هومیوپاتی در بارداری وآیا مصرف داروهای هومیوپاتی بی‌خطر است؟

وقتی باردار هستید تغییراتی در بدن شما رخ می‌دهد. بانوان هم از لحاظ فیزیکی هم روانی حس متفاوتی دارند و برای مواجه شدن با این شرایط متغیر باید تحت درمان مناسب قرار بگیرند. با اینکه بیشتر پزشکان داروهای دگردرمانی (allopathic) را تجویز می‌کنند اما ثابت شده که داروهای هومیوپاتیک (هم‌درمانی یا جوردرمانی) هم مفید هستند. طب هومیوپاتی چیست؟ آیا مصرف داروهای هومیوپاتی در بارداری بی‌خطر است؟ بیایید نگاهی به امنیت آن‌ها و نحوه عملکردشان بیندازیم.

 هومیوپاتی چیست؟

هومیوپاتی شیوه‌ای دارویی است که در آن بیمار با مواد بسیار رقیق‌شده‌ای معمولا به شکل قرص درمان می‌شود. درحقیقت این قرص‌ها قرار است سیستم طبیعی درمانی بدن فرد را تحریک کند.

هومیوپات چیست؟

هومیوپات یا پزشک هومیوپاتی فردی است که در زمینه طب هومیوپاتی اطلاعات و مهارت کافی داشته و بر اساس نشانه‌ها، بهترین دارو را برای هر بیمار تجویز می‌کند.

امنیت داروهای هومیوپاتی در دوران بارداری:

هومیوپاتی قرن‌هاست که وجود دارد و داروها بر اساس نشانه‌هایی خاص تجویز می‌شود. به طور کلی، استفاده از داروهای هومیوپاتی در دوران بارداری کاملا بی‌خطر محسوب می‌شود.

مکمل‌های هومیوپاتیک بارداری

داروهایی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها به عنوان مکمل برای تامین مواد مغذی ضروری در دوران بارداری استفاده کرد.

به زیاد کردن دوباره سطح آهن بدن و جلوگیری از کم‌خونی کمک می‌کند. همچنین به تشکیل خون سالم در بدن نیز یاری می‌رساند.

این را می‌توان به عنوان مکمل کلسیمی استفاده کرد و از رشد استخوانی جنین شما پشتیبانی می‌کند. همچنین از کم‌شدن کلسیم در بدن جلوگیری می‌کند.

برای توسعه رشد مغزی جنین توصیه می‌شود. همچنین به دور نگه داشتن بی‌خوابی و افسردگی که از مشکلات شایع دوران بارداری است کمک می‌کند.

این شاید معروف ترین مشکل بانوان در هنگام بارداری است. اما با استفاده از هومیوپاتی می‌توانید تهوع صبحگاهی را تا حد زیادی درمان کنید.

برای مواقعی توصیه می‌شود که تهوع به خاطر بوی تند، خصوصا غذا، ایجاد شده و بیمار با مقداری نرمش از آن خلاص می‌شود. همچنین برای درمان تندمزاجی و تغییرات حال و هوا نیز خوب است.

وقتی بوی غذا باعث تهوع می‌شود آن را توصیه می‌کنند اما در این‌جا فعالیت بدنی مشکل را بیشتر می‌کند.

وقتی تهوع هنگام عصر یا شب است و غذا به طور کلی مزه خوبی ندارد تجویز می‌شود. نشانه‌های دیگری که به آن‌ها توجه می‌شود احساس غم و میل به داشتن همراه و هوای تازه و همچنین خشکی مدام دهان است.

این نیز در ترکیب با داروهای دیگر برای درمان تهوع توصیه می‌شود.

هومیوپاتی در بارداری برای ناخوشی شکم

نفخ و یبوست از شرایط عادی بانوان باردار است. در زیر با برخی درمان‌های هومیوپاتی در بارداری برای آن آشنا می‌شوید:

یک داروی عالی برای سرحال آوردن شکم است.

برای یبوست و مدفوع تیره تجویز می‌شود.

علاوه بر درمان درد شکم، عضلات را آرام و گرفتگی در اعضای دیگر بدن را نیز درمان می‌کند.

برای وقتی بعد از غذا باد می‌کنید تجویز می‌شود.

وقتی احساس رنگ‌پریدگی و ضعف و همچنین یبوست می‌کنید مفید است.

برای بانوانی که مشکل کبدی و مدفوع شل دارند عالی است.

وقتی در شکم دردی تیز همراه با حس اسیدی و نفخ وجود دارد توصیه می‌شود.

 علاوه بر این درمان‌ها، هومیوپاتی در بارداری در درمان ورم بدن، ضعف و رگ‌های واریسی نیز موفق است. خصوصا برای درمان عوارض روانی نظیر تغییرات حال و هوا، تندمزاجی و میل به تنهایی خوب عمل می‌کند.

عوارض هومیوپاتی چیست؟

یک نکته برای احتیاط: مطالعات درباره داروهای هومیوپاتی به اندازه درمان‌های معمول و عرفی انجام نشده است. از آن‌جا که این داروها با گیاهان و عصاره‌ها درست می‌شوند، کسی به طور قطع نمی‌تواند بگوید در داروها چه چیزهایی هست و با چه نسبت‌هایی. برای همین باید به مقدار کم از آن‌ها مصرف کنید و حتما پیش از استفاده با پزشک مشورت کنید. هومیوپاتی قرن‌هاست که وجود دارد و داروها بر اساس نشانه‌های خاص تجویز می‌شود. به جای مصرف خودسر داروهای هومیوپاتی در بارداری، با یک هومیوپات درباره مناسب‌ترین داروها مشورت کنید.

 

https://www.momjunction.com/articles/safe-use-homeopathic-medicines-pregnancy_0080603/#gref

 

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس