The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مالیدن چشم توسط نوزاد. چرا کودک من چشمان خود را می مالد؟

وقتی می بینید که کودک چشمانش را می مالد، احتمالاً اولین حدس شما این است که علت مالیدن چشم توسط نوزاد چیست؟ "کودک من نیاز به خواب دارد!" و ممکن است حق با شما باشد. به معنای واقعی کلمه هیچ چیز دیگری به‌ عنوان نشانه‌ای جهانی برای خستگی پذیرفته ‌شده‌تر از خمیازه کشیدن، کشش و مالش چشم وجود ندارد و دلیل خوبی هم دارد. از سوی دیگر، نوزادان بسیار کوچک ممکن است فقط آن رفلکس های نوزادی را تکرار می کنند و طبیعی است که دست های خود را به سمت صورت خود بیاورند. اما اگر کودک شما واقعاً خسته نباشد یا در طول دوره‌های بیقراری به صورت رفلکسی عمل نکند، چه؟ آیا ممکن است علت مالیدن چشم توسط نوزاد از بینایی آنها یا عفونت باشد؟ به احتمال زیاد نه، اگرچه ممکن است اتفاق بیفتد. در اینجا تمام توضیحات ممکن در مورد اینکه چرا کودک شما چشمان خود را می مالد و چگونه می توان به رفع آن کمک کرد، وجود دارد.

علت مالیدن چشم توسط نوزاد چیست؟

نوزادان انسان هستند و انسان ها در پاسخ به انواع آلرژن های محیطی و نشانه های احساسی چشمان خود را می مالند. دیدن کودکی که چشمان خود را می مالد غیرعادی نیست، بنابراین نترسید. اما می تواند به این معنی باشد که آنها در حال تجربه نوعی ناراحتی یا پریشانی هستند.

آنها خسته هستند:

نگاه کردن به دنیا بر روی چشم و مغز کودک شما تأثیر می گذارد. زمانی که نوزادان احساس می‌کنند از نظر ذهنی و جسمی دچار مشکل شده‌اند، ممکن است با مالیدن چشم‌هایشان به این نکته اشاره کنند که وقت چرت زدن است. سعی کنید به محض دیدن سیگنال مالش چشم، کودک خود را بخوابانید. اگر آنها بخوابند، عالی است زیرا نشان می دهد که شما قبل از اینکه کودک شروع به گریه کردن کند، متوجه علامت "خوابم می‌آید" شده‌اید.

چشم آنها درد یا خارش دارد:

چشمان نوزادان در معرض همان انواع آلرژن های محیطی که چشمان ما هم هستند، قرار دارند، با این تفاوت که چشمان آنها ظریف تر است. در هوای خشک، در اتاق‌های گرد و خاکی، در ساحل یا پارک، با گربه مادربزرگ، در فصل گرده‌ها... همه اینها مواردی برای تحریک چشم‌های کوچک او است. همانطور که گفته شد، آلرژی چشم در نوزادان غیرمعمول است. اما این تحریک می تواند علائمی مانند قرمزی، آبریزش، دردناک شدن و مالیدن چشم را ایجاد کند.

عفونت چشم دارند:

ورم ملتحمه ویروسی یا باکتریایی (معروف به چشم صورتی ترسناک) معمولاً با علائم واضحی مانند قرمزی، پوسته پوسته شدن و ترشح کردن همراه است - اما نه همیشه. خارش گهگاه می تواند یک علامت اولیه قبل از ظاهر شدن همه علایم بد دیگر باشد. اگر می‌دانید که کودک شما در معرض چشم صورتی قرار گرفته است یا اخیراً به ویروس دیگری مبتلا شده است (بسیاری از سرماخوردگی‌های دوران کودکی می‌توانند باعث چشم صورتی شوند)، ممکن است مشکوک به ورم ملتحمه باشید. و بله، برای هر موردی دست های خود را بشویید.

چشمانشان خسته شده است:

وقتی بیش از حد در باشگاه ورزش می کنید، این یک غریزه طبیعی است که عضلات دردناک خود را مالش دهید تا درد را تسکین دهید. دقیقاً همین اصل ممکن است در مورد مالش چشم‌ها صدق کند: وقتی چشم‌ها به دلایلی بیش از حد باز می‌مانند مانند زمانی که به دلیل نقص بینایی برای واضح دیدن تلاش می‌کنند اغلب خسته شده و درد می‌کنند و باعث می‌شود که کودک بخواهد آنها را بمالد.

مشکلات بینایی در نوزادان شایع نیست، اما در 6 ماهگی، برخی از نوزادان علائم اختلالاتی مانند عیوب انکساری و آب مروارید را نشان می دهند. آکادمی چشم پزشکی آمریکا و آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کنند که معاینه چشم توسط پزشک متخصص اطفال از بدو تولد، در هر بار ویزیت، انجام شود.

دندان در می آورند:

احتمال این مورد کمی کمتر است، اما اگر کودک شما در اوج مرحله دندان درآوردن باشد این عامل می تواند دخیل باشد. دندان‌های بالایی، به‌ویژه، می‌توانند به اندازه‌ای باعث ایجاد سوزش و درد در صورت شوند که نوزادان را در تلاش برای تسکین درد وادار به مالش چشم کنند.

آیا مالیدن چشم توسط نوزاد خطرناک است؟

مالیدن چشم در هنگام خستگی کاملاً طبیعی است و به احتمال زیاد آسیبی به او وارد نخواهد شد، مگر اینکه در این فرآیند چیزی در چشمان کودک شما وارد شود. خطر اولیه مالیدن چشم توسط نوزاد، عدم تشخیص علت تحریک چشم و وجود علائم اضافی مانند قرمزی و بیقراری است.

چگونه با مالیدن چشم توسط نوزاد مقابله کنیم؟

می دانید چه چیزی باعث می شود که یک نوزاد واقعاً بخواهد کاری را انجام دهد؟ دانستن اینکه شما اصلا نمی خواهید آنها آن کار را انجام دهند. به عبارت دیگر، جلب توجه به عادات بی ضرر، گاهی اوقات می تواند آنها را بدتر کند یا عادت را طولانی تر کند. یک عادت بد را نادیده بگیرید و معمولاً به سرعت مسیر خود را طی می کند.

گفته می‌شود، نوزادی که دائماً چشم‌های خود را می‌مالد ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عفونت باشد و ممکن است به نوعی به توجه شما نیاز داشته باشد. در ادامه، بسته به این که چرا کودک شما احتمالاً این کار را انجام می دهد، مواردی که باید انجام دهید ذکر شده است:

• خستگی. نوزادتان را بخوابانید! (به طور جدی، نوزادان به 12 تا 16 ساعت خواب در هر 24 ساعت نیاز دارند، که شامل چرت زدن می شود، بنابراین مطمئن شوید که به آنها فرصت کافی برای چرت زدن می دهید.)

• خارش یا سوزش چشم. اگر فکر می کنید چیزی در چشم کودک تان فرو رفته است، می توانید سعی کنید به آرامی آن را با یک پارچه شستشوی خیس شده در آب گرم پاک کنید. اگر این کار موثر نبود، یا اگر فکر می‌کنید که تحریک ناشی از آلرژی است، برای اقدامات بعدی با پزشک اطفال تماس بگیرید. در این بین، سعی کنید حواس کودک خود را با اسباب بازی ها و اشیاء دیگری که در دست دارد منحرف کنید تا دستان او را مشغول نگه دارید و از صورتش دور نگه دارید.

• عفونت. اگر دلیلی برای مشکوک شدن به عفونت چشم دارید، با پزشک کودک خود تماس بگیرید. چشم(های) آسیب دیده را با آب تمیز و گرم شفاف نگه دارید. همچنین ممکن است بخواهید دست های کودک خود را با آن دستکش های کوچک مخصوص نوزادان، که کاملاً بی فایده به نظر می رسند، اما در واقع برای جلوگیری از خراشیدن تصادفی کودک شما مفید هستند، بپوشانید. (ناخن های او را نیز کوتاه کنید، اگر قبلاً این کار را نکرده اید!). اگر پزشک قطره چشمی آنتی بیوتیکی را تجویز کرد، دستورالعمل های روی نسخه را دنبال کنید.

• خستگی چشم یا مشکلات بینایی. با پزشک اطفال کودک خود مشورت کنید اگر یک اختلال بینایی واقعی وجود داشته باشد، آنها می توانند شما را برای معاینه کامل به چشم پزشک اطفال ارجاع دهند.

• دندان درآوردن. اسباب بازی های دندان درآوردن را در یخچال بگذارید تا سرد شوند و پس هر بار مصرف بشویید و این کار را تا زمانی که کودک تمام دندان های خود را درآورد تکرار کنید. اگر پزشک اطفال تأیید کرد، تایلنول نوزاد تهیه کنید.

چه زمانی بزباید نگران مالیدن چشم توسط نوزاد باشیم؟

اگر فکر می‌کنید کودک تان به دلایلی غیر از خواب‌آلودگی یا درد دندان در حال مالش چشم‌هایش است، برای معاینه با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید تا ببینید چه خبر است. هر گونه نشانه ای از مشکلات بینایی کودکان نیز نیاز به ویزیت با پزشک دارد، به خصوص پس از 6 ماهگی.

نتیجه نهایی

بسیاری از دلایلی که کودک شما را وادار می کند چشمان خود را بمالد بسیار بی ضرر هستند، اما ممکن است نوعی ناراحتی جسمی در جریان باشد حتی اگر فقط نیاز دارد که او را در آغوش بگیرید و بخوابانید. با بررسی علل احتمالی مالیدن چشم توسط نوزاد، امتحان کردن برخی راه حل ها و مراجعه به پزشک اطفال، در صورت نیاز برای یافتن علل مالیدن چشم به کودک خود کمک کنید.

مطالعه بیشتر:

درمان قی چشم نوزاد با چای یا شیر مادر؟ راه حل چیست؟

عفونت چشم نوزادان و علائم عفونت چشم در نوزادان چیست؟

بیماری های شایع چشم نوزاد و روش های مراقبت از چشم نوزاد

پف چشم نوزاد، از علت تا درمان آن چیست و پف چشم کی می خوابه؟

?پرسش و پاسخ های مالیدن چشم توسط نوزاد

آیا مالیدن چشم توسط نوزاد خطرناک است؟

مالیدن چشم در هنگام خستگی کاملاً طبیعی است و به احتمال زیاد آسیبی به او وارد نخواهد شد، مگر اینکه در این فرآیند چیزی در چشمان کودک شما وارد شود.

بچم چشماشو خیلی می ماله، چیکار کنم؟

اگر فکر می کنید چیزی در چشم کودک تان فرو رفته است، می توانید سعی کنید به آرامی آن را با یک پارچه شستشوی خیس شده در آب گرم پاک کنید. اگر این کار موثر نبود، یا اگر فکر می‌کنید که تحریک ناشی از آلرژی است، برای اقدامات بعدی با پزشک اطفال تماس بگیرید.

از کجا بفهمم چشم های بچم عفونت کرده یا نه؟

ورم ملتحمه ویروسی یا باکتریایی (معروف به چشم صورتی ترسناک) معمولاً با علائم واضحی مانند قرمزی، پوسته پوسته شدن و ترشح کردن همراه است - اما نه همیشه. خارش گهگاه می تواند یک علامت اولیه قبل از ظاهر شدن همه علایم بد دیگر باشد.

آیا چشم های نوزاد خسته می شود؟

بله. وقتی چشم‌ها به دلایلی بیش از حد باز می‌مانند - مانند زمانی که به دلیل نقص بینایی برای واضح دیدن تلاش می‌کنند - اغلب خسته شده و درد می‌کنند و باعث می‌شود که کودک بخواهد آنها را بمالد.

منبع: healthline