The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ایا اکو قلب جنین واجب است و اکو قلب جنین برای چیست؟

حدود یک درصد از نوزادان با ناهنجاری قلبی جنینی متولد می‌شوند که بنا بر تحقیقات یکی از نقص عضوهای شایع هنگام تولد است. برای به حداقل رساندن نقص قلبی در هنگام تولد، سلامت جنین باید در دوران بارداری بررسی شود و هرگونه مشکلی هرچه زودتر در هنگام بارداری تشخیص داده شود. اکوکاردیوگرافی جنینی یا همان اکو قلب جنین یکی از آزمایش‌هایی است که پزشک شما وقتی به چیزی در مورد قلب جنین مشکوک شود دستور انجام آن را می‌دهد. در این مقاله درباره اکو قلب جنین و این‌که چگونه به تشخیص ناهنجاری و خطرات متعاقب آن کمک می‌کند می‌خوانید.

اکو قلب جنین چیست؟

اکوکاردیوگرافی جنینی یا اکوی جنینی یک آزمایش تصویری فراصوتی غیرتهاجمی است که وضعیت قلب جنین را بررسی می‌کند. معمولا درسه ماهه دوم بین هفته‌های ۱۸ تا ۲۴ بارداری انجام می‌شود. همچنین اگر نیاز آن حس شود در مراحل بعدی هم می‌تواند انجام بشود.

در این آزمایش برای تولید یک اکوکاردیوگرام یا یک تصویر از قلب جنین از امواج صوتی استفاده می‌کند. اکوکاردیوگرافی مشکلات و ناهنجاری‌های ساختاری قلب جنین، اختلال ریتمی قلب و عملکرد کلی قلب را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

اکوی جنینی مشابه آزمایش فراصوتی است به جز اینکه امکان ارزیابی ساختار و عملکرد قلب جنین را به شکل بهتری فراهم می‌کند.

اکو قلب جنین برای چیست و چرا اکوکاردیوگرافی مهم است؟

اکوی جنینی به دلایل زیر حائز اهمیت است:

  • اکوکاردیوگرام جنینی می‌تواند ناهنجاری‌های عملکرد قلب را که ممکن است مشکلی بسیار جدی باشد نمایان کند. در صورت نتیجه غیرقطعی، ممکن است از شما برای وضوح بیشتر دوباره آزمایش بگیرند.
  • وقتی نتیجه را دریافت می‌کنید و دقیقا می‌دانید مشکل از کجاست، بهتر می‌توانید بارداری خود را مدیریت کنید. همچنین می‌توانید خود را برای مراقبت از نوزاد پس از زایمان آماده کنید.
  • این آزمایش همچنین می‌تواند به پزشک شما کمک کند درمان لازم را پس از جراحی اصلاحی برنامه‌ریزی کند.
  • همچنین می‌توانید پس از تولد نوزاد برای گرفتن تصمیمات درست از مشاوره و پشتیبانی بهره بگیرید.

نتایج اکوکاردیوگرافی جنینی چه می‌گوید؟

در مراجعات بعدی پزشک شما نتایج آزمایش را برای شما تفسیر می‌کند.

نتیجه عادی نشان می‌دهد که هیچ ناهنجاری قلبی وجود ندارد. اما پژواک جنینی نمی‌تواند برای تشخیص تمام عوارض ممکن مانند وجود حفره در قلب که ابتدا به ساکن تشخیص داده نمی‌شود بکار برود. برای همین ممکن است اگر پزشک شما لازم بداند مجبور باشید آزمایش را دوباره انجام بدهید تا بتوان هرگونه احتمال خطر را کاهش داد.

اگر نتیجه غیرعادی باشد، ممکن است از شما بخواهند آزمایش‌های دیگری نظیر ام‌آر‌آی جنینی یا دیگر آزمایش‌های فراصوتی را انجام بدهید. ناهنجاری‌های تشخیص داده شده ممکن است شامل نقص قلب یا ناهنجاری ریتمی و همچنین مشکلات دیگری باشد که می‌تواند جنین شما را تهدید کند.

پزشک‌تان در مراجعات بعدی نتایج آزمایش را برای شما توضیح می‌دهد. همچنین می‌توانید جواب تمام سؤال‌هایتان را در همان لحظه بگیرید و به یک متخصص نوزاد ارجاع داده شوید.

آیا آزمایش اکوی جنین هیچ‌گونه خطری دارد؟

نه، اکوی جنینی تنها یک آزمایش فراصوتی است و هیچ خطری برای جنین شما ندارد. روشی کاملا بی‌خطر و گاهی ضروری است تا به شما تضمین بدهد که جنین شما سلامت است. اما این آزمایش محدودیت‌های خود را دارد.

محدودیت‌های اکو قلب جنین چیست؟

لازم است بدانید که اکو قلب جنین:

  • نمی‌تواند تمام ناهنجاری‌ها را ارزیابی کند.
  • نمی‌تواند مسائل خفیف در دریچه‌ها یا سوراخ در قلب را تشخیص بدهد.
  • ممکن است نتایج غیرقطعی بدست بدهد و ممکن است از شما خواسته شود تا آزمایش را تکرار کنید یا آزمایش‌های دیگری بدهید.

در این مرحله به برخی سؤالات متداول درباره اکوکاردیوگرافی جنینی در دوران بارداری پاسخ می‌دهیم.

منبع: momjunction

 

بیشتر بدانید:

1- رابطه ضربان قلب جنین در سونوگرافی و سقط جنین

2- قلب جنین چه زمانی تشکیل میشود؟ بهترین زمان سونوگرافی تشکیل قلب؟

3- چگونگی تغییرات تعداد ضربان قلب جنین در بارداری

4- شنیده نشدن صدای ضربان قلب جنین در سونوگرافی