The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

احتمال بارداری بلافاصله قبل و بعد پریود چقدر است؟

احتمالا مثل بسیاری از بانوان با قاعدگی خود رابطه عشق و نفرت دارید. این که سعی کنید بفهمید چقدر طول می کشد و آیا ممکن است در این زمان از چرخه باردار شوید یا خیر شبیه یک شغل تمام وقت است و واقعا نیازمند مدرک دانشگاهی در رشته بیولوژی! ولی واقعا تنها چیزی که می خواهید این است که کنترل بارداری خود را در دست داشته باشید. اگر تخمگ گذاری منظم دارید، ماهانه پنجره ای وجود دارد که احتمال بارداری در آن از همه وقت بیشتر است. پنجره باروری در میان بانوان متفاوت است و حتی گاهی ماه به ماه تغییر می کند. اما احتمال بارداری بلافاصله قبل و بعد پریود چقدر است؟ آیا ممکن است بلافاصله بعد از شروع یا خاتمه قاعدگی باردار شوید؟ 

احتمال بارداری در چه روزی از ماه بیشتر است؟

اگر چرخه شما ۲۸ روزه است معمولا اوج باروری روز چهاردهم خواهد بود. بعضی از بانوان چرخه کوتاه تر ۲۱ روزه دارند. اگر این طور است ممکن است البته احتمال آن زیاد نیست حین قاعدگی یا بلافاصله پس از آن باردار شوید.

اگر گهگاه زود یا دیر تخمک گذاری می کنید ممکن است درست قبل و بعد و حتی حین قاعدگی باردار شوید، باز هم می گوییم که احتمال آن زیاد نیست. نتیجه داستان؟ اگر نمی خواهید باردار شوید حتما از روش های پیشگیری استفاده کنید، حتی اگر قاعدگی را پشت سر می گذارید. اگر می خواهید باردار شوید، دفعات رابطه را بیشتر کنید، اما زمان اوج باروری را بدانید. دانش قدرت است.

بیشترین احتمال بارداری چه زمانی است؟

زمان بندی در زندگی همه چیز است، خصوصا وقتی می خواهید یا نمی خواهید باردار شوید. ماهانه یک پنجره شش روزه وجود دارد که در آن احتمال بارداری از هر زمان دیگری بیشتر است.

- پنج روز مانده به تخمک گذاری

- خود روز تخمک گذاری

وقتی تخمک آزاد می شود تا ۲۴ ساعت احتمال باروری وجود دارد.

به نظر ساده می رسد، نه؟ اما فهمیدن زمان تخمک گذاری چندان آسان نیست.

وقتی قاعدگی اتفاق می افتد، بدن شما در حال ریزش دیواره رحم است، چون در چرخه قبلی بارداری رخ نداده است. هورمون های لازم برای حفظ بارداری، مانند پروژسترون، در این زمان بسیار کم است. با این حال، بدن شما پیشاپیش آمادگی برای پنجره باروری بعدی را آغاز کرده است. ممکن چرخه قاعدگی شما مثل ساعت دقیق باشد و بعد ناگهان یک ماه، چند روز زودتر یا دیرتر تخمک گذاری کنید. حتی ممکن است یک ماه اصلا تخمکی در کار نباشد.

این موضوع دلایل بسیاری دارد. یکی این است که تا وقتی یاد بگیریم زمان را متوقف کنیم، سن شما بالا می رود. وزن تان هم تغییر می کند و باعث تغییرات هورمونی می شود. خواب ناکافی یا حتی استرس زیاد نیز بر تخمک گذاری تاثیر می گذارد. برخی بانوان عارضه ای پزشکی مانند تخمدان پلی کیستیک دارند که پیش بینی زمان تخمک گذاری را دشوار می سازد.

بسیاری از بانوان حدود ۱۲ تا ۱۴ روز پس از روز اول عادت ماهانه تخمک گذاری می کنند، اما برخی به صورت طبیعی چرخه کوتاه تری دارند. ممکن است حدود شش روز پس از روز اول قاعدگی تخمک گذاری کنند.

البته اسپرم هم مهم است.

پس از انزال، اسپرم ممکن است تا پنج روز در بدن شما زنده باشد و تخمک را در هر زمانی حین آن پنجره بارور کند. بنابراین اگر در زمان رابطه جنسی آن قدرها به تخمک گذاری نزدیک نباشید باز هم احتمال بارداری وجود دارد.

حین قاعدگی

هر بانویی که تقویم و تعدادی دوست داشته باشد به شما می گوید که تعداد روزهای قاعدگی بسیار متفاوت است. خونریزی قاعدگی ممکن است نزدیک به پایان چرخه کاهش یابد یا رنگ آن روشن یا قهوه ای شود. به نظر می رسد هنوز دوران قاعدگی را پشت سر می گذارید اما بدن شما پیشاپیش برای دوره باروری بعدی آماده شده است.

آیا در صورت نزدیکی در اواخر قاعدگی، احتمال بارداری هست؟

اگر اواخر قاعدگی رابطه جنسی داشته باشید، ممکن است به پنجره باروری نزدیک شوید، خصوصا اگر چرخه کوتاه داشته باشید. فرض کنید زود تخمک گذاری کرده اید، حدود شش روز پس از شروع قاعدگی. روز سوم قاعدگی رابطه جنسی داشته اید. اسپرم تخمکی برای باروری نداشته است اما عجله ای هم برای مردن ندارد. بنابراین همان جاها می پلکند، کارشان همین است. چند روز بعد، وقتی در حال شنا هستند، تخمک گذاری می کنید و آن ها به سمت تخمک حرکت می کنند. یکی موفق می شود و بینگو!

آیا در صورت نزدیکی درست پس از پایان قاعدگی ، احتمال بارداری هست؟

بسیاری از بانوان درست پس از قاعدگی به رابطه بدون پیشگیری امیدوار هستند. درست است که یک یا دو روز پس از قطع قاعدگی احتمال بارداری ضعیف است، اما با توجه به طول عمر اسپرم و چالش های مربوط به پیش بینی زمان تخمک گذاری، غیرممکن نیست. خصوصا اگر تخمک گذاری زودتر از زمان موعد صورت بگیرد یا به صورت طبیعی دوره قاعدگی کوتاه تر ۲۱ روزه داشته باشید.

چقدر باید منتظر بمانید؟

یادتان باشد اگر رابطه محافظت نشده دارید، بدن شما مدام در حال تغییر است و غیرممکن است ۱۰۰ درصد بتوانید از بارداری پیش گیری کنید. چرخه قاعدگی در اولین روز شروع خونریزی آغاز می شود و روز قبل از شروع دوره بعدی تمام می شود. اگر قاعدگی ۲۸ روزه دقیق دارید، حدود یک هفته یا این حدود پس از تخمک گذاری در بی خطرترین روزها قرار دارید. یادتان باشد اسپرم می تواند در بدن شما زنده بماند، بنابراین اگر رابطه محافظت نشده دارید این بازه های بی خطر ممکن است تغییر کند.

اگر قاعدگی ها حتی ذره ای نامنظم است، پنجره باروری هم همین طور است. همچنین یادتان باشد که چرخه ممکن است هر لحظه بی خبر تغییر کند.

اگر می خواهید باردار شوید

اگر می خواهید باردار شوید، اولین قدم مهم تشخیص تخمک گذاری است. اگر وسط چرخه هستید و هنوز باردار نشده اید، ممکن است به نامنظم شدن تخمک گذاری شک کنید و از رابطه جنسی حین قاعدگی یا درست پس از آن نفع ببرید.

برای فهمیدن الگوهای تخمک گذاری راه های مختلفی وجود دارد:

کیت های پیش بینی تخمک گذاری خانگی

این کیت ها با تشخیص LH کار می کند که ۱ تا ۲ روز قبل از تخمک گذاری اتفاق می افتد. بنابراین می تواند بگوید قرار است تخمک گذاری کنید، اما نمی تواند بگوید چه زمانی تخمک گذاری کرده اید.

کیت های آزمایش پروژسترون

بعضی بانوان که قاعدگی های نامنظم دارند، استفاده از کیت های پروژسترون در کنار کیت های تخمک گذاری را مفید می دانند. تشخیص این که بدن شما پروژسترون تولید کرده است یا خیر می تواند به دانستن رخداد تخمک گذاری کمک کند.

