عوارض رنگ کردن مو در بارداری

متاسفانه مطالعات کمی وجود دارد که جواب روشنی درباره ایمنی رنگ کردن موها فراهم آورد. توافق عمومی متخصصان بر این باور است که فقط میزان ناچیزی از رنگ مو جذب پوستتان می‌شود و در نتیجه احتمال که این میزان بتواند به فرزندتان آسیب رساند، کم است. 

رنگ کردن مو در دوران بارداری چه عوارض و خطراتی دارد؟

رنگ ‌موها را به سه دسته‌ رنگ های گیاهی،‌ فلزی و رنگ های سنتتیک ارگانیک دسته‌ بندی می‌شوند و رنگ های سنتتیک که بیشترین استفاده را در 60 سال اخیر داشته‌اند، علی‌رغم این که طبیعی‌ترین رنگ را به موها می‌بخشند، حاوی ماده اکسیداتیو هستند و معمولاً به ساقه‌ مو آسیب می‌رسانند.

استفاده از رنگ موها در زمان‌های حاملگی و شیردهی اتفاق نظر کاملی وجود ندارد، ولیکن با توجه به گزارشاتی در خصوص عوارض ناشی از رنگ موها داده شده است، توصیه می‌شود در طول سه ماه اول حاملگی از مصرف رنگ موهای سنتتیک خودداری شود و با عنایت به این ‌رنگ های گیاهی مثل حنا و پوست گردو دارای ماده‌ی غیر سمی هستند. در نتیجه به نظر می‌رسد خطر ایجاد ناهنجاری جنینی در صورت استفاده مادر از رنگ موها در دوران بارداری از آنچه سابقاً گفته می‌شد کمتر می‌باشد.

مادران باردار می‌توانند موهایشان را رنگ  کنند اما بهتر است برای جلوگیری از ناهنجاری های احتمالی جنین، احتیاط هایی را رعایت کنند. حال بهتر است رنگ کردن موهای خود را به سه ماه دوم به بعد موکول کنید.

 

نکاتی برای رنگ کردن موها در بارداری

رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری 

در صورت رنگ کردن موهای خود از رنگ هایی استفاده کنید که فاقد آمونیاک است. آمونیاک تاثیر منفی روی چشمان شما می گذارد و در نهایت باعث بروز مشکلات دیگر می شود. بنابراین از رنگ موهایی که در آنها آمونیاک بکار رفته، استفاده نکنید. استفاده از رنگ موهای موقت روش کم خطر دیگری است که به شما توصیه می شود زیرا این رنگ ها در مقایسه با رنگ های دیگر اثرات مضر کمتری دارند.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا صاف کردن مو در دوران بارداری عوارض دارد؟

2- آیا فر کردن موها در بارداری خطرناک است؟

3- با موهای زائد در دوران بارداری چه کنیم؟

4- آیا الکترولیز موهای زائد در بارداری مجاز است؟

5- رنگ کردن موها در بارداری

 

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع : نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس