The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

6 ماده غذایی موثر بر رشد مغز کودکان

مغز کودکان به سرعت در حال رشد و نمو است و برای حفظ این روند به انرژی نیاز دارد. دکتر درو رامسی، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب " رژیم غذایی سالم " و سایر همکاران اش در این نوشتار شش ماده غذایی که مصرف شان به رشد و نمو و حفظ تندرستی مغز کودکان کمک می کنند را معرفی کرده اند. آنها باور دارند:" با افزودن شش ماده غذایی زیر به رژیم غذایی کودکان می توان به رشد مهارت های شناختی و افزایش تمرکز مغز کودکان کمک کرد. "

 

1- تخم مرغ

دکتر بث سالتز، متخصص تغذیه مرکز درمانی رونالد ریگان در لس آنجلس می گوید:" پروتئین و مواد مغذیی که در تخم مرغ وجود دارند، قدرت تمرکز کردن کودکان را افزایش می دهند. "

او افزود:" کربوهیدرات و پروتئینی در این ماده غذایی وجود دارد انرژی مورد نیاز بدن کودکان را تا وعده غذایی بعدی تامین می کند. "

روش سرو کردن: تخم مرغ آب پز یا نیمرو همراه با نان ذرت در وعده های صبحانه یا عصرانه

2- ماست یونانی

دکتر لائورا لانگو، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد گفت:" چربی نقش اساسی در حفظ تندرستی مغز ایفاء می کند. ماست یونانی پر چرب به حفظ تندرستی سلول های مغز کودکان و ارسال و دریافت اطلاعات توسط آنها کمک می کند. "

روش سرو کردن: ترکیب کردن ماست یونانی همراه با غلات سبوس دار غنی شده، توت فرنگی، شاه توت و ...

3- سبزیجات

مصرف اسفناج و کلم که سرشار از فولات و انواع ویتامین ها هستند احتمال بروز زوال عقل در بزرگسالی را کاهش می دهند. کلم سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که به رشد سلول های مغزی کمک می کند.

روش سرو کردن: افزودن سبزیجات به میان وعده ها، املت، لازانیا و ... سرخ کردن کلم آغشته شده به نمک در روغن زیتون

4- ماهی

ماهی ها (سالمون، تن، ساردین و ...) سرشار از ویتامین د و اسیدهای چرب امگا 3 هستند و نقش زیادی در حفظ تندرستی مغز، افزایش مهارت های روحی و کاهش ضعف حافظه ایفاء می کنند.

دکتر بان تاب دیگ، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه میشیگان و نویسنده کتاب " اعجاب غذاها " معتقد است:" افزایش میزان اسیدهای چرب امگا 3 بدن کودکان عملکرد مغز و توانایی تمرکز کردن شان را بهبود می بخشد. "

روش سرو کردن: گریل کردن ماهی ها و تهیه کردن ساندویچ تن ماهی

5- آجیل و دانه های خوراکی

آجیل و دانه های خوراکی سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. مصرف این مواد به حفظ تندرستی سیستم اعصاب مرکزی بدن و بهبود خلق و خوی کودکان کمک می کند.

روش سرو کردن: تهیه ساندویج با استفاده از کره بادام زمینی و آفتاب گردان که سرشار از فولات، ویتامین ای و سلنیوم هستند.

6- جو دو سر

پروتئین و فیبر درون جو دو سر به تمیز ماندن عروق قلب و مغز کودکان کمک می کند. یافته های تازه دانشمندان نشان می دهند، حافظه کودکانی که جو دو سر شیرین شده می خورند قدرتمند تر است.

روش سرو کردن: افزودن به شیر، ماست، سالاد و ...

 

مطالعه بیشتر:

1- مصرف مکمل امگا 3 هوش نوزاد را افزایش نمی دهد

2- تاثیر مصرف اسید فولیک در بارداری بر لوله عصبی نوزاد

3- همه چیز درباره آسیب های مغزی کودکان

4- همه چیز درباره سیم کشی مغز فرزندان

 

منبع: webmd