توصیه های برای تقویت قدرت باروری

قدرت بارداری تان کاهش یافته و نمی توانید باردار شوید؟ مطالعه و اجرای توصیه هایی که در این نوشتار ارائه شده اند می تواند قدرت باروری تان را افزایش و احتمال باردار شدن تان را افزایش دهد.

برای تقویت قدرت باروری فعالیت بدنی داشته باشید

دکتر جانت ریچ ادوارد، مدیر مرکز مطالعات سلامت زنان بیمارستان شهر بوستون معتقد است، بانوانی که سال ها پیش از آن که برای باردار شدن تلاش کنند، ورزش می کنند و فعالیت بدنی دارند، بسیار کمتر از هم جنسان شان که چنین نکرده اند با ناباروری دست و پنجه نرم خواهند کرد. در حقیقت، با هر ساعت ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی احتمال ناباروری هفت درصد کم می شود.

 

برای تقویت قدرت باروری از روان کننده های مصنوعی پرهیز کنید

یافته های محققان دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس نشان داده، روان کننده های مصنوعی حاوی موادی هستند که اسپرم ها را نابود می کند. اگر باید از روان کننده ها استفاده کنید، بهترین گزینه روغن کانولا یا روان کننده هایی هستند که سلامت اسپرم ها را به خطر نمی اندازند.

 

برای تقویت قدرت باروری وزنتان را با کمبود وزن یا اضافه وزن مقابله کنید

دکتر پل میلر، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی کارولینای جنوبی می گوید:" اگر کمبود وزن یا اضافه وزن دارید، وزن تان را کاهش یا افزایش دهید. "

او بر روی بیش از 372 مادری که IVF کرده بودند مطالعه کرد و پی برد، احتمال بارداری افرادی که از کاهش یا افزایش وزن رنج می بردند، تقریبا 50 درصد کمتر از سایر بانوان است. بدن بانوانی که از اضافه وزن و چاقی رنج می برند بیش از اندازه طبیعی هورمون های استروژن و انسولین ترشح می کند که علاوه بر جلوگیری کردن از تولید و رها سازی تخمک تاثیر منفی بر کیفیت آن می گذارد.

دکتر میلر می افزاید:" کاهش پنج درصدی وزن عملکرد تخمک گذاری را بهبود می بخشد. "

 

برای تقویت قدرت باروری اسید فولیک مصرف کنید

یافته های تازه محققان نشان می دهند، مصرف مقادیر بالای اسید فولیک پروسه تخمک گذاری را بهبود می بخشد. پزشکان معتقدند، بانوان باید روزانه بین 400 تا 800 میکروگرم مکمل اسید فولیک مصرف کنند. اسپرم های مردانی که مکمل اسید فولیک مصرف می کنند نیز سالم تر است.

محققان دانشگاه برکلی پس از مطالعه بر روی 97 مرد غیر سیگاری نابارور دریافتند، اسپرم های افرادی که روزانه مقادیر بالایی اسید فولیک مصرف می کردند 20 درصد کمتر از سایرین غیر طبیعی بود. پروفسور بریندا اسکنزی، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه برکلی و سرپرست این مطالعه معتقد است، مردان باید روزانه مکمل مولتی ویتامین و میوه و سبزیجات مصرف کنند.

 

برای تقویت قدرت باروری از چربی های اشباع شده پرهیز کنید

دکتر آنتونلا کاوارلو، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه فلورانس، پس از تجزیه و تحلیل چربی های متفاوت دریافت، چربی های اشباع شده با خطر بروز ناباروری ارتباط دارند. چربی های اشباع شده توانایی بدن در پاسخ دادن به انسولین را کاهش داده و در عملکرد تخمک گذاری بانوان اخلال ایجاد می کنند.

 

برای تقویت قدرت باروری از استرس دوری کنید

یافته های محققان دانشگاه هاروارد نشان داده، گروه درمانی نرخ باردار شدن بانوانی که با ناباروری دست و پنجه نرم می کردند را دو برابر افزایش داده است. دکتر آلیس دومار، قائم مقام مرکز جسم و ذهن دانشگاه هاروارد باور دارد انجام دادن 10 تا 20 دقیقه ای تکنیک های تمدد اعصاب زیر تاثیر مثبتی بر قدرت باروری می گذارند:

تمدد اعصاب: نشستن در اتاق آرام و تمرکز کردن بر دم و بازدم و عبارتی خاص.

خود هیپنوتیزمی: در این روش بدن تان می آموزد با استفاده از نشانه های کلامی عمیقا آرام شود. به عنوان مثال، تکرار عبارت " بازوی چپم سنگین و گرم است "، " پاهایم سنگین و گرم هستند " و " ضربان قلبم آرام و منظم است " بسیار کارساز است.

مطالعه بیشتر:

1- افزایش قدرت باروری زنان و مردان با 7 روش‌ خانگی

2- راه های افزایش قدرت باروری در زنان و مردان

3- حفاظت از قدرت باروری بانوان برای بارداری آینده

4- 5 عامل کاهش قدرت باروری مردان و زنان

 

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع : نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس