The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تغذیه و اضافه وزن بارداری

326 عضو

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

لاغر شوید، آب نروید

معمولا تعداد اندکی از بانوان با مشاهده افزایش وزن شاد می شوند، اما زمانی‌ که یک جنین کوچک دلیل این افزایش وزن باشد، واقعا باید جشن و سرور بر پا کرد. اما پیش از این که این شادمانی را با کیک خامه‌ ای جشن بگیرید، به خاطر داشته باشید که قوانین ساده‌ای وجود دارند که بهتر است هنگام ذخیره کالری از آنها پیروی کنید.

کیلوگرم‌ها را بشمارید
در طی بارداری شکمتان بصورت منظم بزرگ نمیشود، بلکه شکمتان بطور ناگهانی بزرگ شدن را آغاز میکند، زیرا افزایش وزن شما در طول دوران بارداری به شکل یکسانی پراکنده نمی‌شود. پس بهتر است برای تحت کنترل قرار دادن این افزایش وزن و به حداقل رساندن احتمال ایجاد نشانه‌های کشیدگی پوستی، سعی کنید تا از میزان اضافه وزن پیشنهادی برای هر سه ماهه بارداری پیروی کنید:

افزایش وزن پیشنهادی 
- سه ماهه اول درمجموع یک تا دو کیلوگرم
- سه ماهه دوم نیم کیلوگرم تا 750 گرم در هفته
- سه ماهه سوم نیم کیلوگرم برای هر هفته

ادامه در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست"

1396/09/18 09:38

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

همه چیز درباره خام خواری در دوران بارداری!

شاید رعایت رژیم غذایی سالم در دوران بارداری اولین تصمیمی است که نشان می‌دهد شما والدی هستید که مسئولیت سلامت شخص دیگری را نیز به عهده دارید.
پژوهش‌های بیشتر نشان می‌دهند که غذایی سالم و رژیمی متناسب با بارداری نه تنها برای رشد سلامت فرزندتان ضروری است، بلکه به بدن شما کمک می‌کند تا بارداری و زایمان آسوده‌تری را تجربه کنید. همچنین تاثیر دراز مدتی بر عادات غذایی شما و فرزندتان خواهد داشت.

بنابراین افزایش مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها، مراقبت از میزان آببدنی و مصرف منظم وعده‌های غذایی، گام‌های موثری برای سلامتی شماست. اما خانم "شارون مرسی" نرس ماما پیشنهاد می‌کند که یک گام جلوتر بروید؛ یعنی خام خواری کنید و برای چهار هفته آخر بارداری‌تان، فقط خوراکی‌های نپخته و فرآوری نشده مصرف کنید.

ادامه در لینک زیر:

"لینک قابل نمایش نیست"

1396/09/17 10:04

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

همه چیز درباره میزان مصرف لوبیای سویا!

رابطه بین لوبیای سویا و علم، ارتباطی پر هیاهو است. هر چه پژوهش‌ ها توصیه می‌ کنند خوردن سویا می‌ تواند از ابتلا بیماری‌ها پیشگیری کند، اما مطالعات‌ جدیدتری صحت آن را رد می‌کنند.

در حقیقت لوبیای سویا به خاطر وجود "ایزوفلاوین‌ها" isoflavones در صورت مصرف بیش از اندازه می‌تواند برای سلامت شما خطرآفرین باشد و حتی طی بارداری بر رشد فرزندتان تاثیری منفی بگذارد. ایزوفلاوین‌ها موادی شیمیایی هستند که هورمون استروژن را در بدن تقلید می‌کنند.

اما این گیاه که از تیره حبوبات است منبع خوب و کم چرب پروتئین است که برای رشد فرزندی سالم حیاتی است. دریافت پروتئین کافی به ویژه برای بارداران گیاه‌خوار چالشی بزرگ محسوب می‌شود، بنابراین بسیاری از بانوان برای تامین پروتئین بدن، سویا را در نظر می‌گیرند. خانم الیزابت سامر متخصص تغذیه می‌گوید: علاوه بر پروتئین، لوبیای سویا حاوی فولات آهن، کلسیم، روی و مواد مغذی نیز هست. لوبیای سویا همچنین سرشار از فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است.

با وجود این اطلاعات متناقض بسیاری از مادران باردار مطمئن نیستند که مصرف چه مقدار از سویا ایمن است. برای کمک به شما پژوهش‌های جدیدی که درباره لوبیای سویا به انجام رسیده است را به شما ارائه می‌کنیم.

ادامه در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست"

1396/09/17 10:04

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

از پرخوری در دوران بارداری بپرهیزید!

از آنجایی که در دوران بارداری افزایش وزن به آهستگی رخ می‌دهد، در بیشتر اوقات متوجه اضافه وزن تان نمی‌شوید.

روز اول نیم ‌کیلو و روز بعد نیم کیلو دیگر و پیش از این‌ که متوجه شوید، وزن تان بالاتر از آن است که فکرش را می‌ کنید. حتما شما نیز می‌دانید که قرار نیست به جای دو نفر غذا بخورید، اما وقتی نوبت ویار بارداری می‌شود حتی با دانستن این نکات نیز نمی‌توانید از غذا خوردن خودداری کنید. 

البته افزایش وزن بارداری اجتناب‌ ناپذیر است، اما اگر این افزایش وزن بیش از حد معمول باشد برای شما و فرزندتان خطرناک است. "فرانسیس لارگمن" متخصص تغذیه می‌گوید: افزایش بیش از حد وزن در دوران بارداری می‌تواند مادر را در معرض دیابت بارداری و پره‌اکلامپسی قرار دهد و به زایمان نوزادی بسیار بزرگ منجر شود که مستلزم جراحی سزارین است. از پزشک‌تان در مورد افزایش وزن مجاز در دوران بارداری سوال کنید و برای تثبیت وزن خود در محدوده مجاز راه‌کارهای زیر را اجرا کنید.


1- تمرین کنترل اندازه 
اگر فکر می‌کنید که به مناسبت بارداری تان اجاره خوردن مقدار بیشتری غذا دارید، بهتر است آگاهی بیشتری در این زمینه داشته باشید. شما در دوران بارداری تنها به 300 کالری بیشتر نیاز دارید و این مسئله نیز تنها در سه ماهه دوم و سوم بارداری صادق است. برای پرهیز از پرخوری، اندازه‌های غذای مصرفی در هر نوبت تغذیه را کمتر کرده و سعی کنید همواره میان وعده‌هایی مناسبی را از قبل تهیه کنید. این متخصص پیشنهاد می‌کند: به جای خوردن شام در ظروف غذاخوری، آنرا در پیش‌دستی میل کنید.

ادامه در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست"

1396/10/04 11:03

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

با پانزده خوراکی‌ برتر دوران بارداری آشنا شوید!



در دوران بارداری بدن تان را با خوراکی های مغذی تقویت کنید تا علاوه بر کسب آمادگی لازم، برای فرزند دورن شکم تان نیز بهترین شروع را مهیا کنید.

در واقع، بارداری فرصتی است که می‌تواند بر سلامت فرزند درون شکم شان تاثیر بسیاری داشته باشد. دیوید بیکر، یک پژوهشگر می‌گوید: آن‌ چه در دوران بارداری می‌خوریم به جنین دورن شکم‌مان نشان می‌دهد که چه پیش‌بینی‌ای از زندگی خارج از رحم داشته باشد. این نظریه همچنین نشان داده است که آنچه می‌خوریم و چگونه می‌خوریم، نه تنها بر سلامت جنین هنگام زایمان، بلکه دوران بلوغ او را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. به این علت، نگاهی به 15 خوراکی‌ برتری می‌اندازیم که ثابت شده بیشترین فایده را برای شما و فرزندتان دارد.

1. بروکلی

فواید بروکلی آن‌چنان عظیم است که خوردن هرچه بیشتر آن (در حد امکان) توسط متخصصین پیشنهاد می‌شود. این خوراکی برای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی اعجاب‌آورش بسیار شناخته شده است، زیرا حاوی فولات، کلسیم، پتاسیم، ویتامین آ، کاروتینوئید، زیاکسانتین و لوتئین است. تمامی این مواد مغذی عالی و سرشار از فیبر، باعث کاهش یبوست ناخوشایند بارداری می‌شوند.

ادامه در لینک زیر:

"لینک قابل نمایش نیست"

1396/10/04 11:02

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

رعایت آداب تغذیه در دوران بارداری!

- قبل از سفارش غذا در مورد رژیم غذایی یا روش پخت غذا، اگر مطلب خاصی هست با گارسون در میان بگذارید.

- اگر ظاهر یا مزه غذای تان خوب نیست، بدون خجالت غذا را پس دهید. در هر صورت شما باید بابت غذا پول پرداخت کنید.

- هنگام سفارش غذا به نیازهای تغذیه‌ای خود توجه کنید. از خود بپرسید: آیا امروز پروتئین کافی دریافت کرده‌ام یا باید مرغ وماهی مصرف کنم؟ وضیعت من از نظر فیبر چگونه است؟ سبزیجات؟ کلسیم؟ آهن؟

- از پخت کامل مرغ، گوشت و ماهی اطمینان حاصل کنید.

- از خوردن غذاهای چرب و روغنی خودداری کنید.

- از خوردن غذاهایی با سس فراوان خودداری کنید.

- نان سبوس دار و سالم سفارش دهید و از خوردن نان‌های چرب و حاوی نمک نیز دوری کنید. هرگز نان خود را آغشته به کره نکنید، زیرا غذاهای رستوران در مقایسه با غذاهای خانگی حاوی چربی بیشتری هستند.

- از خوردن سالادهایی که در تهیه آنها سس مایونز به کار رفته است، خودداری کنید.

- یک چاشنی سبک برای سالاد خود انتخاب کنید. روغن زیتون و سرکه بسیار مناسب هستند.

- هرگز دسرهای پر کالری سفارش ندهید. میوه تازه انتخابی خوب برای دسر است. همچنین از سفارش دسرهایی که در تهیه آنها از مواد لبنی استفاده شده است و بیرون از یخچال قرار دارند خودداری کنید.

- هات داگ را نیز از رژیم غذایی تان حذف کنید.

1396/09/17 10:04

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس


همه چیز درباره وزن مناسب در دوران بارداری


همان‌ طور ‌که بارداری پیشرفت می کند و حجم شکم افزایش می یابد و لباس‌ها تنگ می‌ شود، بسیاری از بارداران به سایز خود حساسیت نشان می‌ دهند.

حالت تهوع و استفراغ باعث ناراحتی زیادی می‌‌ شود و باید آن را تحمل کنید. اما جای امیدواری است که از حدود هفته‌ دوازدهم تا شانزدهم این حالت‌ها بهبود می‌ یابد. اگر چه برای برخی از بانوان حالت تهوع تا اتمام بارداری از بین نمی‌رود.

رحم و جفت در حال رشد و میزان مایع آمنیوتیک اطراف جنین در حال افزایش است، گرچه در این مرحله هنوز کمتر از یک فنجان پر (250 میلی‌لیتر) است. ولی تا آنجا که به جنین مربوط می‌ شود، تمامی اعضای بدن، ماهیچه‌ ها و اعصاب او شکل گرفته‌ اند. نوک پستان و فولیکول‌های موی او در حال شکل‌ گیری است. اکنون فرزندتان فارغ‌ التحصیل شده است: پزشک او را جنین می‌ خواند و دیگر رویان نیست.

در سونوگرافی می ‌بینید که کوچولوی شما به شدت در حال حرکت است، اما در این مرحله نمی‌ توانید حرکات او را احساس کنید، چون به اندازه‌ کافی قوی نیست.

ادامه در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست"

1396/10/30 00:58

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

راهنمای وزن مناسب در دوران بارداری؛ چند کیلو هستید؟

اولين و مهم ترين نكته اي كه بايد مورد توجه قرار دهيد اين است كه در اين دوران وزن تان افزایش خواهد یافت. افزايش وزن در دوران بارداری ضروري است، چرا كه بدن تان باید برای پذیرفتن جنین تغيير كند.

افزايش وزن پيشنهادی

- سه ماهه اول یک تا دو کيلوگرم ‏

- سه ماهه دوم هر هفته 500 تا 750 گرم

- سه ماهه سوم هر هفته 500 گرم

مصرف غذا خوردن براي دو نفر

اغلب بانوان در زمان بارداري براي افزايش وزن مناسب، فقط به اضافه کردن 100 تا 300 کالري به غذاي معمول شان احتياج دارند. البته به دليل اينکه همه بانوان يکسان نيستند، اضافه وزن شما ممکن است در طي هفته هاي مختلف کمي متفاوت باشد. همچنين اگر در اين دوران اضافه وزن يا کمبود وزن داريد، ممکن است پيشنهاد و برنامه غذايي متفاوتي را از پزشک تان گرفته باشيد.

خوردن براي سه نفر

مادراني که انتظار چند نوزاد را دارند، مي توانند 300 کالري اضافه براي هر بچه را دريافت کنند. (همچنين چند کيلوگرم اضافه وزن)‏

وزنی که بالا مي رود، پايين خواهد آمد

ادامه در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست"

1396/10/30 00:57

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس


کاهش خطر زایمان زودرس با پیروی کردن از رژیم غذایی سالم


با پیروی کردن از رژیم غذایی سالم پیش و در طول دوران بارداریمی توان احتمال تولد نوزاد نارس را کم کرد.
دوره طبیعی بارداری معمولا 41 هفته به طول می انجامد. زایمان زودرس یا به عبارتی زایمان پیش از هفته 37 بارداری در حدود شش تا هشت درصد از کل زایمان ها را شامل می شود. نوزادان زودرس به دلیل عدم تکامل اندام های مختلفی از جمله سیستم تنفسی، گوارشی و ... از نظر سلامتی آسیب پذیرتر بوده و در مقایسه با نوزادان " ترم کامل " در معرض مشکلات شناختی بیشتری قرار دارند. با اتخاذ عادات صحیح غذایی می توان نا حد بسیاری از خطر زایمان زودرس پیشگیری کرد. در متن حاضر به بررسی برخی از این عادات غذایی و تاثیر آن در کاهش احتمال زایمان زودرس پرداخته می شود.

مصرف مکمل های ویتامین ب 9

فولات یا ویتامین ب 9 موجود در مواد غذایی تحت عنوان اسید فولیک در مکمل های غذایی نیز یافت می شود. کمبود ویتامینB9 در دوران بارداری افزایش خطر ابتلا به اسپینابیفیدا (نقص لوله های عصبی) و سایر ناهنجاری های وخیم مغز و سیستم عصبی جنین را به دنبال دارد.

ادامه در لینک زیر:

"لینک قابل نمایش نیست"

1396/10/30 00:57

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس


چگونه اضافه وزن دوران بارداری را کنترل کنیم


هر چه به ماه های پایانی بارداری نزدیک می شوید، وزن تان بیشتر و روحیه تان کمتر می شود و در روزهای پایانی بارداری به دنبال راهکاری برای کنترل اضافه وزن تان با استفاده از رژیم غذایی مناسب هستید.

افزایش طبیعی وزن

پیش از هر چیز باید بدانید که افزایش وزن در دوران بارداری نه تنها طبیعی بلکه ضروری است. مسلما با دیدن عقربه ترازو که روزانه بالا می رود با نگرانی از خود می پرسید چگونه می توانم بعد از بارداری این همه وزن کم کنم؟ باید بدانید کل افزایش وزنحاصل ذخیره چربی در بدن نیست. در حقیقت بین 10 تا 12 کیلوگرم از افزایش وزن دوران بارداری مربوط به وزن جفت، نوزاد، مایع آمنیوتیک، افزایش حجم خون، افزایش وزن سینه ها و رحم است. افزایش وزن توصیه شده برای خانم هایی که پیش از بارداری از سلامت کامل، قد و وزن طبیعی برخوردارند بین 11 تا 16 کیلو گرم است. به این ترتیب، با یک حساب سرانگشتی در می یابید که بلافاصله پس از زایمان قسمت اعظم اضافه وزن تان از میان رفته و وزن چندانی برای از دست دادن باقی نخواهد ماند. همچنین باید بدانید، اضافه وزن اندک باقی مانده نیز صرف انرژی مادر و تولید و ترشح شیر خواهد شد.

ادامه در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست"

1396/10/30 00:57

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

15 خاصیت آب انار برای سلامت مادر در دوران بارداری

شاید افسانه فریب خوردن الهه پرسفون توسط هادس، فرمان روای دنیای مردگان را شنیده باشید. او پرسفون را برای زندگی با او در دنیای مرئگان و دنیای زیر زمین فریب می دهد. در این داستان که پس از ربوده شدن پرسفون نقل شده، هادس به پرسفون میوه خاصی می دهد و او را برای همیشه اسیر خود و دنیای مردگان می کند. براساس برخی از افسانه ها نام این میوه خاص انار است. بسیار خوب این در حد افسانه و داستان بود. گرچه پرسفون و هادس هرگز صاحب فرزند نشدند اما دو کلمه انار و باروری با هم به کار می برند زیرا پرسفون دختر خدای باروری بود. حتی در دنیای مدرن امروزی نیز کارشناسان به مادران باردار توصیه می کنند انار را در رژیم غذایی خود بگنجانند.
ادامه مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست"

1397/02/22 14:43

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین

مصرف مواد مغذی به اندازه کافی برای حفظ و افزایش سلامت دوران باردرای و رشد جنین، امری مهم و حیاتی بشمار می آید. بنابراین ممکن است وسوسه شوید، علاوه بر مکمل، مولتی ویتامین نیز مصرف کنید. بهتر است بدانید عوارض مصرف بیش از حد ویتامین (مسمومیت ناشی از مصرف ویتامین) زمانی رخ می دهد که فرد روزانه بیش از حد توصیه شده ویتامین مصرف می کند.

 زیاده روی در مصرف ویتامین

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین (مسمومیت) نتیجه استفاده همزمان بیش از یک مولتی ویتامین یا مصرف همزمان ویتامین و مولتی ویتامین است.

زیاده روی در مصرف هر ویتامینی می تواند آن به یک ماده سمی تبدیل کند، اما اگر کلسیم و آهن بیش از حد مصرف شوند فرد در معرض مسمومیت های شدید تری قرار می گیرد. مصرف مولتی ویتامین در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد اما بهتر است برای جلوگیری از بروز عوارض ناشی از مصرف بیش از حد ویتامین (مسمومیت) قبل از اضافه کردن هر مکملی به برنامه غذایی خود، با پزشک مشورت کنید.

ادامه مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست"

1397/02/25 16:50

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

ضرورت اعتدال در مصرف امگا 3 و امگا 6
نتایج آخرین تحقیقات دانشمندان نشان داد که چرا اعتدال در مصرف امگا 3 و امگا 6 در دوران بارداری ضروری است. مصرف امگا 3 و امگا 6 که به وفور در ماهی های چرب یافت می شود علاوه بر رشد و تکامل مناسب جنین در سلامت آینده او نیز نقش بسیار موثری دارد.
اهمیت اعتدال در مصرف امگا 3 و امگا 6
امگا 3 و امگا 6 از جمله اسیدهای چرب ضروری به شمار می روند که مصرف آنها برای سلامتی بسیار مهم و حیاتی است، زیرا بدن انسان توانایی ساخت آنها را نداشته و در نتیجه این نیاز باید از طریق غذا تامین شود. با این وجود تغذیه امروزه ما سرشار از امگا 6 (omega 6) و فاقد مقادیر کافی از امگا 3 است. در حالیکه اعتدال در مصرف این دو اسید چرب در رژیم غذایی روزمره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع حاصل مطالعات علمی دانشمندان که در طول سال های متمادی بر مصرف روغنهای سرشار از اسیدهای چرب در دوران بارداری صورت گرفته حاکی از اهمیت این مساله در رشد و تکامل مناسب مغز و سیستم عصبی جنین است.

علت دقیق این مساله تا کنون برای دانشمندان ناشناخته بود. تا اینکه به تازگی گروهی از محققان ژاپنی تحقیقات خود را در این زمینه متمرکز کرده و توانستند توضیح قابل قبولی برای این پدیده پیدا کنند. پژوهشگران برای پاسخ به این سوال به تحقیق و بررسی بر روی دو گروه از موش های باردار آزمایشگاهی پرداختند. موش های گروه اول با مواد غذایی غنی از امگا 6 و عاری از امگا 3 به صورتی نامتعادل تغذیه شدند. در حالیکه موش های گروه دوم از تغذیه ای کاملا متعادل برخوردار بودند.

ادامه مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست" />

1397/02/29 15:32

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

خطرات مصرف زیاد ماهی در دوران بارداری
بر اساس نتایج یک تحقیق بسیار وسیع، افراط در مصرف ماهی در دوران بارداری با قرار دادن جنین در معرض سموم و آلاینده های موجود در آن خطر ابتلا کودک به چاقی را در آینده افزایش خواهد داد.
مضرات مصرف زیاد ماهی در دوران بارداری
همانگونه که می دانیم مصرف ماهی به ویژه به علت داشتن مقادیر فراوان امگا 3 (omega 3) و اسیدهای چرب ضروری در حفظ سلامت بدن بسیار موثر است. ولی با این وجود حاصل مطالعه ای که بر روی 26184 خانم باردار صورت گرفته و گزارش نهایی آن در بخش کودکان نشریه پزشکی آمریکا (جاما) به چاپ رسید، نشان داد که مداومت بسیار در مصرف ماهی در دوران بارداری آثار سوئی بر سلامت آینده کودک خواهد داشت. در این تحقیق تیمی از پژوهشگران دانشگاه کرت یونان ارتباط میان مصرف ماهی در مادران باردار ساکن در کشورهای مختلف آمریکایی و اروپایی و الگوی رشد نوزادان آنها را تا سن 6 سالگی مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.

ادامه مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست"

1397/03/01 14:41

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

ارتباط کمبود ویتامین D و چاقی مادر در بارداری
طبق گزارشات اخیر بیمارستان اطفال شیکاگو، اضافه وزن یا چاقی مادر در بارداری به کمبود ویتامین دی در مادر و نوزاد منجر خواهد شد. متاسفانه تعداد مادران چاق در دوران بارداری در حال افزایش است.  این عارضه نه تنها موجب کمبود ویتامین دی و چاقی در نوزاد می شود بلکه می تواند خطر چاقی در خردسالی و دیابت نوع 2 را نیز بشدت افزایش دهد.
آیا میزان ویتامین دی (D) نوزاد به وزن مادر در بارداری مربوط است؟
بله، نتایج تحقیقات منتشر شده در مجله پلاس وان توسط کتابخانه عمومی علوم شیکاگو، شواهد کافی را در این باره ارائه داده است، میزان بالای BMI یا توده بدنی مادر در بارداری منجر به کاهش ویتامین دی در نوزاد می شود. این امر نگران کننده است چرا که کمبود ویتامین دی در بدو تولد می تواند منجر به کاهش تراکم استخوانی نوزاد در دراز مدت و همچنین خطر چاقی و انواع آلرژی شود.

ادامه مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست"

1397/03/06 14:40

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

اطلاعات ضروری برای ورزش ، وزنی مناسب و سلامت بارداری
اطلاعات ضروری برای ورزش و راهنمای افزایش وزن برای بانوان باردار: انسیتو پزشکی امریکا پیشنهاد می‌کند، بانوانی که با وزنی مناسب و سلامت بارداری را شروع می‌کنند، طی بارداری 12 و نیم تا 17 و نیم کیلوگرم افزایش وزن داشته باشند

مطلب خلاصه زیر نکاتی است که از سوی دانشکده پزشکی زنان و زایمان امریکا مورد تایید قرار گرفته و جهت راهنمایی شما عزیزان نوشته شده است.

اطلاعات ضروری برای ورزش ، وزنی مناسب و سلامت بارداری
راهنمایی برای تمرینات ورزشی
بانوان باردار به اجرای ورزش ملایم 30 دقیقه یا کمی بیشتر در بیشتر روزهای هفته تشویق می‌شوند، درصورتی‌که قادر به ورزش در تمامی روزهای هفته نیستند. مثل تمامی موارد، پیش از شروع به اجرای برنامه ورزشی، حتما برگزاری آن‌را با پزشک خود مشورت کنید.

طی سه ماهه دوم و سوم، بانوان باردار باید از ایستادن بدون تحرک برای طولانی مدت خودداری کرده و در حالی که روی پشت خود دراز کشیده‌اند، از اجرای ورزش پرهیز کنند.

ادامه در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست" />

1397/04/13 16:48

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

9 توصیه برای داشتن تغذیه مناسب بارداری
با پیروی از رژیمی سالم می‌توانید برای داشتن نه ماهی سالم‌تر خود را آماده سازید و وقتی نوزاد از راه رسید، هر دوی شما از آن فواید بهره‌مند ‌شوید. زمانی‌که یک خوراکی را برای خوردن انتخاب می‌کنید، نکات زیر را در نظر داشته باشید.
1- به میزان کافی کالری دریافت کنید
می‌دانیم وضعیت ناخوشایندی است، اما این‌ گفته که باید به جای دو نفر بخورید نیز به نوعی دروغ است. یعنی در حقیقت طی سه ماهه اول بارداری تان به کالری‌های اضافه نیازی ندارید.
2- رژیم نگیرید
محدود کردن کالری‌های مصرفی، ممکن است شما و فرزندتان را از مواد مغذی مهم محروم سازد. یعنی طی بارداری نیاز بدن به مواد مغذی خاصی دو برابر می‌شود، بنابراین رژیم گرفتن می‌تواند خطرناک باشد.
3- از مواد غذایی ناایمن پرهیز کنید
با انواع محصولات دریایی حاوی جیوه زیاد و پنیر تازه حاصل از شیر غیر پاستوریزه تا پایان بارداری تان خداحافظی کنید.
4- صبحانه میل کنید
روز را با وعده‌ای متوازن آغاز کنید که شامل پروتئین بدون چربی، غلات کامل کربوهیدرات‌ها، چربی‌های سالم، لبنیات و میوه‌هاست.
5- از زیاد نوشیدن قهوه (نوشیدنی های کافئین دار) دوری کنید
کلید ایمنی در نوشیدن قهوه اعتدال است به یاد داشته باشید که کافئین (ماده موجود در قهوه) می‌تواند از جفت عبور کرده و برای جنین مشکل ایجاد کند. کافئین در نوشابه‌ها، چای و شکلات‌ها نیز یافت می‌شود.
6- از ویتامین های بارداری به‌ عنوان یک محافظ بهره ببرید
استفاده از این ویتامین ها ضروری است، ولی علاوه بر آنها هنوز هم به رژیمی سالم نیز نیاز دارید.
مصرف میوه‌ها در میان وعده‌ گرایش به مصرف مواد غذایی بیهوده را از بین می‌برد.
7- ویار خود را با مواد مغذی و مفید بر طرف کنید
زمانی‌که ویار به سراغ تان می‌آید، به جای مصرف فراوان کالری‌های پوچ مثل شیرینی‌ها، میان وعده‌های فرآوری شده، نوشابه‌های شکری، خوراکی‌های مناسب را انتخاب کنید.
8-  مشکلات دوران بارداری (ویار،تهوع و...) را با مصرف مواد غذایی از بین ببرید
اگر مصرف مواد غذایی هوشیارانه باشد می‌تواند بسیاری از تاثیرات جانبی آزار دهنده بارداری را از بین ببرد، مثل حالت تهوع، سوزش سردل و ویار کردن.
9- وزن خود را کنترل کنید
اگر افزایش وزن بیش از حدی داشته باشید، می‌توانید مصرف خود را کم کنید یا میزان فعالیت خویش را افزایش دهید.

1397/09/11 16:14

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

ارزش غذایی اندام های گوشتی حیوانات (جگر و دل و قلوه)!

ارزش غذایی اندام های گوشتی بر اساس نوع حیوان و همچنین عملکرد اندام ها متفاوت است. اما اکثر اندام های گوشتی دارای ارزش تغذیه بسیار زیادی است. این اندام ها منبع غنی ویتامین های گروه B مانند ویتامین B12 و فولات است. این اعضا همچنین منبع غنی مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، سلنیوم، روی و به خصوص ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین K است. به علاوه اعضای گوشتی بدن حیوانات منبع بسیار غنی پروتئین نیز هست. علاوه بر این پروتئین حیوانی حاوی 9 آمینو اسید بوده که برای کارکرد عالی و مناسب بدن مورد نیاز است.
ارزش غذایی اندام های گوشتی (جگر و دل و قلوه)
صد گرم جگر پخته شده گوساله حاوی مواد زیر است:
کالری: 175
پروتئین: 27 گرم
ویتامین ب12: 386،1 % از نیاز روزانه
مس: 730 % از نیاز روزانه
ویتامین آ: 522 % از نیاز روزانه
ریبوفلاوین: 201 % از نیاز روزانه
نیاسین: 87 % از نیاز روزانه
ویتامین ب6 : 51 % از نیاز روزانه
سلنیوم: 47 % از نیاز روزانه
روی: 35 % از نیاز روزانه
آهن: 34 % از نیاز روزانه
اندام های گوشتی بدن حیوانات سرشار از مواد مغذی می باشند. آنها سرشار از آهن و پروتئین بوده و همچنین در کنار خواص بیشمار دیگر دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین B12 و فولات است.
فواید خوردن اندام های گوشتی حیوانات (جگر و دل و قلوه)
مصرف اندام های گوشتی حیوانات مزایای بسیار زیادی دارد:
منبع غنی آهن
گوشت دارای آهن بسیار زیادی است. بهتر است که آهن مورد نیاز بدن انسان از طریق گوشت جذب شود تا از طریق گیاهان.
مصرف اندام های گوشتی بدن حیوانات مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارد
تحقیقات متعددی نشان می‌دهد که رژیم های غذایی با پروتئین بالا می‌تواند میزان اشتها را کاسته و باعث افزایش احساس سیری شود. این رژیم غذایی می‌تواند با افزایش متابولیسم بدن باعث کاهش وزن نیز بشود.
به تقویت بافت عضلانی بدن کمک می کند
اندام های گوشتی بدن حیوانات منبع غنی پروتئین با کیفیت بالا است که این پروتئین برای ساخت و نگهداری توده های ماهیچه ای بدن بسیار مفید است.
هزینه کمتر و همچنین کاهش دور ریز محصولات حیوانی
استفاده از اعضای گوشتی بدن حیوانات در غذاها باعث کاهش دور ریز محصولات حیوانی نیز می شود. اندام های گوشتی بدن حیوانات دارای خواص بسیاری است. از جمله جذب آهن بهتر، کمک به کنترل اشتها و تقویت بافت عضلانی بدن. این قسمت های بدن حیوانات دارای قیمت ارزان تری بوده و همچنین دورریز کمتری نیز خواهند داشت.

1397/11/06 14:56

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

رفع بی خوابی در بارداری با دمنوش های گیاهی
اگر به مصرف یکی از این دمنوش ها در دوران بارداری اصرار دارید، توصیه می شود حتما پیش از آن با پزشک خود مشورت کنید.
دمنوش های آرام بخش و خواب آور در بارداری
1- دمنوش سنبل الطیب
دمنوش سنبل الطیب از ریشه گیاه سنبل الطیب درست می شود و آرام بخشی نسبتاً قوی است. از این گیاه برای درمان مشکلات مختلفی همچون اختلالات خواب و اضطراب استفاده می شود. 
2- دمنوش اسطوخودوس
اسطوخودوس درمانی سنتی برای رفع بی خوابی است و از روغن آن در حمام و رایحه درمانی استفاده می شود اما دمنوش آن هم مؤثر است. از لحاظ پزشکی ثابت شده است که تنها استشمام عطر اسطوخودوس قبل از خواب، میزان خواب عمیق (موج آرام) را افزایش می دهد. 
3- دمنوش به لیمو
دمنوش به لیمو به کاهش فشار عصبی، استرس و اضطراب کمک می کند و این بدین معناست که نوشیدن یک فنجان از دمنوش لیمو قبل خواب، می تواند راه خوبی برای سد کردن افکار مزاحم باشد.
4- دمنوش نعناع
از نعناع تازه یا خشک شده به عنوان دمنوش می توانید استفاده کنید. همانند دم کردن چایی، دمنوش نعناع را آماده کنید. بعد از جوش آمدن آب، 5 دقیقه فرصت دهید تا دمنوش نعناع شما دم بکشد. نعناع تهوع صبحگاهی و سوزش سردل را برطرف می کند و به گوارش کمک می کند و در بهبود تهوع بارداری موثر است. درصورت داشتن مشکلات گوارشی، پس از هر وعده غذایی دم کرده نعنا بنوشید. در ماه های اولیه بارداری بیشتر پزشکان مصرف این دمنوش را برای مقابله با حالت تهوع بارداری توصیه می کنند. 
5- دمنوش بابونه
دمنوش بابونه یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های شبانه است که قرن ها از آن به عنوان یک نوشیدنی خواب آور و آرام بخش استفاده می شود. دمنوش بابونه یکی از محبوب ترین دمنوش ها در سراسر جهان است و برای رفع استرس بسیار مفید است. بابونه علاوه بر آرام بخش بودن، تقویت کننده دستگاه ایمنی هم است و انتخاب بسیار خوبی برای دمنوش قبل از خواب است. دمنوش بابونه برای رفع استرس بسیار مفید است.
نکته:
با توجه به این که مطالعات انجام شده بر روی تاثیر دمنوش ها بر سلامتی مادر و جنین در دوران بارداری کامل نیست، توصیه می شود پیش از مصرف هریک از آنها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

