The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چرا نوزاد من وزن نمی گیرد و علت وزن نگرفتن نوزاد چیست؟

به نوزاد خندان و تپل روی بسته پوشک نگاه می کنید و با خود فکر می کنید چرا نوزاد من وزن نمی گیرد؟ نوزاد من چه وقت آن شکلی می شود؟ خصوصا این که از وقتی بدنیا آمده وزن کم کرده است. پیش از وحشت به این حرف گوش کنید: برای نوزاد سالم، کامل و شیرخوار طبیعی است که حدود ۷ تا ۸ درصد از وزن خود از زمان تولد را از دست بدهد. بیشتر نوزادان وقتی به دو هفتگی می رسند به وزن زمان تولد خود باز می گردند. در پایان سال اول وزن آن ها باید سه برابر شده باشد. اما گاهی نوزاد ممکن است به وزن مورد انتظار نرسد. درباره چرایی وزن نگرفتن نوزاد و چگونگی رسیدگی به این مسئله بیشتر بیاموزید.

چه چیزی باعث می شود نوزاد وزن نگیرد؟

در کار شیر دادن، تعویض پوشک و شب بیداری ها غرق شده اید. ناگهان دو هفته می گذرد و نگران می شوید که چرا نوزاد وزن نمی گیرد. برای افزایش وزن، میزان دریافت کالری نوزاد باید از میزان مصرف کالری بیشتر باشد. سه دلیل وجود دارد که ممکن است افزایش وزن رخ ندهد.

- کالری کافی دریافت نمی کنند.

- کالری دریافتی را جذب نمی کنند.

- کالری زیادی می سوزانند.

1. کالری کافی دریافت نمی کنند:

نوزادان سالم، کامل و شیر مادر خوار معمولا هر ۲ تا ۳ ساعت شیر می خورند. نوزادنی که با شیرخشک تغذیه می شوند هر سه ساعت حدود ۴۵ تا ۶۰ میلی لیتر شیرخشک نیاز دارند. با بزرگ شدن شکم، زمان بین شیردهی افزایش می یابد اما برخی نوزادان ممکن است کالری مورد نیاز را دریافت نکنند. چرا؟

- خواب آلودگی: نوزادان خواب آلود هستد، بنابراین اگر به سختی برای شیر خوردن از خواب بیدار می شوند آرام کف پای آن ها را قلقلک دهید، پتو را از رویشان بردارید یا پوشک آنها را باز کنید. شیردهی کوتاه یا نامتناوب می تواند به معنای عدم دریافت کالری مورد نیاز باشد.

- منحنی یادگیری: نوزادان نیاز دارند چگونگی هماهنگی مک زدن، نفس کشیدن و قورت دادن را بیاموزند. برخی ممکن است دیرتر این مهارت را یاد بگیرند.

- مشکل در مکش: هم شما و هم نوزاد می توانید مکش موفقیت آمیز را تشویق کنید. شما به نوبه خود مراقب ورم پستان باشید که می تواند مکیدن را با مشکل مواجه کند. نوزاد باید عمیق مک بزند. برای شیردهی خوب، باید تا جای ممکن بخش پایینی هاله پستان در دهان نوزاد قرار بگیرد. اگر نمی توانید به مکیدن خوب برسید با یک مشاور مشکلات مربوط به زبان و لب های نوزاد را بررسی کنید.

- شروع غذای جامد: متخصصان کودک توصیه می کنند پس از شش ماه با مشاهده آمادگی نوزاد غذای جامد را شروع کنید. حتی پس از شروع غذای جامد، اکثر کالری آن ها به مدت یک سال از شیر مادر یا شیرخشک تامین می شود. گاهی ممکن است هنگام شروع غذای جامد وقفه ای در افزایش وزن صورت بگیرد. حتما به شیرخوار به طور مرتب شیر مادر یا شیرخشک را حتی پس از شروع غذای جامد بدهید.

2. کالری دریافتی را جذب نمی کنند:

برخی از نوزادان ممکن است کالری کافی را دریافت کنند اما آن را جذب نکنند. چرا این اتفاق می افتد؟

- ریفلاکس: ریفلاکس معده و مری می تواند باعث بالا آوردن کامل محتویات معده نوزاد شود. زمان بندی و مقدار استفراغ ممکن است بر توانایی جذب کالری و وزن گیری نوزاد کافی تاثیر بگذارد.

- حساسیت غذایی: درصد کوچکی از نوزادان حساسیت غذایی یا عدم تحمل غذایی دارند. اگر به حساسیت مشکوک شدید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. هضم گلوتن و محصولات لبنی می تواند برای شیرخواران مبتلا به حساسیت غذایی دشوار باشد و منجر به اسهال شود. اگر شیر خود را به شیرخوار می دهید و او هنوز دچار حساسیت غذایی است، رژیم غذایی خود را بررسی کنید تا ببینید تغییر آن باعث توقف اسهال می شود یا خیر. اگر شیرخوار شیرخشک مصرف می کنید نوع آن را تغییر دهید.

- بیماری سلیاک: اولین نشانه ها بیماری سلیاک ممکن است کمی پس از شروع غذای جامد مانند غلات آغاز شود. این حساسیت به گلوتن و دل درد و اسهال همراه آن، جذب مواد مغذی کافی را دشوار می سازد.

- زردی: تحقیقات نشان داده است که نوزادان مبتلا به زردی شدید احتمال بیشتری دارد که وزن کم کنند.

3. کالری زیادی می سوزانند:

برخی نوزادان به کالری بیشتری نیاز دارند زیرا سوخت و ساز بدن آنها سریع تر است.

- نوزادان زودرس: نوزادانی که قبل از ۳۷ هفتگی بدنیا آمده اند از نوزادان کامل کالری بیشتری نیاز دارند. اما از آن جا که مغز آن ها کامل شکل نگرفته است، ممکن است برخی عملکردهای عصب شناختی لازم برای خوب خوردن را نداشته باشند. روی شیردادن کار کنید. با رشد نوزاد کار راحت تر می شود. می توانید با پزشک در مورد نیاز به مکمل مشورت کنید.

- مشکلات تنفسی: نوزادان مبتلا به مشکلات تنفسی به کالری بیشتری نیاز دارند زیرا برای رشد بافت ها تلاش بیشتری می کنند.

- بیماری قلبی: تحقیقات نشان می دهد که کودکان مبتلا به بیماری قلبی ۴۰ درصد بیشتر انرژی مصرف می کنند. وقتی این مشکل با کمبود اشتهاء همراه باشد ممکن است افزایش وزن با مشکل مواجه شود.

درک افزایش سالم وزن

سعی در درک این که نوزاد وزن کافی می گیرد یا نه می تواند نگران کننده باشد. هر روز بدون نگرانی درباره غذا هم به اندازه کافی مشغله دارید. اولین قدم برای رفع این نگرانی اطمینان از مراجعه منظم به پزشک است.

نظارت بر منحنی رشد

متخصص اطفال از منحنی رشد مخصوص به فرزند شما استفاده می کند. پسران و دختران با نرخ متفاوتی وزن می گیرند، همچنین نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند و شیرخشک. اطفال شیر مادر خوار سالم معمولا در سال اول تولد آرام تر از نوزادان شیرخشکی وزن می گیرند.

یادتان باشد جدول رشد مورد استفاده متخصص اطفال با نوع شیر مصرفی هماهنگ باشد. اگر شیر خود را به نوزاد می دهید باید مطابق با جدول استاندارد رشد سازمان بهداشت جهانی بررسی شود. در مقابل جدول رشد مرکز کنترل بیماری ها الگوی رشد را فارغ از روش تغذیه بررسی می کند.

نظارت بر دریافت کالری

روی بطری های شیر برای میزان شیر مصرفی درجه بندی شده است، اما این تنها روش اندازه گیری نیست. می توانید با مشاهده مکیدن و بلعیدن میزان شیر دریافتی را اندازه گیری کنید.

آن ها معمولا سریع و کوتاه مک می زنند تا شیر را تشویق به جاری شدن کنند و پس از جاری شدن شیر مکیدن را تا یک مکش در ثانیه کند می کنند. وقتی گلوی آن ها بالا و پایین می رود به آن توجه کنید. هنوز مطمئن نیستید؟ پوشک را بررسی کنید. اگر نوزاد در ۲۴ ساعت ۶ پوشک یا بیشتر نیاز دارد، وضع او خوب است.

برخی مشاوران شیردهی می توانند به وزن کردن نوزاد قبل و بعد از شیردهی کمک کنند. این کار به شما کمک می کند تا میزان شیر دریافتی را محاسبه کنید.

عدم رشد

نوزادان و کودکان با سرعت متفاوتی رشد می کنند. در این میان ژن ها هم تاثیرگذار است: والدین قلمی و لاغر احتمالا فرزندان لاغر خواهند داشت. اما اگر کمبود رشد ادامه پیدا کرد ممکن است دچار سوء تغذیه باشند.

پیش گیری و درمان عدم رشد مهم است. وقتی فرزند شما وزن کافی نمی گیرد، رشد و نمو کلی او دچار مشکل خواهد شد. به قدی که باید نمی رسد و مهارت هایی مانند راه رفتن به تاخیر خواهد افتاد. عملکرد شناختی او نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

کودکان برای یادگیری و رشد مناسب به کالری کافی نیازمند هستند. همچنین کودکانی که برای آن ها عدم رشد کافی تشخیص داده شده است به نظارت پزشکی ادامه دار برای رسیدگی به این مشکل نیاز دارند. می توانید با متخصص تغذیه یا متخصصان دیگر مشورت کنید.

چطور می توانید به افزایش وزن فرزند خود کمک کنید؟

خوشبختانه برای این امر راه های زیادی موجود است. اولین قدم این است که احتمال وجود هر گونه عارضه را که ممکن است مانع از دریافت کالری مورد نیاز باشد رد کنید. اگر نوزاد مشکل بلع دارد، بین نوبت های شیردهی بالا می آورد و به نظر می رسد حساسیت غذایی دارد یا دچار ریفلاکس یا اسهال است به متخصص اطفال مراجعه کنید. می توانید کارهای زیر را نیز انجام دهید:

1. تقویت شیر:

اگر فکر می کنید منبع شیر شما برای نیازهای نوزاد کافی نیست، نگران نباشید، راهکارهایی برای افزایش آن وجود دارد. نوزاد را نزدیک به خود نگه دارید و هر یک یا دو ساعت یکبار شیر بدهید و استراحت کنید. بدن شگفت انگیز شما با ازدیاد تولید به افزایش درخواست پاسخ خواهد داد. علاوه بر این، حتما مکمل های پس از زایمان را مصرف کنید. تحقیقات نشان داده است که شنبلیله، رازیانه، شیر تیغک معمولی و خرما تولید شیر را زیاد می کند.

2. افزایش دریافت کالری نوزاد:

برای نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، اطمینان یابید که نوزاد شیر پسین را می نوشد. این شیر از شیر آغازین چربی بیشتری دارد، بنابراین نوزاد را تشویق کنید شیر پستانی را که اول به او داده اید تمام کند. علاوه بر این، می توانید دریافت کالری را با دوشیدن شیر خود یا شیرخشک تکمیل کنید. اگر می خواهید به شیردهی ادامه دهید، بهترین تمرین این است که پیش از بطری پستان خود را در اختیار شیرخوار قرار دهید.

نتیجه

اگر فکر می کنید شیرخوار هنوز هم وزن نمی گیرد، نگران نباشید. با پزشک مشورت و توصیه های او را دنبال کنید. در مدت زمان کوتاهی باید شاهد تغییر باشید.

یادتان باشد نوزادان اندازه و شکل های متفاوتی دارند و تا وقتی منحنی رشد را دنبال می کنند نیازی به نگرانی نیست.

مطالعه بیشتر:

برای درمان وزن نگرفتن نوزاد چکار باید کنیم؟

چرا بچم وزن نمیگیره؟ چیکار کنم وزن نوزادم زیاد بشه؟

وزن گیری نوزاد و علت وزن نگرفتن نوزاد در تغذیه با شیر مادر

دلایل وزن نگرفتن نوزاد وعوامل خطر برای وزن گرفتن نوزاد چیست؟

منبع: healthline