دستور پخت پوره مخلوط (ویتامین B , فیبر)

 

بسیاری از بانوان در طول بارداری با مشکل یبوست روبه‌رویند. برای بهبود گوارش و پیشگیری از یبوست، مصرف فیبر خوراکی خود را فزونی بخشید. فیبر خوراکی را می‌توانید از جو دو سر، پودر سبوس، میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل (برنج قهوه‌ای) و بنشن‌ها دریافت کنید.در سه ماهه سوم بارداری، بدن شما به کالری بیشتری نیاز دارد. ( حدود 400 کالری بیش از یک فرد عادی). بنابراین سعی کنید مواد غذایی سالم تر، لبنیات کم چرب، میوه های تازه و خشک، سبزیجات و نان سبوس دار تغذیه کنید. در روز 8 تا 10 لیوان آب بنوشید، از خوردن قهوه خودداری کنید، بجای خوردن سه وعده بزرگ در روز از چند وعده با حجم کوچکتر استفاده کنید و غذا را به آرامی میل کنید و از غذاهای چرب و سرخ کرده پرهیز کنید.و همچنین از یکرژیم غذایی سالم باید پیروی کنید.

جو و غلات کامل(سبوس‌دار) در بارداری

این خوراکی‌ها، غلاتی هستند که هنوز "پایه" آن‌ها دست‌نخورده است. پایه، قسمتی از غلات است که چربی‌ها و پروتئین‌ها در آن موجودند. مطالعات به‌تازگی نشان داده‌اند که برای محافظت در برابر گسترش بسیاری از بیماری‌ها، بدن ما به غلات کامل نیاز دارد. و علاوه بر پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها، غلات کامل سرشار از اسید فولیک، آهن، روی، فیبر خوراکی و بسیاری از ویتامین‌های B است. غلاتی که در دسته‌بندی غلات کامل حقیقی محسوب می‌شوند، شامل جو،‌ بلغور، گندم سیاه، چاودار، ذرت خوشه‌ای، جودوسر، ذرت و ارزن می‌شود.

در دوران بارداری فیبر خوراکی مصرف کنید.

دستور پخت پوره مخلوط ((این وعده غذایی منبعی خوب است از ویتامین های گروه B، فیبر، کلسیم، منیزیم، پروتئین))

مواد لازم

طرز تهیه:

مناسب برای یک نفر.

جو، کورن فلکس، آب، شیر و برگه آلو را در ظرفی مناسب روی حرارت گذاشته تا مخلوط بجوش آید.  هر چند وقت یکبار برای جلوگیری از چسبیدن جو و برنج مخلوط را هم بزنید و این کار را ادامه دهید تا یک کرم غلیظ بدست آید. ظرف را از روی حرارت برداشته و پوره را در بشقاب غذاخوری ریخته و موز حلقه حلقه شده را به آن اضافه کنید. در صورت تمایل با شیر گرم نوش جان کنید. 

مطالب بیشتر:

 

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع : ماهنامه نی نی +

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس