The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

راهنمای خرید و بررسی محصولات سیسمونی نوزاد

خرید سیسمونی برای فرزند اول از رسم های ایرانیان است که از طرف خانواده دختر انجام می پذیرد و یا پدر و مادرهای جوانی که دوست دارند در تهیه این هدیه، خودشان هم دخیل باشند تا هم مستقل بمانند و هم کمکی به خانواده ها کرده باشند. لوازم مورد نیاز سیسمونی نوزاد را می توان به چهار دسته، محل اتاق خواب، آشپزخانه، حمام و بیرون از خانه تقسیم بندی کرد. برای خرید سیسمونی مناسب باید به سه نکته مهم توجه کنید و آنها را در نظر بگیرید: قدرت خرید و توان مالی، فصل تولد نوزاد و اندازه و گنجایش محل زندگی، همچنین باید کاربری سیسمونی را بدانید تا از خرید وسایل اضافی، اسراف و یا خرید دوباره جلوگیری کنید. بعد از این مرحله لیست مورد نیاز را یادداشت نمایید. حتما باید در کنار زیبایی بطور جدی  موارد ایمنی را هم در نظر بگیرید.لازم است بدانید در لیست سیسمونی معمولا یک سری لوازم ضروری و مفید و یک سری هم کمتر ضروری و یا بعضا غیر ضروری وجود دارد. ما در اینجا برآنیم که علاوه بر بیان کارایی این وسایل، نکات ایمنی را برای شما بیان نماییم تا در خرید لوازم سیسمونی بهترین راهنمایی را برای شما کرده باشیم.

 

راهنمای خرید تشک تخت نوزاد

آنچه یافته­ ایم

برای شروع

انتخاب تشک برای تخت بچه ممکن است به­نظر کسل کننده بیاید، اما کاری است که مستلزم ملاحظات دقیق است. تشک همان­قدر مهم است که تخت مهم است، و ما توصیه می­کنیم بهترین تشکی را که می­توانید خریداری کنید.

چرا مهم است؟ به یک دلیل، کودک شما زمان زیادی را در تختش به سر می­برد. ممکن است باورش سخت باشد، مخصوصا وقتی که نصفه شب از خواب بیدار شده­ اید تا به کودک بی­قرار غذا بدهید، اما کودکان تا 18 ساعت در روز می­خوابند.

بایست مطمئن شوید که تشک به نحو مناسبی بدون آنکه شکافی به وجود آورد تخت را پر کند، چراکه فاصلۀ بین تخت و تشک ممکن است برای کودک خطرآفرین باشد. و تشک باید سفت باشد. تشک نرم این امکان را دارد که قالب شکل سر یا صورت کودکتان را بگیرد و خطر خفگی یا حتی سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) را افزایش دهد.

به طور کلی دو نوع تخت کودک موجود است: اسفنجی و فنردار. هر دو نوع – اگر که کیفیت خوبی داشته باشند – شکلشان را حفظ می­کنند و بستر فوق­العاده ­ای برای نوزاد یا نوپایتان فراهم می­کند. با این حال تفاوت­هایی وجود دارد. تشک­ اسفنجی (که تقریبا 5 تا 15 پوند وزن دارد) – و معمولا از پلی­اورتان ساخته شده­ است – اغلب در قیاس با تشک­ فنری (که تقریبا 15 تا 30 پوند وزنش است) سبک­تر است. از این رو اگرچه احتمالا شما برای تعویض ملحفه هم­زمان فقط یک گوشۀ تشک را بلند می­کنید، این کار با تخت اسفنجی کمی آسان­تر خواهد بود. همچنین تشک­ اسفنجی خاصیت فنری کمتری دارد بنابراین وقتی فرزندتان بزرگتر شد، از تشک کمتر به جای ترامپولین[1]  استفاده خواهد شد. به هر حال، تشک­ فنری در آمریکا طرفدار بیشتری دارد، شاید به این­خاطر که اکثر بزرگسالان نیز روی تشک­های فنری می­خوابند.

دنبال کیفیت باشید [1] وسیله ­ای ورزشی که روی آن جست و خیز می­کنند. م

هر کدام از دو نوع را که انتخاب می­کنید به دنبال کیفیت باشید. ارزان­ترین تشک­های اسفنجی و فنری  لبه­ های وینیلی[1] نازکی دارند که ممکن است به مرور زمان پاره، شکافته یا فرسوده شود. هرچه قیمت­ها افزایش می­یابد، روکش­های ضخیم­تر، در برابر سوراخ شدن و پارگی مقاوم­تر،  به دو یا سه لایه مجهزند و در ساخت آن­ها از پنبۀ ارگانیک مرغوب استفاده شده است. تخت­های فنری ­ای که از شاخص فولادی بهتر و بالشتک­های بهتری در ساختشان استفاده شده باشد سنگین­تر هستند. نکتۀ مشابهی در خصوص تخت­های اسفنجی صدق می­کند، اگر تشک اسفنجی از اسفنج متراکم ­تر و کیفیت بالا ساخته شده باشد، سنگین­تر است.

نیازی نیست وقت زیادی صرف کنید یا مثل ماجرای «پرنسس و لوبیا» تشک­های زیادی را امتحان کنید تا تخت با کیفیت را بیابید. تختی که قیمتش در حدود 90 تا 200 دلار باشد سرویس خوبی به فرزندتان ارائه می­کند. قیمت تشک­های اسفنجی و فنری مشابه­ اند، از 50 دلار شروع می­شوند تا 400 دلار و بالاتر. (تخت­های گران­تر از پنبۀ ارگانیک یا لاتکس طبیعی ساخته شده­اند.) مدل­های ارزان قیمت (کمتر از 90 دلار) ممکن است خیلی نرم و شل و ول باشند. مدل­های گران­تر معمولا سفت­تر و از این رو ایمن­ترند.

از روی روکش نمی­توان تشک را قضاوت کرد

در خصوص تشک­ها تقریبا هرآنچه که اهمیت دارد داخل تشک قرار دارد. بعضی تشک­ها در فروشگاه احساس خیلی خوبی منتقل می­کنند اما وقتی فرزندتان استفاده از آن را شروع کند شروع به وا رفتن می­کند. اگر اطلاعات دقیق می­خواهید، طبق آنچه ما عایدمان شده نمی­توان به اجناسی که در حراج فروخته می­شود اعتماد کرد، حتی اگر آن جنس در حراجی­های خرده­فروش معتبر به فروش می­رسد. شخصی، به نحوی خیلی مجاب­ کننده به ما گفت که تشک­های فنری از تشک­های اسفنجی بهترند چون که تشک­های اسفنجی بعد از 18 ماه «داغان» می­شود. شاید بیست و پنج سال پیش چنین حرفی صحیح بود، اما حالا نه. دنیس شوتز (Dennis Schuetz) مدیر بازریابی شرکت کولگیت جوونایل (Colgate Juvenile) آتالانتا می­گوید «در استفادۀ عادی، یک تشک اسفنجی با کیفیت بالا به اندازۀ طول عمر یک تشک فنری دوام دارد». دلیلش این است که تشک­های اسفنجی با دوام­تر شده­اند.

به بازار بروید

وقتی دستتان آمد امکانات تخت­ها در محدوده­های مختلف قیمیت چگونه است، باید به فروشگاه بروید تا ببینید که تشک کودک با کیفیت چه­طور است و چه احساسی دارد. از کجا شروع کنید؟ از عنوان تشک. طبق قانون سازنده­ها موظف­اند عنوان کنند که هر تشک از چه موادی ساخته شده است. از خریدن کالا از فروشنده یا سازنده­ای که اطلاعات مربوطه را در فروشگاه، برچسب­ها یا در خرید آنلاین در اختیارتان نمی گذارد اجتناب کنید. در واقع شما باید بتوانید بدانید که هر لایه از چه اجزایی ساخته شده است. و وقتی که تشک را به پایین فشار می­دهید، دستتان باید مثل فنر بالا بیاید. شوتز می­گوید بزرگ­ترین اشتباهی که والدین مرتکب می­شوند این است که تشکی را انتخاب می­کنند که مناسب خودشان است. بهتر است تشکی را برای کودک انتخاب کنید که از آنچه شما می­پسندید سفت­تر باشد. او می­گوید «اگر تشک احساس خوبی به شما می­دهد، برای کودکتان خیلی نرم است» و می­افزاید کودکان به بستر سفت­تری در نسبت با بزرگ­سالان نیاز دارند.

کالای نو بخرید

اگر برایتان ممکن است تشک کودک نو خریداری کنید. به یک دلیل، خرید تشک نو بهداشتی بودن تشک را تضمین می­کند. اگر تشک استفاده شده­ ای خریداری کنید یا تشکی که دست به دست شده تا به شما رسیده را بپذیرید آن­وقت از چگونگی نگهداری تشک یا انبار کردن آن مطمئن نخواهید بود. قارچ­ها در تشک­هایی که به نحوی مناسب انبار نشده باشند رشد می­کنند و باکتری­ها بر سطح مایعاتی (ترشحات قنداق یا دهان کودک) که خوب از روی تشک پاک نشده­اند تکثیر می­شوند. اگر تشک نویی برای کودکتان خریداری کنید و آن را تمیز نگه دارید، و سپس آن را در محیط خشک محافظت کنید و تشک محکم بماند می­توانید از آن برای فرزند بعدی­تان نیز استفاده کنید.

از روکش استفاده کنید

از روتشکی ضدآب قابل شستشویی که تشک را سفت در بر بگیرد برای حفاظت از تشک و تمیز و بهداشتی نگه­داشتن محیط خواب کودکتان استفاده کنید.

اندازه تشک را بسنجید

طبق استاندارها اندازۀ کامل تشک بچه باید حداقل 27و ¼ اینچ (69.215  سانتی­متر) در 51 و 5/8 اینچ (131.1275 سانتی­متر) و ضخامت آن نباید از 6 اینچ (15.24 سانتی­متر) بیشتر باشد. اگر می­توانید از فروشگاهی خرید کنید که تشک­ها را در سالن فروش به نمایش می­گذارد، و اندازۀ تشک را قبل از خرید با قرار دادن درون یک تخت امتحان کنید. اگر بین تخت و تشک بیش از دو انگشت فاصله است تشک خیلی کوچک است.

نگران گارانتی نباشید

بعضی تشک­ها وارانتی یک­ساله، هفت­ساله، یا حتی مادام­المعر دارند.  فریفتۀ وارانتی درازمدت نشوید، و پول اضافه بابت وارانتی نپردازید. شوتز می­گوید «گارانتی­ها اغلب ابزار بازاریابی برای متقاعد کردن مشتری­ها به پرداخت بهای بیشتر است». بطور کلی، از یک تشک با کیفیت می­توان انتظار داشت تا زمانی که  شما از آن استفاده می­کنید و تا زمانی که روکشش شکاف برنداشته یا پاره نشده دوام بیاورد.

ما هیچکدام این تشک­ها را امتحان نکرده­ ایم.

2

انواع

هر یک از این دو  نوع تشک – فنری یا اسفنجی – مادامی که شما مدل با کیفیتی را انتخاب کرده باشید تشک­ خوبی است. هردوی آن­ها شکل­شان را به خوبی حفظ می­کند و  بستر فوق­العاده­ای را برای نوزاد یا نوپای شما فراهم می­کند.

فنری

در مورد تشک­های فنری، تعداد لایه­ها، اینکه هر لایه از چه ساخته شده، و کیفیت روکش تشک به قیمت و سطح راحتی تشک می­افزاید. تشک سیلی پرفکت رست (Sealy Perfect Rest) که تقریبا 80 دلار قیمت دارد روکشی از جنس وینیل دارد که می­توان آن را با یک پارچۀ مرطوب دستمال کشید و تمیز کرد. این تشک میله­های مقاومی در کناره­ها (بخش ویژگی­ها را ببینید) و 12 پوند وزن دارد. تشکِ نوزاد 234 فنره The Simmons Kids Pampering Sleep Supreme حدوداً 150 دلار قیمت و همچنین روکشی از جنس وینیل دارد. این تشک دو سمت متفاوت دارد (ویژگی­ای که در مدل­های دیگر هم یافت می­شود)؛ بخش سفت­تر که مخصوص «کودک» است از جنس اسفنج است، در حالی که سمت دیگر که مخصوص نوپاست از فنر بهره برده است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص تشک­های دو رو بنگرید به بخش تبدیل­پذیری ویژگی­ها.

 

اسفنجی

این تشک­ها معمولا از پلی­اورتان ساخته شده است. مثلاً تشک آرتاپزشکی سفت شرکت Dream On Me ضد آب است، فقط 8 پوند وزن دارد و به قیمت 70 دلار به فروش می­رسد.

 

3

ویژگی­ها

سفتی تشک­های اسفنجی

بهترین تشک­های اسفنجیِ سفت، سنگین اند و خاصیت برجهنده­گی دارند. تشک را در کناره­ها و مرکز فشار دهید. باید به سرعت به شکل اولش برگردد و شکل دست شما را به خود نگیرد. شما نمی­خواهید کودکتان روی چیزی استراحت کند که به قالب صورت او درآید.

تراکم اسفنج

برای پیدا کردن تراکم اسفنج (هرچه متراکم­تر بهتر) وزن مدل­های مختلف را با هم مقایسه کنید. انجام این کار در فروشگاه­ها همیشه آسان نیست، اما می­توانید اطلاعات مربوطه را در اینترنت بیابید. برای آنکه تشک را از حیث تراکم بسنجید، بلندش کنید، دست­هایتان را در دو طرف تشک در مرکز قرار دهید و بعد کف دستهایتان را به سمت هم فشار دهید. اگر تشک متراکم باشد نمی­گذارد زیاد فشار وارد کنید و دست­ها به هم نزدیک شود.

 

لایه­ های فنری

اگر تشک فنری انتخاب کرده­اید از این قواعد کلی پیروی کنید: هرچه تعداد لایه­ها بیشتر و کیفیت آن­ها بالاتر باشد، تشک تشک بهتری است. اگر شاخص فولادی بهتر و بالشتک­های بهتری در تشک به­کار رفته باشد وزن تشک بیشتر خواهد بود.

 

میله ­های کناری

هرگز تشک فنری­ای که فاقد این میله­ ها است نخرید. این میله ­ها دور تا دور تشک را در بالا و پایین فراگرفته است. این میله­ ها سفتی و دوام بیشتر به وجود می­آورد و بغل­ها و لبه­ های تشک را به نحوی تقویت می­کند که وقتی کودک شما نزدیک لبه­ ها می­ایستد یا راه می­رود تشک شکم بر نمی­دارد.

تعداد فنر­ها و شاخص فولادی

تعداد فنر­ها یا حلقه­های فولادی­ای که تشک فنری داراست نکته­ای رایج در بازاریابی است. اما تعداد زیاد فنر­ها همیشه به معنی سفت­تر بودن تشک نیست. دنیس شویتز از شرکت کولگیت جونایل (Colgate Juvenile Products) می­گوید «بر مبنای میزان فولاد به کار رفته در تشک است که بخش فنری تشک را با آن ارزیابی می­کنیم نه تعداد حلقه­ها». ارزان­ترین تشک­های فنری ممکن است کمتر از 80 حلقه داشته باشند و مدل­های گران­تر ممکن است بیش از 280 تا. با این حال، مدلی با 150 حلقه ممکن است از مدلی با 200 حلقه سفت­تر باشد. چطور ممکن است؟ شاخص فولاد در آن 150 حلقه ممکن است ضخیم­تر از فولاد به کار رفته در تشک 200 حلقه باشد. ضخامت حلقۀ تشک کودک از 19 تا 12.5 واحد متغیر است (هرچه عدد کمتر باشد، ضخامت بیشتر است). شویتز توصیه می­کند «دنبال تشکی با تعداد حلقه­های متوسط و بالا باشند، 135 تا 150 حلقه تقریبا محدودۀ خوبی است». همچنین شاخص فولاد 15.5 و کمتر را در نظر داشته باشید.

تشک فنری 150 حلقه­ای Colgate Cradletyme Ultra II (که 22 پوند وزن دارد و تقریبا به قیمت 170 دلار به فروش می­رسد) میله­های جانبی دارد و در آن از الیاف نارگیل استفاده شده است. (در بارۀ الیاف نارگیل می­توانید در زیر اطلاعات بیشتری بیابید) این تشک برای آنکه ضدآب شود با نایلون پوشانده و بر ضخامت آن افزوده شده است؛ و سوراخ­های تهویه، 150 حلقه فنر و فولادی با شاخص 13.5 دارد. لایه­های ساخت آن در اینجا نشان داده شده است.

لَت عایق

لت عایق ضخیمی بر روی حلقه­های فولادی وجود دارد که مانع از سیخونک زدن آنها می­شود. شویتز می­گوید «کیفیت عایق واقعا عنصری کلیدی در تشک است، تشکی که عایق خوبی ندارد در فروشگاه احساس خوبی منتقل می­کند اما لزوما دوام نمی­آورد.»

در بهترین عایق­ها از الیاف نارگیل استفاده شده است، این الیاف از پوستۀ ریز­شدۀ نارگیل درست شده­اند. لت­های الیاف پیچ (که به آن­ها «لته» یا  لت «بنجل» نیز می­گویند) از تکه­پارچه­های ضایعاتی به هم فشرده ساخته شده است. لت­های الیاف نارگیل از لت­های الیاف­پیچ گران­تر است، اما هردو خوب کار می­کنند. بی­کیفیت­ترین لت­های عایق­کاری از پلی­استر ریزبافت ساخته شده است. از آنجا که این عایق­ها دوام کم­تری دارند، اغلب به مرور زمان ایجاد فرورفتگی می­کند. این لت­ها در محلی که کودک بیشتر استراحت می­کند به شکل مقعر در می­آید و خطر ایمنی به همراه دارد.

شویتز می­گوید «بعضی سازنده­گان به­جای عایق از نمد سخت استفاده می­کنند، کاری که شبیه به لایه­گذاری فرش است اما فشرده صورت می­گیرد (و کمی از الیاف نارگیلی ارزان­تر است). او می­گوید علاوه بر پلی­استر ریزبافت بعضی تشک­ها لتِ عایقِ توریِ از جنس پلاستیکِ کیفیتْ پایین دارند.

لایه­ های بالشتک گذاری

لایۀ بعدی روی حلقه­ها در تشک بالشتک­گذاری است، که از اسفنج، پنبه، یا پلی­استر ساخته شده است. استفاده از اسفنج و پنبه نشانه­ای از کیفیت­اند و به قیمت کالا می­افزاید. پلی­استر که ارزان­تر است و به این خاطر که هزینۀ اجزای تشک افزایش داشته است به نحو فزاینده­ای فراگیر شده است، به خاطر گرایشی که به فرورفتگی دارد گزینۀ ایده­آلی نیست.

اگر نمی­دانید که تشک از چه لایه­هایی ساخته شده است از خرید آن اجتناب کنید. باید توضیحاتی در این باره در فروشگاه­ها و روی برچسب اجناس، یا در وبسایت سازنده­گان درج و ارائه شده باشد. اگر نمی­توانید پی ببرید که چه چیز داخل تشک است، آن را نخرید.

روکش: یک بافته یا یک روکش وینیل تمام تشک را در بر می­گیرد. بافته­ها بیش از وینیل نفس می­کشند، اما سوراخ­های تهویه در روکش وینیلی به گردش هوا کمک می­کند. یک روکش چندلایۀ وینیلی در برابر سوراخ­شده­گی، پاره­شدن، نشت کردن و لکه­ها بهتر از روکش بافته­­ای عمل می­کند. دنبال یک روکش دست­کم سه لایه باشید. روکش سه لایه پوستۀ محکم­تری به تشک می­بخشد و طول عمرش را زیاد می­کند.

تبدیل­ پذیری

اگر قصد دارید تخت کودکتان را به تخت نوپا تبدیل کنید، تشک­های تبدیل پذیر دو طرفه­ای را مد نظر قرار دهید که از محدودۀ قیمت متوسط تا بالا متغیر است. یک طرف این تشک­ها سفت­تر و برای استفادۀ نوزادان است و طرف دیگر نرم­تر و مناسب استفادۀ نوپایان. بعضی از این تشک­ها در طرف مخصوص نوپایان اسفنج استاندارد یا اسفنجِ حافظه فنری دارند. (­می­توان در اولین سالگرد تولد نوزاد یعنی وقتی که خطر SIDS کاهش یافته، تشک را زیر و رو کرد). تشک Sealy Posturepedic Springfree که حدوداً 180 دلار قیمت دارد سمتی ساخته شده از اسفنج سویایی برای نوزادان و سمتی از جنس لاتکس نرم­تر با پوششی ضد­آب برای نوپایان دارد.

تشک­های تبدیل پذیر را در مقولۀ «چیز­های غیرضروری» قرارد دهید. کودک شما وقتی که به سن نوپایی هم برسد با تشک سفت احساس راحتی خواهد داشت. اگر او با تشک نرم­تر مواجه شود، احتمالاً دیگر حاضر نخواهد بود از تشک سفت­تر استفاده کند. بنابراین اگر تشک دو طرفه خریداری کردید، حواستان باشد که خیلی زود آن را زیر و رو نکنید.

پاکت­های جریان هوا

اگر تشکی تماماً ضد­آب باشد، نمی­تواند از سطح «تنفس» کند. اگر چنین نگرانی­ای دارید می­توانید تشک­هایی که به سیستم تهویه مجهز هستند را تهیه کنید.

روکش ضد­آب

حتی اگر تشک شما ضدنشت باشد، خرید جداگانۀ روکش ضد آب فکر خوبی است، چرا که مانع از لکه شدن تشک می­شود. روکش­ تشک خطر خفگی ندارد، چرا که زیر ملحفه قرار می­گیرد و سطح بستر خواب فرزندتان را نرم­تر و راحت­تر می­کند. بدون این روکش­ها، احتمالاً سرمای روکش وینیلی تشک، فارغ از ضخامت ملحفه، موجب ناراحتی فرزندتان شود. روکش ضدآب هم از سطح تشک فرزندتان در برابر نشت­های قنداق محافظت می­کند (این روکش قابل شستشو است). با این همه، وقتی که تشک خیس یا کثیف می­شود تمیز کردن آن با دستمال مرطوب و کمی صابون هنوز هم فکر خوبی است.

روکش­های ضدآب را از آمازون خریداری کنید.

روکش­های آنتی­ باکتریال

سازنده­گان این روکش­ها می­گویند که محصولاتشان اگر نمی­تواند رشد قارچ­ها و میکروب­هایی که باعث بوی بد می­شوند را متوقف کند، اما باعث کندی رشد آنها می­شود. آیا نیازی به چنین گزینۀ باب روزی هست؟ مسلماً نه. در واقع نگرانی­­هایی پیرامون استفاده بیش از حد آنتی­باکتریال­ها در محصولات مصرفی وجود دارد. برای جلوگیری از رشد باکتری­ها، بعد از هر نشت، تشک فرزندتان را با آب و صابون دستمال بکشید. و وقتی کارتان تمام شد وسایل نظافت را درون یک کیف مخصوص نگهداری این وسایل بگذارید، ترجیحاً کیفی را انتخاب کنید که بتوانید داخلش را ببینید (نور مانع از رشد باکتری­ها می­شود). سپس کیف را در مکانی خشک و خنک، و نه زیرزمین مرطوب یا زیرشیروانی تنگ و خفه، نگهداری کنید.

روکش­های آنتی­باکتریال را از آمازون خریداری کنید.

4

برند­ها

کولگیت (Colgate)

این شرکت را سُل و آنه ولکین (Sol and Anne Wolkin) در سال 1955 در آتلانتا تأسیس کردند. حالا نسل دوم و سوم خانواده این شرکت را اداره می­کنند. این شرکت علاوه بر تشک­های قابل حمل فنری و طبیعی و ارکانیگ، رومیز­ی، پد­های مستطیلی و بیضی شکل برای گهواره، روکش تشک،  و کفی کفش نیز تولید می­کند. برای یافتن فروشنده در حوالی خودتان به وب­سایت این شرکت مراجعه کنید.  www.colgatekids.com

محصولات این برند را از آمازون خریداری کنید.

دریم آن می (Dream On Me)

این شرکت خانوادگی تولید تشک و عدوات خواب، محصولاتش از  قبیل تشک­های کودک اسفنجی و فنری ثبت شدۀ Convoluted را از سال 1988 در ایالات متحد تولید می­کند. دیگر محصولات این شرکت عبارتند از تخت­های قابل­حمل و تمام­اندازه، کالسکه، تخت مخصوص نوپایان، گهواره­های سبدی، و محصولات دیگری مخصوص اطفال. محصولات این شرکت در اکثر فروشگاه­های مخصوص اطفال موجود است. www.dreamonme.com

محصولات دریم آن می­  را می­توانید از آمازون خریداری کنید.

نچرال مت (Natural Mat)

این شرکت که انشعابی از شرکت Kastel International است، تشک­هایش را در دِوُن انگلستان تولید می­کند. این تشک­ها از مواد طبیعی و ارگانیک از قبیل پشم گوسفند، اسفنج لاتکس طبیعی، الیاف نارگیل، پشم بز، و پنبه تولید می­شود. تشک­ها و لوازم خواب ارگانیک این شرکت در وب­سایت این شرکت قابل دسترس است. www.naturalmatusa.com

محصولات این شرکت را از آمازون خریداری کنید.

نیچرپدیک (Naturepedic)

تمام تشک­های طبیعی و ارگانیک نیچرپدیک به کمک متخصصین اطفال، اورتپد­ها، متخصصین، شیمی­دان­ها و مهندس­ها طراحی شده است. آزمایشگاه­های مهندسی و سنجش G.E.M. در کیلیولند کار تحقیق و طراحی این محصولات را هماهنگ کرده­اند. این شرکت گهوارۀ سبدی، گهواره، تشک بچۀ سفری، تشک­های ارگانیک مدل دوقلو، تمام­اندازه و کویئن، پد تعویض ارگانیک، ملحفه و بالش نیز عرضه می­کند.  www.naturpedic.com

محصولات این شرکت را از آمازون خریداری کنید.

پریوا اسنوزی (Priva Snoozy)

پریوا که حالا انشعابی از شرکت Fiberlinks Textiles محسوب می­شود سازنده و توزیع­کنندۀ برنامه­های انحصاری و تخصصی حوزۀ منسوجات جاذب و ضدآب است. این شرکت ملحفه­های ضدآب، لوازم خواب فلانلی ساخته شده از پنبۀ ارگانیک، ملحفه­های کشبافت صد در صد پنبه­ای نیز عرضه می­کند. محصولات این شرکت در آمازون و دیگر فروشگاه­های آنلاین موجود است.

www.priva-inc.com

محصولات این شرکت را از آمازون خریداری کنید.

پیور رست ارگانیکس (Pure Rest Organics)

این شرکت 100% ارگانیک (که ادعا می­کند ساختمان آن نیز با رنگ­های zero-VOC نقاشی شده است) در سال 1992 تأسیس شد و در سان­دیگو مستقر است. این شرکت محصولات کودک ارگانیک از قبیل البسه، لوازم خواب، قنداق، و اثاثیه – حتی لوازم خواب حیوانات خانگی ارگانیک – تولید می­کند. www.purerest.com

محصولات این شرکت را از آمازون خریداری کنید.

سیلی (Sealy)

دانیل هینز (Daniel Haynes) سازندۀ ماشین­های پنبه پاک­کنی در سال 1881 در شهر سیلی در تگزاس، برای تولید تشک­های پنبه­ای فرم درخواست داد. کار و کاسبی هینز به شکل تصاعدی رشد کرد به نحوی که موفق به ثبت چند اختراع شد – از جمله ماشین فشرده­سازی پنبه. تشک­های کودک این شرکت با عنوان Kolcraft به فروش می­رسد.

www.sealy.com

www.kolcraft.com

محصولات این شرکت را از آمازون خریداری کنید.

سایمنز (Simmons)

شرکت سایمنز که در آتلانتا مستقر است یکی از بزرگترین سازند­گان تشک در دنیاست و تشک­هایش تنوع خوبی برای بزرگسالان دارد: Beautyrest، BackCare، Olympic Queen، و Deep Sleep . تشک­های کودکانش مدل­های Simmons Kids، BackCare Baby، و BackCare Kids  را شامل می­شود. در فروش­گاه­های محصولات اطفال و هرکجا که تشک عرضه می­شود محصولات این شرکت در دسترس است. www.simmonskids.com

محصولات این شرکت را از آمازون خریداری کنید.

5

استفاده از لوازم ارگانیک

اگر نگران مواد شیمایی استفاده شده در لوازم خواب کودکتان هستید، یا اگر خرید محصولات سبز برایتان حائز اهمیت است، تشک­های کودک زیادی در بازار موجود است که برچسب «طبیعی» یا «ارگانیک» دارد. متأسفانه هیچ استاندارد قانونی­ای برای ادعای کارخانه­ها مبنی بر ارگانیک بودن اجناسشان وجود ندارد. «ارکانیگ» معانی مختلفی دارد (ممکن است پنبۀ به کار رفته در پوشش تشک به نحوی ارگانیک بدست آمده باشد)، اما هیچ ضمانتی وجود ندارد.

ما تشک­های ارگانیک را امتحان نکرده­ایم، بنابراین نمی­توانیم بگوییم که آیا این تشک­ها ایمنی بیشتری برای کودکتان دارد یا نه. اگر نگران مواد شیمیایی­ای که برای جلوگیری از آتش سوزی به تشک­ها زده­اند هستید، باید بدانیم مواد طبیعی از قبیل پشم وجود دارد که نیازی به افزوده­های ضد حریق برای مقاومت در برابر آتش ندارد.

محصولات سبز (دوست­دار طبیعت)

شرکت کولگیت ادعا می­کند که در ساخت تشک­های فنری و اسفنجی سبز (دوست­دار طبیعت) از موادشیمیایی، پلاستیک­ها، PVC (وینیل) کمتر استفاده شده و مواد قابل بازیافت و با­دوام از قبیل پنبه، بامبو، الیاف نارگیل، اسفنج­های گیاهی، و لاتکس طبیعی (رزین ساخته شده از شیرۀ درخت که با تزریق هوا بدست آمده) درصد بیشتری از مواد سازندۀ محصولات را تشکیل می­دهد. علاوه براین، دنیس شوتز از شرکت کولگیت می­گوید «فرایند تولید تشک­های سبز ضایعات کربنی کمتری تولید می­کند. »

اتحادیه­های صنعتی­ای وجود دارد که استاندار­های خودشان را وضع کرده­اند. شوتز می­گوید مؤسسۀ کمربند سبز محیطی (GREENGUARD Environmental Institute) گروه معتبری است که محصولات را از حیث ضایعات مضر مورد آزمایش قرار می­دهد. اما هیچ استاندار صنعتی برای دانستن آنکه تشک «طبیعی» چیست وجود ندارد. والدین باید سوال­های مشخصی دربارۀ اجزای تشکیل دهندۀ تشک بپرسند تا ببینند مواد به­کار رفته با انتظارات ایشان همخوان هست یا نه.

مثلاً، ممکن است تشکی که برچسب ارگانیک دارد روکشی داشته باشد که 100% از پنبۀ ارگانیک ساخته شده باشد اما همۀ چیز­های دیگر داخل تشک ارگانیک نباشد. این امکان وجود دارد که تشک «ارگانیک/طبیعی»ای بخرید که تنها پنج درصد از مواد آن ارگانیک یا طبیعی باشد. شوتز می­گوید «یکی از جدید­ترین تشک­های موجود در بازار احتمالاً 85 درصد از پلاستیک است اما با عنوان "ارگانیک" تبلیغ می­شود. مشتری به این ترتیب فریب می­خورد». جز این نیست که این تشک تنها یک لایۀ ارگانیک دارد و اضافه کنیم که این تشک از محصولات کولگیت نیست.

همچنین ممکن است تشکی خریداری کنید که قرار است تماما طبیعی باشد اما روکشی پلاستیکی یا وینیلی دارد. بایست دلایل کافی ارائه شده باشد. خرید در این مقوله نیازمند تحقیق بیشتر است والا ممکن است منجر به خرید محصولی شود که با آنچه تبلیغ شده است تفاوت دارد.

شویتز یادآور می­شود «اگر تشک ضدآب است، به خاطر مواد استفاده شده در آن برای ضدآب کردنش دیگر نمی­تواند طبیعی باشد»

خریداران ممکن است لوگوی USDA را روی منسوجات مشاهده کنند، اما این لوگو فقط برای نحوۀ پرورش الیاف کاربرد دارد، نه لزوماَ برای فرایند تولید محصول. برچسب دیگری که خریداران می­توانند به آن توجه کنند مربوط به محصولاتی است که از اروپا و ژاپن وارد می­شود. این برچسب را Oeko-Tex می­نامند (International Oeko-Tex Association). و به این معناست که روی محصول آزمایشی برای تعیین مواد مضر صورت گرفته است. این آزمون فرایند تولید، ازقبیل رنگ­دانه­ها و اجزای دیگر استفاده شده در ساخت محصول، را نیز شامل می­شود.

بعضی از تشک­هایی که در ایالات متحده به فروش می­رسد برچسب Oeko-Tex را دارا هستند، اما در خیلی از موارد برچسب تنها به بخشی از تشک مربوط می­شود نه به کل آن. مثلاً، تشک Colgate Natural I لایه­ای پنج اینچی از الیاف نارگیل و لاتکس طبیعی دارد که مورد تأیید Oeko-Tex است. دربارۀ هر جز سوال کنید تا ببینید که طبیعی یا ارگانیک هست یا نه. همچنین دانستن اینکه نوعاً چه موادی به کار رفته است برای ارزیابی تفاوت ارزش محصول مفید است.

استاندارد دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید GOTS یا استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک است. این استانداری است ناظر بر فرایند ساخت منسوجات از الیاف طبیعی. بر اساس GOTS تنها منسوجاتی که حداقل 70 درصد الیاف آن ارگانیک است مورد تأیید هستند.

آنچه در بازار موجود است

بطور کلی بهای تشک­های سبز بیشتر از تشک­های معمولی است. در اینجا به بعضی مدل­های موجود در بازار نگاهی انداخته­ایم.

تشک فنری ارگانیک Pure Rest (پنبه و پشم) که از پنبۀ ارکانیگ در روکشش استفاده شده است 280 دلار قیمت دارد. بر اساس ادعای سازندهْ این تشک «لایۀ پشمی غیر­شیمایی»­ای دارد که از گوسفندانی که به نحوی ارگانیک پرورش یافته­اند درست شده است و با مقتضیات حریق فدرال همخوانی دارد.

تشک Naturepedic No-Compromise Organic Cotton Classic 150 که اینجا معرفی شده است از «پنبۀ ارگانیگ آمریکا» پر شده است و سطحی از پلاستیک ضدآب پلی­اتلین دارد که سازندۀ آن می­گوید در ساختش از وینیل/ PVC، تالیتس (phthalate)، سرب یا بیواسید­های آنتی­میکروبیال استفاده نشده است. این محصول به قیمت 260 دلار به فروش می­رسد. روکش بیرونی این تشک می­تواند مواجهه با مواد سمی را کاهش دهد.

بعضی تشک­های اسفنجی سبز از روغن سویا یا روغن گیاهان دیگر تولید شده است. مثلاً، تشک Sealy Posturepedic Springfree یک «هستۀ اسفنجی غنی شده با سویا» دارد. سازندۀ این محصول می­گوید روکش این تشک «ضد رطوبت» است، و وزن تشک کمتر از تنها 12 پوند است. تشک 90 دلاری Colgate Eco Classica I که در آن اسفنجی «ساخته شده از روغن­های گیاهی» استفاده می­شود روکش پارچه­ای موج­دار با پشت ضد­آب دارد. و وزنش 8 پوند است.

در اینجا بعضی ویژگی­هایی که در تشک­های سبز بایست به آنها توجه کنید آمده است:

روکش پارچه ­ای

خیلی از تشک­های «سبز» روکش­های وینیلی ندارند. (وینیل برای مدت­ها در ساخت تشک­های سنتی مورد استفاده قرار گرفته است، چرا که دوام آن بالا، ارزان و تمیز کردن آن راحت است). در عوض روکش­های پارچه­ای پنبه­ای وجود دارد؛ که به هیچ وجه سفید­شور نشده­اند، به هیچ­وجه در آن­ها از رنگ استفاده نشده و پنبۀ آن 100 درصد ارگانیگ است. یا روکش­هایی وجود دارد که از الیاف بامبو ساخته شده است. بابمو گیاهی است که سریع رشد می­کند و جایگزین می­شود و الیاف آن به طور طبیعی ضدباکتری و ضد قارچ است.

نکتۀ منفی روکش­های پارچه­ای این است که بر اثر نشت قنداق رطوبت به داخل تشک نفوذ می­کند که اگر از یک لایۀ ضدآب (ساخته شده از پلی اتیلن یا پلی یورتان) استفاده نشود، ممکن است موجب پیدایش بستر مناسبی برای رشد باکتری­ها شود. حتی­اگر تشک طبیعی­ای که می­خرید برچسب ضدآب داشته باشد باید از پد تشک ضدآب استفاده کنید.

تشک 2 in 1 Organic Cotton Ultra شرکت Naturepedic که در اینجا معرفی شده است. در یک سمت روکش پنبه­دوزی شده برای نوپایان و در سمت دیگر سطح ضدآب آنتی باکتریالی برای نوزادان دارد. این تشک به قیمت 400 دلار به فروش می­رسد. این سازنده همچنین تشکی تولید می­کند که روکش ضدآب ندارد. این تشک با عنوان Quilted Organic Cotton Deluxe به قیمیت 360 دلار به فروش می­رسد.

پد­ تشک ارگانیک و ضدآب

این پد­ها معمولا لایه­ای از پنبۀ ارگانیک دارد، اما اغلب اگر پد واقعاً ضدآب باشد یک لایه پلی­اورتان در آن استفاده شده است. یک نمونه از این پد­ها Snoozy Organic Cotton Waterproof است که به قیمت 25 دلار به فروش می­رسد. این پد از پنبۀ ارگانیک ساخته شده است اما سازنده­اش می­گوید در لایۀ محافظ ضدآب پلی­ارتان از «سرب و تالیتس» استفاده نشده است.

پد­های پشمی

اگر نمی­خواهید از محصولی که از مواد شیمایی ساخته شده استفاده کنید اما در عین حال می­خواهید از تشک فرزندتان محافظت کنید، می­توانید از پد­های ساخته شده از پشم برای جذب نشت استفاده کنید. به هرحال دقت کنید، چرا که بعضی والدین می­گویند پد­های پشمی در برابر آب مقاوم هستند اما کاملا ضدآب نیستند.

پد رطوبت ارگانیک شرکت Pure Rest به قیمت 195 دلار به فروش می­رسد. پد پشمی دیگری به نام Natura Puddle Pad به قیمت 70 دلار فروخته می­شود.

لایه­ های بالشتک

تشک Sealy Posturepedic Springfree Soybean & Latex Foam-Core کمتر از 12 پوند وزن دارد و سازنده­اش می­گوید روکش پارچه­ای آن در برابر آب مقاوم است.

بعضی تشک ها به جای بالشتک­های اسفنجی از رزین لاتکس طبیعی که از شیرۀ درختان استوایی استخراج شده ساخته شده است. (بعضی کودکان به لاتکس حساسیت دارند، اما از آنجا که این ماده در بطن تشک قرار دارد ممکن است مشکلی ایجاد نکند. اگر در این مورد تردید دارید، از تشک­هایی که در ساخت آن­ها لاتکس به­ کار رفته اجتناب کنید.)

الیاف نارگیل

از زمانی که جنبش دوست­دار طبیعت به­وجود آمده است، الیاف نارگیل – پوست خرد شدۀ نارگیل که با چسب لاتکس فشرده می­شود - به طور ویژه به عنوان لایۀ عایق در بالای حلقه­های تشک­های فنری خوش ساخت مورد استفاده قرار گرفته است. حالا از این ماده در تشک «طبیعی» دیگری نیز مورد استفاده قرار می­گیرد، هم در تشک­های فنری و هم در تشک­های اسنفنجی. تشک 370 دلاری  Colgate Natural 1 و تشک 400 دلاری مدل Coco Mat شرکت Natural Mat به­جای فنر یا اسفنج از الیاف نارگیل به عنوان پر کنندۀ اصلی استفاده می­کنند. و دور آن را با بالشتک­های پنبه­ای، پشم گوسفند، و پشم بز می­پوشانند. الیاف نارگیل بادوام و بازیافت­پذیر است، اما تشک را سنگین می­کند.

[1] نوعی ماده شیمیایی که از آن پارچه تهیه می­شود. م