تغییرات کودک از سه تا چهار سالگی

تمامی کودکان خردسال در سن سه الی چهار سالگی مقررات را زیر پا می گذارند که یا به دلیل نیاز به استقلال است و یا آنقدر خسته می شوند که قادر به رعایت مقررات نیستند. باید برای فرزندتان  مقررات محکم ولی معقولی را تعیین کنید. مواردی مانند ندویدن در خیابان بسیار اهمیت دارند که حتما باید به فرزندتان گوشزد کنید. همچنین نزدن دیگران، نشکستن اشیاء، و توجه به احساسات دیگران. سعی کنید نسبت به آنچه که کودک شما اجازه انجام آن را دارد یا ندارد، قطعی، صریح و منظم باشید. انضباط را به عنوان فرصتی برای فرزند خود به کار ببرید، نه به این عنوان که بخواهید تنبیهش کنید.

 

نیازهای کودک از سه تا چهار سالگی چیست؟

 

توصیه هایی برای کمک به رشد سالم کودک از سه تا چهار سالگی

1- حفظ ایمنی

2- ایجاد احساس امنیت

3- حفظ بهداشت

4- کمک در سرعت یادگیری

 

خصوصیات رفتاری کودکان سه تا چهار ساله

به خاطر داشته باشید میزان رشد و نمو نوزدان یکسان نیست. این موارد فقط برای راهنمایی شما عزیزان هستند. در صورت نگرانی نسبت به رشد نوزاد خود، موضوع را با پزشک متخصص  در میان بگذارید.

 

از خودتان مراقبت کنید.

شما همه تلاش خود را می کنید که خوراک فرزند شما از هر لحاظ مناسب باشد ولی خود شما چطور؟ شما برای سالم ماندن باید وقتی را برای ورزش، تهیه و صرف غذای مناسب در نظر بگیرید. اکنون بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به انرژی بیشتر دارید که از طریق خواب منظم و تفریح به دست می آید. می توانید فعالیت بدنی و سالم خوردن را به یک برنامه خانوادگی تبدیل کنید ولی برای نیازهای خود لازم است زمانی را برای خودتان کنار بگذارید.

 

مطالعه بیشتر:

1- 6 ماده غذایی موثر بر رشد مغز کودکان

2- جهش رشدی هنگام بلوغ و بهترین راه برای افزایش طول قد

3- فعالیت رشد دهنده- اسباب بازیهای رشد دهنده (ویدئو)

4- نمودار رشد کودک

5- چگونه حس قدردانی در کودکان را بالا ببریم؟

6- 6 راه حل برای شب ادراری کودکان

 

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس