The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

احساس اولین حرکات جنین، چه زمانی است و چگونه احساس می شود؟

یکی از شگفت انگیزترین لحظات بارداری احساس اولین حرکات جنین است. گرچه تا قبل از آن تصاویر فرشته کوچکتان را در سونوگرافی دیده و صدای ضربان قلب او را می شنیده اید اما در زمان احساس اولین حرکات جنین احتمالا مادرشدنتان را لمس خواهید کرد. چه چیزی شگفت انگیزتر از رشد و نمو یک حیات جدید درون بدن فرشته ای به نام مادر؟! اگر می خواهید بدانید که چگونه حرکت جنین را حس کنیم، اولین حرکات جنین چگونه احساس می شود و ... این مطلب را مطالعه کنید.

یکی از لحظات شگفت انگیز در بارداری لحظه‌ای است که احساس اولین حرکات جنین را داخل رحم خود تجربه می‌کنید. این حرکات یعنی جنین شما زنده و در حال رشد است. اگر حرکات جنین کاهش پیدا کرد یا متوقف شد، ممکن است یک مشکل پزشکی وجود داشته باشد. بنابراین حواستان به حرکات جنین باشد تا اگر تغییری ایجاد شد به پزشک یا ماما اطلاع دهید.

اولین حرکت جنین در چند هفتگی است؟

ممکن است در حدود هفته 19 بارداری متوجه اولین حرکت جنین یا به اصطلاح «لگد زدن» او شوید. اگر بارداری اول شماست ممکن است این حرکات  را در هفته 23 حس کنید. در بارداری دوم، از آنجایی که قبلا با این حالت آشنایی داشته اید، ممکن است آن را در هفته 16 بارداری متوجه شوید.

چطور حرکت جنین را حس کنیم؟

اگر از هفته های 20 تا 22 بارداری عبور کرده اید، برای حس کردن حرکات جنین می توانید یک چیز شیرین خورده و در یک محیط آرام، روی تخت به پهلوی چپ دراز بکشید. دست خود را بر روی شکمتان قرار داده و منتظر حرکاتی شبیه به حرکات روده ها باشید.

حرکت جنین مثل چیه؟

نوع حرکاتی که جنین انجام می‌دهد به این بستگی دارد که جنین در حال انجام دادن چه کاری است و در چه مرحله‌ای از رشد و نمو است. فعالیت هر نوزادی با دیگری متفاوت است. اولین احساسی که دارید مانند: لرزش (مانند بال زدن یک پروانه داخل شکم)،  قارو قور کردن شکم، دلپیچه یا احساس آشفتگی یا ضربات کوچک خواهد بود. هرچه از بارداری شما بیشتر بگذرد، این حرکات مشخص‌تر و با فاصله اتفاق می‌افتد.

با رشد جنین، شکم شما بیشتر کشیده شده و راحت‌تر می‌توانید لگدها و ضربه‌‌های آرنج و پای جنین را احساس کنید. در ادامه دوران بارداری ممکن است لگدهای جنین به دنده‌های شما آسیب برساند.

هر چند وقت یک‌بار متوجه حرکات جنین خواهم شد؟

اولین باری که حرکات جنین را به راحتی احساس می‌کنید،‌ بین هفته‌‌های 20 تا 24 بارداری خواهید بود و اغلب متوجه این تکان‌ها خواهید شد. هرچند ممکن است همیشه متوجه حرکات جنین نشوید مخصوصا هنگامی که سرتان شلوغ است و به آن حرکات توجه نمی‌کنید.

جنین در ساعات مشخصی از روز بیشتر حرکت می‌کند. ممکن است هنگامی که خواب هستید فعالیت بیشتری داشته باشند، یا هنگامی که بیدار هستید او خواب باشد. معمولا جنین‌ها ۲۰ تا ۴۰ دقیقه و گاهی تا ۹۰ دقیقه بی‌وقفه خواب هستند و هنگام خواب هیچ تکانی نمی‌خورند. ممکن است هنگام نشستن یا ایستادن به راحتی متوجه حرکات جنین نشوید و اگر دراز بکشید و روی حرکات او تمرکز کنید متوجه حرکات خواهید شد.

حرکات جنین با رشد او تغییر خواهد کرد و در سه ماهه سوم متوالی خواهد بود. اواخر دوران بارداری ممکن است در طول یک ساعت متوجه 16 تا 45 حرکت جنین شوید. یک جنین سالم در هنگام زایمان نیز در حال حرکت خواهد بود.

آیا باید حرکات جنین خود را دنبال کنم؟

در گذشته نمودارهایی برای ثبت حرکات جنین داخل رحم تهیه می‌شد. امروزه پزشکان به دلیل غیرقابل اعتماد بودن و نادرستی این نمودارها معمولا این روش را پیشنهاد نمی‌کنند. به جای آن بهتر است الگوی حرکات جنین خود را یاد بگیرید. این حرکات در هر جنین متفاوت است. اگر متوجه چیز غیرمعمولی شدید هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

احساس اولین حرکات جنین بسیار شگفت انگیز است و تعداد بسیار زیادی از مادران می خواهند هر چه زودتر آن را تجربه کنند. عجله نکنید این مساله در مادرانی که جفت قدامی دارند کمی دیرتر حس خواهد شد.

 

بیشتر بدانید:

1- اولین تپش قلب و اولین حرکت های جنین چه زمانی شروع می شود؟

2- آیا سکسکه جنین در رحم مادر نشانه خوبی است؟

3- لگد نزدن جنین نشانه نگران کننده ای است ؟

4- آنچه درباره حرکات جنین در شکم مادر باید بدانید