The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

30 پرسش و پاسخ مهم دوران بارداری

معمولا هر بانوی بارداری در مورد انجام هر کاری این سوال را مطرح می‌کند: آیا به فرزندم آسیب می‌رساند؟ ظاهرا هر چیزی که وارد بدن شما می‌شود، می ‌تواند برای فرزند تان ضرر داشته باشد، اما این موضوع در مورد همه چیزها درست نیست. در این مطلب تمامی نظرات را بررسی می‌کنیم و به سوالات شما درباره روش ورزش کردن در دوران بارداری، محدودیت استفاده از لوازم آرایش و دلیل ممنوعیت استفاده از موس شکلاتی پاسخ می ‌گوییم.

1- آیا در دوران بارداری می‌توانم رژیم بگیرم؟

خیر. بارداری زمان مناسبی برای کاهش وزن گرفتن نیست. اگر از گرسنگی رنج بکشید، فرزندتان را نیز آزار می ‌دهید. با گرفتن رژیم، ارسال مواد مغذی ضروری برای رشد کامل او را مختل می‌ کنید. از افزایش وزن نترسید، زیرا این روندی کاملا عادی است؛ البته برای مصرف برخی مواد غذایی، محدودیت دارید. افزایش وزن تقریبا 9 تا 12 کیلوگرم به وزن‌ تان یا حتی کمی بیشتر ( یا کمتر اگر وزن زیادی دارید ) عادی است. اضافه وزن مجاز، به وضعیت بدن‌، ساختار آن، قد و وزن شما هنگامی که باردار شدید، بستگی دارد.

2- برای آسم در دوران بارداری می‌ توانم از داروی استنشاقی استفاده کنم؟

مطمئنا. اگر آسم را کنترل ‌نشده، رها کنید باعث می‌شود که فرزندتان به اندازه کافی انرژی دریافت نکند. در نتیجه می‌ تواند به وزن کم هنگام تولد و احتمالا زایمان زودرس منجر شود. از محرک‌ هایی مثل گرد، قارچ‌ها، دود و غبار دوری کنید.

3- آیا کیسه هوای جلوی اتومبیل در بارداری ایمن است؟

البته. احتمالا نگران هستید که درباره کیسه‌های بزرگ هوا به شکم ارزشمند شما اصابت ‌کند، اما نگران نباشید. اگر در تصادفی گرفتار شدید، وجود کیسه هوا برای شما مفیدتر از نبود آن است. اگر رانندگی می‌ کنید، برای ایمنی بیشتر حداقل 25 سانتی ‌متر از فرمان فاصله بگیرید.

4- آیا سوراخ کردن بدن (پیرسینگ) ایمن است؟

بهتر است این کار را نکنید. این کار عاقلانه نیست، زیرا خطر بروز عفونت را بالا می‌برد. اما به یاد داشته باشید که در دوران بارداری، پوست شما کشیده خواهد شد، بنابراین اگر بدن ‌تان را سوراخ کردید، مراقب باشد که کجای بدن ‌تان را سوراخ می‌ کنید، زیرا پس از مدتی ممکن است این سوراخ عجیب به نظر رسد.

5- آیا در دوران بارداری می‌توانم از مسکن برای سردرد استفاده کنم؟

معمولا باید طی بارداری از مصرف تمامی مسکن‌ها پرهیز کنید، به ویژه در سه ماهه اول. برای مدت کوتاه می‌ توان از استامینوفن (با مشورت پزشک) استفاده کرد، اما مسکن‌های دیگر، مثل آسپرین برای بارداران مناسب نیست. از میان‌ وعده‌های منظم، حمام آب ولرم، ماساژ و مواد غذایی مناسب، بهره ‌برید و مراقب تناسب اندام خود باشید.

6- آیا هنگام بارداری واقعا نمی‌توانم سوشی (نوعی غذا تهیه شده با ماهی خام) بخورم؟

درست است، ماهی خام یا خشک (دودی یا با آفتاب) می‌تواند حاوی انگل‌ها و باکتری‌هایی باشد که احتمال دارد به فرزندتان آسیب رساند، بنابراین سوشی از رژیم غذایی شما حذف می‌ شود. اما می ‌توانید ماهی‌هایی که آلودگی جیوه‌ای ندارند را مورد استفاده قرار داد.

7- عاشق ادویه کاری هستم. غذاهای تند و پر ادویه در بارداری فرزندم را ناراحت می‌کند؟

خیر. می‌توانید به خوردن کاری‌ها، سالسا (سس مکزیکی) و فلفل‌ها ادامه دهید، زیرا بارداری شما را تهدید نمی ‌کنند. فقط مراقب باشید که غذا‌های تند، می‌تواند سوزش ‌سردل تان را تشدید کنند.

8- در دوران بارداری می توانم موس شکلاتی بخورم؟

خیر، نمی‌توانید. با سوشی خداحافظی کردید و اکنون باید با موس شکلاتی نیز خداحافظی کنید. تخم‌مرغ‌ها اغلب حامل باکتری "سالمونلا" هستند که می‌تواند باعث مننژیت در نوزادان شود. البته تخم‌مرغی‌ که به خوبی پخته شده را می‌توانید میل کنید، اما موس شکلاتی حاوی تخم مرغ خام است. همچنین باید از خوردن خمیر بیسکویت های خانگی و بستنی خانگی پرهیز کنید.

9- آیا شیرین‌ کننده‌های مصنوعی طی بارداری ایمن هستند؟

احتمالاً، خیر. گر چه ممکن است برخی از شیرین کننده‌ها ایمن باشند، اما هنوز پژوهش‌ها در این رابطه کامل نیستند. حتماً پیش از خرید، پشت‌نویس محصولات را بخوانید یا برای ایمنی بیشتر از شکر استفاده کنید.

10- در دوران بارداری می توانم غذاهای که با مایکروویو پخته شده را بخورم؟

آیا پرتوهایی که طی پخت از میان سوراخ‌های ریز به غذا نفوذ می‌کند، بر جنین شما تاثیر می‌گذارد؟ آسوده باشید، احتمال آن خیلی کم است. گر چه پژوهشی برای اثبات تاثیر این پرتوها بر جنین وجود ندارد، ولی بهتر است که زیاد اطراف وسایل آشپزخانه نروید. به خاطر بسپارید که از ظروف مناسب برای مایکروویو استفاده کنید و زمانی‌که مایکروویو در حال کار است، حداقل یک متر از آن فاصله بگیرید و اجازه ندهید که هنگام گرم کردن غذا در مایکوویو، پوشش نازک روی بسته‌بندی، با غذای‌تان تماس داشته باشد.

11- آیا در دوران بارداری باید از لوازم آرایشی دوری کرد؟

بله. اما پیش از این‌ که وحشت ‌زده شوید، منظورمان این‌ نیست که طی دوره بارداری نمی ‌توانید آرایش کنید، فقط باید محصولات‌ مصرفی ‌تان را بررسی کنید. از لوازم آرایشی که مواد نگهدارنده یا بوی زیادی دارند، دوری کنید. لوازم آرایش برای پوشاندن رنگ‌ پریدگی و لک‌ها بسیار مفید است.

12- هنگام بارداری، آیا می‌توانم کودک دیگرم را بغل کنم؟

بلی، فقط خود را بیش از حد خسته نکنید. معمولا بهترین روش، نگه داشتن فرزندتان روی استخوان لگن است. خم شدن و بلند کردن صحیح را همیشه رعایت کنید.

13- آیا می‌توانم در دوران بارداری از سفید کننده های دندان استفاده کرد؟

مطمئن نیستم. این یکی از وضعیت‌هایی است که مضرات و فواید آن اثبات نشده است. انتخاب‌های طبیعی بسیاری برای سفیدکردن دندان‌ها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. خمیری از توت فرنگی تهیه کنید (که از نابودکننده طبیعی پلاک‌ها است) و آنرا برای پنج دقیقه روی دندان‌هایتان قرار دهید. به یاد داشته باشید که در دوران بارداری حداقل یک بار به متخصص بهداشت دهان مراجعه کنید.

14- آیا در دوران بارداری می توان خون اهدا کرد؟

در این دوران نباید خون اهدا کنید. در حالی‌که ممکن است هنوز خواستار انجام کار خیری باشید، بارداری زمانی است که سلامت بدن تان در بالای لیست اولویت ها قرار دارد. بسیاری از بانوان طی بارداری دچار کم خونی می‌شوند و میزان آهن بدن کاهش می‌یابد، بنابراین اوضاع را با اهدای خون، بدتر نکنید.

15- آیا زمین خوردن در بارداری به فرزندم آسیب می‌رساند؟

اگر آهسته به زمین خوردید، وحشت‌ زده نشوید. با پزشک‌تان تماس بگیرید و برای بررسی سریع به او مراجعه کنید، به ویژه اگر احساس متفاوت یا غریبی دارید. با پوشیدن کفش‌های پاشنه کوتاه با کفی‌های خوب از زمین خوردن جلوگیری کنید و همیشه زمانی‌که از پله‌ها بالا می‌روید، نرده‌ راه‌پله را بگیرید. اگر تغییری در حرکات فرزندتان احساس کردید، فوراً پزشک را مطلع کنید.

16- آیا نمی‌توانم در دوران بارداری روی پشتم بخوابم؟

دکتر تینا اوت آموزگار کلاس های زایمان می‌گوید: در سه ماهه دوم و سوم خیر، به علت فشار آوردن وزن جنین و رحم در حال رشد به رگی اصلی که از ناحیه پایین بدن‌تان، خون را به قلب باز می‌گرداند. این فشار می‌تواند ارسال خون به فرزندتان را مختل کند. بهترین روش برای درازکشیدن به پهلوها است. بالش نازکی را زیر پهلوی راست‌تان قرار دهید و بدن‌تان را به سمت چپ برگردانید، به این ترتیب فشار روی این رگ خونی کاهش خواهد یافت.

17- آیا ماساژ گرفتن در دوران بارداری بی خطر است؟

بله، هیچکس بیش از یک بانوی باردار به آسایش نیاز ندارد. در حقیقت این عمل به شما کمک خواهد کرد که آرامش یابید و احساسی بهتر داشته باشید. همیشه اول از پزشک‌تان سوال کنید که آیا او با انجام ماساژ موافق است و سپس مطمئن شوید که به متخصصی آموزش‌دیده برای ماساژ بارداری مراجعه می‌کنید. پس از هفته 18 بارداری، روی پشت‌تان دراز نکشید. اکثر مکان‌های ماساژ مخصوص بارداری، شما را روی میزی با یک بریدگی (محل قرارگیری شکم) و صورت به سمت پایین به حالت درازکش قرار می دهند.  در سه ماهه اول بارداری از روغن‌های رایحه درمانی پرهیز کنید.

18- آیا آرایش کردن صورت در دوران بارداری بس خطر است؟؟

مسلماً آری. اما از مواد شیمیایی که برای پاکسازی پوست استفاده می‌شود، پرهیز کنید و فقط به پاکیزگی یا جوان‌سازی صورت‌تان بپردازید.

19- آیا استفاده از قرص‌های خواب در دوران بارداری مجاز است؟

خیر! پزشکان مصرف این قرص‌ها را برای بانوان باردار توصیه نمی‌کنند، چراکه ممکن است برای جنین آسیب‌رسان باشد. خانم تینا اوت پیشنهاد می‌کند: چهار تا شش ساعت پیش از خواب، از مصرف محرک‌هایی مثل کافئین پرهیز کنید. شیر وِلَرم با عسل بسیار کارآمد است و برای سوزش سردل نیز مفید می‌باشد. علاوه براین، فنجانی از شیر و چای گرم را امتحان کنید؛ این‌ یکی از مفیدترین (و خوشمزه‌ترین) نوشیدنی‌های آرامش‌بخشِ در دسترس است. اتاق خواب خود را تاریک، آرام و خنک نگه دارید و مطمئن شوید که هوای کافی در آن وجود دارد. گاهی نیز رفتن به حمام یاری‌رسان است.

20- آیا در دوران بارداری می توان بوتاکس انجام داد؟

احتمالاً خیر. بوتاکس در لیست موارد ممنوعه بسیاری از پزشکان است. شواهد زیادی وجود ندارد که آیا این ماده می‌تواند به فرزند یا به شیرپستانی شما منتقل شود یا خیر، بنابراین دوری از آن به نفع شماست. فقط باید بر استفاده از روش‌های طبیعی تکیه کنید.

21- آیا شنا در استخر کُلر دار" در دوران بارداری مجاز است؟

آری این‌طور است. میزان زیاد کلرین می‌تواند خطرناک باشد، اما شنا کردن در استخر با کلرین اندک به شما یا فرزندتان آسیبی نخواهد رساند. از آن لذت ببرید.

22- آیا می‌توانم برای درمان جوش های صورتم از داروهای آکنه استفاده کنم؟

گرچه ممکن است، جوش‌های بیشتری نسبت به دوران دبیرستان‌تان داشته باشید، ولی رفتن به سراغ قفسه داروها کارساز نخواهد بود. اثبات شده است که ترکیبات استفاده شده در داروهای آکنه باعث اختلالات مادرزادی می‌شوند. ماده ایزوترتینوین (accutane) کلاً ممنوع است! با پزشک یا متخصص پوست خود برای یافتن دارویی ایمن مشورت کنید. روغن "تی‌تری" جایگزینی عالی و طبیعی است.

23- آیا می‌توانم پَدی گرم (پارچه‌ای گرم) را روی شکم خود بگذارم؟

هنگام بارداری گرمای زیاد، ایده‌ی خوبی نیست. این کار می‌تواند دمای بدنی فرزندتان را به سرعت افزایش دهد (هرچیزی بیش از 38.9 درجه سانتی‌گراد بسیار خطرناک است) و برای فرزند در حال رشدتان خطرناک خواهد بود. اما اگر پَد گرم شده را داخل حوله‌ای بپیچید، می‌توانید از آن بهره برید.

24- آیا در بارداری می توانم از داروهای هومئوپاتی استفاده کنم؟

آری و خیر. داروهای هومئوپاتی اغلب از نظر علمی آزمایش نشده‌اند، بنابراین شواهد کمی وجود دارد که ایمنی آنها را برای بانوان باردار تائید کند. برای اطمینان از ایمنی آنان با پزشک داروساز یا پزشک متخصصی مشورت کنید.

25- آیا می‌توانم در بارداری عسل بخورم؟

آری می‌توانید. در حالی‌که برای کودک تا زمانی‌که از یک‌سالگی نگذشته‌اند، خوردن عسل ایمن نیست (باکتری‌های عسل می‌تواند باعث مسمومیت در نوزادان گردد)، این خوردنی شیرین برای شما خوب است، تا زمانی‌که پاستوریزه شده باشد.

26- آیا می‌توانم ظرف مدفوع حیوانات خانگی را عوض کنم؟

احتمالاً خیر. اما اگر کسی را برای تخلیه ظرف مدفوع گربه‌ها ندارید، برای انجام این کار دستکش به دست کنید و به مدفوع حیوانات دست نزنید. مدفوع گربه‌ها خطرناک است، زیرا حامل "توکسوپلاسموز" است که می‌تواند باعث آسیب مغزی یا کوری در جنین شود.

27- آیا در بارداری باغبانی ایمن است؟

آری. تا زمانی‌که دستکش به دست کنید، باغبانی مجاز است. علت این‌که باید مراقب باشد این است که ممکن است، گربه‌ها خاک باغچه منزل شما را آلوده کرده باشند.

28- آیا خوردن غذاهای مانده در یخچال ایمن است؟

آری، اگر مراقب باشید. قانون این است که غذای گرم را داغ سرو کنید و غذای سرد را سرد. غذاهای مانده باید به سرعت در یخچال قرار گیرند و سپس تا زمانی‌که کاملا داغ شوند، گرم شوند. غذایی که بیش از دو ساعت خارج از یخچال مانده باشد، دیگر ایمن نیست. هرگز غذای یخ‌زده را گرم و دوباره یخ‌زده نکنید.

29- آیا مراجعه به چشم پزشک در بارداری مجاز است؟

کاملاً. با اینکه زمان مناسبی برای اجرای "عمل لیزر" نیست، اما ملاقات با چشم پزشک کاملاً ایمن است. تحت تاثیر تغییرات هورمونی و التهاب شبکیه یا عصب بینایی، تغییر دید در بارداری معمول است. در حالی‌که برخی از مشکلات پس از زایمان برطرف می‌شود، اما اگر نگران هستید، به چشم‌ پزشک مراجعه کنید.

30- آیا می‌توانم در کنار آتش بنشینم؟

بلی، با آغاز فصل سرما می‌توانید پاهای خود را بالاتر گذاشته و در کنار آتشی گرم و دل‌پذیر بنشینید. اگر نگران تنفس دود یا مونواکسید کربن هستید، مطمئن گردید که آنها را بیش از حد تنفس نمی‌کنید. اگر از بخارات احساس تهوع کردید یا احساس می‌کنید که زیادی گرم شده‌اید، فقط از آتش دور شوید. مثل تمامی چیزها، اعتدال کلید سلامتی است.

منبع: جسیکا بلیز (پیروز پالیزی)