The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سوره هایی از قرآن برای باهوش شدن جنین

درست از لحظه وقوع بارداری، هر کاری که انجام می دهید می تواند بر روی رشد و تکامل جنین درون رحم تاثیر بگذارد و از آنجا که پدر و مادرها دوست دارند تا فرزندانی موفق و باهوش داشته باشند، بنابراین بدیهی است به هر کاری دست بزنید تا به افزایش ضریب هوشی فرزندتان کمک شود. بسیاری از این راهکارها در تحقیقات علمی ثابت شده اند و برخی ریشه مذهبی دارند. اگر می خواهید تا با مجموعه این راهکارها و همچنین سوره هایی برای باهوش شدن جنین آشنا شوید، ادامه این مقاله را بخوانید.

آیا راهکاری برای باهوش شدن جنین وجود دارد؟

هوش، مولفه ای است که از تعامل ژنتیک و محیط شکل می گیرد. در واقع، اگرچه وراثت یک عامل تعیین ‌کننده مهم برای میزان هوش و آی کیو (IQ) است، اما در حال حاضر به لطف تحقیقات علمی متعدد ما به خوبی می دانیم که تنها نیمی از ضریب هوشی به ژن ها بستگی دارد و نیمی از آن اکتسابی است! این یعنی اینکه نقش عوامل محیطی بر روی هوش را نباید نادیده گرفت و بنابراین در پیش گرفتن سبک زندگی سالم و صحیح از جمله راهکارهایی است که می تواند به باهوش شدن دلبند کوچک درون رحم شما کمک کند.

از جمله راهکارهای علمی که بر اساس شواهد به دست آمده از پژوهش های علمی می توانند به باهوش شدن جنین کمک کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ورزش کردن:

برای بهره بردن از فواید ورزش در طی دوران بارداری، لازم نیست تا به صورت حرفه ای عمل کنید، در صورت مجوز پزشک، حتی یک پیاده روی ساده اما منظم می تواند با افزایش جریان خون به نقاط مختلف بدن از جمله رحم به رشد جنین کمک کرده و در تکامل مغز او موثر باشد. ورزش های هوازی، انتخاب مناسبی برای بهبود عملکرد مغز جنین در طی بارداری هستند.

2. کنار گذاشتن مواد مخدر، الکل و دخانیات:

الکل، دخانیات و مواد مخدر، یکی از دلایل اصلی نقایص مادرزادی و اختلالات یادگیری در نوزادان هستند و بنابراین با کنار گذاشتن این مواد، می توانید به داشتن فرزندی سالم و باهوش امیدوار باشید.

3. خوردن ماهی:

گنجاندن غذاهای دریایی به ویژه ماهی در برنامه غذایی، راهکار ساده و در عین حال خوشمزه است که به بهبود رشد مغز و تقویت عملکردهای شناختی کمک کرده و حتی بر اساس تحقیقات این احتمال وجود دارد که بتواند احتمال وقوع بیماری اوتیسم را کاهش دهد! البته به یاد داشته باشید که ماهی های چرب، انتخاب بهتری برای شما هستند، زیرا حاوی سطوح بالاتری از DHA هستند که از رشد مغز حمایت می کند.

4. خوردن تخم مرغ:

خوردن تخم مرغ در دوران بارداری راهکار دیگری است که به بهبود سرعت یادگیری کمک کرده و سبب می شود تا فرزند شما حافظه قوی تری داشته باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات، تخم مرغ، تاثیر فوق العاده چشم گیری بر روی رشد مغز جنین دارد و ظرفیت سلول های مغزی را افزایش می دهد.

5. صحبت کردن و خواندن برای جنین:

شاید صحبت کردن با یک شکم خنده دار و حتی احمقانه به نظر برسد، اما برخلاف تصور، این کار اثر معجزه آسایی بر روی هوش و رشد مغزی دلبندتان خواهد داشت. بر اساس مطالعات علمی معتبر، اگر شما در طی بارداری یک آهنگ را برای فرزندتان پخش کنید، او بعد از تولد می تواند کلمه ها و تغییرات آهنگ آن را تشخیص داده و نسبت به آن ها واکنش قوی تری نشان می دهد. بنابراین و بر همین اساس، توصیه می شود که از همان ابتدا با فرزند درون رحمتان حرف بزنید و آهنگ بخوانید، برای او موسیقی پخش کنید و یا قرآن بخوانید.

بله، قرآن! شاید برایتان جالب باشد که در منابع دینی و قرآنی ما و همچنین احادیث معتبر، به مساله هوش جنین اشاره شده و به مادران توصیه می شود تا سوره هایی برای باهوش شدن جنین بخوانند. این سوره ها و آیه ها عبارت هستند از:

1. سوره حاقه: از جمله سوره هایی برای باهوش شدن جنین مفید است، سوره حاقه است. سوره 69 قرآن کریم، به نام سوره حاقه شناخته می شود که حاوی 52 آیه بوده و در مکه بر پیامبر نازل شده است. بر اساس احادیثی ک از حضرت محمد (ص) ذکر شده اند، اگر خانم بارداری سوره حاقه را به همراه داشته باشد، فرزند او به اذن خداوند آن را حفظ خواهد شد و از حافظه و هوش زیادی برخوردار می شود.

2. سوره ناس و فلق: آیت الله علامه سید علی قاضی، از بزرگان علم قرآن و فقیه و عارف بزرگ شیعه و اسلام نیز این است که برای تقویت حافظه حتما دو بار سوره های ناس و فلق و همچنین آیه الکرسی را به صورت منظم بخوانید.

3. سوره لقمان: احتمالا می دانید که لقمان در تاریخ، به ادب و هوش شناخته شده و به همین دلیل سوره لقمان نیز از جمله سوره هایی برای باهوش شدن جنین است که خواندن آن به مادران باردار توصیه شده است. البته به صورت کلی، خواندن قرآن آن هم با صدای بلند در طی بارداری می تواند برروی فرزند درون رحمتان تاثیرات بسیار مثبتی داشته باشد.

مطالعه بیشتر:

تقویت هوش جنین در دوران بارداری و کارهایی که باید انجام داد

افزایش هوش جنین در بارداری و راه های داشتن نوزادی باهوش

افزایش IQ جنین، چطور می‌توان هوش جنین را بالا برد؟

?پرسش و پاسخ های هوش جنین

آیا سوره حاقه سبب باهوش شدن جنین می شود؟

سوره 69 قرآن کریم، به نام سوره حاقه شناخته می شود که حاوی 52 آیه بوده و در مکه بر پیامبر نازل شده است. بر اساس احادیثی ک از حضرت محمد (ص) ذکر شده اند، اگر خانم بارداری سوره حاقه را به همراه داشته باشد، فرزند او به اذن خداوند آن را حفظ خواهد شد و از حافظه و هوش زیادی برخوردار می شود.

ساده ترین راه برای باهوش شدن جنین چیست؟

بله، قرآن! شاید برایتان جالب باشد که در منابع دینی و قرآنی ما و همچنین احادیث معتبر، به مساله هوش جنین اشاره شده و به مادران توصیه می شود تا سوره هایی برای باهوش شدن جنین بخوانند.

خواندن سوره ناس و فلق در بارداری چه فایده ای دارد؟

آیت الله علامه سید علی قاضی، از بزرگان علم قرآن و فقیه و عارف بزرگ شیعه و اسلام نیز این است که برای تقویت حافظه حتما دو بار سوره های ناس و فلق و همچنین آیه الکرسی را به صورت منظم بخوانید.

خواندن سوره لقمان دربارداری چه فایده ای دارد؟

احتمالا می دانید که لقمان در تاریخ، به ادب و هوش شناخته شده و به همین دلیل سوره لقمان نیز از جمله سوره هایی برای باهوش شدن جنین است که خواندن آن به مادران باردار توصیه شده است. البته به صورت کلی، خواندن قرآن آن هم با صدای بلند در طی بارداری می تواند برروی فرزند درون رحمتان تاثیرات بسیار مثبتی داشته باشد.