علت درد گردن در بارداری چیست و چگونه رفع می شود؟

آیا می‌دانستید که هشتاد درصد از خانم‌های باردار از درد گردن در بارداری شکایت می‌کنند؟ اما وقتی تمامی امورات مربوط به رشد جنین در رحم صورت می‌گیرد، علت درد گردن در بارداری چیست؟ زمانی‌که باردارید، بدنتان بواسطه هورمون‌ها، وزن اضافی و فعالیت شبانه روزی از حالت معمولی کاملا فاصله می گیرد. افزون براین، با داروهایی که مصرف می‌کنید، باید بیشتر از خود مراقبت کنید. آیا گردن درد در بارداری شکایت دائمی شما نیز شده ‌است؟ با ما همراه باشید تا علت و راه کارهای بهبود آنرا مطالعه کنید. 

علت درد گردن در بارداری چیست؟

هنگامی‌که طی بارداری بدنتان دگرگون می‌شود و رشد می‌کند، چندین علت وجود دارد که به گردن شما فشار وارد می‌شود. نخستین علت درد گردن در بارداری افزایش ناگهانی وزن است و معمولا این وزن بیشتر در رحم حمل می‌شود. به این ترتیب مرکز ثقل بدن و بنابراین توازن شما برهم می‌خورد. در نتیجه، بدن شما تقریبا به طور روزانه در تنظیم خود با این اندازه‌ها و وزن جدید بدنی تلاش می‌کند. ممکن است، شکل بدنی شما دگرگون شود، همان‌طوری‌که در تلاش برای جبران این تغییر، روش نشستن و راه رفتن نیز دگرگون می‌شود. تمامی این مسائل می‌تواند باعث فشار وارده به ماهیچه ها و رباط ها گردد و کارهایی را به عهده گیرند که تاکنون اجرا نکرده‌اند. دومین دلیل گردن درد در بارداری این است که در طی دوران بارداری، برای آرام‌سازی مفاصل و رباط ها و در آمادگی برای زایمان، هورمون ریلکسن (relaxin)، رها می‌شود. درحالی‌که آرام‌سازی ناحیه لگنی برای آمادگی در زایمان بسیار ضروری است، این آرامش، بر مفاصل و پیوندهای گردن شما نیز تاثیر می‌گذارد که توانایی آن‌ها برای حمایت از بدن‌تان را به خطر می‌اندازد و احتمالا باعث درد نیز می‌شود.

 

با گردن درد در بارداری چه کنیم؟

در این‌جا چند پیشنهاد در چگونگی التیام برخی از انواع گردن درد در بارداری بیان می‌شود:

برای رفع درد گردن در بارداری ماهیچه های خود را کشش دهید

با کششی ساده می‌توانید هم‌زمان ماهیچه های خود را نرم کرده و به مغزتان نیز آرامش بخشید با این کار می توانید اقدام به رفع درد گردن در بارداری کنید. مهم‌ترین مسئله برای به یاد سپاری این است که نباید این تمرین‌ها را تا حد ایجاد درد ادامه دهید و فقط به اندازه احساس کشش برای عضلات گردن‌تان کافیست.

با کمی تمرین می‌توانید طی بارداری کاملا از درد گردن در بارداری پیشگیری کنید. بنابراین تمرین‌های کششی را فراموش نکنید، استراحت کنید و درد گردن را از خود دور کنید. 

 

مطالعه بیشتر:

1- درد کشاله ران در بارداری چگونه درمان می شود؟

2- درمان خانگی میگرن و سردرد های شدید در بارداری

3- با درد شانه در دوران بارداری چه کنیم؟

4- چند توصیه برای کاهش ورم مچ پا و دردهای ناحیه کمر و درد گردن در بارداری

 

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس