تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی

والدین اولین و مهمترین آموزگاران نوزادشان هستند، ولی لزومی ندارد که برای آموزش او به خود فشار بیاورید. حس نوزادان این است که از تمامی چیزهای اطراف خود یاد می گیرند. هنگامی که شما برای نوزاد خود آواز می خوانید و با او حرف می زنید و بازی می کنید، مغز او ارتباطاتی را ایجاد می کند که به او امکان آموختن زبان و ریاضیات و موسیقی می دهد. در ادامه این مقاله نکات مهمی را درمورد تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی برای شما شرح خواهیم داد.

تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی، رشد و تکامل

شیرخواران در این زمان در حال حرکت کردن به اطراف هستند. آن ها "صحبت می کنند" و صداهای قابل تشخیص از خودشان تولید می کنند.

فرزند شما دوست دارد که با او صحبت کنید، با هم به کتاب های مصور نگاه کرده و به اشیایی که او می شناسد، اشاره کنید. شیرخواران در این سن با وراجی و تولید صداهای نامفهوم، اصوات را در کنار هم قرار می دهند، سعی می کنند کلمات را کپی کرده، اولین کلمات خود را ادا کنند، و یا با تکان دادن سر خود "نه" بگویند.

در این زمان فرزندتان ممکن است به شما بچسبد و نسبت به غریبه ها بسیار محتاط باشد، اما با شما و سایر اعضای خانواده روابط ویژه ای برقرار می کند. شخصیت شیرخواران در این سنین به مرور برای شما روشن و مشخص می شود.

 

تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی، اجتماعی و عاطفی

معمولاً در طول این زمان، فرزند شما می تواند به مرور رابطه بسیار ویژه اش با شما و با دوستان و سایر بستگان را درک کند.

 

تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی، رشد و تکامل جسمی

حرکت کردن به اطراف

این بسیار مهم است که ببینید فرزند شما روی دو پای خود ایستاده است، حتی اگر این کار را با تکیه دادن به چیزی انجام دهد.

 

تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی، مستقل شدن

 

تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی، گفتار و زبان

فرزند شما اکنون می داند که مکالمات چگونه عمل می کنند.

شیرخواران در حال حاضر معمولاً به کتاب های تصویری علاقه زیای دارند. کتاب خواندن همراه با فرزندتان، به پیشرفت زبان او واقعاً کمک می کند.

 

تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی، فعالیت ها

 

تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی، فرزند شما بی نظیر است

شیرخواران با یکدیگر متفاوت هستند و ممکن است با سرعت های مختلف رشد کنند.

بنابراین، اگر فرزند شما بعضی از این کارها را انجام نمی دهد، ممکن است "در حال کار کردن" روی زمینه دیگری از یادگیری و پیشرفت باشد. با این حال، شیرخواران معمولاً از یک الگوی مشابه رشدی پیروی می کنند و این خوب است که احساس کنید فرزند شما به طور عادی و به روش منحصر به فرد خود در حال رشد است.

اگر در رابطه با رشد فرزند خود نگران هستید یا فکر می کنید که تفاوت زیادی با سایر شیرخواران دارد، با پزشک یا متخصص اطفال فرزند خود صحبت کنید. اگر مشکلی وجود دارد، بهتر است زودتر کمک بگیرید.

 

تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی، هشدار

با پزشک یا متخصص اطفال فرزند خود صحبت کنید، اگر فرزند شما تا 12 ماهگی:

 

تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی، ایمنی

زمانی که شیرخواران به تنهایی شروع به حرکت می کنند، برقرار ساختن ایمنی مسئله بسیار مهمی است.

 

 

تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی، نیازها

من روی پاهای خود ایستاده و گشت و گذار در خانه را شروع کرده ام. از این استقلال تازه خیلی خوشم می آید ولی احتیاج به مراقبت و مواظبت تو دارم. حالا فرصت بیشتری برای کشف اطرافیان خودم دارم. البته می داندم گاهی اوقات آنقدر از تو می خواهم که مرا کمک کنی تا کارهایی را برایم انجام دهی که تو را دیوانه می کنم. خیلی دوست دارم چیزهایی را روی زمین پرت کرده و تو را در حال برداشتن آنها تماشا کنم. خواهش می کنم صبر داشته باش و با من خوش باش. تمامی تجربیات تازه من می تواند بسیار مضطرب کننده باشد. هر وقت توانستی مرا بغل کن. این کار مرا لوس نمی کند بلکه به من می آموزد که چگونه حالا و در آینده با فشارهای روانی برخورد کنم.

 

توصیه های برای کمک به رشد سالم نوزاد در نه تا دوازده ماهگی

1- حفظ ایمنی نوزاد

2- ایجاد احساس امنیت در نوزاد

3- حفظ بهداشت نوزاد

4- کمک در سرعت یادگیری نوزاد

با این که این رفتارهای او ممکن است برای شما ناراحت‌کننده باشد، اما بدانید که خیلی راحت می‌توانید توجه او را منحرف کنید. چون حافظه کودک در این سن کوتاه‌مدت است و یک اسباب‌بازی جالب یا هر چیز دیگری می‌تواند حواس او را پرت کند. مثلاً اگر دوست ندارد لباسش را بپوشد، آوازی را که دوست دارد برایش بخوانید تا فراموش کند بر سر چه چیزی غوغا به پا کرده بوده است یا سعی کنید جهت فکر کودک را به ‌سوی کارهایی که مجاز است انجام دهد برگردانید نه کارهایی که نباید انجام دهد.

تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی، کمک به تطبیق پذیری نوزاد

 

 

https://www.healthywa.wa.gov.au/Articles/A_E/Child-development-9-12-months#:~:text=Your%20baby%20is%20now%20moving%20around%20all%20on%20their%20own,walk%20while%20still%20holding%20on.

 

 

مطالعه بیشتر:

1- تغییرات نوزاد از بدو تولد تا سه ماهگی

2- تغییرات نوزاد در سه تا شش ماهگی

3- تغییرات نوزاد در شش تا نه ماهگی

4- اسباب بازی مناسب نوزاد 9 ماهه تا 12 ماهه

5- غذای کمکی به نوزاد 9 ماهه و 10 ماهه

 

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس