The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کیت تخمک گذاری مثبت، چطور نتایج آزمایش تخمک گذاری را بخوانیم؟

آزمایش های تخمک گذاری که به آنها کیت های پیش بینی کننده تخمک گذاری یا OPK نیز می گویند روشی ساده، مقرون به صرفه و اثبات شده از نظر بالینی برای شناسایی پنجره باروری در بانوان است و به فرد کمک می کند تا بدن و تغییرات آن را بشناسد و زمان احتمالی بارداری خود را تشخیص دهد. نمونه های زیادی از کیت های تخمک گذاری طراحی شده اند که به آسانی مورد استفاده قرار می گیرند اما نحوه استفاده از کیت تخمک گذاری نیاز به راهنمایی دارد. در این مقاله با ذکر نمونه های واقعی از کیت تخمک گذاری مثبت آشنا شده و در می یابید که کیت تخمک گذاری از روز چندم استفاده شود تا نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد.

مکانیسم کیت تخمک گذاری چگونه است؟

کیت تخمک گذاری وجود هورمونی به نام هورمون لوتئین ساز (LH) را در ادرار شناسایی می کند. این هورمون توسط سلول های هیپوفیز قدامی در مغز تولید می شود و به تخمدان علامت می دهند که زمان تخمک گذاری است. حدود 16 تا 48 ساعت قبل از تخمک گذاری، مغز مقداری از این هورمون به نام موج LH را آزاد می کند. کیت تخمک گذاری می تواند این موج را در ادرار شناسایی کند. اگر جواب کیت تخمک گذاری مثبت باشد، کاملاً در وسط پنجره باروری هستید و احتمال بارداری بسیار زیاد است، بنابراین اگر قصد بارداری دارید، باید دست به کار شوید.

تفسیر کیت تخمک گذاری مثبت چگونه است؟

در ابتدا لازم است که بر اساس دستورالعمل های درج شده روی کیت تخمک گذاری عمل کنید، ادرار فقط باید در محدوده مورد نظر در کیت باشد و نباید به قسمت های دیگر سرایت کند. در برخی نمونه ها، ادرار در یک ظرف استریل جمع آوری می شود و سپس کیت داخل آن قرار می گیرد. بعد از چند دقیقه نتیجه مشخص خواهد شد. کیت تخمک گذاری مثبت دو خط نمایان می شود. برای اطمینان بیشتر در ادامه طرز استفاده از کیت تخمک گذاری را مرحله به مرحله مرور می کنیم.  

خط c و خط T کیت تخمک گذاری به چه معناست؟

1. خط(C) خطر کنترل است و نشان می دهد که کیت درست کار می کند.

2. خط دوم، خط تست یا (T) است که نتیجه تخمک گذاری را نشان می دهد.

برخلاف کیت تشخیص بارداری خانگی (بی بی چک)، در کیت تخمک گذاری، صرفاً روشن شدن دو خط نشانه مثبت بودن نیست، زیرا بدن در طول چرخه نیز مقدار کمی هورمون لوتئین ساز تولید می کند. اگر خط آزمایش (T) به اندازه خط کنترل (C) تیره یا از آن تیره تر باشد، آزمایش مثبت است و احتمالاً طی 36 ساعت آینده تخمک گذاری خواهید کرد. اگر قصد بارداری دارید، می توانید اقدام کنید.

کیت تخمک گذاری مثبت چگونه است؟

برای آنکه به شما توضیح دهیم کیت تخمک گذاری مثبت یعنی چه، نمونه هایی از عکس کیت تخمک گذاری مثبت شده را مشاهده و سپس توضیحات لازم را می خوانید.

1- این نمونه مربوط به یک خانم 26 ساله با چرخه 28 روزه است. این خانم از روز 11 چرخه قاعدگی خود هر روز صبح یک کیت تخمک گذاری را آزمایش کرده است. صبح روز 14 اوج مقدار LH مشاهده شد و کیت تخمک گذاری مثبت شده است. ولی آزمایش تا روز 15 ادامه یافته است.

عکس کیت تخمک گذاری مثبت

2- این نتایج مربوط به آزمون روزانه خانم 36 ساله بدون چرخه طبیعی 28 روزه است که آزمایش را از روز 8 دوره قاعدگی آغاز کرده و قوی ترین نتیجه را در روز 11 به دست آورده است. اما موج LH در او خیلی قوی نیست. همه افراد موج LH قوی ندارند. شاید به این دلیل که این خانم آزمایش کیت تخمک گذاری را صبح انجام داده در حالیکه ترشح LH ممکن است در عصر اتفاق بیفتد یا اصلا به طور کلی از ابتدا موج LH در او زیاد نبوده است و کیت تخمک گذاری مثبت نشده است. او باید در سیکل قاعدگی بعدی نیز آزمایش کیت تخمک گذاری را انجام دهد و اگر در دو یا چند دوره متوالی تخمک گذاری انجام نشد، با پزشک در میان بگذارد.

کیت تخمک گذاری منفی

3- این نتایج آزمایش روزانه یک خانم 33 ساله با یک چرخه منظم را می توانید مشاهده کنید. او تست را برای اولین بار در روز سیزدهم چرخه انجام داد و عصر روز 16 تا صبح روز 17 اوج مقدار LH ثبت شد و کیت تخمک گذاری مثبت شده است.

 عکس کیت تخمک گذاری مثبت شده

4- عکس کیت تخمک گذاری روزانه یک خانم 34 ساله را مشاهده می کنید که قبلاً از دستگاه آ یو دی استفاده کرده و دچار نارسایی خفیف زودرس تخمدان شده است. تیره ترین خط در روز 16 مشاهده می شود اما به اندازه خط کنترل تیره نیست.

عکس کیت تخمک گذاری

5- عکس کیت تخمک گذاری منفی روزانه خانمی 22 ساله با سیکل 33 روزه منظم است که یک بار در روز اول صبح قبل از هر کاری آزمایش را انجام می دهد. هیچ یک از اینها نتیجه مثبت محسوب نمی شود، بنابراین وی باید آزمایش را تا زمانی که خط تست و خط کنترل به یک اندازه تیره شوند، ادامه دهد.

عکس کیت تخمک گذاری منفی

6- عکس کیت تخمک گذاری مثبت نتایج آزمایش خانمی 35 ساله با چرخه نامنظم را نشان می دهد که از روز 15 چرخه قاعدگی، هر روز صبح آزمایش تخمک گذاری را انجام می دهد. در روز 24 مطابق عکس او مقدار اولیه هورمون را به دست آورده و هر روز ساعت 8 صبح آزمایش را تکرار می کند تا زمان رسیدن به اوج یا افزایش موج LH مشخص شود. در روز 29 چرخه بیشترین مقدار LH ثبت و برای اطمینان، آزمایش یک بار در صبح و یکبار در عصر تکرار شد.

عکس کیت تخمک گذاری مثبت

کیت تخمک گذاری مثبت و عدم تخمک گذاری

گاهی شنیده می شود که بانوان می گویند کیت تخمک گذاری مثبت شد ولی باردار نشدم، علت چیست؟ در واقع نتیجه مثبت کیت تخمک گذاری نشان می دهد که بدن در حال تخمک گذاری است اما آزادسازی تخمک را تضمین نمی کند. احتمال ترشح بیشینه هورمون LH بدون تخمک گذاری واقعی وجود دارد اما بسیار به ندرت اتفاق می افتد. در چنین شرایطی توصیه می شود علاوه بر استفاده از کیت تخمک گذاری، سایر روش های شناسایی تخمک گذاری مانند پایش دمای پایه بدن و (6 روش تعیین زمان تخمک گذاری ) را نیز انجام دهید.

همانطور که می دانید، دوره قاعدگی در ماه های مختلف و نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است. کیت تخمک گذاری ابزاری مفید برای آگاهی و آموزش زوجین به شمار می آید و به آنها کمک می کند تا بدن و تغییرات آن را بشناسند و بتوانند زمان احتمالی وقوع بارداری را تا حد زیادی پیش بینی کنند.

مطالعه بیشتر:

فیلم استفاده از کیت تخمک گذاری

آیا کیت تخمک گذاری روز دقیق را نشان میدهد؟

زمان تخمک گذاری را چگونه می توان تشخیص داد؟

?پرسش و پاسخ های کیت تخمک گذاری مثبت

گاهی این پرسش مطرح می شود که کیت تخمک گذاری مثبت شد ولی باردار نشدم، علت چیست؟

نتیجه مثبت نشان می دهد که بدن در حال تخمک گذاری است اما آزادسازی تخمک را تضمین نمی کند. احتمال ترشح بیشینه هورمون LH بدون تخمک گذاری واقعی وجود دارد اما بسیار به ندرت اتفاق می افتد. ترکیب آزمایش تخمک گذاری با سایر روش های ردیابی، مانند پایش دمای پایه بدن به تایید تخمک گذاری کمک می کند.

خط c و خط T کیت تخمک گذاری به چه معناست؟

1. خط(C) خطر کنترل است و نشان می دهد که کیت درست کار می کند. 2. خط دوم، خط تست یا (T) است که نتیجه تخمک گذاری را نشان می دهد.

کیت تخمک گذاری را چگونه بخوانیم؟

برخلاف آزمایش های بارداری خانگی، در آزمایش تخمک گذاری، صرفاً روشن شدن دو خط نشانه مثبت بودن نیست، زیرا بدن ا در طول چرخه نیز مقدار کمی هورمون لوتئین ساز تولید می کند. اگر خط آزمایش (T) به اندازه خط کنترل (C) تیره یا از آن تیره تر باشد، آزمایش مثبت است و احتمالاً طی 36 ساعت آینده تخمک گذاری خواهید کرد. اگر قصد بارداری دارید، می توانید اقدام کنید.

مکانیسم عمل در آزمایشات تخمک گذاری چگونه است؟

آزمایش های تخمک گذاری وجود هورمونی به نام هورمون لوتئین ساز (LH) در ادرار را شناسایی می کند. این هورمون توسط سلولهای هیپوفیز قدامی در مغز تولید می شود و به تخمدان علامت می دهند که زمان تخمک گذاری است. حدود 16-48 ساعت قبل از تخمک گذاری ، مغز مقداری از این هورمون به نام موج LH را آزاد می کند. آزمایش تخمک گذاری می تواند این موج را در ادرار شناسایی کند. اگر جواب آزمایش تخمک گذاری مثبت باشد، کاملاً در وسط پنجره باروری هستیدو احتمال بارداری بسیار زیاد است، بنابراین اگر قصد بارداری دارید، باید دست به کار شوید.

منبع: natalist

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید