The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

جفت خندقی (Circumvallate) جفت سیرکومولیت چیست؟

جفت خندقی، یک ناهنجاری در شکل جفت است. می تواند منجر به کمبود مواد مغذی برای جنین شود. در جفت خندقی یا سیرکومولیت، صفحه کوریونی، که بخشی از جفت است که در سمت جنین قرار دارد، بسیار کوچک است. این باعث می شود که غشاها در سمت جنین و اطراف لبه ها دو برابر شوند. این مشکل با سونوگرافی قابل تشخیص است و معمولا در هفته بیستم بارداری تشخیص داده می شود. با این حال، تشخیص در دوران بارداری ممکن است دشوار باشد و در اغلب موارد تا زمانی که جفت پس از زایمان بررسی نشود، تشخیص داده نمی شود. جفت سیرکومولیت بسیار نادر است و در حدود 1 تا 7 درصد از بارداری ها رخ می دهد. 

علائم جفت خندقی یا سیرکومولیت چیست؟

در واقع هیچ علامت یا نشانه ای از جفت خندقی وجود ندارد. این اختلال جفتی می تواند باعث کاهش عرضه خون و مواد مغذی به جنین شده و بنابراین ممکن است باعث شود که جنین شما با سرعت کمتر از حد انتظار رشد کند. با این حال، دلایل احتمالی زیادی برای تاخیر در رشد جنین یا کندی رشد وجود دارد، از جمله:

• بیماری های مزمن در مادر، مانند بیماری مزمن کلیوی یا دیابت،

• ناهنجاری های کروموزومی در جنین،

• بارداری دو یا چند قلویی،

• عفونت در مادر،

اگر پزشک شما متوجه علائمی شود که نشان می ‌دهند فرزند شما آنطور که انتظار می ‌رود رشد نکرده و پیشرفت نمی ‌کند، آزمایش ‌های بیشتری را برای تعیین علل زمینه ‌ای از جمله سونوگرافی و آزمایش خون انجام خواهد داد.

جفت خندقی یا سیرکومولیت چه تاثیری بر بارداری دارد؟

جفت خنذقی، خطر بروز برخی از عوارض بارداری را افزایش می دهد، از جمله:

• وزن کم هنگام تولد: رشد محدود جنین شایع ترین عارضه جفت خندقی است. برای نوزادانی که جفت خندقی داشته اند، وزن کم هنگام تولد معمول است.

• جداشدگی جفت: جداشدگی جفت به معنای آن است که جفت خیلی زودتر از آنچه که باید از دیواره رحم جدا می شود که باعث خونریزی قابل توجهی شده و مادر را در معرض خطر قرار می دهد.

• الیگوهیدروآمنیوس: این وضعیت برای اشاره به کاهش مقدار مایع آمنیوتیک استفاده می شود. مایع آمنیوتیک به محافظت از جنین در درون رحم و کیسه آمنیوتیک کمک می کند. همچنین برای رشد بخش های مختلف بدن جنین از جمله رشد ریه، ماهیچه و استخوان مهم است و به جلوگیری از فشرده شدن بند ناف کمک می کند، که در تامین غذا و اکسیژن جنین نقشی حیاتی دارد.

• سقط جنین و زایمان زودرس: اگر هر یک از این عوارض ایجاد شود و به موقع و مناسب درمان نشوند، می تواند منجر به مرگ جنین شود.

آیا در صورت وجود جفت خندقی، دارید می توانید زایمان طبیعی داشته باشید؟

جفت خندقی با افزایش نیاز به زایمان سزارین همراه است. با این حال، شواهد کمی برای تأیید این موضوع وجود دارد. از آنجایی که این وضعیت بسیار نادر است، به دست آوردن شواهد قابل سنجش دشوار است. هر شرایطی که عملکرد جفت شروع به کاهش کند یا جنین در سختی و مضیقه باشد، می تواند منجر به نیاز به سزارین اضطراری شود. با این حال، این امکان برای مادرانی که جفت خندقی دارند، وجود دارد که زایمان طبیعی داشته باشند.

دکتر گفته جفت خندقی دارم، چیکار کنم؟

تشخیص خندقی به این معنی است که پزشک شما از حالا به بعد باید فرزند درون رحمتان را با دقت بیشتری تحت نظر داشته باشد تا مطمئن شود که حال و شرایط او خوب است. پزشکان به شما کمک خواهند کرد تا یک برنامه مراقبت فردی برای خود و فرزندتان ایجاد کنید.

چه چیزی باعث جفت خندقی یا سیرکومولیت می شود؟

جفت خندقی، نوعی از اختلال رشد جفت است. محققان دقیقاً نمی ‌دانند که چه چیزی باعث آن می ‌شود، اما دلیل آن قطعا این نیست که شما کاری را انجام داده ‌اید یا انجام نداده ‌اید و بنابراین هیچ کاری نمی توان برای جلوگیری از ایجاد جفت خندقی انجام داد. اگر این عارضه برای شما تشخیص داده شده است، باید استراحت کنید و رژیم غذایی سالم داشته باشید تا از محدودیت رشد داخل رحمی جنین جلوگیری کنید.

جفت خندقی یا سیرکومولیت چگونه درمان می شود؟

هیچ راهی برای ترمیم جفت وجود ندارد. درعوض، هدف از درمان جفت خندقی، مدیریت عوارض ناشی از این مشکل است. پزشک شما ممکن است برای مدیریت عوارض جفت خندقی، پروتکل های درمانی زیر را توصیه کند:

جدا شدن جفت

اگر دچار جداشدگی جفت شده باشید، برای کمک به افزایش فشار خون ممکن است مایعات به صورت وریدی (IV) به شما داده شوند. اگر مقدار زیادی خون از دست بدهید، ممکن است نیاز به تزریق خون داشته باشید که این نیز از طریق تزریق وریدی انجام می شود. اگر فرزند شما هنوز آماده به دنیا آمدن نباشد، ممکن است لازم باشد تا زمانی که به دنیا بیاید، در بستر استراحت کنید.

اگر میزان خونریزی شما شدید باشد یا به تاریخ تخمینی زایمان نزدیک باشید، این احتمال وجود دارد که زایمان اورژانسی پیشنهاد شود. اگر زندگی شما یا فرزندتان در خطر باشد یا خونریزی شما شدید باشد، ممکن است پزشکان احساس کنند که سزارین اورژانسی ضروری است.

محدودیت رشد داخل رحمی

این عارضه چندان قابل درمان نیست، اما خوشبختانه مدیریت می شود. در چنین شرایطی پزشک شما نظارت بیشتری را برای بررسی چگونگی رشد جنین انجام خواهد داد. همچنین ممکن است انجام زایمان زودرس مدنظر پزشک باشد. برای کاهش شدن مشکل به مادران توصیه می شود:

• از یک رژیم غذایی متعادل و مغذی پیروی کنید،

• استراحت کافی داشته باشید،

• عادات سبک زندگی سالم را اتخاذ کنید،

سیگار کشیدن یا استفاده از محصولات تنباکو را متوقف کنید،

الیگوهیدروآمنیوس

این وضعیت نیاز به نظارت بیشتر دارد. درمانی به نام آمنیو انفوزیون مایع را در کیسه آمنیوتیک قرار می دهد تا مایع از دست رفته را جایگزین کند. این درمان ممکن است به جلوگیری از رشد ناکافی ریه ها یا فشرده شدن بند ناف در هنگام زایمان کمک کند، اگرچه هنوز به تحقیقات بیشتری در رابطه با این روش، لازم داریم.

همچنین ممکن است زایمان اورژانسی و زودهنگام پیشنهاد شود، اما در این موارد، همیشه لازم است خطرات القای زایمان در مقابل خطرات تدام بارداری و باقی ماندن جنین در رحم سنجیده شود.

زایمان زودرس

اگر در معرض خطر زایمان زودرس باشید، ممکن است استراحت در بستر و بستری شدن احتمالی در بیمارستان توصیه شود. همچنین این احتمال وجود دارد که تزریق وریدی مایعات و دارویی برای کمک به آرامش رحم و توقف انقباضات زایمانی برایتان تجویز شود. به علاوه دارویی برای کمک به سرعت بخشیدن رشد ریه های جنین نیز به شما داده خواهد شد.

چشم انداز

 جفت خندقی یا سیرکومولیت، با خطر بالاتر برخی از عوارض بارداری همراه است و در برخی موارد می تواند منجر به از دست رفتن نوزاد شما شود. این وضعیت بسیار نادر است و همیشه منجر به از دست رفتن بارداری نمی شود. مدیریت و درمان مناسب هر گونه عارضه ای که ایجاد می شود به طور قابل توجهی نتایج را بهبود می بخشد.

مطالعه بیشتر:

جفت قدامی چیست و چه عوارض و خطراتی دارد؟

جفت خلفی چیست و چه ارتباطی با جنسیت جنین دارد؟

جفت سیرکولار چیست و میزان شیوع جفت سیرکولار چقدر است؟

انواع جفت در بارداری ومحل جفت در بارداری چگونه تعیین می شود؟

?پرسش و پاسخ های جفت خندقی

علائم جفت خندقی یا سیرکومولیت چیست؟

در واقع هیچ علامت یا نشانه ای از جفت خندقی وجود ندارد. این اختلال جفتی می تواند باعث کاهش عرضه خون و مواد مغذی به جنین شده و بنابراین ممکن است باعث شود که جنین شما با سرعت کمتر از حد انتظار رشد کند

جفت خندقی یا سیرکومولیت چه تاثیری بر بارداری دارد؟

جفت خنذقی، خطر بروز برخی از عوارض بارداری را افزایش می دهد، از جمله: وزن کم هنگام تولد، جداشدگی جفت، الیگوهیدروآمنیوس

آیا در صورت وجود جفت خندقی، دارید می توانید زایمان طبیعی داشته باشید؟

جفت خندقی با افزایش نیاز به زایمان سزارین همراه است. هر شرایطی که عملکرد جفت شروع به کاهش کند یا جنین در سختی و مضیقه باشد، می تواند منجر به نیاز به سزارین اضطراری شود. با این حال، این امکان برای مادرانی که جفت خندقی دارند، وجود دارد که زایمان طبیعی داشته باشند.

دکتر گفته جفت خندقی دارم، چیکار کنم؟

تشخیص خندقی به این معنی است که پزشک شما از حالا به بعد باید فرزند درون رحمتان را با دقت بیشتری تحت نظر داشته باشد تا مطمئن شود که حال و شرایط او خوب است. پزشکان به شما کمک خواهند کرد تا یک برنامه مراقبت فردی برای خود و فرزندتان ایجاد کنید.

منبع: healthline