The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بیبی تاک (آوای کودکانه) و بابلینگ (زمزمه) چیست؟

علاوه بر "مامان" و "دادا"، تعدادی آوا مانند "گو-گو" و "گا-گا"هستند که در زمره آواهای کودکانه به شمار می آیند. اگر می خواهید حرف زدن یک کودک را تقلید کنید، یک سری هجاهای بی معنی را در یک ردیف بدون هیچ قافیه و معنا تلفظ کنید، فوراً شبیه یک کودک 8 ماهه به نظر خواهید رسید. اصوات صدا دار و بیصدا که نوزادان بطور اتفاقی تولید می کنند بابلینگ (زمزمه) نامیده می شود. در حالی که احتمالاً وقتی فرزند کوچک شما با خود صحبت می کند، ممکن است از خود بپرسید: آیا واقعاً آنچنان که به نظر می رسد این نوع حرف زدن کودک برای مهارت های ارتباطی وی مفید است؟ آنچه شما باید در مورد این مرحله اولیه ارتباطات بدانید و اینکه چگونه می توانید کوچولوی خود را تشویق کنید تا به ادای اصوات کودکانه ادامه دهد در اینجا بیان می شود.

بابلینگ چیست؟

بعضي مواقع به آوای کودکانه بابلینگ یا غرغر یا زمزمه گفته مي شود، زيرا براي افراد ی که بر سخن گفتن تسلط دارند معنايي ندارد. به نظر می رسد که شخصی تعدادی حرف را در جعبه ای انداخته، آنها را به هم ریخته و دوباره آنها را بیرون ریخته است. به طور واضح، در حالی که بابلینگ یک گام مهم در برقراری ارتباط است، اما خود کلمات هیچ معنایی ندارند. به عبارت دیگر، اگر کودک شما "بابابابابابا" می گوید و به چیزی یا جایی اشاره می کند، در واقع سعی نمی کند اسم آن را صدا کند، بلکه فقط غرغر می کند!

اما بابلینگ اهمیت زیادی دارد. اینگونه است که کودک شما ابتدا هنر کنار هم قرار دادن صداها را یاد می گیرد و بعداً به آن صداها نوعی معنا می دهد. در واقع، بابلینگ آنقدر پیچیده است که در واقع سه نوع مختلف از آن با سنین مختلف نوزادان ارتباط دارد:

• بابلینگ حاشیه ای. بین 4 تا 6 ماهگی، کودک شما ممکن است تلفظ واکه خود را افزایش داده و آواهای بیصدا و صدادار را با هم جفت کند. بیشتر اینها هجا هستند.

• بابلینگ متعارف. کودک 6 تا 10 ماهه شما باید صداهای قابل تشخیص را شروع کند و چندین مورد از آنها را به هم بچسباند. اینجاست که صداهایی مانند "گو" و "گا-گا" شروع می شود! حتی دو نوع بابلینگ متعارف وجود دارد:

o تکرار کردن، جایی که کودک همان صدای هجا را بارها و بارها تکرار می کند ("دی دی دی").

o غیر تکراری، جایی که صداهای هجا با هم متفاوت هستند ("می با گو").

• بابلینگ محاوره ای. آیا تاکنون دیده اید که یک کودک با مادر یا پدر خود از طریق آوای کودکانه "صحبت" کند، اما الگوهای گفتاری آنها تقلیدی از گفتار بزرگسالان است؟ این مرحله از زمزمه های مکالمه ای است که در آن کودک شما هنوز نمی تواند کلمات واقعی را کنار هم قرار بدهد، اما آنها می دانند که گفتگوی معمولی بین افراد شامل بیان، مکث، تغییر صدا و حتی حرکات دست است. این مرحله اغلب از حدود 10 ماهگی شروع می شود و این یک حرکت بزرگ قبل از آن است که نوزاد اولین کلمه واقعی خود را بیان کند.

چرا بابلینگ اینقدر مهم است؟

در حقیقت، طیف وسیعی از متخصصان، از آسیب شناسان گفتار گرفته تا پزشکان اطفال، می دانند که بابلینگ نقش بسیار مهمی در رشد زبانی نوزادان ایفا می کند. این به آنها کمک می کند تا بر بیان خود کنترل داشته باشند و احساس خود را بیان کنند.

بابلینگ در چه سنی رخ می دهد؟

نوزاد شما از همان لحظه تولد شروع به تولید صدا می کند، اما رشد واقعی گفتار در نوزادان تا حدود 4 ماهگی شروع نمی شود. آنها تقریباً به طور انحصاری تا حدود 12 ماهگی زمزمه می کنند، زمانی که درک ارتباطات آنها واقعا افزایش می یابد. هنگامی که آنها شروع به گفتن کلمات معنادار می کنند (و آن کلمات را با همتایان واقعی آنها مانند "ماما" و "دادا" تطبیق می دهند)، زمزمه ها کاهش می یابد.

نیاز به جزییات بیشتری دارید؟ در اینجا یک جدول زمانی وجود دارد:

• 2 تا 4 ماه: ناله، غرغر و اصوات بلند مصوت

• 4 تا 6 ماه: بابلینگ حاشیه ای، جایی که مصوت ها و صامت ها در یک هجا جمع می شوند.

• 6 تا 10 ماه: بابلینگ متعارف، جایی که این هجاهای واحد شروع به دو برابر شدن (یا سه برابر یا چهار برابر شدن) می کنند تا رشته هایی از صداها، تکراری یا غیرتکراری ایجاد شود.

• 10 تا 15 ماه: اولین کلمات!

• 15 ماه و بیشتر: بدون توقف صحبت کردن.

چرا بابلینگ و غر زدن مهم است؟

به شما گفتیم که متخصصان می دانند آواهای کودکانه چقدر اهمیت دارد. حالا در این مورد توضیح خواهیم داد. در 1 یا 2 ماه اول زندگی نوزاد شما بیشتر با گریه و سپس لبخند زدن با شما ارتباط برقرار می کنند. با این حال، بلافاصله آنها شروع به زمزمه می کنند، که علاوه بر اینکه زیباترین صدا است، نشانه این است که کودک شما تمام این "ارتباط کلامی" را درک کرده است.

این بدان معناست که آنها در حال کار روی تقویت ماهیچه های مورد نیاز دهان برای گفتار هستند، زیرا متخصصان می گویند حتی اگر نوزاد تان نوک سینه شما یا پستانک خود را بمکد، اما ماهیچه های مورد نیاز برای صحبت کردن کمی متفاوت است.

بابلینگ خیلی مهمتر است. مطمئناً نوزادان عاشق تقلید هستند، اما این تقلید نیز بخشی از نحوه یادگیری آنها است. جالب است که این بخشی از نحوه تعامل و معاشرت نوزادان است.

یک مطالعه معتبر در سال 2017 نشان می دهد که "مکالمات" بین نوزادان و مادران آنها، به طور خاص، رشد زبانی آنها را شکل می دهد. هنگامی که مادران به نوزادانی که مشغول بابلینگ هستند پاسخ می دهند، زبان آنها رشد می کند، اما نوزادان نیز ممکن است این واکنش ها را در مادران خود برانگیزند تا بتوانند مکالمه را بیاموزند.

از طرف دیگر، یک مطالعه در سال 2019 نشان می دهد که تاخیر یا عدم وجود بابلینگ متعارف در نوزادان می تواند علامتی برای تشخیص برخی اختلالات رشدی مانند اوتیسم باشد و ارتباطی بین صحبت با کودک و رشد زبانی آینده ایجاد می کند.

بابلینگ چقدر باید طول بکشد؟

نوزادان با سرعت های متفاوتی رشد می کنند، اما به طور کلی، اکثر نوزادان در حدود 4 تا 6 ماهگی شروع به بابلینگ می کنند و در حدود 12 ماهگی (یا هر زمان که شروع به گفتن اولین کلمات خود می کنند) دست از غر زدن بر می دارند. تنوع زیادی در این مورد وجود دارد، اما بیشتر نوزادان تا سن 18 ماهگی هنوز شروع به بابلینگ نکرده اند.

چه زمانی باید با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید؟

اگر کودک شما در سن 4 یا 5 ماهگی شروع به بابلینگ یا حداقل "زمزمه" نکرد، نگران نباشید هنوز وقت دارید. با این حال، اگر کودک شما 8 ماهه است و هنوز شروع به ادای صداهایی شبیه زمزمه نکرده است، ممکن است بخواهید با پزشک متخصص اطفال ملاقات کنید.

چرا بچم زبون باز نمی کنه؟

تأخیر در توسعه زبان می تواند ناشی از دلایل مختلفی باشد، از جمله اختلالات شنوایی و گفتاری گرفته تا اختلالات رشدی مانند اوتیسم. مداخله زودهنگام در هر نوع تاخیر در رشد کودک می تواند راهگشای زیادی برای بهبود چشم انداز شما و فرزند شما باشد، بنابراین در تماس گرفتن و پرسیدن برخی سوالات دریغ نکنید.

اگر پزشک اطفال مشکوک به اختلال شنوایی یا گفتاری باشد، احتمالاً شما را برای مداخله به متخصص شنوایی سنجی و شاید آسیب شناس گفتار ارجاع دهد. اگر فکر می کنند این عارضه ممکن است عصبی باشد، ممکن است لازم باشد فرزند شما به متخصص اطفال یا متخصص مشابه ارجاع داده شود.

چگونه می توانید مهارت های زبانی کودک خود را تقویت کنید؟

اگر کودک شما شروع به زمزمه کرده و می خواهید او را برای ادامه راه تشویق کنید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید او را همراهی کنید، از جمله:

• با او صحبت کنید. اگر در حال گفتگو با کسی هستید که شما را نادیده می گیرد، آیا به صحبت خود ادامه می دهید؟ هرچه بیشتر به صحبت های بدون معنای کودک خود گوش فرا دهید و به آنها طوری پاسخ دهید که گویی حرف های او منطقی است، آنها بیشتر تمایل به صحبت دارند (و سریعتر کلمات مناسب را برای چیزهایی که در طول راه هستند یاد می گیرند).

• زندگی خود را روایت کنید. نامها را صدا بزنید. اعلام کنید چه غذاهایی را از یخچال بیرون می آورید. هنگام قدم زدن در پارک، اشیا را نشان دهید. یکی از راه هایی که نوزادان برقراری ارتباط را یاد می گیرند، اتصال کلمات به تصاویر بصری است که با آنها روبرو می شوند، بنابراین هر چه بیشتر این ارتباطات را برقرار کنید، کودک شما بیشتر یاد می گیرد. کاری را که مشغول انجام آن هستید، همانطور که انجام می دهید، بیان کنید. با این کار ممکن است زبان کودک شما پیشرفت زیادی داشته باشد.

• آواز خواندن. وقتی شما مرتباً برای آنها آواز بخوانید، نوزادان می توانند در مورد واژگان و الگوی گفتاری چیزهای زیادی بیاموزند، بنابراین از تارهای صوتی خود استفاده کنید و تمام سرودهای کودکانه را بخوانید.

• کتاب خواندن. بله، ممکن است خواندن کتاب برای کودک 4 ماهه کمی احمقانه به نظر برسد، اما نوزادان مانند اسفنج هستند و هر گونه مواجهه با صدا، کلمه، ساختار جمله، لحن و الگوهای گفتاری مهم است و آن را حس می کند. خواندن را از زمانی که نوزاد شما تازه متولد شده است شروع کنید، متخصصان این را توصیه می کنند و تا زمانی که از شما درخواست نکرده اند، متوقف نشوید (به ما اعتماد کنید، ممکن است طولانی تر از آنچه فکر می کنید باشد!).

• از آنها تقلید کنید. نه، برای تمسخر یا تکرار صحبت های کودکانه. بلکه با این عمل به آنها اطلاع می دهید که به طور منطقی با شما ارتباط برقرار می کنند! درگیر شدن با الگوهای گفتاری نوزاد، او را تشویق می کند که شروع به گفتار کند. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2014، حتی اگر از کلماتی با صداهای مشابه و نه تقلید دقیق استفاده کنید و بلافاصله پاسخ دهید، می تواند در تسریع توسعه زبان آنها مفید باشد. به عنوان مثال، اگر کودک هنگام بازی با توپ می گوید "بابا"، ممکن است پاسخ دهید: "بله، شما با توپ بازی می کنید. توپ آبی است؟ "

• ارتباط چشمی برقرار کردن. این امر به کودک کوچک شما نشان می دهد که شما با او هماهنگ شده اید و آنها توجه کامل شما را به خود جلب می کنند.

نتیجه نهایی

گوش دادن به بابلینگ یا همان صدای زمزمه کودک سرگرم کننده و دوست داشتنی است. اما این زمزمه ها همچنین نقش مهمی در توسعه کلی زبان آنها دارد. قبل از اولین کلمات آنها، زمزمه کردن اغلب در حدود 4 تا 6 ماهگی شروع می شود و تا سال اول ادامه می یابد. شما می توانید با گفتگو با کودک خود او را تشویق به حرف زدن کنید. حتی اگر هیچکدام از شما نمی دانید که دیگری چه می گوید اما کودک خود را در معرض زبان در همه اشکال آن، از جمله کتاب خواندن و خواندن سرود، قرار می دهید.

مطالعه بیشتر:

11 سرگرمی برای کودکان 6 تا 12 ماه

کتاب خواندن برای کودکان چه فوایدی دارد؟

چرا نوزادان غان و غون می‌کنند و این کار چه تاثیری دارد؟

چه زمانی نوزاد قان و قون میکند و قان و قون کردن چیست؟

?پرسش و پاسخ های بیبی تاک (آوای کودکانه) و بابلینگ (زمزمه)

چرا بابلینگ اینقدر مهم است؟

در حقیقت، طیف وسیعی از متخصصان، از آسیب شناسان گفتار گرفته تا پزشکان اطفال، می دانند که بابلینگ نقش بسیار مهمی در رشد زبانی نوزادان ایفا می کند. این به آنها کمک می کند تا بر بیان خود کنترل داشته باشند و احساس خود را بیان کنند.

بابلینگ در چه سنی رخ می دهد؟

نوزاد شما از همان لحظه تولد شروع به تولید صدا می کند، اما رشد واقعی گفتار در نوزادان تا حدود 4 ماهگی شروع نمی شود. آنها تقریباً به طور انحصاری تا حدود 12 ماهگی زمزمه می کنند، زمانی که درک ارتباطات آنها واقعا افزایش می یابد.

روند تکامل زبان نوزاد در هر ماه چگونه باید باشد؟

• 2 تا 4 ماه: ناله، غرغر و اصوات بلند مصوت • 4 تا 6 ماه: بابلینگ حاشیه ای، جایی که مصوت ها و صامت ها در یک هجا جمع می شوند • 6 تا 10 ماه: بابلینگ متعارف، جایی که این هجاهای واحد شروع به دو برابر شدن (یا سه برابر یا چهار برابر شدن) می کنند تا رشته هایی از صداها، تکراری یا غیر تکراری ایجاد شود • 10 تا 15 ماه: اولین کلمات! • 15 ماه و بیشتر: بدون توقف صحبت کردن.

بابلینگ چقدر باید طول بکشد؟

نوزادان با سرعت های متفاوتی رشد می کنند، اما به طور کلی، اکثر نوزادان در حدود 4 تا 6 ماهگی شروع به بابلینگ می کنند و در حدود 12 ماهگی (یا هر زمان که شروع به گفتن اولین کلمات خود می کنند) دست از غر زدن بر می دارند. تنوع زیادی در این مورد وجود دارد، اما بیشتر نوزادان تا سن 18 ماهگی هنوز شروع به بابلینگ نکرده اند.

منبع: healthline