The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

محاسبه زمان تخمک گذاری چه تاثیری بر احتمال بارداری دارد؟

آیا به دنبال بهترین وقت برای باردار شدن هستید؟ باید گفت که هیچ «بهترین وقت» یا «بهترین روزی» وجود ندارد. درک چرخه قاعدگی کلید ماجراست چون وقت مناسب برای بارداری زمان تخمک گذاری است. می‌خواهید بدانید چه زمانی باردار می‌شوید و چطور می‌توانید رابطه‌ جنسی خود را زمانبندی کنید؟ در این مقاله می‌توانید درباره محاسبه زمان تخمک گذاری و عوامل مختلفی که می‌تواند بر احتمال بارداری شما تاثیر بگذارد بخوانید. همچنین توصیه هایی برای بهبود باروری را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

زمان تخمک گذاری و احتمال بارداری

این اعتقاد وجود دارد که روز تخمک گذاری برای باردار شدن بهترین روز است. محققان ارتباط بین زمان‌بندی رابطه جنسی و تخمک گذاری را مورد بررسی قرار داده‌اند تا دریابند کدام روز بارورترین روز برای خانم هاست. پس، چه وقت بارور می‌شوم؟ تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توانید شانس خود را با افزایش تعداد برقراری ارتباطات جنسی بالا ببرید:

  • به‌طور مرتب حوالی دوره باروری (چهار روز بهتر است).
  • دو روز قبل از روز تخمک گذاری و در روز تخمک گذاری

رابطه جنسی در بازه چهار روزه باروری، دو روز مانده به تخمک گذاری و در روز تخمک گذاری، بسیار در باردار شدن موثر است.

1- رابطه جنسی یک روز قبل از تخمک گذاری

روز قبل از تخمک گذاری در مقایسه با روز تخمک گذاری یکی از روزهای طلایی برای باردارشدن است. دلیل آن این است که اسپرم زمان کافی برای روند بارور سازی را دارد و از این رو، برای رسیدن و بارور کردن تخمک به اندازه کافی زمان خواهد داشت.

2- رابطه جنسی دو روز قبل از تخمک گذاری

دو روز قبل از تخمک گذاری نیز زمان خوبی برای باردارشدن است. در واقع، اگر دو روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید نسبت به یک روز قبل احتمال بیشتری برای دختر دار شدنتان وجود دارد.

3- رابطه جنسی سه تا چهار روز قبل از تخمک گذاری

داشتن رابطه جنسی سه تا چهار روز قبل از تخمک گذاری نیز احتمال بارداری را افزایش می دهد.

4- رابطه جنسی پنج روز پیش از تخمک گذاری

اولین روز بازه باروری نیز ایده‌آل است اما از چهار روز دیگر مانده به تخمک گذاری تاثیر کمتری دارد.

به طور خلاصه، روز پیش از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری بارورترین روزهای چرخه قاعدگی شماست.

 

داشتن رابطه جنسی در زمان تخمک گذاری

حالا بیاید درباره این که رابطه جنسی در زمان تخمک گذاری چطور می‌تواند به باردار شدن کمک کند بیشتر بدانیم. اسپرم می‌تواند به مدت سه تا پنج روز در مجرای تولیدمثل بانوان زنده بماند، اما تخمک تنها 24 ساعت زنده است که حداکثر توان باروری را در 12 ساعت اول دارد. برای همین است که تخمک نیاز دارد در همین بازه بارور بشود. علاوه بر این، اسپرمی که تازه بیرون آمده نمی‌تواند تخمک را قبل از آماده‌سازی (مجموعه تغییراتی که داخل مجرای تولیدمثل یک خانم رخ می‌دهد تا اسپرم تحرک بیشتری پیدا کند و بتواند به تخمک نفوذ کند) بارور کند. حدوداً ده ساعت طول می‌کشد تا این اتفاق بیفتد. برای همین پنج روز قبل از تخمک گذاری برای بارور کردن تخمک توسط اسپرم مهم است. داشتن یک اسپرم بالغ و آماده برای تخمک کلید باردار شدن است.

 

محاسبه زمان تخمک گذاری برای شناسایی روزهای باروری

گاهی می‌توانید بفهمید که در حال تخمک گذاری هستید، اما در زمان‌های دیگر ممکن است متوجه تخمک گذاری نشوید. بدن خود را بشناسید و چرخه قاعدگی خود را به مدت چند ماه تحت نظر داشته باشید. بهترین زمان ماه برای باردارشدن زمانی است که این نشانه‌ها مشاهده شود:

  • مخاط واژنی رقیق، شفاف و لیز می‌شود.
  • ناراحتی خفیف در یک طرف شکم که به آن درد میان دوره هم می‌گویند.
  • افزایش دمای پایه بدن (BBT)، که می‌توانید آن‌را وقتی عادت ماهانه شما تمام شد، هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب یادداشت کنید. دمای پایه بدن یک روز بعد از تخمک گذاری بالا می‌رود. دنبال کردن این دما به مدت چند چرخه به درک الگوی بدن کمک می‌کند.

محاسبه زمان تخمک گذاری مهم است. دوره باروری در هر چرخه قاعدگی بستگی به طول چرخه و نظم عادات ماهانه دارد. چرخه قاعدگی می‌تواند بین ۲۲ تا ۳۶ روز باشد. در واقع بسته به مدت زمان چرخه قاعدگی ۱۲ تا ۱۴ روز مانده به پایان چرخه، تخمک گذاری می‌کنید.

  • اگر چرخه قاعدگی ۲۸ روزه دارید، معمولا در روز چهاردهم تخمک گذاری می‌کنید. این بهترین زمان برای باردار شدن پیش از عادت ماهانه بعدی یا بعد از عادت قبلی است.
  • اما اگر چرخه کوتاه‌تری دارید (۲۱ روزه) در روز هفتم تخمک گذاری می‌کنید.
  • از طرف دیگر اگر چرخه قاعدگی شما ۳۵ روزه است، در روز بیست و یکم چرخه تخمک گذاری خواهید کرد.

اگر چرخه قاعدگی شما هر ماه تغییر می‌کند، بازه باروری نیز تغییر خواهد کرد. در چنین شرایطی توصیه می‌شود در طول چرخه هر دو یا سه روز رابطه جنسی برقرار کنید. همچنین داشتن رابطه جنسی منظم کیفیت اسپرم را بهتر می‌کند.

 

از چه زمانی باید مصرف قرص های ضدبارداری را برای لقاح جنین قطع کنم؟ 

در این مورد عقاید متناقضی وجود دارد. اکثر متخصصان توصیه می‌کنند که دو یا سه ماه قبل از اقدام برای لقاح جنین باید مصرف قرص متوقف شوند. خوشبختانه وقتی عادت ماهانه بعدی خود را می‌بینید، هورمون‌های قرص‌های ضدبارداری از بدنتان خارج می‌شوند. بنابراین، پس از آن می‌توانید تلاش خود برای لقاح جنین را آغاز کنید. برخی بانوان خوش‌شانس، فوراً بارور می‌شوند، اما معمولاً برای برخی دیگر شروع زمان تخمک گذاری ماه‌ها زمان می‌برد. بطور کلی اگر در طول شش ماه باردار نشدید، باید نزد پزشک بروید.

 

مطالعه بیشتر:

1- تخمک گذاری چیست و چه نشانه ها و علائمی دارد؟

2- درد تخمک گذاری در زنان چیست و چرا ایجاد می شود؟

3- چگونه احتمال باردار شدن و تخمک گذاری خود را افزایش دهم؟

4- تاثیر انواع آمنوره بر روند تخمک گذاری چیست؟