The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بعد از افتادن بند ناف نوزاد چه باید کرد؟

شما در هر بار تعویض پوشک نوزادتان با ترکیبی از شیفتگی و کمی انزجار، به بند ناف او نگاه می کنید. به هر حال، این تکه کوچک یادگار و بازمانده چیزی ست که 9 ماه تمام به وسیله آن با فرزندتان یک ارتباط خاص داشتید، حتی اگر این روزها کمی زشت به نظر برسد. حالا آن بند ناف در شرف افتادن است. ممکن است برایتان سوال باشد که چه زمانی باید بعد از افتادن بند ناف رخ ببدهد و آیا خون یا ترشحی که بعد از بعد از افتادن بند ناف می بینید طبیعی است یا خیر. در مورد آنچه که باید انتظار داشته باشید در زیر بیشتر بیاموزید.

چه زمانی باید بند ناف بیفتد؟

می توانید انتظار داشته باشید که بند ناف بین 5 تا 15 روز پس از تولد نوزادتان بیفتد. حدود 2 هفته میانگین زمان است، اما گاهی اوقات ممکن است بند ناف کمی زودتر یا دیرتر از این زمان بیفتد. این کاملا طبیعی است.

چگونه از بند ناف قبل از جدا شدن مراقبت کنیم؟

همانطور که بند ناف زرد براق را که به رنگ خاکستری مایل به سیاه تبدیل می شود، تماشا می کنید، ممکن است وسوسه شوید که آن را کمی تکان دهید تا این روند سریع تر انجام شود، به خصوص زمانی که شل به نظر می رسد. در برابر وسوسه مقاومت کنید و اجازه دهید طبیعت رهبری را به دست بگیرد.

آیا باید به بند ناف بچه الکل بزنیم؟

تا همین اواخر، به والدین دستور داده می شد که به آرامی ناحیه بند ناف را با الکل 70 درصد بشویند. و این هنوز مشکلی ندارد، به ویژه در مناطقی که منابع کمتری دارند و خطر عفونت بالاتری دارند. اما دستور العمل ها تغییر کرده اند و خبر خوب برای کسانی که در مورد استفاده از الکل برای شستشو نگران هستند، وجود دارد: سواب های الکلی غیرقابل قبول هستند.

شستشو با پنبه الکلی ممکن است در واقع باکتری های فعالی را که به خشک شدن و جدا شدن بند ناف کمک می کنند، بکشند. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که بهترین روش، تمیز و خشک نگه داشتن منطقه ناف است. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  •  از یک سواب پنبه ای یا دستمال شستشوی مرطوب شده با آب (و در صورت لزوم صابون) برای پاک کردن خون یا ترشحات استفاده کنید. نگران نباشید - چند قطره خون و ترشحات شفاف کاملاً طبیعی است. منطقه در حال بهبود است.
  •  ناحیه را با دستمال خشک کنید. هیچ انتهای عصبی در بند ناف وجود ندارد، بنابراین کودک شما هیچ دردی را احساس نخواهد کرد.
  •  جلوی پوشک نوزادتان را تا کنید (یا از پوشک با سوراخ بند ناف استفاده کنید) به طوری که آن ناحیه در معرض هوا قرار بگیرد.
  •  لباس گشاد به کودک بپوشانید تا بند ناف در معرض هوا قرار گیرد و خشک شود. به‌جای لباس های یک سره فاق کوتاه، به سراغ لبس‌هایی به سبک کیمونو بروید که باعث گردش بیشتر هوا می‌شوند.
  •  به جای استحمام بدن نوزاد را با اسفنج نمدار تمیز کنید تا بند ناف را راحت تر خشک نگه دارید. پس از جدا شدن بند ناف، نوزاد شما می تواند از شستشو در وان لذت ببرد.

 بعد از افتادن بند ناف بچه باید کرد؟

یک روز هنگام تعویض پوشک، متوجه خواهید شد که بند ناف خشک شده جدا شده است. پس وقتش رسیده که یکی از اولین نقاط عطف کودکتان و نمایان شدن آن ناف کوچک شایان ستایش، را جشن بگیرید! مراقبت از ناحیه ناف آسان است:

  •  ترشحات باقی مانده را با یک دستمال مرطوب پاک و خشک کنید.
  •  استحمام با آب را تا چند روز دیگر به تعویق بیندازید و سپس اجازه دهید کودکتان در وان حمام کند.

آیا خروج چند قطره خون بدهید از افتادن بند ناف بچه طبیعی است؟

خونریزی خفیف کاملا طبیعی است. این بخشی از روند افتادن بند ناف است. همچنین ممکن است متوجه مقداری بافت زخم صورتی یا کمی ترشح زرد شفاف شوید. این نیز کاملا طبیعی است.

بعد از افتادن بند ناف، چه زمانی باید با پزشک تماس بگیرید؟

خوشبختانه احتمال بند ناف عفونی بسیار کم است. از هر 200 نوزاد فقط 1 نوزاد مبتلا به امفالیت (عفونت کنده ناف و ناحیه اطراف آن) است. اما پزشکان پیشنهاد می‌کنند که به هر حال در هفته‌های اول پس از تولد مراقب ناف کودک خود باشید. این امر مخصوصاً در صورتی صادق است که نوزاد شما نارس باشد یا هنگام تولد وزن کم داشته باشد یا بند ناف او زود تراز موعد بیفتد.

ممکن است یک توده قرمز در جایی که بند ناف افتاده است ببینید که می تواند با ترشحات شفاف یا زرد پوشانده شود. این ماده به عنوان گرانولوم نافی شناخته می شود. اگر متوجه این موضوع شدید، محل را تمیز و خشک نگه دارید و به پزشک اطفال خود اطلاع دهید. درمان گرانولوما می تواند به جلوگیری از عفونت کمک کند.

همچنین در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر با پزشک اطفال خود تماس بگیرید:

  •  ناحیه ناف قرمز و متورم
  •  یک توده روی یا نزدیک بند ناف
  •  چرک به جای ترشح کمی شفاف در ناحیه
  •  خونریزی به جای کمی خون خشک شده
  •  تحریک پذیری، امتناع از غذا خوردن، یا تب در کودک شما

مراقبت خشک برای جدا شدن سریع بند ناف بهترین روش است. رویکرد عدم مداخله و دستکاری برای مراقبت از بند ناف باید کمی زمان بیشتری را در اختیار شما بگذارد تا با مهمان جدیدتان از وقت خود لذت ببرید. علام طبیعی بعد از افتادن بند ناف را بدانید تا بی دلیل دچار استرس نشوید.

مطالعه بیشتر:

 نحوه مراقبت از بند ناف نوزاد چگونه است ؟

تسریع در افتادن بند ناف نوزاد چه کاری می توان انجام داد؟

عکس عفونت بند ناف نوزاد و آیا بند ناف نوزاد عفونت می کند؟

?پرسش و پاسخ های افتادن بند ناف

چه زمانی باید بند ناف بیفتد؟

می توانید انتظار داشته باشید که بند ناف بین 5 تا 15 روز پس از تولد نوزادتان بیفتد. حدود 2 هفته میانگین زمان است، اما گاهی اوقات ممکن است بند ناف کمی زودتر یا دیرتر از این زمان بیفتد. این کاملا طبیعی است.

چگونه از بند ناف قبل از جدا شدن مراقبت کنیم؟

جلوی پوشک نوزادتان را تا کنید (یا از پوشک با سوراخ بند ناف استفاده کنید) به طوری که آن ناحیه در معرض هوا قرار بگیرد. لباس گشاد به کودک بپوشانید تا بند ناف در معرض هوا قرار گیرد و خشک شود.

بعد از افتادن بند ناف بچه باید کرد؟

مراقبت از ناحیه ناف آسان است: • ترشحات باقی مانده را با یک دستمال مرطوب پاک و خشک کنید. • استحمام با آب را تا چند روز دیگر به تعویق بیندازید و سپس اجازه دهید کودکتان در وان حمام کند.

بعد از افتادن بند ناف، چه زمانی باید با پزشک تماس بگیرید؟

همچنین در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر با پزشک اطفال خود تماس بگیرید: • ناحیه ناف قرمز و متورم • یک توده روی یا نزدیک بند ناف • چرک به جای ترشح کمی شفاف در ناحیه • خونریزی به جای کمی خون خشک شده • تحریک پذیری، امتناع از غذا خوردن، یا تب در کودک شما

منبع: healthline