The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا واقعا تاثیر ویار بر هوش جنین از نظر علمی اثبات شده است؟

ویار، یکی از عجیب ترین علائم بارداری و از بزرگترین تغییراتی است که در زندگی خود تجربه خواهید کرد! در واقع در صورت تجربه ویار در بارداری، ممکن است به یکباره به خوردن برخی غذاها علاقه مند شده و یا اینکه از خوردن برخی غذاها و مواد خوراکی رویگردان شوید و اگر این علاقه به سمت مواد ناسالم باشد و یا اینکه سبب شود تا مواد غذایی مفید را مصرف نکنید، نگرانی هایی در مورد تاثیر ویار بر هوش جنین شکل می گیرد که ما در این مقاله به آن ها پرداخته ایم.

ویار بارداری چیست؟

ویار که با عنوان هوس های غذایی نیز شناخته می شود، در واقع به میل شدید و ناگهانی مادران بارداری برای خوردن نوع خاصی از غذا اشاره داشته و گاهی اوقات نیز برای توصیف بیزاری مادران از برخی خوراکی ها به کار گرفته می شود. از آنجا که افراد مختلف با یکدیگر بسیار متفاوت هستند، شما ممکن است در هر زمان از بارداری ویار را به عنوان یک علامت تجربه کنید، اما طبق یک قاعده کلی این عارضه رایج در طی سه ماهه اول بارداری شکل می گیرد، در طی سه ماهه دوم شدت پیدا می کند و به مرور در سه ماهه سوم و با بالا رفتن سن بارداری، کمرنگ می شود. و در موارد بسیار محدودی نیز این احتمال وجود دارد که ویار دوران بارداری شما تا بعد زایمان هم ادامه پیدا کرده و پابرجا بماند.

ویار بارداری، شامل چه خوراکی ها و مواد غذایی است؟

پاسخ به این سوال کمی سخت است، زیرا ویار بارداری در هر خانم با دیگری متفاوت بوده و بنابراین طیف وسیعی از مواد غذایی را در بر می گیرد. با این حال، تحقیقات متعدد نشان داده اند که شیرینی، غذاهای پر کالری مانند پیتزا، خوراکی های با نمک فراوان مانند پفک و یا حتی خود نمک، میوه ها، ترشیجات، بستنی، شکلات، و منابع پروتئین حیوانی از جمله رایج ترین خوراکی هایی هستند که در لیست هوس های غذایی یک مادر باردار قرار می گیرند.

چه دلیلی برای ویار در بارداری وجود دارد؟

با وجود تحقیقات متعدد، هنوز علت اصلی که زمینه ساز ویار در بارداری می شود، شناسایی نشده و به همین دلیل محققان و کارشناسان، فرضیات مختلفی را در این رابطه مطرح کرده اند که شامل موارد زیر هستند:

- تغییرات هورمونی: نوسانات ناگهانی، سریع و شدید در سطح هورمون ها مقصر اصلی بسیاری از عوارض در دوران بارداری هستند و ویار نیز از جمله این عوارض به حساب می آید. زیرا هورمون ها می توانند بر تجربه حسی شما از غذا و همچنین حس بویاییتان تأثیر بگذارند و در نتیجه تعیین کنند که به چه غذایی علاقه مند شده و از چه غذایی بیزار شوید.

- تغییرات بویایی: افزایش حساسیت به بوها، مساله دیگری است که بر روی میزان علاقه مندی شما به غذاهای مصرفی تاثیر می گذارد.

- کمبود ویتامین ها و مواد غذایی: یکی از پرطرفدارترین نظریات در رابطه با علت ویار این است که بدن به این ترتیب نیازها و کمبودهای خود را نشان می دهد و بنابراین به عنوان مثال، هنگامی که شما هوس خوردن بستنی می کنید، این احتمال وجود دارد که دچار کمبود کلسیم باشید!

- حفظ ایمنی و سلامت جنین: تئوری مطرح دیگری که در رابطه با علت ویار بیان می شود این است که بدن به کمک این علامت، از مواد غذایی که برای سلامت جنین و مادر ناسالم هستند، دوری کرده و در عوض به سمت آن دسته از خوراکی هایی می رود که فواید و منافع بی شماری دارند.

- تلقین و تاثیرات فرهنگی: شاید برایتان جالب باشد که ویار مادران باردار، بسته به منطقه ای که در آن زندگی کرده و بزرگ شده اند، می تواند با یکدیگر بسیار متفاوت باشد و بنابراین اگرچه مادران باردار ایرانی بیشتر ویار ترشیجات و لواشک دارند، اما مادران آمریکایی عاشق شکلات بوده و ویار شیرینی دارند!

تاثیر ویار بر هوش جنین

مشخص نشدن علت اصلی ویار در بارداری و همچنین ناشناخته ماندن این عارضه، سبب شکل گیری باورهای مختلفی همچون ارتباط میان ویار و سلامت جنین و یا تاثیر ویار بر هوش جنین، شده است. بسیاری از مردم در سرتاسر جهان بر این باور هستند که تجربه ویار در بارداری می تواند علامتی از باهوش بودن جنین باشد و بنابراین مادرانی که این علامت را ندارند، بابت سلامت و هوش دلبند درون رحمشان نگران شده و این سوال برایشان ایجاد می شود که آیا واقعا تاثیر ویار بر هوش جنین از نظر علمی نیز اثبات شده است؟!

حقیقت این است که برخی تحقیقات نشان داده اند، فرزندان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری خود حالت تهوع داشتند، در مقایسه با فرزندان متولد شده از مادرانی که این علامت را در طی بارداری خود تجربه نکرده بودند، در آزمون های مرتبط با ضریب هوشی، حافظه و مهارت های زبانی نمره بالاتری کسب کرده و بنابراین به نظر تیزهوش تر هستند. اما در این تحقیقات در رابطه با ویار بارداری، نکته ای ذکر نشده است.

در مقابل، شواهد به دست آمده از برخی پژوهش ها بیانگر این هستند که تهوع بارداری خصوصا در حالت شدید، منجر به کم آبی بدن، عدم تعادل الکترولیت ها و کمبودهای تغذیه ای شده و بنابراین می تواند بر روی رشد مغز جنین تاثیر منفی بگذارد. به علاوه ویار و علاقه مندی به خوردن خوراکی های غیرمعمول مانند خاک و یا خوراکی های مضر و ناسالم و یا از سوی دیگر بیزاری از غذاهای مفید به دلیل ویار، نیز می تواند سلامتی جنین و همچنین روند رشد مغز او را در معرض خطر قرار دهد.

با در نظر گرفتن این نکات می توان گفت که تاثیر ویار بر هوش جنین، هنوز به درستی مشخص نشده است و بنابراین اگر در طی دوران بارداری خود ویار نداشتید، نباید نگران هوش فرزند خود باشید، از سوی دیگر اگر در این دوران ویار را تجربه کردید، نمی توانید به این باور دلخوش شوید که قطعا تاثیر ویار بر هوش جنین مثبت است و بنابراین باید حسابی مراقب مواد غذایی و خوراکی هایی که مصرف می کنید، باشید! و در نهایت فراموش نکنید که هوش، تنها تحت تاثیر یک فاکتور نبوده و تابع بسیاری از عوامل ژنتیکی و محیطی است، بنابراین وجود یا فقدان ویار، آنقدرها هم که فکر می کنید مساله مهمی نبوده و نمی تواند بر روی هوش دلبند شما و در نتیجه موفقیت او در آینده تاثیر کلیدی و تعیین کننده داشته باشد.

مطالعه بیشتر:

برای داشتن نوزاد باهوش در بارداری چه کنیم؟

آیا نداشتن ویار در بارداری طبیعی است یا غیرطبیعی؟

ويار چيست و به چه دلیل یا علت ویار بارداری به وجود می آید؟

افزایش هوش جنین در بارداری و نکاتی درمورد باهوش شدن فرزند

ترجمه و تالیف: شاهرخ ایمانی

?پرسش و پاسخ های تاثیر ویار بر هوش جنین

تحقیقات درمورد تاثیر ویار بر هوش جنین چه می گوید؟

حقیقت این است که برخی تحقیقات نشان داده اند، فرزندان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری خود حالت تهوع داشتند، در مقایسه با فرزندان متولد شده از مادرانی که این علامت را در طی بارداری خود تجربه نکرده بودند، در آزمون های مرتبط با ضریب هوشی، حافظه و مهارت های زبانی نمره بالاتری کسب کرده و بنابراین به نظر تیزهوش تر هستند.

آیا تهوع شدید می تواند بر هوش جنین تاثیر منفی بگذارد؟

برخی پژوهش ها بیانگر این هستند که تهوع بارداری خصوصا در حالت شدید، منجر به کم آبی بدن، عدم تعادل الکترولیت ها و کمبودهای تغذیه ای شده و بنابراین می تواند بر روی رشد مغز جنین تاثیر منفی بگذارد.

خیلی ویار دارم، روی هوش بچم تاثیر داره؟

فراموش نکنید که هوش، تنها تحت تاثیر یک فاکتور نبوده و تابع بسیاری از عوامل ژنتیکی و محیطی است، بنابراین وجود یا فقدان ویار، آنقدرها هم که فکر می کنید مساله مهمی نبوده و نمی تواند بر روی هوش دلبند شما و در نتیجه موفقیت او در آینده تاثیر کلیدی و تعیین کننده داشته باشد.

چه دلیلی برای ویار در بارداری وجود دارد؟

نوسانات ناگهانی، سریع و شدید در سطح هورمون ها مقصر اصلی بسیاری از عوارض در دوران بارداری هستند و ویار نیز از جمله این عوارض به حساب می آید. زیرا هورمون ها می توانند بر تجربه حسی شما از غذا و همچنین حس بویاییتان تأثیر بگذارند و در نتیجه تعیین کنند که به چه غذایی علاقه مند شده و از چه غذایی بیزار شوید.