The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آشپزی

31 عضو

ارسال شده از

سلام وقت بخیر
گیلاسهاراخوب میشوری
بعدشیشه میاری میزاری توشیشه بعداب سردمیریزی بامقداردل شکرمیریزی یک قابلمه بزرگ میاری که شیشه هاخوب جابشه بعداب سردمیریزی اجاق گازروشن میکنی میزاری خوب جوش بیادبه شیشه هانگاه کن اگه جوش کوچک کردبودمیتونی اجاق خاموش کنی من که اینطوری درست میکنم بعضی وقتاگلاب هم میریزم که خیلی عالی میشه????

1402/04/03 02:59

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

کمپوت زردالو?هلو?البالو?گیلاس?سیب همه اینارودرست کردم به همین دستورکه گفتم ????

1402/04/03 02:59

ارسال شده از

مواد لازم برای8 نفر
پودر کاکائو 3 قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر 1 قاشق غذا خوری
وانیل‏ 1 قاشق چای خوری
ماست‏ (یا شیر) 1 لیوان
آرد سفید 2 لیوان
روغن 1/2 لیوان
شکر 1 لیوان
تخم مرغ 4-3 عدد

طرز تهیه
1- درون کاسه تخم مرغ را با وانیل و شکر مخلوط کنید حداقل سه دقیقه با همزن بزنید تا کرم رنگ بشه.سپس روغن و ماست(یا شیر) را اضافه کنید و مجدد مخلوط کنید تا مخلوط یکدست و نرمی داشته باشید.
2- آرد را چند بار الک کنید تا سبک شود سپس با بکینگ پودر مخلوط نموده و قاشق قاشق به مخلوط تخم مرغی اضافه کنید و با قاشق آرام و یکنواخت مخلوط نمائید.
3- مایه این کیک نه شله نه سفته.وقتی مایه کیک یکدست شد، به دو قسمت مساوی تقسیمش کنید.
4- بهتره دو قسمت رو در دو ظرف یک اندازه بریزید که مساوی بودنشون رو بهتر بتونید متوجه بشید.
5- 3 قاشق پودر کاکائو رو به یکی از ظرفها اضافه کنید
6- و 3 قاشق آرد هم به ظرف دیگه اضافه کرده مایه هر دو ظرف رو هم بزنید تا کاملا مخلوط بشند.مراقب باشید هیچ کدوم از 2 ظرف رو بیش از حد هم نزنید که پف کیک میخوابه.
7- اضافه کردن آرد رو برای یکی کردن غلظت دو مایه میکنیم. اگه آرد به بخش سفید کیک اضافه نکنیم، در نهایت بخش کاکائویی کیک سنگین تر میشه و پایین کیک جمع میشه و کیک شکلی که باید داشته باشه رو نخواهد داشت.
8- کف قالب کیک را کاغذ روغنی بیندازید یا باروغن چرب کنید 3 قاشق غذاخوری از مایه ساده کیک رو در وسط قالب بریزید. میتونید به جای 3 قاشق غذاخوری مثلا از یک ملاقه استفاده کنید. ولی برای هر دو مایه کیک از قاشق یا ملاقه ی هم اندازه استفاده کنید.
9- بدون تکون دادن قالب 3 قاشق از مایه کاکائویی رو درست وسط مایه ساده بریزید.مکث نکنید و همینطور یکی در میون از مایه های کیک وسط قسمت قبلی بریزید.
10- اصلا لازم نیست قالب رو تکون بدید یا تلاش کنید مایه کیک رو پخش کنید چون خودش به صورت اتوماتیک پهن میشه و قالب رو پر میکنه.مقدار کیک نباید از 3/4 (سه چهارم) قالب بیشتر باشد.
11- بعد از اینکه همه ی مایه کیک رو به صورت یکی در میون در قالب ریختید، میتونید با یه خلال دندون روش طرح ایجاد کنید.
12- به این صورت که از مرکز کیک خلال دندون رو به سمت بیرون بکشید و یا برعکس.
13- یا اینکه یکی در میون از مرکز به بیرون، و از بیرون به مرکز بکشید تا طرح قشنگی روش ایجاد بشه.
14- میتوانید بصورت نامنظم هم بریزید تا شکل های جالبی پس از پخت داشته باشید.
15- قالب کیک را درون فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت 30 – 40
#کیک_زبرا

1402/04/12 01:06

ارسال شده از

دقیقه قرار دهید.
16- میتونید سر 30 دقیقه کیک رو چک کنید.
17- 20 دقیقه اول به هیچ وجه در فر یا مایکروفر رو باز نکنید.
18- بعد از 40 دقیقه با خلال دندون وسط کیک بزنید. اگه خلال دندون تمیز بیرون بیاد یعنی کیک پخته.
19- کیک را پس از اماده شدن از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود سپس از قالب خارج کرده و بصورت ساده یا تزئین شده سرو کنید.

سایر نکات
مقدار شکر رو میتوانی تا یک لیوان نیم هم بریزید.
این کیک را توی قابلمه هم میتوان پخت که فقط کف قابلمه رو کمی چرب میکنید و روی شعله خیلی ملایم زیر قابلمه شعله پخش کن میذارید و روی در قابلمه دمکنی میذارید تا عرق در قابلمه روی کیک را خیس نکند

1402/04/12 01:06

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

#پیراشکی_بازاری

2و نیم لیوان آرد
1 لیوان آب ولرم
1چهارم لیوان روغن
1 قاشق غذاخوری خمیر مایه
3 قاشق غذاخوری شکر
نوک قاشق چای خوری نمک
ابتدا در کاسه ای خمیرمایه ، شکر ، آب ولرم ( انگشت خود را در آب فرو کنید ، باید گرمای آب را احساس کنید ولی دست شما نسوزد ) و آرد(1لیوان) و نمک را باهم مخلوط کرده تا روان و یک دست شود ، سپس روی ظرف را پوشانده و به مدت بیست الی نیم ساعت استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود و خمیر مایه عمل کند.

در مرحله ی بعد ، یک و نیم لیوان آرد و یک چهارم لیوان روغن را اضافه می‌کنیم و با قاشق یا لیسک هم می‌زنیم ، زمانی که خمیر جمع شد ، دست را آغشته به آرد کرده و کمی خمیر را چنگ می زنیم تا یکدست شود ، (اگر خمیر خیلی چسبناک بود ، دو الی سه قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید)
نیازی به ورز دادن نیست ، فقط به مدت سی ثانیه خمیر را چنگ بزنید.
و سپس روی ظرف را بپوشانید و مجدد به مدت نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه خمیر را استراحت می دهیم .( هرگاه حجم خمیر دو‌ یا سه برابر شد )

این خمیر با کاتر متوسط سیزده عدد دونات به ما می دهد ، پس حالا باید یک کاغذ روغنی داشته باشیم و سیزده عدد مربع به سایز دونات های دلخواه برش بزنیم و روی هر مربع را کمی آرد پاشی کنیم.

دست ها را آغشته به آرد کرده و خمیر را چانه می گیریم ، اینجا هم نیازی به ورز دادن کل خمیر نیست.
هر چانه ای که بر می داریم را کمی با دست ورز می دهیم و بعد روی مربع کاغذ روغنی قرار می دهیم و با دست خمیر را فشار می دهیم تا و سپس کاتر می زنیم .

کاتر حتما آغشته به آرد باشد.
بگ
حالا اضافه های خمیر را برمی داریم و یک پارچه روی دونات ها می کشیم و به مدت بیست دقیقه استراحت می دهیم.
این خمیر خیلی نرم و لطیف هست حتما باید روی کاغذ روغنی استراحت دهید.


نحوه سرخ کردن دونات ها به این صورت است:
که اول باید روغن داخل مایتابه زیاد باشد که دونات ها شناور بشه
نکته ی خیلی مهم در سرخ کردن گرم شدن روغن هستش..
روغن رو باید کم کم گرم کنید!
که مغز پخت بشه..!
حتما دونات هارو با کاغذ روغنی بندازید داخل روغن و با قاشق روغن داغ مدام روی دونات ها بریزید،این کار کمک میکنه که طرف دوم دونات زودتر بپزه و شروع میکنه به تغییر رنگ دادن و وقتی که برمی‌گردانید زودتر سرخ میشه و اینکه بهتر پُف میکنه!
وقتی که روی دوناتی که به سمت خودتون هست شروع کرد به تغییر رنگ دادن و متوجه شدین که داره می پزه دونات رو برمی گردونید و کاغذ روغنی رو جدا میکنید که اگر دیدید کاغذ جدا نمیشه بخاطر این هست که هنوز دونات خوب سرخ نشده .

برای اطمینان از پخت کامل دونات تست خلال دندان انجام

1402/04/15 09:20

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

#رولت_خودم_پز
مواد رولت
شکر یک چهارم پیمانه
روغن مایع یک چهارم پیمانه
شیر یک چهارم پیمانه
آرد قنادی نصف پیمانه
وانیل یک قاشق چای خوری
عسل یک قاشق چای خوری
تخم مرغ 4 عدد متوسط
ابتدا زرده و سفید تخم مرغ جدا میکنیم
روغن و شیر و وانیل و عسل به زرده ها اضافه میکنیم با دور کنده همزن میزنیم یا با همزن دستی مخلوط میکنیم حالا ارد سفید که سه بار الک کردیم به زرده ها اضافه میکنیم و با دور کنده همزن میزنیم تا جایی که گوله ارد نمونه
بعد سفید های تخم مرغ بصورت جدا با دور تند همزن میزنیم تا یکمی حالت سفیدی بگیره بعد در حین زدن یک قاشق یک قاشق شکر بهش اضافه میکنیم تا حجمش دوبرابر بشه و حالتی بشه که اگه کاسه برگردونیم سفیده از کاسه نریزه
در این مرحله یک قاشق از سفیده تخم مرغ به ارد و زرده اضافه میکنیم و با لیسک هم میزنیم بعد مواد به کل سفید اضافه میکنیم با لیسک بصورت دورانی آروم هم میزنیم تا پف کیک نخوابه
حالا یک قالب مستطیل شکل 30 در 40 توش کاغذ روغنی میذاریم با کمی روغن و ارد کفش چرب و ارد پاشی میکنیم بعد مواد داخل قالب میریزیم و با یک قاشق یا لیسک به قطره یک سانت پهن میکنیم
بعد در فری که از ده دقیقه قبل با دمای 180 درجه گرم کردیم به مدت 20 دقیقه در طبقه وسط فر میذاریم بعد یک ربع حتما با یک خلال دندون چک کنید اگه پخته درش بیارید چون دما فرها باهم کمی فرق داره
حالا روی قالب یک پارچه بندازید و بذارید کیک در همین حالت حدود 30 تا 40 دقیقه سرد بشه بعد کیک از قالب دربیارید کاغذ روغنی جدا کنید و کیک برگردونید و به ارومی رول کنید حدود یک ساعت در یخچال بذارید بعد خامه قنادی با همزن بزنید تا فرم بگیره بعد کیک از یخچال خارج کنید و داخلش خامه بذارید و آروم دوباره رول کنید میتونید بیرون رولت هم خامه کشی یا با سس شکلات تزیین کنید بعد دوباره یک ساعت در یخچال قرار بدید و حالا میتونید برش بزنید و نوش جان کنید

1402/04/15 13:49

ارسال شده از

#خمیر_پیتزا
1قاشق خمیرمایع فوری
1ونیم قاشق شکر
1لیوان شیریااب ولرم
باهم ترکیب میزاریم 20مین بمونه
به موادبالا3لیوان ارد1قاشق چ خ نمک کم کم اضافه میکنیم وورزمیدیم هروقت بافت خمیریه دست شددیگه ارداصافه نمیکنیم
روغن4تا6قاشق اضافه ورزمیدیم میزاریم روشوسلفون میکشیم وتوجای گرم1ساعت استراحت میدیم بعد10مین ورزمیدیم تاپف خمیربخوابه واماده اس
نوش جان

1402/04/16 01:52

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

#پیراشکی
خمیرش از دستور #خمیر_جادویی که تو گروه هست
مواد میانیش پیاز کاراملی قارچ سوسیس فلفل دلمه ای اویشن و پاپریکا و پنیر پیتزا ست . میتونید از مرغ پخته یا گوشت چرخ شده و ... استفاده کنید ( موادشو کم روغن درست کنید )
پیراشکی ها رو که پیچیدین تو سینی فر با فاصله بچینید
برای رومال زرده تخم مرغ یک ق شیر کمی زعفران مخلوط کردم و زدم
نیم ساعت تا 40 دقیقه تو فر با دمای 170 گذاشت

#خمیر_جادویی
برای نان. ، پیراشکی و پیتزا

ارد 3 لیوان
شیر 1 لیوان
خمیر مایه 3 قاشق چای خوری
تخم مرغ 1 عدد
روغن 6 ق غ
نمک 1 ق چ
شکر 4 ق چ

به ازای هر یک لیوان شیر مقدار مواد همین اندازه اس اگه خواستین دو تا لیوان شیر و خمیر کنیم بقیه موادم دوبرابر میکنین

اول یه مقدار از شیر و یه خورده گرم میکنین ولرم بشه خمیر مایه رو بریزین توش همراه ی ق شکر درش و بذارین یه 5 ،6 دقیقه بمونه تا عمل بیاد ، بقیه شیر و روغن و نمک و شکر و تخم مرغ و تو یه ظرفی قاطی کنین همین که مایه اومد اونم اضافه کنین بعد ارد و الک کنین توش و هم بزنین و در اخر خوب خمیر و ورز بدین ، به مدت حداقل ده بیست دقیقه خمیر و ورز بدین و چندین بار خمیرو بردارین و بکوبین به سطح کارتون این کار باعث نرمتر شدن و بهبود کیفیت خمیر میشه ، دیواره های ظرف و روغن بمالین و خمیر و بذارین توش و با پارچه ببپیچین و جای گرم بذارین تا بیاد یکی دو ساعتی میکشه که بستگی به این داره که خودش و جاش گرم باش6 زودترم میاد ، بعد که خمیر اومد به شکل دلخواه دربیارین روشم تخم مرغ و کنجد و مغز افتابگردان بمالین در دمای 150 درجه فر گازی به مدت 30 دقیقه میپزه زیرش که طلایی شد پخته شعله روش و روشن کنین تا روشم طلایی و سرخ بشه ، برای نرم تر شدن نون هامون بهتره تو یه ظرف کهنه مثل ماهیتابه تا نصفه اب بریزین و بذارین یه گوشه از کفه فر تون

نوش جان

1402/04/19 14:39

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

#کیک_هلو

تخم مرغ 3 عدد
شکر 1 لیوان
روغن مایع 3/4 لیوان
پوره هلو 1 لیوان
آرد 1و 3/4لیوان
وانیل 1قاشق چ
پکینگ پودر 1/5قاشق چ
دارچین 1/5قاشق چ

گردو خرد شده هرچقد که کرمتونه
ابتدا تخم مرغ ها و شکر و وانیل را به مدت 5 دقیقه با دور تند همزن میزنیم که کاملا کرم رنگ و کشدار بشه. بعد روغن و پوره هلو و دارچین رو اضافه میکنیم .در نهایت آرد و پکینگ پودر را باهم مخلوط کرده و 2 بار الک میکنیم و با همزن دستی قاطی مواد میکنیم. در آخر هم گردو خرد شده رو اضافه میکنیم
مواد رو داخل قالب چرب شده میریزیم و تو فر از قبل گرم شده به مدت 40 دقیقه با دمای 180 درجه میذاریم بپزه.وسط کیکتونم میتونید تکه های هلو بذارین.
این کیک فوق العاده خوشمزست.

1402/04/22 10:42

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

#کیک_گردویی_با_سیب

مواد لازم :
پودر شکر 3/4 پیمانه
آرد 2 پیمانه
روغن مایع 3/4 پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
مغز گردوی خرد شده 1/3 پیمانه
بیکینگ پودر 1 و نیم قاشق مرباخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
سیب رنده شده 2 پیمانه
طرز تهیه :
● آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط می کنیم و دو تا سه بار الک میکنیم. قالب رو کاغذ روغنی میندازیم و دیواره هاش رو با کمی روغن چرب می کنیم. فر رو روشن میکنیم و روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم میکنیم.
● تخم مرغ ها رو داخل یک ظرف مناسب میریزیم و شکر رو کم کم بهشون اضافه می کنیم و با همزن میزنیم. بعد از اینکه شکر در تخم مرغ ها حل شد، وانیل رو اضافه میکنیم.
● همزدن شکر رو ادامه میدیم تا حجم مواد بیشتر بشه و کرم رنگ بشه. حالا روغن رو اضافه میکنیم و در حد مخلوط شدن مواد رو با همزن میزنیم.
● آرد رو در دو تا سه مرحله اضافه می کنیم و با دور کند همزن در حد اینکه مخلوط یکدست بشه میزنیم.
● سیب های رنده شده با دنده درشت رو به مخلوط کیکمون اضافه می کنیم و با کمک لیسک یا قاشق مواد رو با هم مخلوط میکنیم. گردو رو هم اضافه میكنیم و آروم هم میزنیم. خمیر رو توی قالب میریزیم و حدود 45 دقیقه توی فر گرم شده میپزیم.

1402/04/22 10:47