1398/08/19 10:50

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

خانم دکتر نازیلا نوری
متخصص زنان، زایمان و نازایی
افزایش وزن در دوران بارداری در چه محدوده ای قرار دارد؟

1398/08/19 11:12

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

تغذیه مناسب در دوران بارداری چگونه است؟
دکتر سوزان پیروان
جراح زنان و فوق تخصص نازایی

1398/08/19 11:12

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

آیا ورزش یوگا در دوران بارداری ایمن است؟
دکتر شهین ملکیان - متخصص زنان و زایمان باسخ می دهند.

1398/08/19 11:15

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

تغییر چهره نوزاد با نوشیدن الکل در دوران بارداری

یافته های تازه نشان می دهند، نوشیدن الکل در دوران بارداریمی تواند چهره نوزاد را تغییر دهد.
محققان پس از تجزیه و تحلیل تصاویر 415 کودک یک ساله دریافتند، تغییرات ایجاد شده در بینی، چشم ها و لب های این کودکان با نوشیدن الکل توسط مادران شان در دوران بارداریارتباط دارد.

نوشیدن الکل در کل دوران بارداری - به خصوص سه ماهه اول - باعث تغییر چهره نوزاد می شود.

پژوهشگران با استفاده از نرم افزار تصویر برداری سه بعدی پیشرفته چهره نوزادانی که مادران شان در طول دوران بارداریالکل نوشیده بودند را با چهره کودکانی که مادران شان چنین نکرده بودند را مقایسه کرده و دریافتند، چهره نوزادانی که مادران شان الکل نوشیده بودند 70 هزار بار با چهره سایر نوزادانمتفاوت است.

کارشناسان معتقدند، حتی نوشیدن مقادیر بسیار اندک الکل - چند هفته یک بار - در طول دوران بارداری نیز باعث تغییر چهره نوزادان می شود.

دکتر جین هالیدی، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه نیویورک و سرپرست این مطالعه گفت:" هنوز نمی دانیم تغییرات اندک چهره کودکان - بینی کوتاه تر و رو به بالا، چشم های کوچک تر و لب بالایی نازک - که معمولا با سندرم الکل جنینی و اختلالات رفتاری همراه است با رشد و نمو آنها مرتبط است یا نه "

1398/08/19 11:28

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

مصرف کافئین در طی بارداری

در امریکا کافئین یکی از محبوب ترین محرک هاست. اما اکنون که شما باردار هستسد ممکن است که نیاز باشد به میزان مصرف روزانه ی کافئین توجه بیشتری داشته باشید.کافئین یک ماده ی محرک و ادرارآور است. از آنجا که کافئین یک محرک است، فشار خون و ضربان قلب شما را افزایش می دهد که هردوی این ها در طی بارداری توصیه نمی شود.

حقایقی راجع به کافئین

کافئین یک ماده ی محرک و ادرارآور است. از آنجا که کافئین یک محرک است، فشار خون و ضربان قلب شما را افزایش می دهد که هردوی این ها در طی بارداری توصیه نمی شود.

همچنین کافئین تعداد دفعات ادرار کردن شما را افزایش می دهد. این مساله سبب کاهش سطح مایعات بدن شما شده و می تواند منجر به کم آبی شود.

کافئین از جفت عبور کرده و به جنین می رسد. گرچه شما می توانید مقدار کافئینی که به بدنتان وارد می کنید را کنترل کنید، اما جنینتان نمی تواند. متابولیسم بدن جنین شما هنوز در حال تکامل است و نمی تواند این ماده را به طور کامل متابولیزه کند.
ادامه مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:44

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

آیا زومبا در دوران بارداری امن است؟
آیا از انجام تمرینات ورزشی کسالت آور دوران بارداری خسته شده اید؟ آیا برای انجام حرکات موزون زومبا دلتنگ شده اید؟ همراه با موزیک تحرک داشته باشید و انرژی بگیرید.  اگر انتخاب شما زومبا است و به دنبال اطلاعات بیشتری درباره بی خطر بودن این ورزش پر انرژی در دوران بارداری هستید، این مقاله را  مطالعه کنید.
آیا می توان ورزش زومبا را در دوران بارداری انجام داد؟
زومبا ترکیبی از حرکات موزون و ایروبیک است که جزء جدیدترین و به روز ترین تمرینات ورزشی است که موجب سرگرمی و نشاط  می شود. روزانه مادران باردار زیادی از سراسر جهان جذب این ورزش می شوند. کارشناسان توصیه می کنند بهترین ورزش سازگار با شرایط خود، به ویژه در دوران بارداری را برای حفظ تناسب اندامتان پیدا کنید.

ادامه مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست" />

1398/08/19 11:45