زمان خزیدن کودک از چند ماهگی آغاز می شود؟

حال که نوزادتان به آمده و از آب و گل خارج شده است، منتظر دیدن تک تک مراحل رشدی از جمله نشستن، خزیدن، چهار دست و پا رفتن، راه رفتن و ... هستید. خزیدن نوزادان به عنوان یکی از مراحل رشدی آنها درنظر گرفته می شود. زمان خزیدن کودک نیز همانند سایر نقاط عطف رشدی او اهمیت بسیار زیادی دارد. در این متن می خواهیم بدانیم که خزیدن نوزاد در چند ماهگی آغاز می شود؟ درجهت کمک به خزیدن نوزاد چه کارهایی می توان انجام داد؟ چگونه محیط خانه را برای خزیدن شیرخوار ایمن کنیم؟ و ...

خزیدن نوزاد از چند ماهگی آغاز می شود؟

بعد از آنکه دلبندتان یاد گرفت که بنشیند، اکنون نوبت به خزیدن و سپس چهار دست و پا راه رفتن خواهد رسید. این موضوع که خزیدن نوزاد از چند ماهگی آغاز می شود تا حد بسیار زیادی بستگی به این مورد دارد که فرزند شما از چه زمانی قادر به نشستن شده است چون از نظر تکاملی نشستن مرحله قبل از خزیدن است. زمان خزیدن نوزادان به طور میانگین نه تا ده ماهگی مطرح می شود. یعنی در حدود نه ماهگی دلبند شما باید بتواند به طور قوی با کمک دست ها و بالا تنه، تمامی بدن را به سمت جلو بکشد. بعد از کسب اطلاعات درمورد زمان خزیدن کودک، نوبت به ایمن سازی محیط منزل برای این کاشف کوچک می رسد.

کوچولویی که به منزل شما آمده است به سرعت به موجودی پر جنب و جوش و مشتاق برای اکتشاف دنیای پیرامونش بدل می‌شود. نونهالان با نیروی تحرکی که به تازگی کسب کرده‌اند، دائماً در حال خزیدن و حرکت به سمت چیزهایی هستند که دوست دارند با آنها بازی کنند یا از نزدیک آنرا لمس کنند. برخی موارد می تواند موجی آسیب دیدن فرزندتان شود، ولی پیش از اینکه گرفتار افکار درون مغزتان شوید. بهتر است برای کمک به خزیدن کودک، با شیوه‌های مناسب خانه را برای جنب و جوش و خزیدن این مکتشف کوچولو مهیا و بی‌خطر سازید.

راه های ایمن سازی برای کودک

 

وسایل بسیار ضروری در زمان خزیدن کودک!

  1. قفل‌های کمد یا کابینت: یکی دیگر از وسایل ضروری در زمان خزیدن کودک تهیه قفل ها کابینت است. این وسایل نسبتاً ارزان هستند و به سادگی نصب می‌شود تا کوچولوی شما را که با خزیدن در حال اکتشاف است، از خالی کردن یا خوردن محتویات طبقات زیرین آشپزخانه حفظ کند. اگر امکان خرید آنها برایتان وجود ندارد، با کمک بندب پارچه ای درب ها را به هم ببندید.
  2. قفل‌های توالت: در زمان خزیدن کودک توالت‌ برای آنها شگفت‌انگیز است و خیلی زود بازی محبوب آنها انداختن هر چیزی داخل توالت می‌شود. با نصب قفل کودکان می‌توانید از انداختن کلید ماشین و دیگر اشیای منزل به داخل توالت پیشگیری کنید. در دستشویی زیراندازی بیندازید که لیز نمی‌خورد، و مطمئن شوید که شیرهای دستشویی و حمام دور از دسترس کوچولوی خزنده‌ی شماست.
  3. پریزهای برق را با محافظ بپوشانید اینها وسایل بسیار مهمی‌اند که باید در زمان خزیدن کودک خریداری شوند، خصوصاً اگر پریزهای منزلتان را نمی‌توانید با مبلمان بپوشانید. این ابزارها همه جا به فروش می‌رسد و کمک می‌کند تا فرزندتان را از رخدادهای ناگوار حفظ کنید.

مطالب بیشتر:

 

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع : نی نی +

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس