The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مصرف آنتی بیوتیک در دوران اقدام به بارداری

اگر در دوران اقدام به بارداری باشید، ممکن است سوالات و نگرانی های زیادی برای شما ایجاد شود، از جمله اینکه در صورت بیمار شدن، چه باید بکنید و کدام داروهای بدون نسخه (OTC) برای مصرف مناسب هستند. آیا مصرف آنتی بیوتیک در دوران اقدام به بارداری مجاز است؟ آیا می توانید شربت سرفه بخورید؟ یا اینکه داروهایی هستند که نباید آن ها را در دوران اقدام به بارداری مصرف کنید؟ با ما همراه شوید تا اطلاعاتی را در رابطه با مصرف رایج ترین داروهای بدون نسخه در دوران اقدام به بارداری به دست آورید.

مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) در دوران اقدام به بارداری

محبوب ترین و رایج ترین داروهای این دسته، شامل ایبوپروفن (موترین)، ادویل، ناپروکسن (آلو)، ایندومتاسین و آسپرین هستند که اغلب برای کاهش درد یا تسکین تب مورد استفاده قرار می گیرند. اما بد نیست بدانید که مطالعات حیوانی نشان می دهند داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی به ویژه ایندومتاسین با سرکوب التهاب ممکن است با تخمک گذاری تداخل ایجاد کرده و مانع آن شوند. البته این یافته در مطالعات انسانی به هنوز به قوت تایید نشده و حتی برخی مطالعات نیز هستند که نشان می دهند داروهایی مانند آسپرین به طور بالعکس ممکن است احتمال بارداری را افزایش دهد، بنابراین اگر پزشکتان به دلیل شک به وجود مشکلات انعقادی و یا به هر دلیل دیگری آسپرین را برای شما تجویز کرده است، درمان را ادامه داده و آن را کنار نگذارید.

 شاید برایتان جالب باشد که تحقیقات نشان داده اند مصرف مداوم و بیش از دو هفته از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن در مردان نیز تاثیر منفی بر روی روند تولید اسپرم ها داشته و بنابراین نه تنها شما، بلکه همسرتان هم در این دوران خاص باید مراقب داروهای مصرفی خود باشد.

با در نظر گرفتن این نکات، اگر در دوران اقدام به بارداری هستید، تلاش کنید تا حد امکان از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی به صورت مداوم و بدون دلیل استفاده نکنید، البته که مصرف گه گداری این داروها هیچ مشکلی را برای تخمک گذاری ایجاد نمی کند، اما مصرف بدون دلیل محکم هیچ توجیهی ندارد.

مصرف آنتی هیستامین ها و داروهای ضد حساسیت در دوران اقدام به بارداری

آنتی هیستامین ها داروهایی هستند که هیستامین ها را مسدود می کنند، ماده ای شیمیایی که بدن شما در پاسخ به آلرژن ها تولید می کند. آنتی هیستامین ها علائم آلرژی به ویژه آبریزش بینی، گرفتگی بینی، خارش و آبریزش چشم و کهیر را درمان کرده و رایج ترین آن ها عبارت هستند از:

  • فکسوفنادین (آلگرا)،
  •  دیفن هیدرامین (بنادریل)،
  •  کلرفنیرآمین (کلر-تریمتون)،
  •  لوراتادین (کلاریتین)،
  •  سیتریزین (زیرتک)،

در حالی که برخی ادعا می کنند که داروهای آنتی هیستامینی ممکن است با باروری و لانه گزینی تداخل داشته باشند و یا اینکه با خشک شدن مخاط دهانه رحم مانع رسیدن اسپرم ها به تخمک شوند، اما در حال حاضر هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد. به همین دلیل اگرچه اجتناب از مصرف بی دلیل و بیش از حد از این داروها در دوران اقدام به بارداری، کار عاقلانه ای به نظر می رسد اما اگر تحت نظر پزشک ناچار به استفاده از این داروها هستید، نگران نباشید.

مصرف داروهای ضد سرفه در دوران اقدام به بارداری

داروهای ضد سرفه به چند روش متفاوت عمل می کنند. برخی از آن ها خلط آور هستند که با رقیق کردن مخاط عمل کرده و به دفع راحت تر مخاط کمک می کنند و برخی دیگر نیز سرکوب کننده هایی هستند که شما را از سرفه باز می دارند. بنابراین بسته به اینکه چه دارویی مصرف می کنید، عملکرد و تاثیر آن بر روی قدرت باروری می تواند کاملا متفاوت باشد. به عنوان مثال:

  •  گایافنزین: هیچ تاثیر منفی بر روی قدرت باروری نداشته و حتی برخی معتقد هستند که می تواند به باروری خانم ها کمک کند، اگرچه هیچ تحقیقی این ادعا را تایید نکرده است و به علاوه از آنجا که مصرف این فرآورده دارویی در بارداری ممکن است با خطراتی همراه باشد، بنابراین مصرف خودسرانه و بدون دلیل آن توصیه نمی شود.
  •  دکسترومتورفان: از جمله دسته داروهای سرکوب کننده سرفه است که هم در دوران اقدام به بارداری و هم در صورت باردار بودن، مصرف آن توصیه نمی شود، اگرچه مشخص نشده بتواند تاثیرات منفی بر روی قدرت باروری داشته باشد.

مصرف آنتی بیوتیک در دوران اقدام به بارداری

آنتی بیوتیک ها به داروهای ضد میکروبی گفته می شود که برای مبارزه با عفونت های باکتریایی استفاده می شوند و بسیاری از افراد به محض احساس بیماری، به مصرف آن ها روی می آورند، شاید به همین دلیل باشد که ما در حال حاضر به عنوان نژاد بشر با نگرانی بزرگی به نام "مقاومت آنتی بیوتیکی" روبرو هستیم که به دلیل مصرف بی رویه و بی جا آنتی بیوتیک ها رخ داده و باکتری ها را در برابر بسیاری از آنتی بیوتیک های رایج مقاوم کرده است. اما در عین حال نمی توان انکار کرد که آنتی بیوتیک ها نجات بخش ما در زمان بیماری بوده و بنابراین این سوال مهم ایجاد می شود که در صورت بیمار شدن، آیا مصرف آنتی بیوتیک در دوران اقدام به بارداری مجاز است؟!

خب در حقیقت هیچ داده یا تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد آنتی بیوتیک ها در فرآیند تخمک گذاری، قاعدگی یا بارداری تداخل دارند اما این مساله در مورد مردان بسیار متفاوت بوده و به خوبی مشخص شده است که آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین، تتراسایکلین و اریترومایسین می توانند با تاثیر منفی بر کمیت و هم کیفیت اسپرم ها، قدرت باروری آقایان را کاهش داده و مشکلات باروری را ایجاد کنند. از سوی دیگر، برخی آنتی بیوتیک ها مانند تتراسایکلین نیز هستند که احتمال وقوع نقائص مادرزادی را در جنین افزایش داده و بنابراین مصرف این آنتی بیوتیک در دوران اقدام به بارداری باید با احتیاط انجام شود تا در صورت باردار بودن شما مشکل ساز نشود.

به عنوان سخن پایانی، فراموش نکنید که اگر در حال تلاش برای باردار شدن هستید و به هر دلیل بیمار شده اید، بسیار مهم است که به پزشک خود اطلاع دهید که در دوران اقدام به بارداری قرار دارید تا پزشک بر اساس شرایط شما، داروهای مناسب را تجویز کرده و تصمیم بگیرد که آیا مجاز به مصرف آنتی بیوتیک در دوران اقدام به بارداری و یا داروهای دیگر هستید یا خیر.

مطالعه بیشتر:

افزایش احتمال بارداری و باردار شدن سریع با روش های کاربردی

نزدیکی هر شب برای بارداری آیا کار درستی است؟

نحوه ی باردار شدن و مراقبت های مهم در زمان اقدام به بارداری

?پرسش و پاسخ های مصرف آنتی بیوتیک در دوران اقدام به بارداری

آیا مصرف آنتی هیستامینی در دوران اقدام به بارداری مانع حاملگی می شود؟

در حالی که برخی ادعا می کنند که داروهای آنتی هیستامینی ممکن است با باروری و لانه گزینی تداخل داشته باشند و یا اینکه با خشک شدن مخاط دهانه رحم مانع رسیدن اسپرم ها به تخمک شوند، اما در حال حاضر هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد

مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی در دوران اقدام به بارداری مجاز است؟

تحقیقات نشان داده اند مصرف مداوم و بیش از دو هفته از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن در مردان نیز تاثیر منفی بر روی روند تولید اسپرم ها داشته و بنابراین نه تنها شما، بلکه همسرتان هم در این دوران خاص باید مراقب داروهای مصرفی خود باشد.

می توانم در دوران اقدام به بارداری ایبوپروفن بخورم؟

اگر در دوران اقدام به بارداری هستید، تلاش کنید تا حد امکان از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی به صورت مداوم و بدون دلیل استفاده نکنید، البته که مصرف گه گداری این داروها هیچ مشکلی را برای تخمک گذاری ایجاد نمی کند، اما مصرف بدون دلیل محکم هیچ توجیهی ندارد.

آیا مصرف داروهای ضد سرفه در دوران اقدام به حاملگی خطرناک است؟

بسته به اینکه چه دارویی مصرف می کنید، عملکرد و تاثیر آن بر روی قدرت باروری می تواند کاملا متفاوت باشد.

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید