The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چه زمانی نوزاد اسم خود را می شناسد؟ بچم به اسمش برنمی گرده

یکی از سوالات اغلب والدین است است که چه زمانی نوزادان اسم خود را می شناسند؟ کودک شما در سال اول مراحل زیادی را پشت سر خواهد گذاشت، از جمله تشخیص اسم خود. این نقطه عطف در توسعه زبان معمولاً بین 4 تا 9 ماه اتفاق می افتد. اما همه نوزادان، حتی خواهر و برادران، به طور همزمان به این نقطه عطف نخواهند رسید. در اینجا بیشتر در مورد چگونگی کمک به فرزندتان برای یادگیری اسم خود خواهید آموخت و همچنین چه زمانی باید در مورد تاخیرهای احتمالی رشد نگران و با پزشک متخصص اطفال خود تماس بگیرید.

علایمی که نشانه می دهند نوزاد اسم خود را می داند؟

ممکن است متوجه شده باشید که نوزاد هنگام صحبت کردن به شما نگاه می کند. نوزادان این کار را زود انجام می دهند، حتی قبل از اینکه بتوانند اسم خود را تشخیص دهند.

بنابراین، چگونه می توانید بفهمید که آیا فرزند شما اسم خود را شناخته است؟

خوب، سخت است و لزوماً نمی توانید به طور قطعی بدانید. ابتدا سن کودک خود را در نظر بگیرید. در حالی که برخی از نوزادان می توانند اسم خود را در 4 تا 6 ماهگی تشخیص دهند، اکثر آنها احتمالا تا 7 یا 9 ماه به این نقطه می رسند.

دوم، به ثبات توجه کنید. وقتی نام کودک را می گویید، کودک کوچک شما باید به شما نگاه کند یا سروصدا کند (صداهایی ایجاد کند).

بنابراین، به زبان بدن نوزاد خود و هر صدایی که تولید می کند توجه کنید. اگر کودک شما دائماً به طرف شما می چرخد، صداهایی زمزمه می کند یا نشانه دیگری از تشخیص را نشان می دهد، احتمالاً فرزند شما اسم خود را می داند.

چگونه به کودک کمک کنید تا اسم خود را بشناسد؟ می توانید از چند طریق به فرزند خود کمک کنید تا اسم خود را بیاموزد. اگر این روشها فوراً تأثیر نگذاشتند، ناراحت نشوید. بهتر است بدانید همه نوزادان در زمان های مختلف به نقاط عطف رشد و نمو خود می رسند. کودک شما با سرعت خودش حرکت می کند.

استراتژی ها عبارتند از:

• سعی کنید تکرار کنید. وقتی با فرزند خود ارتباط برقرار می کنید، اغلب از نام او استفاده کنید. جمله هایی مانند "سارا، بطری را دوست داری؟" یا "وقت تغییر پوشک است، سورنا!" استفاده منظم از نام نوزاد در مکالمه ممکن است به مرور زمان توجه کودک را به آن جلب کند.

• عوامل حواس پرتی را از بین ببرید. شاید اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است و حواس کودک شما را منحرف می کند. سعی کنید به یک اتاق آرام بروید. به کودک خود اسباب بازی بدهید تا با او بازی کند و مدتی تماشا کند. سپس، ببینید آیا نوزاد شما وقتی نام او را می گویید پاسخ می دهد یا خیر.

• لحن خود را تغییر دهید. لورا میز، آسیب شناس گفتار کودکان، پیشنهاد می کند هنگام تماس با نوزاد، لحن صدا را تغییر دهید. یک آواز بخوانید یا با زمزمه هیجان انگیز نام آنها را صدا کنید تا ببینید آیا توجه کودک شما به این صداها بهتر از صدای استاندارد شما است.

• از عکس ها استفاده کنید. یک کتاب عکس تهیه کنید یا فقط عکس های خود را با کودک خود ببینید. به افرادی که می بینید اشاره کنید و نام آنها را بیان کنید. وقتی به عکس فرزندتان می رسید همین کار را انجام دهید. می توانید چیزهایی مانند "به چشمان زیبای نیکی نگاه کن!" یا " شایان چه کلاه زیبایی داره!"

چه موقع کودک اسم خودش را می گوید؟

در طول سال اول زندگی، احتمالاً قبل از اینکه نوزاد بتوانند اسم خود را بگوید، می تواند آن را تشخیص دهد. این به آن دلیل است که درک گفتار و صحبت کردن مهارت های متفاوتی هستند که در طول زمان تکامل می یابند.

در حالی که کودک شما ممکن است اسم خود را در 4 تا 6 ماهگی تشخیص دهد، اما به زبان آوردن اسم خود و نام دیگران ممکن است تا 18 تا 24 ماهگی طول بکشد. گفتن نام کامل کودک به درخواست شما، نقطه عطفی است که احتمالاً بین 2 تا 3 سالگی به آن می رسد.

شما چه کمکی می توانید بکنید؟

کودکان نوپا ممکن است از بازی اسمت چیه لذت ببرند. این یک بازی ساده است، با پرسیدن: "اسمت چیه؟" بازی را شروع کنید. سپس، بلافاصله با گفتن نام فرزند خود به آرامی و واضح پاسخ دهید. با گذشت زمان، ممکن است قبل از شما فرزندتان پاسخ دهد. به خاطر داشته باشید که گفتن برخی اسامی نسبت به سایر اسامی آسان تر است. به عنوان مثال، رز یا نازی ممکن است بر روی زبان راحت تر از نسترن یا گلاره باشد. اگر نام فرزند شما دارای چندین هجا است، در نظر بگیرید که از یک نام مستعار کوتاه برای استفاده تا زمانی که صداهای گفتاری فرزندتان بهتر توسعه یابد، استفاده کنید.

چه موقع باید از متخصص کمک گرفت؟

اگر کودک شما تا زمان اولین سال تولدش به طور مداوم به اسم خود واکنش نشان نمی دهد، بهتر است با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید. پزشک فرزند شما ممکن است به شما پیشنهاد کند که شنوایی کودک خود را بررسی کنید یا با خدمات مداخله اولیه ارزیابی کنید تا ببینید آیا کودک نیاز به درمان توسط آسیب شناس زبان گفتار دارد یا خیر.

محققان طبق یک مطالعه در سال 2017 معتقدند که نرسیدن به این نقطه عطف تا 12 ماهگی ممکن است نشانه اولیه اوتیسم، مشکلات ارتباط اجتماعی یا سایر تاخیرهای رشدی باشد. همچنین می تواند ناشی از مشکلات شنوایی یا نوعی اختلال زبانی باشد.

نتیجه گیری: برقراری ارتباط با فرزندتان یکی از بهترین بخش های والد شدن است. دیدن برق چشمان کوچولویتان هنگام بردن نامشان بسیار هیجان انگیز است. اگر کودک شما هنوز به این مرحله نرسیده است، یک نفس عمیق بکشید. آنها با سرعت خود در توسعه مهارت های زبانی خود حرکت خواهند کرد. با این حال، اگر در مورد رشد کودک و شناخت اسم خودش، نگران هستید، با پزشک متخصص اطفال خود تماس بگیرید. پزشک می تواند به هر پرسشی که درباره رشد گفتار و زبان دارید، پاسخ دهد و همچنین هر گونه پشتیبانی و خدمات مورد نیاز را به شما توصیه کند.

مطالعه بیشتر:

نوزاد در چند ماهگی خانواده را میشناسد؟

نوزاد از چند ماهگی مادر و پدرش را می شناسد؟

انتخاب اسم نوزاد ، انتخاب بهترین نام برای نوزاد چگونه است؟

نشستن نوزاد چند ماهگیه وچه زمانی نوزاد به تنهایی می نشیند؟

?پرسش و پاسخ های شناخت نوزاد از اسم خودش

بچه ها چند ماهگی اسمشونو میشناسن؟

کودک شما ممکن است اسم خود را در 4 تا 6 ماهگی تشخیص دهد.

چه موقع کودک اسم خودش را می گوید؟

به زبان آوردن اسم خود و نام دیگران ممکن است تا 18 تا 24 ماهگی طول بکشد. گفتن نام کامل کودک به درخواست شما، نقطه عطفی است که احتمالاً بین 2 تا 3 سالگی به آن می رسد.

بچم اسمشو نمیگه چیکار کنم؟

کودکان نوپا ممکن است از بازی اسمت چیه لذت ببرند. این یک بازی ساده است، با پرسیدن: اسمت چیه؟ بازی را شروع کنید. سپس، بلافاصله با گفتن نام فرزند خود به آرامی و واضح پاسخ دهید. با گذشت زمان، ممکن است قبل از شما فرزند تان پاسخ دهد.

چه موقع باید از متخصص کمک گرفت؟

اگر کودک شما تا زمان اولین سال تولدش به طور مداوم به اسم خود واکنش نشان نمی دهد، بهتر است با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید.

منبع: healthline