The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

هوش جنین در چه ماهی شکل می گیرد؟

اگر به تازگی متوجه شده باشید که باردار هستید، احتمالاً تمام مدت به این فکر خواهید کرد که جنین کوچک شما چگونه در حال رشد و تکامل است و سوالات زیادی ممکن است از ذهن شما عبور کنند. یکی از پرتکرارترین این سوالات این است که مغز جنین چگونه رشد می کند و یا اینکه هوش جنین در چه ماهی شکل می گیرد. دانستن پاسخ این سوال به شما کمک می کند، در این مقاله می توانید پاسخ سوالات خود را پیدا کنید، پس با ما همراه شوید.

هر آن چیزی که باید در رابطه با رشد مغز جنین بدانید

رشد مغز جنین معمولاً از یک برنامه و الگوی کاملاً قابل پیش بینی پیروی می کند. اما پیش از اینکه از مراحل رشد مغز جنین آگاهی پیدا کنید و یا اینکه تشخیص دهید که هوش جنین در چه ماهی شکل می گیرد، در ابتدا باید با بخش های مختلف مغز آشنا شوید. به صورت کلی طبق اصول آناتومی، مغز شامل 5 منطقه یا بخش مختلف است که عبارت هستند از:

  • مخ: بزرگترین بخش مغز هر انسان، مخ نام دارد که مسئول افکار، احساسات و خاطرات است.
  •  مخچه: این بخش مسئول حرکات و حفظ تعادل بدن است.
  •  ساقه مغز: کنترل حیاتی ترین عملکردهای بدن از جمله ضربان قلب، تنفس و فشار خون، بر عهده این بخش از مغز است.
  •  غده هیپوفیز: این غده کوچک با اندازه نخود، وظایف بسیار مهمی بر عهده دارد، از جمله اینکه بسیاری از هورمون ها با عملکردهای حیاتی را ترشح کرده و مسئول رشد و تکامل بدن است.
  •  هیپوتالاموس: تنظیم دمای بدن، گرسنگی، تشنگی، خواب و احساسات همگی به عهده هیپوتالاموس هستند.

اما این بخش های مهم چه زمانی شکل می گیرند؟

 رشد مغز جنین در سه ماهه اول بارداری

شاید برایتان عجیب باشد اما حتی قبل از آنکه متوجه شوید باردار شده اید، مغز دلبند کوچک شما در حال شکل گیری بوده و شروع به رشد می کند. در واقع، می توان گفت که سیستم عصبی جنین شامل مغز، نخاع و اعصاب، یکی از اولین بخش های بدن او است که رشد خواهد کرد.

در هفته 5 بارداری، اولین سلول های عصبی شروع به تقسیم و تمایز کرده و صفحه عصبی تشکیل می شود که پایه مغز و نخاع جنین خواهد بود. با گذشت زمان، این صفحه عصبی روی خود جمع شده و در نهایت شیاری را تشکیل می دهد که در حدود هفته 6 بارداری به لوله عصبی تبدیل شده تا در نهایت مغز و نخاع شکل بگیرند.

در طی هفته 6 و 7 بارداری، مغز به رشد خود ادامه داده و در هفته 8 بارداری، نخسیتن فعالیت الکتریکی در مغز شروع می شود، این بدین معنا است که سلول های عصبی یعنی نورون های دلبند شما می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و حرکات ابتدایی جنین را ایجاد کنند. اگرچه در این زمان این فعالیت بسیار ابتدایی است اما هر روز و هر لحظه با سرعت برق آسایی تکامل پیدا می کند، تا جایی که دلبند کوچک شما در انتهای سه ماهه اول می تواند طیف گسترده ای از حرکات غیرارادی مانند خمیازه کشیدن و کشش بدن را از خود نشان دهد.

رشد مغز جنین در سه ماهه دوم بارداری

فعال ترین دوره رشد مغز جنین در اواسط سه ماهه دوم بارداری اتفاق می افتد، زمانی که در هر دقیقه 250000 نورون ایجاد می شود. در این زمان مغز و سیستم عصبی به قدری تکامل یافته اند که حرکات بدن جنین هماهنگ تر شده و در نهایت در پایان این سه ماهه، ساقه مغز نیز به طور کامل رشد کرده و می تواند وظیفه مهم خود یعنی مدیریت و کنترل عملکردهای حیاتی مانند ضربان قلب یا تنفس را برعهده بگیرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در حوالی هفته 28 و با نزدیک شدن به سه ماهه سوم بارداری، فعالیت امواج مغزی جنین دارای چرخه‌ های خواب از جمله خواب REM است که در طی آن رویا دیدن رخ می‌ دهد.

رشد مغز جنین در سه ماهه سوم بارداری

در طی سه ماهه سوم بارداری، نورون ها همچنان با سرعت به رشد خود ادامه داده و روند تکامل مغز پیش می رود. علاوه بر این، سطح مغز جنین که قبلا صاف به نظر می رسد، روز به روز بیشتر و بیشتر شیاردار شده و وزن مغز نیز حدودا سه برابر می شود.

در این بازه زمانی، مخچه و قشر مغز با سرعت بسیار زیادی تکامل پیدا می کنند تا در اواخر بارداری، آماده برعهده گرفتن وظایف خود شوند. بنابراین هنگامی که کوچولوی دوست داشتنی شما به دنیا می آید، مغز او تا حدودی شبیه به افراد بزرگسال است و در پاسخ به محیط شروع به فعالیت می کند، البته با این وجود هنوز تا توسعه و تکامل نهایی راه زیادی در پیش دارد!

هوش جنین در چه ماهی شکل می گیرد؟

پاسخ به این سوال که هوش جنین در چه ماهی شکل می گیرد، کمی سخت و پیچیده است. به صورت کلی می توان گفت که از همان ابتدای بارداری این روند شروع شده و تا زمان تولد (و بعد از آن تا 25سالگی) نیز ادامه پیدا می کند. البته نتایج حاصل از تحقیقات جنین شناسی، نشان می دهد که در مراحل پایانی سه ماهه دوم بارداری، با شروع روند تکاملی قشر مغز، توانمندی های مرتبط با زبان و تفکر انتزاعی شکل گرفته و در ماه های هشتم و نهم بارداری نیز، مغز دلبند شما توانایی های ابتدایی برای تشخیص صداها و زبان را به دست می آورد.

با در نظر گرفتن این نکته مهم، شاید بهتر باشد به جای فکر به اینکه هوش جنین در چه ماهی شکل می گیرد، از پیش از بارداری و در طی دوره اقدام سبک زندگی خود را اصلاح کرده و در تمام طول دوران بارداری به آن پایبند باشید. دریافت مقادیر کافی از فولات (فولیک اسید)، امگا 3 و همچنین دوکوزاهگزانوئیک (DHA) که در ماهی ها یافت می شود، به رشد بهتر مغز و باهوش شدن دلبند شما کمک می کند. همچنین اجتناب از مصرف الکل و دخانیات، استفاده از هوای تازه، ورزش کردن (در صورت مجوز پزشک)، کاهش سطح استرس، دوری از مواد سمی و آسیب رسان، حرف زدن با فرزندتان به طور مکرر و حتی پخش موزیک یا قرآن از دیگر مواردی هستند که می توانند بر روی هوش جنین تاثیر مثبتی داشته باشند.

مطالعه بیشتر:

تقویت هوش جنین در دوران بارداری و کارهایی که باید انجام داد

افزایش هوش جنین در بارداری و راه های داشتن نوزادی باهوش

افزایش هوش جنین در بارداری و نکاتی درمورد باهوش شدن فرزند

?پرسش و پاسخ های هوش جنین

در چه ماهی از بارداری هوش جنین شکل می گیرد تا بیشتر مرقب خودمان باشیم؟

به جای فکر به اینکه هوش جنین در چه ماهی شکل می گیرد، از پیش از بارداری و در طی دوره اقدام سبک زندگی خود را اصلاح کرده و در تمام طول دوران بارداری به آن پایبند باشید.

برای تقویت هوش جنین چه کنیم؟

دریافت مقادیر کافی از فولات (فولیک اسید)، امگا 3 و همچنین دوکوزاهگزانوئیک (DHA) که در ماهی ها یافت می شود، به رشد بهتر مغز و باهوش شدن دلبند شما کمک می کند. همچنین اجتناب از مصرف الکل و دخانیات، استفاده از هوای تازه، ورزش کردن (در صورت مجوز پزشک)، کاهش سطح استرس، دوری از مواد سمی و آسیب رسان، حرف زدن با فرزندتان به طور مکرر و حتی پخش موزیک یا قرآن از دیگر مواردی هستند که می توانند بر روی هوش جنین تاثیر مثبتی داشته باشند.

اولین سلول های عصبی جنین چه زمانی شکل می گیرند؟

در هفته 5 بارداری، اولین سلول های عصبی شروع به تقسیم و تمایز کرده و صفحه عصبی تشکیل می شود که پایه مغز و نخاع جنین خواهد بود. با گذشت زمان، این صفحه عصبی روی خود جمع شده و در نهایت شیاری را تشکیل می دهد که در حدود هفته 6 بارداری به لوله عصبی تبدیل شده تا در نهایت مغز و نخاع شکل بگیرند.

شیارهای مغز جنین چه زمانی ایجاد می شوند؟

در طی سه ماهه سوم بارداری، نورون ها همچنان با سرعت به رشد خود ادامه داده و روند تکامل مغز پیش می رود. علاوه بر این، سطح مغز جنین که قبلا صاف به نظر می رسد، روز به روز بیشتر و بیشتر شیاردار شده و وزن مغز نیز حدودا سه برابر می شود.