The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا استفاده از پتوی برقی در بارداری ایمن است؟

استفاده از پتو های برقی یکی از بهترین راه های صرفه جویی اقتصادی است که در شبهای سرد به شما گرما می بخشد. اما این سوال ایجاد می شود که آیا استفاده از این پتوها در دوران بارداری بی خطر است. وقتی جنینی در بدن شما رشد می کند، مسلماً تامین ایمنی و سلامت او واجب تر از آسایش و گرمایی است که پتوی برقی به شما می دهد.

اکثرا این نگرانی وجود دارد که پتوی برقی با افزایش دمای بدن می تواند منجر به سقط جنین گردد و دیگر اینکه این نوع پتوها امواج الکترومغناطیسی تولید می کنند که خود موجب نواقص مادرزادی یا سقط جنین خواهد شد.

اگر باردار هستید و قصد دارید از پتوی برقی استفاده کنید، بهتر است قبل از هر تصمیم گیری، نکاتی را در نظر داشته باشید.

آیا استفاده از پتوی برقی در بارداری خطرناک است؟

 

هرچند شدت امواج الکترومغناطیسی موجود در اطراف این تشک ها ناچیز است، اما پزشکان جهت رعایت تمامی موارد احتمالی به بانوان باردار توصیه می کنندکه در هفت هفته اول و در صورت امکان در سه ماهه اول بارداری از این تشک ها استفاده نکنند.

پژوهش اخیر حاکی از آن است احتمال افزایش دمای بدن با استفاده از پتوی برقی بسیار غیر محتمل بوده و به طور کلی، سقط جنین یا آسیب به عصب ستون فقرات در اثر افزایش دمای بدن تنها زمانی رخ می دهد که درجه حرارت داخلی بدن به طور قابل توجهی بالا رفته و به بیشتر از 39 درجه سانتیگراد برسد. البته افزایش دما تا این اندازه با استفاده از پتوی برقی امکان پذیر نیست.

استفاده از پتوهای برقی دارای سیستم کنترل دما، در دوران بارداری ایمنی بیشتری دارد زیرا به این ترتیب احتمال وقوع آتش سوزی یا سوختن بدن در خواب از بین خواهد رفت.

 

آیا با استفاده از پتوهای برقی در خطر میدان الکترومغناطیسی قرار داریم؟

اگرچه میدان الکترومغناطیسی ناشی از پتوهای برقی، خطر یا آسیبی در دوران بارداری به همراه ندارد، اما در مراحل مختلف بارداری مزایا و مضراتی دارد که باید مد نظر قرار گیرند:

  • در بررسی انجام شده بر روی هزاران خانم باردار که از پتوی برقی استفاده می کردند، مشخص شد تاثیر میدان مغناطیسی بر روی افراد مختلف، متفاوت بوده و عوامل دیگر نظیر شرایط آب و هوایی، عادت مصرف الکل، سوء مصرف مواد و استعمال دخانیات نقش مهم تری بر عهده دارند.
  • با وجود اینکه نتایج به طور قطعی و کامل مضر بودن پتوی برقی را تائید نکرد اما نشان داد که خطر سقط جنین به ویژه در هفت هفته اول بارداری در مادرانی که از پتوهای برقی با دمای بالا استفاده می کنند، به مراتب بیشتر است.
  • همین طور، احتمال تولد نوزادی با کمبود وزن در مادران بارداری که طی سه ماهه آخر بارداری به مدت طولانی و با درجه بالا از پتوی برقی استفاده کند، بیشتر است.
  • از سوی دیگر، مادران بارداری که در دوران بارداری از پتو الکتریکی با تنظیمات (درجه حرارت) کم استفاده می کنند، با مشکلات ناشی از میدان الکترومغناطیسی مواجه نخواهند شد زیرا مقدار الکتریسته مصرفی برای تنظیم دما به اندازه ای نیست که بتواند ایجاد مشکل کند.

 

هشدارها و توصیه های ایمنی برای استفاده از پتوی برقی در بارداری

به منظور پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی برای بدن یا آسیب به جنین، اگر در دوران بارداری از پتوی برقی استفاده می کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • پزشکان معتقدند که مادران باردار به خصوص در هفت هفته اول بارداری که در آن احتمال سقط جنین به دلیل وجود میدان الکترومغناطیسی بیشتر است، نباید از پتوی برقی استفاده کنند.
  • کارشناسان به جای استفاده از پتوی الکتریکی، برای گرم نگه داشتن بدن، استفاده از لحاف خیلی ضخیم یا بطری آب گرم را توصیه می کنند.
  • پس از هفت هفته اول، خطر سقط جنین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و استفاده از یک پتوی برقی با تنظیمات (دمای) پایین، مشکلی ندارد.
  • به همین ترتیب، پتوی برقی در ماه آخر بارداری می تواند منجر به کاهش آب بدن و شوک الکتریکی گردد، لذا بهتر است مورد استفاده قرار نگیرد.

علائم و مشکلات بارداری در هر مادری متفاوت است. از این رو باید قبل از استفاده از پتوهای برقی در دوران بارداری با پزشک مشورت کنیم. یک متخصص با توجه به وضعیت سلامتی مادر، رشد جنین، شرایط آب و هوایی و غیره در خصوص استفاده از پتوهای الکتریکی تصمیم گیری خواهد کرد.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا جلوگیری از سقط جنین ممکن است؟

2- عوارض استفاده از تلفن همراه در بارداری

3- در مورد مضرات استفاده از مایکرویو در بارداری چه می دانید؟

4- عوارض استفاده از نوشیدنی های کافئین دار در دوران بارداری

 

منبع: momjunction