را فراموش کنید یا اگر حالتان بهتر شده مصرف دارو را قطع کنید.

آیا مصرف آموکسی سیلین در بارداری می تواند به جنین آسیب بزند؟

در مطالعات حیوانی هیچ گزارشی مبنی بر آسیب جنینی توسط آموکسی سیلین دیده نشده است. این دارو در تمام دوران بارداری کم خطر محسوب می شود.

عوارض جانبی آموکسی سیلین چیست؟

عوارض جانبی رایج آموکسی سیلین شامل موارد زیر است: استفراغ - ناراحتی معده - اسهال . اگر این دارو باعث ناراحتی معده می شود سعی کنید آن را با غذا مصرف کنید. همچنین آن را با یک لیوان آب قورت دهید.

منبع: healthline