The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دلیل بارداری پوچ چیست و چقدر شایع است؟

بارداری پوچ که به آن بارداری بدون جنین نیز می گویند، نوعی سقط زودهنگام جنین است که در آن تخمک بارورشده هرگز به جنین تبدیل نمی شود. در چنین شرایطی سقط جنین در مراحل اولیه بارداری، یعنی هفته اول یا دوم بعد از تخمک گذاری و بارورشدن تخمک رخ می دهد به طوریکه بسیاری از خانمها اصلا  متوجه وقوع آن نمی شوند. در این مقاله درباره علت بارداری پوچ و درمان آن و نیز مواردی همچون نداشتن حالت تهوع و بارداری پوچ گفتگو خواهیم کرد.

 بارداری پوچ نوعی سقط جنین است که در آن تخمک بارور شده رشد نمی کند و به جنین تبدیل نمی شود. در مواردی جواب آزمایش بارداری ابتدا مثبت بوده و بعد از چند روز منفی می شود و یا سونوگرافی سقط زودرس را نشان می دهد، در این شرایط احتمال بارداری پوچ وجود دارد. در هر حال، آگاهی از علت بارداری پوچ و درمان و اینکه بدانید هیچ اثری بر بارداری های بعدی نخواهد داشت، تا حد زیادی به آرامش  خیالتان کمک می کند.

دلیل بارداری پوچ چیست؟

در سال 2007، پژوهشگران درمورد دلیل بارداری پوچ و درمان آن بر روی حدود صد بارداری پوچ تجزیه و تحلیل ژنتیکی انجام دادند و به وجود کروموزوم غیر طبیعی در بیش از دو سوم آنها پی بردند. کروموزوم ساختارهایی در سلول انسان و حاوی ژنها هستند. هر سلول انسانی 46 عدد کروموزوم دارد اما در این تخمک ها یا جنین ها تعداد کروموزوم ها اغلب کم یا زیاد است. این بدان معنی است که متأسفانه تخمک های بارور شده از ترکیب ژنتیکی مناسبی برای تبدیل شدن به جنین برخوردار نبودند و نمی توانستند به رشد خود ادامه دهند. در مواردی نیز جهش های ژنتیکی عامل بارداری پوچ به شمار می آیند.

نتیجه اینکه در بارداری پوچ نیز مانند هر بارداری دیگری که شرایط به درستی پیش نمی رود، سقط جنین پایان بیولوژیکی بارداری است یعنی بدون دخالت دیگران به وجود می آید و راهی نیز برای پیشگیری از آن وجود ندارد.

 

بارداری پوچ چقدر شایع است؟

از آنجا که بارداری پوچ در همان اوایل بارداری سقط شده و همیشه تشخیص داده نمی شود، پزشکان نمی توانند آمار دقیقی از وقوع آن ارائه کنند. اما بر آورد می شود 10 تا 20 درصد کل بارداری های منجر به سقط جنین و 80 درصد سقط های قبل از هفته 12 ناشی از بارداری پوچ است. کارشناسان یک سوم سقط های زودهنگام یعنی سقط جنین قبل از هفته 8 به بارداری پوچ مربوط می دانند.

بارداری پوچ هفته چندم معلوم میشه؟

بارداری پوچ تنها با سونوگرافی قابل تشخیص است زیرا تنها با مشاهده داخل رحم می توان گفت که تخمک بارور شده به جنین تبدیل نشده است. از آنجا که بر اساس تعریف کلی بارداری پوچ، در این نوع بارداری هیچ قطب جنینی در سونوگرافی هفته 7 قابل مشاهده نیست، اگر در تعیین سن بارداری خطایی رخ دهد، مثلا مادر در هفته 5 بارداری، به اشتباه سن بارداری را هفته 6 یا 7 اعلام کند، عدم مشاهده جنین کاملا طبیعی است، در این صورت چنانچه سقطی صورت گیرد، ممکن است علت سقط به اشتباه تشخیص داده شود. بنابراین اگر در خصوص سن بارداری، تردید وجود داشته باشد و قطب جنینی یعنی هاله اطراف جسم زرد در سونوگرافی مشاهده نشود، پزشک دستور تکرار سونوگرافی را بعد از چند روز یا چند هفته خواهد داد.

درمان بارداری پوچ

درمورد علت بارداری پوچ و درمان آن باید به شما بگوییم خوشبختانه در برخی موارد نیاز به مداخله درمانی نیست. در چنین مواردی، بدن مادر خیلی زود عدم رشد جنین را تشخیص داده و محتوای رحم شامل تخمک بارورشده رشد نیافته را دفع می کند که به ان ختم بارداری پوچ نیز می گویند. دفع با خونریزی شبیه به قاعدگی سنگین همراه است. در واقع، در بارداری های پوچ تشخیص داده نشده، مادر تصور می کند، قاعدگی چند روزی دیرتر رخ داده است.

اگر پزشک بارداری پوچ را تشخیص دهد، احتمالاً چند روش درمانی نیز پیشنهاد می کند:

  • مدیریت انتظار: حتی اگر بارداری پوچ در سونوگرافی تشخیص داده شود و بدن همچنان علائم بارداری نشان دهد، پزشک اغلب پیشنهاد می کند چند روز یا چند هفته صبر کنیم تا محتویات رحم به طور طبیعی دفع شوند.
  • دارو یا جراحی: بعضی اوقات، هورمون های ترشح شده از جنین موجب می شوند رحم همچنان جنین لانه گزینی کرده را علی رغم اینکه دیگر رشد نمی کند، حفظ نماید. در این صورت، پزشک برای تخلیه رحم، قرص سایتوتک یا میزوپروستول را تجویز می کند و یا از روش اتساع و کورتاژ (D&C) که عمل جراحی مختصر برای تخلیه رحم است، کمک می گیرد.

اکنون که علت بارداری پوچ و درمان آن را می دانید، واضح است که نیازی به نگرانی نبوده و به احتمال فراوان به زودی بارداری کاملا سالمی را تجربه خواهید کرد.

 مطالعه بیشتر:

بارداری پوچ چیست و چه علائمی به همراه دارد؟

در بارداری پوچ مشکل از زن است یا مرد؟

بارداری پوچ در هفته چندم تشخیص داده می شود؟

 

منبع: whattoexpect