عکس جنین در هفته بیست و چهارم بارداری تصویر و اندازه جنین

وقتی به هفته بیست و چهارم بارداری رسیده اید یعنی تقریبا بیشتر راه را آمده اید و اکنون بدن شما با بخش قابل ملاحظه ای از تغییرات بارداری سازگار شده است. احتمالا در این هفته های اخیر بیشتر از هر زمان دیگری درگیر آزمایشات، سونوگرافی ها و ... بوده اید. اگر می خواهید عکس جنین در هفته بیست و چهارم بارداری را ببینید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تصویر جنین در هفته بیست و چهارم بارداری

در هفته بیست و چهارم حاملگی جنین 600 گرم وزن و 30 سانتی متر قد دارد. 

در این مرحله از جنین به صداها واکنش نشان می‌دهد و ریه‌هایش در حال تکامل بیشتر است.

شاید برای شما جالب باشد که تکامل برخی از ارگان های بدن جنین حتی بعد از تولد هم ادامه پیدا می کند. برای مثال مغز نوزاد بعد از تولد به رشد خود ادامه می دهد و تکامل ریه ها نیز پس از تولد همچنان ادامه پیدا می کند به طوری که رشد و تقسیم آلوئول های تنفسی تا شش سالگی ادامه پیدا می کند.

اکوی قلب جنین

در برخی بارداری ها پزشک به دلایل گوناگون انجام اکوکاردیوگرافی قلب جنین را توصیه می کند. تجویز اکوی قلب ممکن است فقط جهت کسب اطمینان بیشتر از سلامت جنین باشد و یا پزشک به وجود مشکلی در ضربان قلب جنین مشکوک شده باشد. 

 در سونوگرافی جنین در هفته بیست و چهارم بارداری چه می‌بینید؟

در این عکس جنین در هفته بیست و چهارم بارداری تصویر سونوگرافی سه بعدی از صورت و دست های جنین را می بینید. نیم رخ زیبای جنین با تمام جرئیات کاملا مشخص است.

 

 

در این عکس که قلب جنین در هفته بیست و چهارم بارداری را نشان می هد، در تصویر سمت چپ 4 حفره قلب را می بینید که همان دو دهلیز در بالا و دو بطن در پایین است که توسط دریچه های دهلیزی بطنی از یکدیگر جدا شده اند. در تصویر راست خون از حفره‌های بالایی وارد حفره‌های پایینی می‌شود. دیواره بطن‌ها از دهلیزها عضلانی تر است زیرا باید خون را به ریه‌ها و سایر ارگان‌ها انتقال دهد. در اکو کاردیو گرافی قلب جنین، متخصص مربوطه تمامی ساختارها، دیواره ها، دریچه ها و ... را با دقت بررسی خواهد کرد.

مطالعه بیشتر:

عکس جنین در هفته بیست و سوم بارداری تصویر و اندازه جنین

عکس جنین در هفته بیست و دوم بارداری تصویر و اندازه جنین

عکس جنین در هفته بیست و یکم بارداری تصویر و اندازه جنین

منبع:parents

 

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس