The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زمان خزیدن کودک از چند ماهگی آغاز می شود؟

حال که نوزادتان به آمده و از آب و گل خارج شده است، منتظر دیدن تک تک مراحل رشدی از جمله نشستن، خزیدن، چهار دست و پا رفتن، راه رفتن و ... هستید. خزیدن نوزادان به عنوان یکی از مراحل رشدی آنها درنظر گرفته می شود. زمان خزیدن کودک نیز همانند سایر نقاط عطف رشدی او اهمیت بسیار زیادی دارد. در این متن می خواهیم بدانیم که خزیدن نوزاد در چند ماهگی آغاز می شود؟ درجهت کمک به خزیدن نوزاد چه کارهایی می توان انجام داد؟ چگونه محیط خانه را برای خزیدن شیرخوار ایمن کنیم؟ و ...

خزیدن نوزاد از چند ماهگی آغاز می شود؟

بعد از آنکه دلبندتان یاد گرفت که بنشیند، اکنون نوبت به خزیدن و سپس چهار دست و پا راه رفتن خواهد رسید. این موضوع که خزیدن نوزاد از چند ماهگی آغاز می شود تا حد بسیار زیادی بستگی به این مورد دارد که فرزند شما از چه زمانی قادر به نشستن شده است چون از نظر تکاملی نشستن مرحله قبل از خزیدن است. زمان خزیدن نوزادان به طور میانگین نه تا ده ماهگی مطرح می شود. یعنی در حدود نه ماهگی دلبند شما باید بتواند به طور قوی با کمک دست ها و بالا تنه، تمامی بدن را به سمت جلو بکشد. بعد از کسب اطلاعات درمورد زمان خزیدن کودک، نوبت به ایمن سازی محیط منزل برای این کاشف کوچک می رسد.

کوچولویی که به منزل شما آمده است به سرعت به موجودی پر جنب و جوش و مشتاق برای اکتشاف دنیای پیرامونش بدل می‌شود. نونهالان با نیروی تحرکی که به تازگی کسب کرده‌اند، دائماً در حال خزیدن و حرکت به سمت چیزهایی هستند که دوست دارند با آنها بازی کنند یا از نزدیک آنرا لمس کنند. برخی موارد می تواند موجی آسیب دیدن فرزندتان شود، ولی پیش از اینکه گرفتار افکار درون مغزتان شوید. بهتر است برای کمک به خزیدن کودک، با شیوه‌های مناسب خانه را برای جنب و جوش و خزیدن این مکتشف کوچولو مهیا و بی‌خطر سازید.

راه های ایمن سازی برای کودک

  • چشمانتان بهترین ابزار شماست. بهترین و مهم‌ترین ابزاری که می‌توانید استفاده کنید تا مطمئن شوید که ایمنی فرزندتان مهیاست، چشمانتان هستند. همیشه فرزندتان را جلوی چشم خود داشته باشید، حتی اگر او در چادر اسباب‌بازی‌ اش مخفی شده باشد. اگر فرزندتان سعی کرد تا چیزی را بگیرد که اصلاً مناسب او نیست، آن را از دسترسش دور کنید و جایگزین مناسبی برایش تامین کنید. مثلاً اگر او سعی داشت که کنترل تلویزیون را به دست گیرد، آن را از دستش بگیرید و به جای آن اسباب‌بازی کوچکی به او دهید. در انجام دادن این کار پیگیر باشید، زیرا فرزندتان به زودی آنچه برای بازی است و آنچه نمی‌تواند دست بزند، را یاد خواهد گرفت.
  • در سطح بچه پایین بیایید. بهترین روش برای اینکه دریابید که برای ضدضربه کردن خانه چه کارهایی لازم است، قرار گرفتن در سطح فرزندتان است. بنابراین، روی زمین دراز بکشید و به اطراف و به آنچه در آن سطح به فرزندنتان نزدیک‌ترین است، نگاهی دقیق بیندازید. این موارد شامل پریز برق، لبه‌های تیز، پله‌ها و اشیای بالقوه خطرناکی می‌شود که باید راهی برای ایمنی آنها در نظر بگیرید تا فرزند در حال خزیدنتان با خطر مواجه نشود.  
  • آن را کنار بگذارید. به جای اینکه سعی کنید وسایل اتاق را ایمن سازی کنید، بهتر است اشیای قیمتی را دور از دسترس بگذارید. شکستنی‌ها را در مکان‌های بالاتر قرار دهید و خرده‌ ریز‌های قیمتی را موقتاً در انبار بگذارید تا فرزندتان بزرگ شود. از همه مهم‌تر، همه‌ی مواد شیمیایی سمی و شوینده‌ها را در گنجه‌ای در طبقات بالا قرار دهید. اغلب خانم‌ها از کمد زیر ظرف‌شویی برای نگهداری شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های خانگی استفاده می‌کنند، بنابراین باید آشپزخانه‌ی منزل را دوباره مرتب کنید تا وسیله‌ای جز ظروف پلاستیکی بی‌ضرر دسترس فرزندتان نباشد.
  • درب، پنجره و نقاط کور: اگر اتاقی مناسب بچه نیست، در آن را بسته نگه دارید. پنجره‌ها، خصوصاً پنجره‌هایی که در دسترس فرزندتان هستند را همیشه بسته نگه دارید یا آنها را قفل کنید. اطمینان یابید که ریسمان‌ پرده‌ها و نخ کرکره‌ها در محل بالایی بسته شده‌اند تا فرزندتان با آنها بازی نکند و در آنها گیر نیفتد. سیم تمام وسایل و تجهیزات الکترونیکی را مخفی کنید، زیرا برای بچه‌ای که چهار دست و پا می‌رود خطرآفرین است، به این معنا که یا در آنها به دام می‌افتد یا به برق‌گرفتگی می‌انجامد.
  • پیشگیری از خطرهای آشپزخانه و حمام. از نظر آماری، خطرناک‌ترین جا آشپزخانه است، زیرا بسیاری از اتفاق های ناخوشایند در آن اتفاق می‌افتد. اگر حیوان خانگی را در آشپزخانه تغذیه می‌کنید، ظرف آنها را به بیرون از منزل ببرید، چون امکان دارد فرزندتان از غذای حیوان خانگی بخورد یا ظرف آب آنها را بریزد.
  • در هنگام آموزش خزیدن نوزاد به پله ها توجه ویژه داشته باشید. ایمنی پله‌ها. اگر منزلتان پله دارد، ضروری است که در بالا و پایین آن دروازه‌های ایمنی نصب کنید. به این ترتیب، می‌توانید به فرزندتان اجازه دهید تا با ایمنی در تمام خانه به اکتشاف بپردازد، بدون اینکه نگران افتادن آنها از پله‌ها باشید.
  • مبلمان. همان طور که خردسال یاد می‌گیرد تا خود را برای ایستادن بالا بکشد، از بخش‌هایی از مبلمان نیز کمک می‌گیرند، چه میز و چه قفسه‌ی کتاب یا مبل باشد. مطمئن شوید که مبلمان منزلتان تکیه‌گاه ایمنی برای فرزندتان است و وقتی بچه آن را می‌گیرد یا به آن تکیه می‌دهد، از جای خود حرکت نمی‌کند.

 

وسایل بسیار ضروری در زمان خزیدن کودک!

  1. قفل‌های کمد یا کابینت: یکی دیگر از وسایل ضروری در زمان خزیدن کودک تهیه قفل ها کابینت است. این وسایل نسبتاً ارزان هستند و به سادگی نصب می‌شود تا کوچولوی شما را که با خزیدن در حال اکتشاف است، از خالی کردن یا خوردن محتویات طبقات زیرین آشپزخانه حفظ کند. اگر امکان خرید آنها برایتان وجود ندارد، با کمک بندب پارچه ای درب ها را به هم ببندید.
  2. قفل‌های توالت: در زمان خزیدن کودک توالت‌ برای آنها شگفت‌انگیز است و خیلی زود بازی محبوب آنها انداختن هر چیزی داخل توالت می‌شود. با نصب قفل کودکان می‌توانید از انداختن کلید ماشین و دیگر اشیای منزل به داخل توالت پیشگیری کنید. در دستشویی زیراندازی بیندازید که لیز نمی‌خورد، و مطمئن شوید که شیرهای دستشویی و حمام دور از دسترس کوچولوی خزنده‌ی شماست.
  3. پریزهای برق را با محافظ بپوشانید اینها وسایل بسیار مهمی‌اند که باید در زمان خزیدن کودک خریداری شوند، خصوصاً اگر پریزهای منزلتان را نمی‌توانید با مبلمان بپوشانید. این ابزارها همه جا به فروش می‌رسد و کمک می‌کند تا فرزندتان را از رخدادهای ناگوار حفظ کنید.

مطالب بیشتر:

 

منبع: نی نی +