اپلیکیشن باروری نی نی پلاس

اپلیکیشن های ردگیری باروری، عوامل متعدد ماهانه نظیر دمای پایه بدن و مخاط گردن رحم را ثبت می کند. این اپلیکیشن ها می تواند به بانوان با قاعدگی نامنظم در تشخیص زمان تخمک گذاری کمک کند.

دنبال کردن دمای پایه بدن

استفاده از این روش به عنوان «پیش گیری از بارداری» منجر به تولد نوزادان بسیاری شده است. اما وقتی می خواهید باردار شوید، می تواند در تخمین زمان تخمک گذاری در ماه مفید باشد.

برای دنبال کردن دمای پایه بدن به یک دماسنج مخصوص که برای این منظور طراحی شده است نیاز دارید. وقتی بیدار می شوید قبل از کوچکترین حرکتی دمای بدن خود را اندازه بگیرید. دمای بدن خود را در همان زمان روز و هر روز جدول بندی کنید. وقتی دمای بدن سه روز متوالی حدود ۰.۲ درجه افزایش یابد احتمالا تخمک گذاری کرده اید.

یادتان باشد

تخمک گذاری تنها یک عامل ضروری برای بارداری است. اگر پس از یکسال رابطه محافظت نشده هنوز باردار نشده اید و زیر ۳۵ سال سن دارید با متخصص باروری مشورت کنید. همین در مورد افراد بالای ۳۵ سال پس از چهار تا شش ماه صادق است.

نتیجه

اگر حین قاعدگی یا درست پس از آن رابطه محافظت نشده داشته اید و نمی دانید ممکن است باردار شده باشید یا خیر، جواب کوتاه این است که احتمال بارداری وجود دارد. در هر زمان در چرخه بارداری ممکن است باردار شوید. زمان بندی تخمک گذاری متفاوت است و اسپرم می تواند تا چند روز زنده بماند. برای برخی بانوان این خبری خوب است و برای برخی نه چندان. کنترل را در دست خود بگیرید. بدن تان را بشناسید، تخمک گذاری را ردگیری کنید و اگر لازم است احتیاط بهترین راه برای حصول نتیجه دلخواه است.

مطالعه بیشتر:

احتمال بارداری در کدام پوزیشن بیشتر است؟

آیا هر ماه احتمال بارداری و تخمک گذاری وجود دارد؟

احتمال باردار شدن من چقدر است و بهترین زمان کی خواهد بود؟

چه آمیزشی باعث حاملگی میشود و بعد از آن چه کنیم تا باردار شویم؟

?پرسش و پاسخ های احتمال بارداری

بیشترین احتمال بارداری چه زمانی است؟

پنج روز مانده به تخمک گذاری. خود روز تخمک گذاری. وقتی تخمک آزاد می شود تا ۲۴ ساعت احتمال باروری وجود دارد.

تخمک گذاری کجای چرخه قاعدگی رخ می دهد؟

بسیاری از بانوان حدود ۱۲ تا ۱۴ روز پس از روز اول عادت ماهانه تخمک گذاری می کنند، اما برخی به صورت طبیعی چرخه کوتاه تری دارند. ممکن است حدود شش روز پس از روز اول قاعدگی تخمک گذاری کنند.

آیا درصورت نزدیکی در اواخر قاعدگی، احتمال بارداری هست؟

اگر اواخر قاعدگی رابطه جنسی داشته باشید، ممکن است به پنجره باروری نزدیک شوید، خصوصا اگر چرخه کوتاه داشته باشید. فرض کنید زود تخمک گذاری کرده اید، حدود شش روز پس از شروع قاعدگی. روز سوم قاعدگی رابطه جنسی داشته اید. اسپرم تخمکی برای باروری نداشته است اما عجله ای هم برای مردن ندارد. بنابراین همان جاها می پلکند، کارشان همین است. چند روز بعد، وقتی در حال شنا هستند، تخمک گذاری می کنید و آن ها به سمت تخمک حرکت می کنند. یکی موفق می شود و بینگو!

آیا درصورت نزدیکی درست پس از پایان قاعدگی ، احتمال بارداری هست؟

بسیاری از بانوان درست پس از قاعدگی به رابطه بدون پیشگیری امیدوار هستند. درست است که یک یا دو روز پس از قطع قاعدگی احتمال بارداری ضعیف است اما صفر نیست.

منبع: healthline

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید