The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چرا نوزادم با گریه و جیغ از خواب بیدار می شود؟

اگر بیست و چهار ساعته مسئولیت مراقبت از یک نوزاد را به عهده داشته باشید، می فهمید وقتی می گویند فلانی مثل بچه خوابیده است، دروغی بیش نیست. بچه ها اصلاً راحت نمی خوابند. نق می زنند، ناله می کنند، سرفه می کنند، مضطرب می شوند، می لرزند و تکان می خورند. اما آنچه که والدین بی تجربه انتظار آن را ندارند، این است که نوزاد در نیمه های شب با گریه و جیغ از خواب بیدار شود. چگونه نوزاد ناگهان از آرامش مطلق به این حد از بی قراری می رسد و چرا؟

چرا نوزادم با گریه و جیغ از خواب بیدار می شود؟

دلیل بیداری های هیستریک در نیمه شب بستگی به سن کودک دارد. به عنوان مثال، علت بیداری ناگهانی در نوزادان تازه متولد شده نسبت به کودک 4 ماهه یا 9 ماهه و یک ساله به طور کلی متفاوت است. با ما همراه باشید تا ببینیم چرا نوزاد آرام ناگهان از خواب برمی خیزد و فریاد می زند...

9 دلیل برای بیدار شدن نوزاد با گریه و جیغ

نوزادان بیشتر از بزرگسالان مستعد اختلال از خواب پریدن در شب به همراه گریه و جیغ هستند که ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیفتد مانند :

• گرسنگی

• نفخ

دندان در آوردن

• شرایط ناراحت کننده

• بیماری

• اضطراب جدایی

• رگرسیون خواب نوزاد یعنی دوره ای که نوزاد دچار تغییر در الگوی خواب شود.

• جهش های رشد

کابوس یا وحشت شبانه

اکنون هر یک از این موارد را به دقت مورد بررسی قرار می دهیم.

1.گرسنگی: پزشکان گرسنگی را بزرگترین دلیل بیدار شدن های هیستریک در نیمه شب می دانند. نوزادان در طول شبانه روز، هر 2 تا 3 ساعت شیر می خورند. به تدریج شیرخوار می آموزد که مدت زمان بیشتری بخوابد و کمتر برای شیرخوردن بیدار شود. در این سن، به خصوص اگر چند ساعت از آخرین وعده تغذیه گذشته باشد، احتمالاً علت بیدار شدن به گرسنگی مربوط می شود.

2.نفخ: نوزاد شیرخوار مقدار زیادی غذا می خورد اما سیستم گوارش او هنوز به طور کامل رشد نکرده است. بنابراین نمی توانند خیلی از مواد موجود در شیر مادر یا شیرخشک را هضم کنند. نوزادان حتی قادر به تحمل شیر گاو نیز نیستند. درست هضم نشدن غذا موجب نفخ و گاز معده می شود و درد و ناراحتی ایجاد می کند. نوزاد نمی داند که با علائم گاز معده چه کار کند و با گریه اعلام می کند که به کمک مادر نیاز دارد. اگر نوزاد زیاد نفخ شکم دارد و یا پاهایش را به داخل شکم جمع می کند، ممکن است نفخ دردناک داشته باشد.

3.رویش دندان ها: رویش دندان ها بین 4 تا 6 ماهگی آغاز می شود و یکی از دلایل شایع بیداری های شبانه است. اگرچه درد دندان در آوردن ماه ها طول می کشد اما در نهایت کودک یاد می گیرد که چگونه با آن کنار بیاید. اما در سنین پائین تر، احساس درد و خارش در دهان موجب بی قراری های شبانه می شود. آب دهان زیاد، لثه های متورم و تمایل به قرار دادن هر چیزی در دهان از نشانه های دندان در آوردن است. اگر فرزند شما هر یک از این علائم را در طول روز نشان می دهد و شب ها از خواب بیدار می شود، احتمالاً به علت دندان درآوردن است.

4.شرایط نامطلوب: پوشک کثیف، اتاق خیلی گرم یا خیلی سرد، پتو یا سرویس خواب آلوده به ادرار، آسایش خواب را در کودک از بین می برد و موجب بیداری شبانگاهی می شود. نوزادان نمی توانند مشکلات خود را حل کنند، بنابراین گاهی با بلندترین و عصبانی ترین حالت ممکن دیگران را بیدار می کنند.

5. بیماری: وقتی علائم بیماری در نیمه شب بروز می کند، کودک ناگهان با تب، معده درد یا گرفتگی بینی از خواب می پرد. اگر بدن نوزاد گرم است، دمای بدن او را اندازه بگیرید. اگر شدیدا بی قراری می کند و نمی توانید او را آرام کنید، یا دست به گوش، بینی یا چشم خود می زند احتمالا بیمار است و با گریه هایش می خواهد این خبر را به شما بدهد.

اگر کودک شما احساس گرما می کند ، او را از نظر تب بررسی کنید. اگر به نظر می رسد آنها تسلی ناپذیر هستند یا به گوش ، چشم یا بینی خود می مالند یا می کشند ، ممکن است سعی کنند به شما بگویند که حالشان خوب نیست.

6. اضطراب جدایی: بعد از 9 ماهگی، بیدار شدن از خواب شبانه بیشتر به مسائل رشدی مربوط می شود و کمتر جنبه جسمی دارد. مشکل اضطراب جدایی را می توان یکی از دلایل گریه های شبانگاهی در سن 9 تا 12 ماهگی دانست. معمولاً نوزادان در این سن از خواب بیدار می شوند و وقتی مادر یا پدر را در کنار خود نمی بینند، نگران می شوند. اگر فرزند شما با جیغ از خواب بیدار می شود اما پس از ورود شما به اتاق خواب آرام می گیرد، مشکل پوشک کثیف و گرسنگی نیست بلکه او از نظر احساسی دچار مشکل شده است.

7. رگرسیون خواب: رگرسیون خواب، بدترین قسمت فرزندپروری است که شاید تا به حال نمی دانستید. رگرسیون خواب، حالتی است که در آن الگوی خواب کودک تغییر می کند و معمولاً در 4 ، 6 ، 8 ، 12 ، 18 و 24 ماهگی اتفاق می افتد. نقطه مشترک همه این مراحل نوعی پیشرفت رشدی را در کودک نشان می دهد. به دست آوردن استقلال، رفع نیازها، دلتنگی و تغییرات رشدی اغلب منجر به رگرسسیون خواب خواهد شد.

در نوزادان زیر 1 سال، دلیل اصلی رگرسیون خواب، وابستگی به الگوی خواب قبلی است. اگر کودک همیشه هنگام خواب شیشه شیر یا پستانک به دهان داشته باشد، وقتی بیدار شود چیزی در دهانش نباشد، شروع به جیغ زدن می کند. در خصوص تمامی رفتارهای قبل از خواب مانند تکان دادن، شیر خوردن یا لالایی خواندن به همین صورت است. اگر کودک به کسی وابسته باشد و نیمه های شب آن فرد را کنار خود نبیند یا خود را در یک تختخواب تاریک ببیند، بسیار نگران می شود.

8.جهش های رشد:  نوزادان کوچکتر در جهش های دوره ای رشد بسیار ولع غذا دارند و سیری ناپذیر هستند در این شرایط مهمترین علت بی خوابی و گریه های شبانه، گرسنگی است. بنابراین نه تنها طول شب برای شیرخوردن بیشتر از خواب بیدار می شوند بلکه فوراً باید به آنها غذا داد.

یک جهش رشد واقعی معمولاً فقط حدود 2 یا 3 روز طول می کشد. اگر نوزاد با گریه و جیغ از خواب بیدار می شود و چیزی جز تغذیه او را آرام نمی کند، موقتی است و خود به خود برطرف خواهد شد.

9.کابوس یا وحشت شبانه: کابوس یا وحشت شبانه بیشتر در سنین 3 تا 4 سالگی اتفاق می افتد، اما قطعاً می تواند خواب کودک را مختل کرده و در طول شب موجب گریه و جیغ شود. ااکثر نوزادان تا 18 ماهگی دچار ترس شبانه نمی شوند، بنابراین در سنین کمتر از 18 ماه نباید علت بی قراری های کودک را به ترس و کابوس شبانه ارتباط داد.کودکان در سنین پائین تر بیشتر مستعد واکنش پذیری هستند و اغلب به نظر می رسد که از خواب بد برخاسته اند. نوزادان بین چرخه های خواب بیدار می شوند و اغلب با یک ضربه آرام روی پشت یا یک لمس ساده دوباره می خوابند.

چگونه می توان گریه و جیغ شبانه نوزاد را آرام کرد؟

وقتی کودک شب ها با گریه بیدار می شود، با کمک راهکارهای زیر می توانید فوراً به علت پی ببرید:

• ببینید آیا نیازهای اولیه او برآورده شده است. شرایط را در ذهن خود مرور کنید. آیا کودک گرسنه نیست؟ وضعیت او تغییر نکرده است؟ کودک احساس سرما یا گرما نمی کند؟ گاهی اوقات مشکل با راه حل های ساده مانند شیردادن به نوزاد، تعویض پوشک یا قنداق حل می شود.

• ببینید کودک درد نداشته باشد. اگر کودک در طول روز اشیا را به دهان می برد و همه چیز را می جود ، احتمالاً در حال دندان درآوردن است. در این صورت کمی ماساژ لثه یا مقدار استامینوفن متناسب با سن می تواند کمک کند. در صورتی که نوزاد نفخ کرده باشد، پاهایش را به داخل شکم می کشد و دفع گاز دارد. با مشاهده این علائم با پزشک مشورت کنید.

• واکنش احساسی فرزندتان وقتی نیمه شب وارد اتاق او می شوید، چگونه است. اگر از دیدن شما خوشحال می شود، احتمالاً اضطراب جدایی باعث گریه او شده است. اگر به محض اینکه او را در آغوش می گیرید یا پستانک را در دهان او قرار می دهید، آرام می شود، احتمالاً به شرایط خواب خود وابسته شده است.چنانچه همه نیازهای اساسی نوزاد برآورده شود، خود به خود آرام خواهد شد.

آیا آموزش خواب می تواند به شما کمک کند؟

اگر فکر می کنید فرزند شما باید تنها خوابیدن را یاد بگیرد یا بداند چگونه چند ساعت بدون شما زندگی کند، ما یک خبر خوب و یک خبر بد داریم.خبر خوب این که این مشکل راه حلی دارد و خبر بد اینکه راه حل مشکل، تربیت خواب است. تربیت خواب یکی از دشوارترین و استرس آورترین مراحل فرزندپرروری است که اغلب افراد دوست ندارند، امتحان کنند.

صحبت درباره زیر و بم های تربیت خواب، موضوع این مقاله نیست، زیرا روشهای زیادی دارد که برخی از آنها برای هر خانواده ای مناسب نیست و ما نیز درباره آن گفتگو نمی کنیم. اما اگر فرزند شما به یک روال عادی، یک شخص یا شیء وابسته شده است که به کمک آن به خواب می رودو نیمه شب در نبود آن فرد، شی یا هر چیزی که به آن عادت کرده است، گریه می کند، چاره ای جز تربیت خواب وجود ندارد.

اگر 2 هفته متوالی برای بهبود وضعیت خواب کودک تلاش کردید و موفق نشدید، ناگزیر باید رویکرد تربیت خواب را اجرا کنید. تربیت خواب معمولاً برای نوزادان زیر 4 ماه مناسب نیست، بنابراین در سنین پائین نمی توانید از این روش کمک بگیرید و باید تا مهیا شدن شرایط، صبر کنید. متخصصان معتقدند ایجاد و ترک عادت 2 هفته زمان می برد، بنابراین برنامه تربیت خواب را زودتر آغاز کنید. اما صبر بهتر است. در بسیاری مواقع که نوزادان نیمه شب گریه می کنند و کاری از دستتان بر نمی آید، منتظر بمانید، صبور باشید و کنترل خود را از دست ندهید.

چه زمانی باید برای گریه و جیغ نوزاد به پزشک مراجعه کرد؟

در بیشتر موارد، همه این نگرانی ها بدون مراجعه به پزشک حل می شود. هر چند این کار آسان نیست اما بیداری های شبانه معمولاً به ویزیت پزشک نیاز ندارد.با این اوصاف، اگر کودک بیمار به نظر می رسد یعنی مانند همیشه غذا نمی خورد، ادرار نمی کند و دمای بدن او حدود 38 درجه سانتیگراد یا بیشتر است، با پزشک تماس بگیرید. در مورد نوزادانی که هر شب بدون هیچ دلیل مشخصی گریه می کنند، نیز بهتر است مشورت با پزشک انجام می دهد.

البته مراجعه یا مشورت با پزشک دلیل نمی خواهد، هر وقت که احساس نیاز کردید یا نگران مشکلات جسمی فرزندتان هستید، پزشک به شما کمک می کند.

آیا با گریه و جیغ از خواب پریدن نوزاد طبیعی است؟

نوزادان در طول شب به دلایل مختلف از خواب بیدار می شوند که اغلب کاملاً معمولی است و دلیل جدی در پس آن وجود ندارد. نوزادان زیر 6 یا 9 ماه معمولاً به علت گرسنگی یا دندان درآوردن گریه می کنند اما در نوزادان بالای 9 ماه مشکل بیشتر به اختلالات رشدی مانند اضطراب جدایی بر می گردد. دانستن علت گریه ها و بیداری های شبانه کودک، اولین قدم در یادگیری نحوه کمک به او است. در فرزندپروری اغلب مشکلات با صبوری حل می شود، اما اگر نگران مشکل جدی در مورد گریه و جیغ نوزاد هستید، می توانید برای کمک بیشتر با پزشک مشورت کنید.

 مطالعه بیشتر:

گریه نوزاد هنگام شیرخوردن به چه علت است؟

معنی گریه نوزاد و روش های آرام کردن آن چیست؟

گریه نوزاد در خواب نشانه چیست و علت گریه نوزاد چیست؟

علت گریه نوزاد در خواب چیست و متوقف کردن گریه او چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های بیدار شدن نوزاد با گریه و جیغ

آیا با گریه و جیغ از خواب پریدن نوزاد طبیعی است؟

نوزادان در طول شب به دلایل مختلف از خواب بیدار می شوند که اغلب کاملاً معمولی است و دلیل جدی در پس آن وجود ندارد. نوزادان زیر 6 یا 9 ماه معمولاً به علت گرسنگی یا دندان درآوردن گریه می کنند

چه زمانی باید برای گریه و جیغ نوزاد به پزشک مراجعه کرد؟

در بیشتر موارد، همه این نگرانی ها بدون مراجعه به پزشک حل می شود. هرچند این کار آسان نیست اما بیداری های شبانه معمولاً به ویزیت پزشک نیاز ندارد. با این اوصاف، اگر کودک بیمار به نظر می رسد یعنی مانند همیشه غذا نمی خورد، ادرار نمی کند و دمای بدن او حدود 38 درجه سانتیگراد یا بیشتر است، با پزشک تماس بگیرید.

چگونه می توان گریه و جیغ شبانه نوزاد را آرام کرد؟

ببینید کودک درد نداشته باشد. اگر کودک در طول روز اشیا را به دهان می برد و همه چیز را می جود ، احتمالاً در حال دندان درآوردن است. در این صورت کمی ماساژ لثه یا مقدار استامینوفن متناسب با سن می تواند کمک کند. در صورتی که نوزاد نفخ کرده باشد، پاهایش را به داخل شکم می کشد و دفع گاز دارد. با مشاهده این علائم با پزشک مشورت کنید.

چرا بچم شبا جیغ میزنه؟

نوزادان کوچکتر در جهش های دوره ای رشد بسیار ولع غذا دارند و سیری ناپذیر هستند در این شرایط مهمترین علت بی خوابی و گریه های شبانه، گرسنگی است. بنابراین نه تنها طول شب برای شیرخوردن بیشتر از خواب بیدار می شوند بلکه فوراً باید به آنها غذا داد.

منبع: healthline