The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا صاف کردن مو در دوران بارداری عوارض دارد؟

این روزها صاف کردن مو برای دادن ظاهری نرم و براق به آن مورد پسند همگانی است. به رغم قیمت زیاد و تاثیر دائمی، صاف کردن در مدت یک روز موهایتان را از این رو به آن رو می‌کند. اما اگر می‌خواهید هنگامی که در انتظار به دنیا آمدن فرزندی هستید این کار را انجام بدهید باید مراقبت‌های ویژه‌ای را در نظر بگیرید.

صاف کردن مو در دوران بارداری

هر نوع مو یک حالت مخصوص به خود را دارد، بعضی موها فرفری است و برخی دیگر مواج که خصوصیت فیزیکی مو را تعیین می‌کند. صاف کردن، پیوند ساختار موی شما را با استفاده از کرم های نرم کننده‌ می‌شکند. بعد با استفاده از یک خنثی کننده ساختار مو را دوباره پیوند می‌زدند و آن‌ را صاف می‌کند.

به بیان ساده‌تر، صاف کردن ساختار طبیعی موی شما را تغییر می‌دهد و ساختار دیگری به آن می‌بخشد. آیا انجام این عمل شیمیایی روی مو در زمان بارداری بی خطر است؟ این کار جنبه های مثبت و منفی دارد که در ادامه به آن ها پرداخته شده است.

آیا استفاده از مواد شیمیایی برای صاف کردن مو در باردرای مجاز است؟

رسیدگی به مو خطرناک نیست. کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند که هرگونه عمل شیمیایی در دوران بارداری باید با مراقبت و راهنمایی مناسب خود صورت پذیرد.

استفاده از مواد شیمیایی برای صاف کردن مو از طریق پوست جذب بدن می‌شود. ولی پوست سر حداقل مقدار را جذب می‌کند و این مقدار کم مشکلی برای جنین ایجاد نخواهد کرد. هرچند که محلول تثبیت می‌تواند پوست سر شما را تحریک کند، اما بر قسمت های دیگر بدن تاثیر نخواهد داشت.

شواهد زیادی در دست نیست که صاف کردن مو کاملا برای شما و جنین شما بی خطر باشد. اما از هرگونه عمل شیمیایی روی مو تا سه ماهه دوم خودداری کنید.

به خاطر تغییرات هورمونی، ممکن است حالت موهایتان با قبل از بارداری فرق کرده باشد. بهتر است در این دوره به تجربه کردن روی موهایتان نپردازید.

تاثیر این کارها طولانی مدت نیست و حتی خیلی هم خوب باقی نمی‌ماند. حتی برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که در دوران بارداری از مواد نرم کننده هم استفاده نکنید. چنین موادی می‌تواند پوست سر شما را تحریک کند و حتی منجر به صدمه زدن به موهایتان شود.

بوی شدید برخی نرم کننده ها می‌تواند باعث سرگیجه و تهوع شما شود. از این رو برای شما و جنین ارزشمندتان احتمال خطر دارد.

 

چند نکته مهم:

اگر تصمیم به صاف کردن مو های خود در دوران بارداری گرفته اید، در این صورت، راه ایده‌آل این است که بیشترین آگاهی را درباره روند کار کسب کنید و این کار را نزد بهترین متخصص شهر (یا شهری که می‌خواهید در آن موهایتان را صاف کنید) انجام بدهید. مقداری مطالعه کنید، به سالن سر بزنید و مطمئن شوید که تمیز و پاکیزه است و جریان هوای مناسبی دارد.

ترجیحاً سعی کنید آرایشگری را انتخاب کنید که قبلا مشتری‌های باردار داشته است. باید قبل از این‌که روی صندلی بنشینید و کار را شروع کنید حسابی با آن‌ها حرف زده باشید. به طور کلی، صاف کردن مو در دوران بارداری اگر با دقت مناسب و توسط متخصصان مو انجام شود و پزشک شما هم روند این کار را مورد تایید قرار بدهد بی خطر است. خود را به دستان مطمئنی بسپارید و موفق باشید!

 

آیا رنگ کردن مو در بارداری ایمن است؟

به گفته کالج زنان و زایمان آمریکا، رنگ مو احتمالا در دوران بارداری بی خطر است چون مقدار خیلی کمی از رنگ توسط پوست جذب می‌شود. با این حال مهم است که مراقب باشید. برای همین بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که در سه ماهه دوم از رنگ های دائمی استفاده نکنید.

رنگ‌ موهای دائمی حاوی آمونیاک است که گاز شیمیایی بسیار قوی ای دارد و می‌تواند برای جنین در حال رشد ضرر داشته باشد. از این رو، توصیه می‌شود از استفاده از هرگونه رنگ موی آمونیاکی خودداری کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- رنگ کردن موها در بارداری

2- آیا فر کردن موها در بارداری خطرناک است؟

3- آیا آرایش کردن در دوران بارداری بی ضرر است؟

4- مراقبت از پوست در دوران بارداری با 6 روش خانگی

5- مشکلات پوست و مو در بارداری