The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چند وقت بعد زایمان میشه باردار شد؟ بارداری مجدد پس از بچه دار شدن

بارداری مجدد پس از بچه دار شدن امکان پذیر است و همه ما تعداد زیادی از مادران را دیده ایم که فرزندان اصطلاحا شیر به شیر به دنیا آورده اند. اما چند وقت بعد زایمان میشه باردار شد؟ اگر برای کاهش فاصله سنی بین فرزندان، تصمیم به بارداری مجدد پس از بچه دار شدن داشته باشیم مشکلی برای ما و جنین پیش می آید. در ادامه این متن همه چیز را در مورد بارداری مجدد پس از بچه دار شدن برای شما شرح خواهیم داد.

بارداری مجدد پس از بچه دار شدن در مادران شیرده

از نظر تئوری، انتظار می رود شیردهی چرخه قاعدگی را به ویژه در شش ماه اول پس از زایمان به تعویق بیندازد. در برخی بانوان، شیردهی به منزله روشی برای جلوگیری از بارداری است که به آن روش آمنوره شیردهی می گویند و فرض بر این است که مادر در دوران شیردهی، چرخه قاعدگی نخواهد داشت.

اما نکته ای که باید مد نظر قرار دهیم این است که نمی دانیم شیردهی تا چه مدت می توان بازگشت باروری را به تاخیر بیندازد. به عبارت دیگر این مدت از فردی به فرد دیگر متفاوت است و بستگی به عوامل فردی و محیطی دارد.

برخی از عوامل فردی عبارتند از:

• تعداد دفعاتی که نوزاد در روز شیر می خورد.

• آیا نوزاد به طور مرتب شیر می خورد یا خیر.

• مدت زمان خواب کودک به طور مستمر.

اختلالات خواب، بیماری و استرس نیز از عوامل محیطی موثر بر بازگشت باروری در دوران شیردهی هستند. البته همه افراد شبیه هم نیستند. خودم تا هشت یا نه ماه بعد از زایمان پریود نشدم. اما یکی از دوستانم که فقط به فرزندش شیر مادر می داد، شش هفته پس از زایمان پریود شد.

اگرچه پزشکان قبول دارند که تاخیر چرخه قاعدگی با شیردهی می تواند موثر باشد، فراموش نکنید که تکیه بر آمنوره شیردهی تنها زمانی موثر واقع می شود که:

• فرزند شما کمتر از شش ماه داشته باشد.

• صرفا با شیر مادر و نه با شیشه شیر، شیر خشک یا غذای دیگر تغذیه کند.

• هر زمان نیاز به تغذیه دارد، شیر بخورد.

• شب ها نیز برای شیر از خواب بیدار شود.

• حداقل شش بار در روز شیر بخورد.

• مادر حداقل 60 دقیقه در روز به فرزند شیرخوارش شیر بدهد.

به خاطر داشته باشید که هر گونه تغییر در روال شیردهی، مانند اینکه نوزاد در طول شب بخوابد، می تواند باعث بازگشت چرخه قاعدگی شود. برای پیشگیری از بارداری، صرفا به تغذیه انحصاری نوزاد با شیر مادر اتکا نکنید.

چند ماه بعد از زایمان امکان بارداری مجدد وجود دارد؟

شرایط شیردهی شما تعیین می کند که آیا می توانید خیلی زود بعد از زایمان، باردار شوید یا خیر.

شیردهی و هورمون هایی که همزمان با تولید شیر در بدن ترشح می کنند، مانع از بازگشت دوباره تخمک گذاری می شوند. تخمک گذاری در مادرانی که شیر نمی دهند، بعد از 6 هفته بازمی گردد. اگر شیر نمی دهید، تخمک گذاری معمولاً تا حداقل شش هفته پس از زایمان برای اکثر زنان باز نمی گردد. بررسی انجام شده در سال 2011 نشان داد که بازگشت تخمک گذاری برای مادران غیرشیرده تا 74روز پس از زایمان طول می کشد. اما محدوده زمانی که تخمک گذاری به شکل موثر اتفاق می افتد و خانم می تواند باردار شود، در افراد مختلف متفاوت است.

اگر بعد از زایمان پریود نشده باشیم احتمال بارداری هست؟

در برخی بانوان، امکان بازگشت تخمک گذاری قبل از قاعدگی وجود دارد. به همین دلیل، در صورت جلوگیری از بارداری، ممکن است علائم تخمک گذاری هم بروز نکند. به این ترتیب امکان بارداری، حتی قبل از بازگشت قاعدگی وجود دارد.

برای بارداری مجدد پس از بچه دار شدن چند ماه صبر کنیم بهتره؟

به نقل از منابع معتبر، در حالت ایده آل، مادران باید برای بارداری مجدد پس از بچه دار شدن، 12 ماه برای اقدام به بارداری صبر کنند.

آیا بارداری مجدد پس از بچه دار شدن خطرناک است؟

تحقیقات نشان داده اند اگر فاصله دو زایمان کمتر از 6 ماه باشد، خطر زایمان زودرس یا تولد نوزاد با وزن کم بیشتر خواهد بود. این موارد در زایمان های با فاصله 18 تا 23 ماه کمتر است. اگر فاصله بین دو زایمان کمتر از 18 ماه و بیشتر از 60 ماه باشد، پیامدهای منفی برای مادر و نوزاد به همراه دارد.

کلام آخر

به طور کلی، شروع تخمک گذاری در بیشتر بانوان بلافاصله بعد از زایمان، نخواهد بود. بازگشت چرخه قاعدگی نیز در افراد مختلف متفاوت است. هر خانمی شرایط قاعدگی و تخمک گذاری خاص خود را دارد و عواملی مانند وزن، استرس، سیگار، شیردهی، رژیم غذایی و روش های پیشگیری از بارداری بر بازگشت باروری موثر هستند.

اگر قصد بارداری مجدد پس از بچه دار شدن را نداشته و تصمیم به پیشگیری از بارداری دارید، باید با پزشک خود در مورد گزینه های تنظیم خانواده صحبت کنید، به خصوص اگر در دوران شیردهی هستید و نمی دانید چرخه قاعدگی شما چه موقع باز می گردد.

مطالعه بیشتر:

بارداری برای دومین بار و آمادگی برای فرزند دوم

فاصله بین سقط و بارداری مجدد چقدر باید باشد؟

بهترین زمان بارداری بعد از مرده زایی چه موقع است؟

اشتباهاتی که مانع از بچه دار شدن می شوند چیست؟

?پرسش و پاسخ های بارداری مجدد پس از بچه دار شدن

چند ماه بعد از زایمان امکان بارداری مجدد وجود دارد؟

شرایط شیردهی شما تعیین می کند که آیا می توانید خیلی زود بعد از زایمان، باردار شوید یا خیر. شیردهی و هورمون هایی که همزمان با تولید شیر در بدن ترشح می کنن، مانع از بازگشت دوباره تخمک گذاری می شوند. تخمک گذاری در مادرانی که شیر نمی دهند، بعد از 6 هفته بازمی گردد.

اگر بعد از زایمان پریود نشده باشیم احتمال بارداری هست؟

بله. در برخی بانوان، امکان بازگشت تخمک گذاری قبل از قاعدگی وجود دارد. به همین دلیل، در صورت جلوگیری از بارداری، ممکن است علائم تخمک گذاری هم بروز نکند. به این ترتیب امکان بارداری، حتی قبل از بازگشت قاعدگی وجود دارد.

برای بارداری مجدد پس از بچه دار شدن چند ماه صبر کنیم بهتره؟

به نقل از منابع معتبر، در حالت ایده آل، مادران باید برای بارداری مجدد پس از بچه دار شدن، 12 ماه برای اقدام به بارداری صبر کنند.

آیا بارداری مجدد پس از بچه دار شدن خطرناک است؟

تحقیقات نشان داده اند اگر فاصله دو زایمان کمتر از 6 ماه باشد، خطر زایمان زودرس یا تولد نوزاد با وزن کم بیشتر خواهد بود. این موارد در زایمان های با فاصله 18 تا 23 ماه کمتر است.

منبع: healthline

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید