The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ترس از غریبه ها در نوزادان و کودکان را چه کنیم؟

ترس از غریبه ها در نوزادان و نیز کودکان موردی عادی و شایع است. این ترس از حدود هشت ماهگی شروع می شود و تا سن دو سالگی ادامه دارد.  شما می توانید به کودکتان کمک کنید که در کنار افراد غریبه احساس راحتی کند، بدین صورت که با صبر و حوصله افراد جدید را به تدریج به کودکتان معرفی کنید. برای کودکان بزرگتر که از غریبه می ترسند، باید جوری برخورد کنید تا در ایجاد حس استقلال به کودکتان کمک کنید. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که ترس از غریبه ها در نوزادان و کودکان تا چند سالگی طبیعی است و برای رفع ترس از غریبه ها در نوزادان چه باید کنید.

آیا ترس از غریبه ها در نوزادان طبیعی است؟

به طور کلی ترس از افراد غریبه در کودکان بسیار رایج است. در واقع یک مرحله از رشد طبیعی کودک می باشد. این اتفاق زمانی می افتد که کودک دوست داشتنی شما به افراد آشنایی که اطرافش هستند، حس دلبستگی سالم پیدا می کند، درست مانند شما. از آنجا که نوزادان، بزرگسالان آشنا را ترجیح می دهند، ممکن است در مقابل غریبه ها با گریه یا سر و صدا، سکوت زیاد، ترس یا مخفی شدن، واکنش نشان دهند.

سن ترس از غریبه ها در کودکان

ترس از غریبه ها معمولا در حدود سن هفت تا ده ماهگی شدت می گیرد. این ترس می تواند چند ماه طول بکشد یا حتی مدت زمان طولانی تری ادامه یابد. معمولاً بین سن هجده ماهگی تا حدود دو سالگی بر طرف می شود. به عنوان مثال، یک کودک 10 ماهه که از 6 ماهگی به مهد کودک می رود، ممکن است در صورت ورود یک مربی جدید به مرکز، ناراحت شود. زمانی که مراقب سعی می کند او را از مادر یا پدرش بگیرد، ممکن است گریه کند، سرش را در گردن مادرش فرو کند یا جیغ بزند.

چگونه می توان به برطرف کردن ترس از غریبه ها در کودکان کمک کرد؟

اگرچه ترس از غریبه ها بخشی از رشد طبیعی نوزادان و کودکان خردسال است، اما مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا کودک احساس ناراحتی کمتری کند:

• ترس کودک خود را از غریبه نادیده نگیرید و آن را رد نکنید. این کار می تواند ترس او را بدتر کند.

• وقتی فرزندتان با افراد جدید ملاقات می کند، دست او را بگیرید یا بگذارید در بغل شما آرام بگیرد.

• در صورت امکان برای رویارویی کودک خود با افراد جدید این معرفی را در خانه خودتان انجام دهید، زیرا کودک احساس راحتی بیشتری خواهد داشت.

• اگر کودک شما از ملاقات شخص جدیدی بسیار ناراحت است، او را دلداری دهید و روشی مانند انجام بازی های مشترک را امتحان کنید. همچنین می توانید کودک خود را کمی از شخص جدید دور کنید تا زمانی که او آرام شود. سپس می توانید دوباره امتحان کنید.

• هنگام گذراندن وقت با افراد جدید، وسایل راحتی کودک (اسباب بازی یا پتو) را همراه با خود داشته باشید.

• خودتان آرام باشید. کودک باهوش شما حالات روحی شما را درک می کند. اگر احساس کند شما آرامش دارید او احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهد داشت.

به آهستگی این رودررویی را ایجاد کنید

• صبور باشید. هرگز کودک خود را تحت فشار قرار ندهید تا قبل از آمادگی کامل به کنار افراد جدید برود.

• وقتی فرزند خود را به شخص جدیدی معرفی کردید، در کنار کودکتان باشید. این کار به او اطمینان می دهد که او را بلافاصله با افراد ناآشنا تنها نخواهید گذاشت.

• از بزرگسالان ناآشنا، مانند فامیل های دور یا دوستان خود، خواهش کنید که قبل از اینکه کودک شما را بغل بگیرند، مدتی صبر کنند تا شما شرایط را فراهم کنید.

• برای کودکان کمی بزرگتر، برای فرزند خود توضیح دهید که آن شخص جدید چه کسی است و در حال حاضر قرار است چه اتفاقی بیفتد. به عنوان مثال، توضیح دهید که پرستار کودک جدید شخصی است که به او اعتماد دارید. همچنین بگویید الان دارید جایی می روید و زمان برگشت خود را به کودکتان بگوئید.

اهمیت ملاقات کودک با افراد جدید

• مدام کودک خود را در مکان های مختلف به افراد جدید معرفی کنید. هر چقدر کودک شما شانس بیشتری برای ملاقات با افراد جدید داشته باشد، متوجه می شود که در کنار آنها امنیت دارد و احتمالا ترس او کمتر خواهد شد.

• به فرزند خود نشان دهید که از افراد جدید نمی ترسید. با زبان بدن مثبت مانند: لبخند، حالت آرام، تماس چشمی و صدای شاد به آنها سلام گرم دهید.

• به کودکان بزرگتر کمک کنید برخی از روش های مقابله با ترس در هنگام ملاقات با افراد جدید تمرین کنند. به عنوان مثال، بگوئید بیا با هم یک نفس عمیق بکشیم و به چیزهای خوب فکر کنیم. این دسته از روش ها به فرزند شما کمک می کنند تا اعتماد به نفس بیشتری در مواجهه با افراد غریبه داشته باشد.

• نگران واکنش افراد بزرگسال نباشید. فقط به آنها بگویید که کودک شما در حال یادگیری برای ملاقات با افراد غریبه است و واکنش کودکتان کاملا طبیعی است.

ترس از غریبه ها در کودکان با سن بیشتر از دو سال

ترس از افراد غریبه در اکثر کودکان در حدود سن دو سالگی از بین می رود اما ممکن است تعداد کمی از کودکان حتی بعد از این سن هم همچنان از غریبه ها بترسند. بهترین راه کمک به کودکان در این سن ایجاد حس استقلال در آنها است. اگر کودک شما احساس استقلال بیشتری کند، ممکن است در کنار غریبه ها نیز اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

در اینجا چند نکته برای کمک به استقلال کودکان آورده شده است:

• اجازه دهید کودک دوست داشتنی شما برخی کارها را به تنهایی انجام دهد، مانند: غذا دادن به خودش، گشت و گذار در محیط های بازی جدید و سرگرمی با اسباب بازی ها

• تجربه های زیادی به فرزند خود بدهید و چهره های جدیدی به او معرفی کنید. با گذشت زمان، او متوجه خواهد شد که در کنار غریبه ها اتفاق بدی رخ نخواهد داد.

• سعی کنید برای حل مشکل ترس از غریبه ها در نوزادان و کودکان عجله نکنید و به کودک خود فرصت دهید تا راه حل هایی برای این مشکل خود پیدا کند.

• فرزندتان را تشویق کنید که مسئول برخی کارهای ساده خانه باشد. برای مثال، قرار دادن وسایل در چرخ دستی فروشگاه، آب دادن گل ها و یا چیدن میز غذا

• به کودک خود کمک کنید تا یاد بگیرد که بتواند در خانه بدون شما هم بخوابد یا اگر شرایطی پیش آمد که مجبور شدید او را در خانه فرد دیگری بگذارید بتواند آن جا را تحمل کند و یا اگر یکی از اقوام در مواقع اورژانسی نیاز شد که از کودک شما مراقبت کند، فرزند احساس راحتی کند.

ترس از غریبه ها در نوزادان می تواند باعث بروز اضطراب اجتماعی در بزرگسالی شود. 

اگر ترس از افراد غریبه واقعا شدید است و یا به مرور زمان بهتر نمی شود و یا در صورت عدم وجود فرد غریبه بازهم کودک دچار ترس و وحشت می شود، بهتر است از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

اگر ترس از غریبه ها در نوزادان تا دو سالگی بهتر نشد و یا حتی شدیدتر شد و سابقه خانوادگی اضطراب هم وجود داشت، در این صورت ممکن است کودک شما هم علائم اولیه اضطراب را نشان می دهد و نیاز به مشورت با یک روانشناس حرفه ای دارید. شما به عنوان پدر و مادر بهتر از هر فرد دیگری کودک خود را می شناسید پس اگر با این ترس کودک احساس خطر کردید در اولین فرصت با توجه به شدت مشکل با مشاور مدرسه، روانشناس و یا روانپزشک مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:

11 سرگرمی برای کودکان 6 تا 12 ماه

 پدیده خشونت گرایی و رفتار قلدری در کودکان

بهانه گیری و ناسازگاری کودک سه ساله به چه معنا و علت است؟

?پرسش و پاسخ های ترس از غریبه ها در نوزادان

آیا ترس از غریبه ها در نوزادان طبیعی است؟

به طور کلی ترس از افراد غریبه در کودکان بسیار رایج است. در واقع یک مرحله از رشد طبیعی کودک می باشد. این اتفاق زمانی می افتد که کودک دوست داشتنی شما به افراد آشنایی که اطرافش هستند، حس دلبستگی سالم پیدا می کند، درست مانند شما. از آنجا که نوزادان، بزرگسالان آشنا را ترجیح می دهند، ممکن است در مقابل غریبه ها با گریه یا سر و صدا، سکوت زیاد، ترس یا مخفی شدن، واکنش نشان دهند.

سن ترس از غریبه ها در کودکان تا چند سالگی است؟

ترس از غریبه ها معمولا در حدود سن هفت تا ده ماهگی شدت می گیرد. این ترس می تواند چند ماه طول بکشد یا حتی مدت زمان طولانی تری ادامه یابد. معمولاً بین سن هجده ماهگی تا حدود دو سالگی بر طرف می شود. به عنوان مثال، یک کودک 10 ماهه که از 6 ماهگی به مهد کودک می رود، ممکن است در صورت ورود یک مربی جدید به مرکز، ناراحت شود. زمانی که مراقب سعی می کند او را از مادر یا پدرش بگیرد، ممکن است گریه کند، سرش را در گردن مادرش فرو کند یا جیغ بزند.

چگونه می توان به برطرف کردن ترس از غریبه ها در کودکان کمک کرد؟

ترس کودک خود را از غریبه نادیده نگیرید و آن را رد نکنید. این کار می تواند ترس او را بدتر کند. وقتی فرزندتان با افراد جدید ملاقات می کند، دست او را بگیرید یا بگذارید در بغل شما آرام بگیرد. در صورت امکان برای رویارویی کودک خود با افراد جدید این معرفی را در خانه خودتان انجام دهید، زیرا کودک احساس راحتی بیشتری خواهد داشت. اگر کودک شما از ملاقات شخص جدیدی بسیار ناراحت است، او را دلداری دهید و روشی مانند انجام بازی های مشترک را امتحان کنید. همچنین می توانید کودک خود را کمی از شخص جدید دور کنید تا زمانی که او آرام شود. سپس می توانید دوباره امتحان کنید.

برای برطرف شدن غریبی کردن شدید کودک چه می توان کرد؟

صبور باشید. هرگز کودک خود را تحت فشار قرار ندهید تا قبل از آمادگی کامل به کنار افراد جدید برود. وقتی فرزند خود را به شخص جدیدی معرفی کردید، در کنار کودکتان باشید. این کار به او اطمینان می دهد که او را بلافاصله با افراد ناآشنا تنها نخواهید گذاشت. از بزرگسالان ناآشنا، مانند فامیل های دور یا دوستان خود، خواهش کنید که قبل از اینکه کودک شما را بغل بگیرند، مدتی صبر کنند تا شما شرایط را فراهم کنید.

منبع: raisingchildren