جلوگیری از استرس در بارداری و راهکارهای پیشنهادی

همانطور که میدانید استرس در بارداری امری طبیعی است اما باید استرس‌‌ها را مدیریت کنیم و خود را از عوامل استرس‌زا دور نگه داریم. بررسی‌‌ها نشان داده زمانی که مغز در معرض استرس مداوم باشد، سیستم مدیریت استرس در بدن از کار‌ می‌افتد و واکنش التهابی بروز‌ می‌کند که در دوران بارداری‌ می‌تواند سلامت مادر و جنین را به خطر انداخته و سبب اختلالات رشد در جنین‌ ‌شود. پس به عنوان یک زن باردار باید مراقب شرایط استرس‌زا باشید و تا جای ممکن استرس را از زندگی خود دور کرده یا آن را مدیریت کنید. در ادامه چندین روش جلوگیری از استرس در بارداری را برای شما شرح داده ایم.

برای جلوگیری از استرس در بارداری چه کنیم؟

 در مورد حالات روانی خود با همسر یا یکی از دوستان‌تان مشورت کنید. لازم است در این رابطه که در طول روز یا هفته چقدر افسردگی را تجربه‌ می‌کنید ارزیابی‌ای داشته باشید. اگر در بیشتر ساعات روز دچار استرس و حالات افسردگی هستید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید.‌ می‌توانید زیر نظر متخصص برخی سبک‌‌‌های زندگی را تغییر دهید. افزودن سرگرمی یا شرکت در کلاس‌های ورزشی نظیر یوگا و تمرین مراقبه‌ می‌تواند سبب کاهش افسردگی شود. مصرف مواد غذایی سالم و تازه و دور کردن افکار منفی از خود با توجه بیشتر به نکات مثبت زندگی هم تغییرات شگرفی ایجاد‌ می‌کند.

در اینجا روش‌هایی را به شما تحت عنوان راههای جلوگیری از استرس در بارداری آموزش‌ می‌دهیم که در رهایی از استرس به شما کمک‌ می‌کنند:

https://parenting.firstcry.com/articles/crying-during-pregnancy-how-it-affects-your-baby/

 

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس