The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا دیابت مانع بارداری میشود و نحوه ی تاثیر دیابت بر بارداری چگونه است؟

دیابت یا همان بیماری قند نوعی بیماری مزمن است که متاسفانه بسیاری را به خود مبتلا کرده است و ممکن است خیلی بی سر و صدا شخص را درگیر کند. گاهی حتی بدون اینکه شخص سابقه ی ژنتیکی و خانوادگی داشته باشد به این بیماری مبتلا شود. ولی برای بانوانی که در سنین باروری قرار دارند، این بیماری می تواند موجب ترس و نگرانی آنها شود و شوق و علاقه مادر شدن را با استرس و دلهره همراه کند. به همین سبب بسیاری از بانوان مبتلا یا همسران آنها می پرسند که آیا دیابت مانع بارداری میشود؟

آیا دیابت مانع بارداری میشود؟

اگرچه خطرات ناشی از بارداری بانوان مبتلا به دیابت را نمی توان نادیده گرفت، اما سوءبرداشت ها و بزرگ نمایی ها در این زمینه نیز بسیار است و می تواند بر استرس ناشی از این موضوع بیافزاید. به هر حال، شرایط آنقدر که می گویند سخت نیست. بانوان دیابتی می توانند مادر شوند و فرزندان سالمی به دنیا بیاورند. تنها نکته ی مهم این است که این افراد برای مادر شدن باید اقدامات احتیاطی خاصی را انجام دهند.

آیا دیابت مانع بارداری میشود، آیا بانوان مبتلا به دیابت می توانند باردار شوند؟

به طور خلاصه می توان گفت که بله می توانند. از آنجایی که دیابت یک بیماری مزمن است، فرد مبتلا باید مراقب سلامتی خود باشد. نظارت بر میزان قند خون و بررسی مداوم آن بسیار ضروری است. اهمیت و ضرورت این اقدامات و مراقبت ها در بارداری دو چندان است، زیرا در این دوران بدن در معرض تغییرات متعددی قرار دارد.

در دوران بارداری باید بیش از پیش با پزشک خود در تماس باشید و سعی کنید بیماری دیابت خود را به بهترین نحوی که می توانید مدیریت کنید. به این صورت می توانید یک بارداری موفق را پشت سر گذاشته و نوزاد سالمی را به دنیا بیاورید.

آیا دیابت مانع بارداری میشود، نحوه ی تاثیر دیابت بر بارداری

گرچه این افراد می توانند باردار شوند، اما باید بدانند که بیشترین عوارض بیماری دیابت، تاثیر بر کلیه، چشم و سیستم عصبی است. این اثرات به ترتیب به نام های دیابت نفروپاتی، رتینوپاتی و نوروپاتی شناخته می شوند. البته ممکن است پس از زایمان علایم این عارضه ناپدید شوند. با این حال ممکن است نیاز به درمان نیز وجود داشته باشد. نکته مهم این است که در صورت مشاهده هر نوع تغییری در بدنتان باید پزشک خود را مطلع کنید. نشانه های رایجی که میان مادران دیده می شود و نیاز به مراجعه به پزشک دارند عبارت است از:

اگر این مشکلات برای مدت طولانی تشخیص داده نشوند، باعث وخیم شدن مشکلات چشم، آسیب های عصبی و اختلال شدید کلیوی می شوند. در این شرایط ممکن است استراحت مطلق، بستری در بیمارستان یا ختم بارداری و سزارین تجویز شود.

وقتی می پرسید که آیا دیابت مانع بارداری میشود، باید بگوییم بله اما دیابت کنترل نشده ممکن است جنین را نیز در معرض خطر قرار دهد. مشکلاتی که ممکن است در این شرایط برای جنین ایجاد شود عبارتند از:

  • سطح بالای قند خون که ممکن است منجر به تجمع چربی در شانه ها و دیگر اندام ها شود.
  • سطح پایین قند خون پس از تولد.
  • زردی.
  • خطر چاقی یا ابتلا به دیابت در طول زندگی.

 

بیشتر بدانید:

1- عوارض دیابت بارداری روی جنین و راههای پیشگیری از آن

2- همه چیز در مورد دیابت بارداری

3- 9 روش کنترل دیابت بارداری

4- علت بروز دیابت بارداری چیست و قند خون نرمال چند است؟