The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت درد گردن در بارداری چیست و چگونه رفع می شود؟

آیا می‌دانستید که هشتاد درصد از خانم‌های باردار از درد گردن در بارداری شکایت می‌کنند؟ اما وقتی تمامی امورات مربوط به رشد جنین در رحم صورت می‌گیرد، علت درد گردن در بارداری چیست؟ زمانی‌که باردارید، بدنتان بواسطه هورمون‌ها، وزن اضافی و فعالیت شبانه روزی از حالت معمولی کاملا فاصله می گیرد. افزون براین، با داروهایی که مصرف می‌کنید، باید بیشتر از خود مراقبت کنید. آیا گردن درد در بارداری شکایت دائمی شما نیز شده ‌است؟ با ما همراه باشید تا علت و راه کارهای بهبود آنرا مطالعه کنید. 

علت درد گردن در بارداری چیست؟

هنگامی‌که طی بارداری بدنتان دگرگون می‌شود و رشد می‌کند، چندین علت وجود دارد که به گردن شما فشار وارد می‌شود. نخستین علت درد گردن در بارداری افزایش ناگهانی وزن است و معمولا این وزن بیشتر در رحم حمل می‌شود. به این ترتیب مرکز ثقل بدن و بنابراین توازن شما برهم می‌خورد. در نتیجه، بدن شما تقریبا به طور روزانه در تنظیم خود با این اندازه‌ها و وزن جدید بدنی تلاش می‌کند. ممکن است، شکل بدنی شما دگرگون شود، همان‌طوری‌که در تلاش برای جبران این تغییر، روش نشستن و راه رفتن نیز دگرگون می‌شود. تمامی این مسائل می‌تواند باعث فشار وارده به ماهیچه ها و رباط ها گردد و کارهایی را به عهده گیرند که تاکنون اجرا نکرده‌اند. دومین دلیل گردن درد در بارداری این است که در طی دوران بارداری، برای آرام‌سازی مفاصل و رباط ها و در آمادگی برای زایمان، هورمون ریلکسن (relaxin)، رها می‌شود. درحالی‌که آرام‌سازی ناحیه لگنی برای آمادگی در زایمان بسیار ضروری است، این آرامش، بر مفاصل و پیوندهای گردن شما نیز تاثیر می‌گذارد که توانایی آن‌ها برای حمایت از بدن‌تان را به خطر می‌اندازد و احتمالا باعث درد نیز می‌شود.

 

با گردن درد در بارداری چه کنیم؟

در این‌جا چند پیشنهاد در چگونگی التیام برخی از انواع گردن درد در بارداری بیان می‌شود:

  • با بالش های زیاد زیر سرتان نخوابید. خوابیدن با تعداد زیاد بالش می‌تواند باعث وضعیت غیر طبیعی برای سر شود و ممکن است، به درد منجر گردد. به جای‌ آن از بالش مخصوص حمایت از گردن در بارداری استفاده کنید. بالش مناسب بالشی است که هنگام خواب، سر و گردن‌تان در یک‌راستا قرار بگیرد. خوابیدن با بالش‌های زیاد احتمالا به اعصاب و ماهیچه های گردنی شما نیز فشار زیادی را وارد خواهد کرد.
  • دو بالش را با خود به بستر برده و یکی از آنها را بین زانوان خود قرار دهید. به این ترتیب زمانی‌که خوابیده‌اید، فشار از روی قسمت پائین بدنتان برداشته شده و تمامی ستون مهره ها در وضعیت مناسبی قرار می گیرند.
  • سعی کنید، برای التیام درد از گرما یا یخ استفاده کنید. طی روز یخ را برای التیام درد به‌کار گیرید، یخ به کاهش التهاب، تورم و درد گردن کمک کرده و تاثیر مسکنی دارد. استفاده از دستمالی گرم روی محل درد می‌تواند گرما را به اعماق ماهیچه های دارای تنش‌ هدایت کند و به التیام هردردی کمک کند.

برای رفع درد گردن در بارداری ماهیچه های خود را کشش دهید

با کششی ساده می‌توانید هم‌زمان ماهیچه های خود را نرم کرده و به مغزتان نیز آرامش بخشید با این کار می توانید اقدام به رفع درد گردن در بارداری کنید. مهم‌ترین مسئله برای به یاد سپاری این است که نباید این تمرین‌ها را تا حد ایجاد درد ادامه دهید و فقط به اندازه احساس کشش برای عضلات گردن‌تان کافیست.

  • روی صندلی پشت‌داری مستقیم بنشینید. چشمان خود را ببندید و عمیقا تنفس کنید، سپس به آرامی سرخود را به یک سمت حرکت داده و اجازه دهید سرتان به آهستگی روی همان سمت از شانه قرار گیرد. شانه خود را برای رسیدن به سرتان بلند نکنید و سرتان را به سمت پائین فشار ندهید. سرتان را برای سه تا شش ثانیه در آن حالت نگهدارید، سپس سمت حرکت را تغییر دهید. این حرکت را برای سه تا چهار بار تکرار کنید.
  • به آرامی سرتان را به سمت جلو پائین آورده و اجازه دهید تا چانه شما روی قفسه سینه قرار گیرد. گونه خود را به سمت راست به طرف شانه راست‌تان بچرخانید (مراقب باشید، بدون فشار آوردن این‌ کار را اجرا کرده و شانه خودتان را به سمت سرتان حرکت ندهید) و سرتان را برای سه تا شش ثانیه در این حالت نگهدارید. سمت را عوض کرده و حرکت را تکرار کنید. زمانی‌که پشت میز کارتان می‌نشینید، تلویزیون تماشا می‌کنید یا حتی وقتی درصف صندوق سوپرمارکت برای پرداخت خریدتان ایستاده‌اید، این حرکات را سه تا چهار مرتبه در روز اجرا کنید. تمرین منظم این روش‌ها می‌تواند به تقویت ماهیچه های گردن شما کمک کرده و از دردهای بعدی در آینده پیشگیری می‌کند.
  • طی روز بر قرارگیری در وضعیت خوب بدنی خود تمرکز کنید. غوز کردن پشت میز کار می‌تواند گردن درد را افزایش دهد. پشتی مناسبی برای صندلی خود تهیه کنید که در نگهداری ستون فقرات شما به وضعیت صحیح شکل S به شما کمک می‌کند،. سعی کنید هنگام نشستن هیچ وقت در وضعیت نامناسب C قرار نگیرید.

با کمی تمرین می‌توانید طی بارداری کاملا از درد گردن در بارداری پیشگیری کنید. بنابراین تمرین‌های کششی را فراموش نکنید، استراحت کنید و درد گردن را از خود دور کنید. 

 

مطالعه بیشتر:

1- درد کشاله ران در بارداری چگونه درمان می شود؟

2- درمان خانگی میگرن و سردرد های شدید در بارداری

3- با درد شانه در دوران بارداری چه کنیم؟

4- چند توصیه برای کاهش ورم مچ پا و دردهای ناحیه کمر و درد گردن در بارداری