The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آزمایشات قبل بارداری شامل چیست؟

امروزه تقریبا تمامی مادران آگاه می دانند که پیش از حاملگی باید از سلامتی بدن خودشان اطمینان حاصل کرده و درصورت وجود مشکلات احتمالی آنها را سر فرصت برطرف کنند. بدن شما به مدت 9 ماه قرار است منزل موقتی دلبندتان باشد، بنابراین انجام درست آزمایشات قبل بارداری کمک خواهد کرد که یک مکان امن و راحت را در این مدت زمان نه ماهه برای او فراهم کنید. اگر سوال دارید که آزمایشات قبل بارداری چیه؟ یا آزمایشات قبل بارداری کدامند؟ در ادامه همراه ما باشید.

آزمایشات قبل بارداری شامل چیست؟

آزمایش قبل بارداری، شامل تعداد زیادی آزمایش‌ها و غربالگری‌های خاص پیش از بارداری، بعلاوه آزمایش‌های مرسومی است که سالیانه انجام می‌دهید. در زیر فهرستی از آزمایش‌هایی که باید انجام شود آمده است:

تست پاپ‌اسمیر

معاینه لگن،‌ سینه و شکم

تست فشار خون

• آزمایش هر نوع مشکل زنانگی که در باروری تاثیرگذار است: مانند قاعدگی نامنظم، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (pcos)، فیبروم رحم، کیست‌ها، تومورهای خوش‌خیم، آندومتریوز یا بیماری‌های التهابی لگن (PID).

اندازه‌گیری وزن: اگر وزن و سایز شما متناسب نباشد، پزشک برنامه‌ای در نظر می‌گیرد تا به وزن مناسب برای بارداری برسید.

• آزمایش ادرار: برای تشخیص هرگونه عفونت ادراری و بیماری‌های کلیه‌.

• آزمایش خون: برای بررسی تعداد هموگلوبین خون (تست کم خونی)، میزان ویتامین D (برای اطمینان از عدم فقر این ویتامین)، Rh خون (که مثبت است یا منفی)، تیتِر سرخچه (برای بررسی ایمنی به سرخچه)، تیتر واریسلا (برای بررسی ایمنی به آبله مرغان)، سل (اگر ریسک زیادی برای ابتلا به این بیماری دارید)، تیترهای هپاتیت B اگر در گروه ریسک بالا هستید مانند پزشکان)، تیترهای سیتومگالوویروس (برای تعیین اینکه آیا از CMV مصون هستید)، تیترهای توکسوپلاسموز (اگر گربه دارید، گوشت خام و نپخته می‌خورید یا معمولا بدون دستکش باغبانی می‌کنید)، مشکل تیروئید دارید و دارای بیماری‌های مقاربتی هستید.

• تست سلامت روان: افسردگی، مشکلات اضطراب، یا هر نوع مشکل سلامت روان، مانند مشکلات خوردن، ممکن است بر باردار شدن تاثیر بگذارد و خطر مشکلات خلقی را در دوران بارداری یا دوران پس از زایمان بالا ببرد. اگر به طور طبیعی با درمانگر در ارتباط هستید (یا فکر می‌کنید احتیاج به درمانگر دارید) غربالگری پیش از بارداری نیز ایده خوبی است.

پزشک ممکن است چه نوع آزمایش باروری انجام ‌دهد؟

اگر زیر ۳۵ سال هستید و مشکل باروری خاصی ندارید، در جلسه اول قبل از بارداری احتیاجی به آزمایش‌های بیشتر نیست. اما برخی از پزشکان از بانوانی که «مسن‌تر» هستند، آزمایش خون می‌گیرند تا در صورت وجود مشکلات باروری احتمالی از آن باخبر شوند. این آزمایش‌ها ممکن است شامل آزمایش خون باشد برای تشخیص سطح پروژسترون خون (آزمایش در روز ۲۱ چرخه قاعدگی می‌تواند مشخص کند در حال تخمک‌گذاری هستید)، هورمون FSH و استرادیول (آزمایش این دو هورمون در روز سوم از چرخه قاعدگی به تعیین تعداد تخمک‌های ذخیره شده در تخمدان‌های شما کمک می‌کند) و تست AMH (تست آنتی مولرین هورمون، که میزان ذخیره تخمدان را نشان می‌دهد). اگر پزشک مشکوک به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) باشد، ممکن است تست هورمون‌های مردانه مانند تستوسترون و DHEA-S‌ را در میان آزمایشات قبل بارداری درخواست کند.

وقت مراجعه به دندانپزشکی بگیرید

لبخند بزنید، در شرف بچه‌دار شدن هستید! هنگامی‌که لبخند می‌زنید، یک وقت از دندانپزشک بگیرید. با این‌که احتمالا ارتباط این مرواریدهای سفید را با بچه‌دار شدن نمی‌دانید، باید پیش از تلاش برای بچه‌دار شدن برای چکاب و تمیز کردن دندان‌ها به دندانپزشک مراجعه کنید. از آنجا‌که بیماری‌های لثه با مشکلات بارداری چون زایمان زودرس، پره‌اکلامپسی و دیابت بارداری در ارتباط است و بیماری‌های لثه در دوران بارداری تشدید می‌شود، بنابراین توجه به دندان‌ها از هر زمان دیگری بیشتر اهمیت دارد و درمان بیماری لثه قبل از بارداری می‌تواند خطر این مشکلات را کاهش دهد.

قبل از بارداری حتما کارهای دندانپزشکی، را که شامل (اشعه ایکس، پر کردن و جراحی دندان) است انجام بدهید، زیرا در دوران بارداری مجاز به این کارها نیستید. مطمئن شوید که قبل از باردار شدن زمان کافی برای اتمام این کارها را دارید.

واکسن های قبل از بارداری کدام است؟

بخش مهمی از آزمایشات قبل بارداری مربوط به تکمیل واکسیناسیون است. اگر در زمان کودکی تمام واکسیناسیون خود را انجام داده‌اید،‌ به این معنا نیست که اکنون در مسیر باردار شدن دیگر به هیچ واکسیناسیونی نیازی ندارید. برخی از واکسن‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیاز به یادآوری دارند و باید قبل از باردار شدن از سیستم ایمنی بدن خود مطمئن شوید. آزمایشات قبل بارداری آنتی بادی‌های مورد نیاز بدن در دوران بارداری را مشخص می‌کند تا بارداری و جنین سالمی را تجربه کنید. اما این قضیه تنها مربوط به دوران بارداری نیست. از آنجا که نوزادان تا حداقل ۶ ماه در برابر این بیماری‌ها ایمنی ندارند، سلامت و آنتی‌بادی‌های شما برای حفاظت از سلامت نوزاد بسیار حیاتی است.

به خاطر داشته باشید، هنگامی که باردار می‌شوید برخی از واکسن‌ها را نمی‌توان تزریق کرد. بنابراین اگر سطح آنتی‌بادی بدن شما پایین است یا برای بالا بردن سیستم ایمنی باید تزریقی انجام دهید، حتما قبل از باردار شدن واکسیناسیون کامل خود را انجام دهید. در زیر فهرست برخی از واکسن‌هایی که باید قبل از بارداری انجام شود آمده است:

واکسن سرخک، اوریون و سرخجه (MMR): اگر تا به حال این واکسن سه‌گانه را دریافت نکرده‌اید یا با آزمایش خون مشخص شده که بدن شما در مقابل این بیماری‌ها مصونیت ندارد (که گاهی این اتفاق می‌افتد)، باید واکسن MMR را دوباره تزریق کنید. به خاطر داشته باشید از زمان دریافت واکسن باید به مدت یک ماه برای اقدام به بارداری صبر کنید.

واکسن آبله مرغان: اگر تا به حال به آبله مرغان مبتلا نشده‌اید و واکسن آن را هم نزده‌اید، توصیه می‌شود قبل از بارداری در مقابل این بیماری واکسینه شوید. این واکسن را حداقل یک ماه قبل از باردار شدن انجام دهید.

هپاتیت B: اگر ریسک بالایی برای ابتلا به هپاتیت دارید، توصیه می‌شود در مقابل آن واکسینه شوید. واکسن هپاتیت B سه دوره دارد. اگر دوره تزریق این واکسن را تمام نکرده‌اید و باردار شده‌اید،‌ انجام این واکسیناسیون در دوران بارداری کاملا بی‌خطر است.

HPV (ویروس پاپیلومای انسانی): کمتر از ۲۶ سال دارید؟ اگر پاسخ بله است، می‌توانید قبل از بارداری این واکسن را که در سه دوره تزریق می‌شود انجام دهید. اگر باردار شدید و هنوز دوره واکسیناسیون را تمام نکرده‌اید باید صبر کنید و بعد از زایمان تزریق را انجام دهید.

البته دو مرتبه دیگر در دوران بارداری باید آستین‌های خود را برای تزریق واکسن بالا بزنید. یکی واکسن آنفولانزا و دیگری واکسن سه گانه کزاز،‌ دیفتری و سیاه سرفه (Tdap) است که باید در هفته‌های ۲۷ تا ۳۶ بارداری انجام شود.

به خاطر داشته باشید حتی اگر بیمار نباشید باید قبل از باردار شدن برای انجام آزمایشات قبل بارداری به پزشک و دندانپزشک مراجعه کنید. این مراقبت‌ها قبل از بارداری به شما اطمینان خاطر می‌دهد که سیستم تولید مثل به خوبی کار می‌کند و بارداری سالمی خواهید داشت و کودک خود را با سلامت کامل به دنیا خواهید آورد.

 بیشتر بدانید:

1- آشنایی با لیست کامل آزمایشات قبل از بارداری

2- مراقبت های قبل از بارداری برای داشتن بارداری سالم

3- آزمایشات قبل از بارداری برای مردان

4- با هفت پیش نیاز بارداری آشنا شوید

?پرسش و پاسخ های آزمایشات قبل بارداری

آیا باید در بارداری واکسن کزاز بزنم؟

بله این تزریق باید باید در هفته‌های ۲۷ تا ۳۶ بارداری انجام شود.

آیا تزریق واکسن هپاتیت قبل از بارداری ضروری است؟

اگر ریسک بالایی برای ابتلا به هپاتیت دارید، توصیه می‌شود در مقابل آن واکسینه شوید. واکسن هپاتیتB سه دوره دارد. اگر دوره تزریق این واکسن را تمام نکرده‌اید و باردار شده‌اید،‌ انجام این واکسیناسیون در دوران بارداری کاملا بی‌خطر است.

آیا تزریق واکسن آبله مرغان قبل از بارداری ضروری است؟

اگر تا به حال به آبله مرغان مبتلا نشده‌اید و واکسن آن را هم نزده‌اید، توصیه می‌شود قبل از بارداری در مقابل این بیماری واکسینه شوید. این واکسن را حداقل یک ماه قبل از باردار شدن انجام دهید.

اگر در بچگی واکسن نزده باشیم، باید قبل از بارداری واکسن سرخک بزنیم؟

اگر تا به حال این واکسن سه‌گانه را دریافت نکرده‌اید یا با آزمایش خون مشخص شده که بدن شما در مقابل این بیماری‌ها مصونیت ندارد (که گاهی این اتفاق می‌افتد)، باید واکسن MMR را دوباره تزریق کنید. به خاطر داشته باشید از زمان دریافت واکسن باید به مدت یک ماه برای اقدام به بارداری صبر کنید.

منبع: whattoexpect

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید