علایم تخمک گذاری چیست ومعمولا چه زمانی تخمک‌گذاری رخ می‌دهد؟

تخمک‌گذاری به معنای آزاد شدن تخمک بالغ از یکی از تخمدان‌ها است، که هر ماه رخ می‌دهد و معمولا با ظاهر شدن علایم تخمک گذاری در بدن زنان همراه است. یک بانو در زمان تخمک‌گذاری قدرت باروری بیشتری دارد. اما چگونه می‌توانید از زمان تخمک‌گذاری خود مطلع ‌شوید؟ در زیر با اصلی‌ترین علایم تخمک گذاری در زنان آشنا خواهید شد.

علایم تخمک گذاری

در هر چرخه ماهیانه، زوج‌های سالمی که از روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده نمی‌کنند، در حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد شانس بارداری دارند. هرچند این احتمال نسبت به شرایط تغییر می‌کند. در واقع این درصد با توجه به این‌که تنها می‌توانید در زمان تخمک‌گذاری باردار شوید بسیار بالاست. هر ماه پنجره‌ای کوچک باز می‌شود و تخمکی که قابلیت بارور شدن دارد تنها برای ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده می‌ماند.

آیا به نظر نمی‌رسد زمان باز بودن این پنجره زیاد است؟ پس در نظر بگیرید که اسپرم قادر است بسیار بیشتر از تخمک و به مدت ۳ تا ۶ روز زنده بماند. به آن معنا که حتی اگر چند روز قبل از تخمک‌گذاری ارتباط جنسی داشته باشید، اسپرم‌های زیادی همچنان وجود دارند تا تخمک قبل از رسیدن به لوله فالوپ بارور شود. به یاد داشته باشید تنها یک اسپرم برای تولید جنین لازم است.

توجه داشته باشید که داشتن رابطه در روز تخمک‌گذاری ایده‌آل است. زیرا به نظر می‌رسد بعد از این زمان پنجره تا چرخه بعدی بسته خواهد بود. بنابراین هنگامی‌که هدف بارداری است، تشخیص زمان تخمک‌گذاری اهمیت بسیاری دارد.

معمولا چه زمانی تخمک‌گذاری رخ می‌دهد؟

به طور کلی، معمولا تخمک‌گذاری در نیمه چرخه قاعدگی رخ می‌دهد. اگر به طور متوسط چرخه قاعدگی را ۲۸ روز در نظر بگیریم، تخمک‌گذاری در روز ۱۴ رخ می‌دهد، که از روز اول دوره تا اولین روز دوره بعدی شمارش می‌شود.

 ‌ولی از آنجا‌ که همه‌چیز در بارداری تاثیرگذار است، ممکن است طول هر چرخه قاعدگی از ۲۳ تا ۳۵ روز متغیر باشد و ممکن است زمان تخمک‌گذاری شما هرماه نسبت به ماه قبلی تغییر کند.

تخمک‌گذاری چقدر دوام می‌یابد؟

این زمان بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت دوام می‌یابد و تنها در این مدت تخمک قابلیت باروری دارد.

علایم تخمک گذاری که معمولا در بدن خود مشاهده می کنید:

در زیر با ۷ مورد از اصلی ترین علایم تخمک گذاری آشنا می‌شوید:

 

بیشتر بدانید:

1- تخمک گذاری را بیشتر بشناسیم

2- تخمک گذاری چیست و چه نشانه ها و علائمی دارد؟

3- محاسبه زمان تخمک گذاری چه تاثیری بر احتمال بارداری دارد؟

4- درد تخمک گذاری چگونه است و چقدر طول می کشد؟

منبع: whattoexpect

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس